Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Elf już na torach
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-09-2010, 21:27   Elf już na torach

Jak w temacie. Oznaczony został jako EN76: http://rail.phototrans.eu/14,49718,0.html
Przejdź na dół

adamos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2006

PostWysłany: 16-09-2010, 23:26    Odpowiedz z cytatem

kolejne zdjęcie

ET22-524_ELF_15092010_Boczw-Rzepin.JPG
Autor: Maciej Kłos
Plik ściągnięto 515 raz(y) 159.15 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 17-09-2010, 23:45    Odpowiedz z cytatem

To chyba elf dla woj. śląskiego, szkoda że zmienili malowanie. Powinno być takie samo jak na flirtach, bo znów każdy pociąg będzie inny?? bezsensu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 18-09-2010, 06:21    Odpowiedz z cytatem

Nie, czemu. Podobne jest malowanie. Takie urozmaicenie. Najlepsze malowanie szynobusów to ma opolskie i lubuskie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 18-09-2010, 14:31    Odpowiedz z cytatem

podobne powinno być ze względu na identyfikację spółki przewozowej i/lub właściciela, tak by przy n spółkach człowiek wiedział do czego wsiada.

A tak poza tym malowanie flirtowe wydaje mi się bardziej spójne i lepiej wyglądające na elfie. Tworzymy już te koleje śląskie to niech wyglądają przynajmniej jednakowo, tak jak skm itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

qba96
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-09-2010, 16:59   

Wie ktoś gdzie będą jeździć?
Powrót do góry

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 24-09-2010, 20:47    Odpowiedz z cytatem

Do maszynistów i przyszłych pomocników.

Widoczność dla maszynisty, zwłaszcza na tzw. ślepe pole - zbyt mała.
Widoczność z fotela pomocnika - zerowa. Zasłania filar. Dlatego dodatkowy monitor z lewej.
Szanse przeżycia w sytuacji drastycznej w kabinie - kto wie? Jak dla mnie, minimalne. Patrz plan w kabinie.
Możliwość ucieczki z kabiny - minimalna.

Ergonomia pracy? Bez komentarza.
Co na to np. UTK?


Źródło: Rynek kolejowy i PESA

Plan ED 76.JPG
Plik ściągnięto 373 raz(y) 18.46 KB

elf kab.jpg
Plik ściągnięto 376 raz(y) 50.2 KB

elf kab z boku.JPG
Plik ściągnięto 355 raz(y) 42.88 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 25-09-2010, 14:59    Odpowiedz z cytatem

qba96 napisał/a:
Wie ktoś gdzie będą jeździć?

Także w Kielcach.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 27-09-2010, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Elfy z Bydgoszczy wywołały sensację w Berlinie

Nowy pociąg wyprodukowany przez bydgoską Pesę wywołał sensację na największych na świecie targach kolejowych InnoTrans w Berlinie. Jest szansa na nowe kontrakty.
Pociąg miał swoją premierę w Berlinie i bardzo dobrze został przyjęty przez tysiące osób zwiedzających targi. Po pociągu oprowadzały gości hostessy w przebraniach elfów, zapraszały też do jego obejrzenia zwiedzających wystawy w innych częściach kompleksu.

- Wzbudziliśmy dość dużą sensację, wiele osób odkryło, że bardzo dobry tabor produkowany jest nie tylko na Zachodzie - mówi prezes firmy Tomasz Zaboklicki. - Bo dziś już nie ma różnicy między nami a Zachodem. Otrzymaliśmy wiele gratulacji, także od przedstawicieli największych, światowych potentatów.
Pesa dostała już pierwsze zamówienia na najnowszy produkt. Osiem pociągów elektrycznych trafi do województwa śląskiego. Pierwszy z nich będzie jeździł w Katowicach jeszcze w tym roku. Kupił je samorząd tego regionu, który planuje utworzenie własnej spółki przewozowej Koleje Śląskie.

Trzynaście następnych pojedzie w przyszłym roku do stolicy. Nowoczesne składy będą wozić pasażerów z Sulejówka i Legionowa przez stołeczne dworce Wschodni i Śródmieście nową trasą do lotniska Fryderyka Chopina. Wstępne założenia Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie przewidują, że linia ta będzie uruchomiona w grudniu 2011 r., bo wtedy oddany zostanie do użytku tunel prowadzący do portu lotniczego.

Szef Pesy ma nadzieję, że po premierze w Berlinie znajdą się chętni na zakupy z innych krajów. Jak się dowiedzieliśmy, podczas targów prowadzone były rozmowy handlowe m.in. z Rosjanami, Ukraińcami, Gruzinami, Włochami, Niemcami, a nawet Hindusami. Pierwszych efektów tych spotkań można spodziewać się w najbliższych miesiącach.

Nowy elf w zależności od modelu może rozpędzać się od 130 do 190 km na godz. Nazwa pochodzi od "electric low floor" (tłum. z angielskiego: elektryczny, niskopodłogowy). Skład jako jeden z nielicznych na świecie spełnia bardzo rygorystyczne standardy bezpieczeństwa, dotyczące odporności w razie zderzenia z przeszkodą.

W Berlinie, poza elfem, Pesa pokazywała także tramwaj Swing, którego pierwsze egzemplarze jeżdżą już po Warszawie i Gdańsku. Łącznie stolica zamówiła 186 takich pojazdów, a Gdańsk 35 sztuk. Prezentacja odbywała się przy akompaniamencie swingowych aranżacji utworów Chopina.


Źródło: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

warszawiak Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 01 Paź 2010
Skąd: warszawa

PostWysłany: 01-10-2010, 09:14    Odpowiedz z cytatem

Podobno Elf Bydgoskiej PESY wazy grubo ponad 140 ton! To dziwne bo wcześniejsze ich deklaracje mówiły o wadze 135 ton.
Wie może ktoś z was cokolwiek na ten temat?

_________________
warszawiak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 02-10-2010, 11:04    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli dobrze pamiętam, to na burcie pojazdu było właśnie 135 ton. Mam zdjęcie tej burty, ale na 13 zdjęcie się urywa. Dalej było chyba właśnie "5"

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 21-11-2010, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Data dodania: 2010-11-21 09:58:18

Elf już na torach

EN76-01, czyli nowy pojazd bydgoskiej PESY o nazwie handlowej Elf już niedługo będzie obsługiwał połączenia na Śląsku. Czujnym miłośnikom kolei już udało się sfotografować elektryczny zespół trakcyjny jeżdżący o własnych siłach w kujawsko-pomorskim.

Fotografie autorstwa Pawła Telegi, wykonane na szlaku Nowa Wieś Wielka - Złotniki Kujawskie. EN76-01 przejechał 18 listopada jako poc. 555438 Bydgoszcz - Inowrocław.


(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 21 listopada 2010)



I parę wybranych komentarzy

21/11/2010 12:18 Autor: młotkowy ---.internetdsl.tpnet.pl
PAtrząc na ewolucję szyb kabiny maszynisty we współczesnym taborze można przypuszczać że za 20 lat maszynista będzie miał wizjer z czołgu.


21/11/2010 12:57 Autor: kolejarz USA ---.dsl.emhril.sbcglobal.net
młotkowy.

Powiem ci jako maszynista, ze lepiej się czuje przy takiej szybie jak całym innym szerokim oszkleniu.
Prowadzać pociąg maszynista ma wtopiony wzrok na to, co się raczej dzieje w oddali a nie z bliskości. Szyby boczne są raczej bezużyteczne w lokomotywach. To nie samochód !!!.


21/11/2010 20:05 Autor: ki. ---.c33.178.msk.pl
Siedziałem w Elfie i jestem pewien braku widoczności z prawej strony głównie w czasie manewrów.
Kabina maszynisty nie była projektowana w sposób ułatwiający pracę . Nikt nie konsultował się ze środowiskiem maszynistów w czasie jej powstawania . Trochę szkoda bo w Elfach dla SKM maszynista siedzi centralnie.


Elf dla Śląska

1.jpg
Plik ściągnięto 151 raz(y) 65.62 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 210 raz(y) 67.06 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 22-11-2010, 01:44    Odpowiedz z cytatem

Przy polskich przepisach, braku sygnalizacji kabinowej, kabiny powinny być normalne 2 osobowe. Przy tych prędkościach opływowość nie ma znaczenia w porównaniu z oporami toczenia, rozpędzania co przejazd niestrzeżony i częstych przystankach. Do tego, o wiele funkcjonalniej by było gdyby maszynistę umieścić po prawej stronie, ewentualnego pomocnika z lewej, a środkiem umożliwić przejście obsłudze oraz pasażerom w sytuacji awaryjnej (np przejście do składu zastępczego), przejście konduktora. (bez "harmonijki"). Do tego na Śląsku wybicie szyby zdarza się często, więc użycie szyb wklejanych to pomyłka. Płaskie szyby w aluminiowych ramach z gumowymi uszczelkani, lub bezpośrednio w uszczelkach najłatwiejsze w wymianie. 1h i pociąg naprawiony.
Ale w PL liczy się fotka w gazecie, a na naiwnych pasażerów KKA.
Ciekawe czy przednia szyba wytrzyma kamień rzucony w maszynistę przez znudzonych złodziei złomu i węgla, którzy stanadardowo są najliczniejszą grupą pałętającą się prz śląskich torach.

Pamiętacie te wewnętrzne szyby w elektrowozach? Ciekwe czy jeszcze są w uzyciu i na ile były skuteczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EP07Budyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2009

PostWysłany: 22-11-2010, 07:01    Odpowiedz z cytatem

@Kłałd - Zapewniam Cię że ta szyba wytrzyma. Na ED74 jest troszkę większa i swobodnie wytrzymawała wystrzelony w jej kierunku kamień z prędkością 450km/h. Tu jest trochę mniejsza szyba więc zapewne jeszcze bardziej wytrzymała. Co do szyb czołowych PESA-ie nic nie można zarzucić. Co do szyb w elektrowozach, coraz mniej jest tych wewnętrznych szyb, a szkoda, bo przy starych szybach były dodatkowym zabezpieczeniem często ratującym zdrowie maszynistów. Przy szybach klejonych z wkładem elektrogrzewczym już te dodatkowe są niepotrzebne, też duuuużo wytrzymują.

_________________
Kolejarze wszystkich spółek łączcie się Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 22-11-2010, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Na Śląsku przy większych potokach podróżnych mogłyby całkiem nieźle sie sprawdzić pietrowe jednostki czeskie np: serii 471 (310 miejsc w 3 wagonach). Jeden Elf nie poradzi sobie na trasie Katowice - Gliwice lub Bielsko w godzinach szczytu. Serwis producenta praktycznie na miejscu w Ostrawie, na czas gwarancji. Modele sprawdzone.
http://www.vagonka.cz/
Może dałoby sie dogadac z producentem by końcowy montaz był gdzieś w PL by wymóg produkcji polskiej był zachowany. Może w Chrzanowie lub Raciborzu (w miejscu dawnego Kolzamu), czy nawet lepiej Chorzowie, o ile Skoda chciałaby z Alstomem współpracować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl