Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 37, 38, 39  Następny
Połączenia kolejowe Chełma
Autor Wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 19-02-2011, 08:07    Odpowiedz z cytatem

A nie dałoby się tymczasowo któregoś z lubelskich szynobusów (np. Kolzłoma) przestawić na wózki szerokotorowe.
Szynobusy i tak puki co za dużo roboty nie mają, a lepiej by było na Chełm- Kowel, niż na zelektryfikowanych. Bo rozumiem, że cała trasa po szerokim? Tylko jeszcze kwestia czy w Szynobusach da sie zmienić wózki.
Najwyższy czas na te połączenia- są przygraniczne z Białorusią, Czechami, Słowacją, to czemu nie ma być z Ukrainą, tym bardziej, że ostatnio zlikwidowano te do Chyrowa. Tutaj będzie łączył znacznie większe miasta niż na podkarpaciu.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 19-02-2011, 10:32    Odpowiedz z cytatem

No ja bym się nie zdziwił jakby pociąg zaczął po normalnym torze kursować. Do Kowla jest tor 1435 mm, tylko że z tego co pamiętam od Jagodzina do samego Kowla wymaga remontu i szlakowa jest niska...tak więc skoro szlakowa niska i brak wagonów to pewnie skończy się tak, że M62 z Kowla będą jeździć z ukraińskimi wagonami do Chełma, swoją drogą ciekawa perspektywa, daaawno tego w Chełmie nie było Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19-02-2011, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Mnie też bardzo ucieszyła wiadomość, że jest spora szansa na uruchomienie pociągów relacji Chełm-Kowel. Mam nadzieję, że dojdzie to do skutku, a na pewno się wtedy wybiorę do Chełma i dalej do Kowla.
Ale wracając do meritum sprawy: to co zrobiono z krajowymi połączeniami dalekobieżnymi w Chełmie to jest po prostu skandal!!! Jeszcze do niedawno oprócz legendarnego "Chełmianina" (to był naprawdę pociąg z klimatem, każdy miłośnik kolei wie o czym piszę w tym momencie Smile ) i rannego pociągu ("Roztocze"/"Bydoszczanin",/"Solina") kursował pociąg relacji Warszawa Zach.-Chełm, który na odcinku Lublin-Chełm-Lublin kursował jako pociąg osobowy),i który w zależności od rozkładu jazdy nazywał się albo "Rej" albo "Kochanowski".
Kompletną głupotą, jest brak bezpośredniego połączenia Chełma z Warszawą w niedzielne popołudnie, gdzie kursująca do 1.VI.2010 "Solina" miała już na starcie ponad 100% frekwencji. I oczywiście tłumaczenie było, że likwidujemy że się nie opłaci. W takim razie ja się pytam, to co w tym IC się opłaci????. Przecież do każdego pociągu TLK dostają dotacje z MI i to niemałe. A że bezprawnie idą one na utrzymanie co poniektórych EIC nie jest dla nikogo tajemnicą. Może gdybyśmy podróżowali jak w Pakistanie to wtedy by się opłaciło ale obserwując to co się dzieje obawiam się, że też nie. Obecnie w niedzielne popołudnie wydostanie się z Chełma koleją jest niemożliwością. Nie dość, że nie ma bezpośredniego połączenia to jeszcze całkowicie zostały rozkomunikowane połączenia z przesiadką na TLK w Warszawie, oferując 100 minut czekania w Lublinie. W ten sposób podroż z Chełma do Warszawy wydłuża się do ponad 5 godzin za ponad 50 zł gdzie od Lublina często się jedzie w toalecie i w przejściach międzywagonowych. Busy których nie brakuje na tej trasie pokonują ten dystans w 3h30' góra 3h45 minut. Kosztują 34 zł a więc sporo taniej, i biletów zwłaszcza na niedzielne popołudnie brakuje już na początku tygodnia. Co więcej, zdarza się że na niektóre kursy są podstawiane normalne autokary 52-miejscowe, w których też oczywiście wszystko jest zajęte. Czy o to chodziło PKP całkowicie wycofując dalekobieżne pociągi z Chełma? Najwyraźniej tak!!!
A wystarczyło by przecież choćby rannego "Chełmianina" puścić z Chełma godzinę wcześniej, i zrobić coś jak jest w PR-ach "połączenie w dobrej cenie" na wybranym odcinku Lublin-Chełm-Lublin. Od razu by się znaleźli chętni tym bardziej, że pociągi pośpieszne pokonują ten dystans w około 20 minut krócej niż osobowe. A bardzo dużo ludzi codziennie dojeżdża do pracy i szkoły z Chełma do Lublina. Ale to przecież trzeba usiąść i pomyśleć, co zrobić żeby podróżnego przyciągnąć do kolei. A u nas najlepiej zlikwidować i po sprawie, a ludzie niech się sami martwią. PKP się i tak samo utrzyma z naszych podatków.
Co prawda udało się wywalczyć, i to mnie bardzo cieszy bo sam również ze znajomymi pisałem w tej sprawie do IC, wagony komunikacji krajowej do Chełma dołączane do "Kiev-Express", tylko że tu jest mankament: bardzo wczesna godzina odjazdu z Chełma i wydłużony czas przejazdu co zauważył jeden z kolegów. 48 zł po podwyżce od 15.II żądać za ponad 4 godziny przejazdu gdzie spokojnie w niewiele ponad 3 godziny można przejechać tę trasę to spora przesada.
Koniecznie to piękne i urocze miasto, w którym każdy miłośnik podróży zakocha się od pierwszej chwili, powinno mieć dalekobieżne połączenia z innymi ważnymi ośrodkami w kraju, jak Kraków, Poznań, Trójmiasto czy Wrocław nie wspominając oczywiście o Warszawie. A w sezonie te połączenia wydłużyć do licznych nadmorskich i górskich miejscowości wypoczynkowych jak choćby Świnoujście, Hel, Łeba, Zakopane itd, itp. Były plany na miesiąc przed czerwcową korektą rozkładu jazdy żeby zlikwidować "Chełmianina", a na jego miejsce "Gałczyńskiego" wydłużyć do Chełma. Skończyło się jak zwykle na planach, a tak by się przydał dalekobieżny pociąg łączący Chełm z Warszawą, Poznaniem i Szczecinem, a jednocześnie wieloma innymi miejscowościami biorąc pod uwagę możliwości przesiadki na kliku węzłach, które ma po drodze. Przewozy Regionalne też nie palą się do uruchomienia tu swoich pociągów. Aż się prosi żeby IR "Bolko" przedłużyć do Chełma czy choćby jeden z przyszłych IR mających i 1 marca kursować między Lublinem a Warszawą. Pisałem w tej sprawie do lubelskiego oddziału PR, odpisali mi że mój list został wysłany do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego i na tym się skończyło. A IR jak nie było w Chełmie tak i nie będzie. Nie zamierzam na tym poprzestać, mam zamiar dalej pisać do IC i PR, i niech wszyscy którym nie jest obojętny los połączeń dalekobieżnych w tym uroczym zakątku naszego kraju tak robią, Może to coś da, może wreszcie choć trochę skruszeje ten beton z Grójeckiej. Może zobaczą, że poza kilkoma najważniejszymi miastami w Polsce, w innych też żyją i mieszkają ludzie, którzy chcieliby mieć możliwość normalnego poruszania się. PIC musi zrozumieć, że na ich eleganckich gabinecikach i sztandarowych EIC świat się nie kończy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dresio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Rejowiec Fabr.

PostWysłany: 19-02-2011, 17:31    Odpowiedz z cytatem

Z tym się zgodzę jak by przywrócili "Chełmianina" relacji Chełm/Zamość do Bydgoszczy z 2 wagonami do Gdyni, które były podczepiane chyba do pociągu z Poznania podróż z Rejowca do Gdyni trwała 10godzin co przy tych remontach krócej niż teraz Sad a na odcinku Lublin-Chełm-Lublin jako osobówka ii odjeżdżał w bardzo dobrych godzinach chyba 6:54 z Chełma. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19-02-2011, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie około 10 godzin trwała podróż z Chełma do Gdyni, gdy "Chełmianin" prowadził dwa wagony klasy 2, które w Bydgoszczy były doczepiane do pociągu pośp. "Bachus" relacji Zielona Góra-Gdynia. Ale wtedy z Bydgoszczy do Gdańska jechało się 1h45' a nie tak jak w tej chwili ponad 3 godziny. Ach stare dobre czasy, oby wróciły jak najszybciej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 20-02-2011, 17:09    Odpowiedz z cytatem

Nie opłaca się.....trzeba utrzymać park wagonów,opłacić postój EU07 na torach PLK stacji Chelm, opłacić manewrowa SM48 z PKP Cargo Chelm....PKP IC nie ma kasy na takie pierdoły,po co sie mieczyc w. Lublinie wszystko jest na miejscu nawet manewrowe SM42 :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 20-02-2011, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Ze strony IC najlepszym wyjściem byłoby wydłużenie do Chełma i ewentualnie Zamościa pociągu TLK Gałczyński ,połączył by on Chełm z północną częścią Polski. Dodatkowo w tamtym kierunku nie ma żadnej konkurencji (oprócz busów do Warszawy),ponieważ wszystkie PKS-y kursują na południe.W tym wypadku cena biletu nie miałaby ,aż takiego znaczenia.Gdyby jeszcze taki pociąg był dzielony do Zamościa i Chełma na stacji Rejowiec to połączenie było by bardzo popularne.
Odnośnie tych wielkich kosztów utrzymywania TLK w Chełmie ,pod koniec istnienia Chełmianina i Soliny ,IC radziło sobie bez lokomotywy manewrowej,skład przyprowadzał i odprowadzał elektrowóz.Zaplecze techniczne w Chełmie istnieje, trzeba tylko zapłacić za sprzątanie wagonów. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 21-02-2011, 10:06    Odpowiedz z cytatem

Marszałek dopłaci do pociągów przygranicznych?

http://www.rynek-kolejowy.pl/22024/Lubelskie_Marszalek_doplaci_do_pociagow_przygranicznych.htm

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-02-2011, 01:24   

Niestety, ale przez to rozwinie się tylko przemyt. Chyba, że bedzie to pociąg po 1520 mm ze skrupulatnym "chodzeniem" i sprawdzaniem "passażyraw" przez oddziały SG polskiej i ukraińskiej w wagonach i na przejściu granicznym w Chełmie. Jednostkami, które mogłyby jeździć na tych pociągach są ukraińskie DRy (made by Ganz-Mavag) Smile
Powrót do góry

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 28-02-2011, 18:01    Odpowiedz z cytatem

Mogliby przywrócić ruch po szerokim torze, ukraińcom bardziej zależałoby na takich połączeniach, tylko dogadać się trzeba.

Pytanie z innej beczki.... dzisiaj przed południem stały obok nastawni w Chełmie 2 lokomotywy EP firmy IC, czy to obsługa Kasztana i Kiev Expressu czy jakaś rezerwa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-03-2011, 14:54    Odpowiedz z cytatem

Te dwie lokomotywy to może początek wielkiego węzła kolejowego w Chełmie, o któym głośno było swojego czasu. W końcu od czegoś trzeba zacząć, no i zaczęli od lokomotyw Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 03-03-2011, 16:07    Odpowiedz z cytatem

A może IC i PR szykują od czerwca jakąś wielką niespodziankę, i okaże się, że do/z Chełma dojedziemy do/z Krakowa, Warszawy, Szczecina i Wrocławia... Question Śmiech
Bo skoro IC pozbywa się wszystkiego co z Lublinem związane może przeniesie się do Chełma?, hmm Idea Very Happy

Ale tak na poważnie, popieram w 100% wydłużenie IR "Bolko" do Chełma. A, i czy wagony komunikacji krajowej w Kiev Expressie nie mogłyby być w Wa-wie Wsch. dołączane do innego pociągu i jechać dalej np. do Szczecina?

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 03-03-2011, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Te lokomotywy to obsługa pociągów kijowskich, wykupili miejsce postoju w Chełmie zamiast w Dorohusku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 04-03-2011, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Alex napisał/a:
A może IC i PR szykują od czerwca jakąś wielką niespodziankę, i okaże się, że do/z Chełma dojedziemy do/z Krakowa, Warszawy, Szczecina i Wrocławia... Question Śmiech
Bo skoro IC pozbywa się wszystkiego co z Lublinem związane może przeniesie się do Chełma?, hmm Idea Very Happy

Ale tak na poważnie, popieram w 100% wydłużenie IR "Bolko" do Chełma. A, i czy wagony komunikacji krajowej w Kiev Expressie nie mogłyby być w Wa-wie Wsch. dołączane do innego pociągu i jechać dalej np. do Szczecina?


Niespodzianek nie będzie, bo musiałby się stać cud inny niż do tej pory, pozytywny, takie na PKP to historia!
Bolko z Chełma to byłoby ekstra, ale PR, boi się utraty klientów, gdyby pociąg się spóźniał.
KE może ciągnąć wagony dołączane na WWschodniej na przykład do Gdańska.... ale ktoby tam pomyślał, skoro Chełm mają w PKP głęboko w ... poważaniu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 07-03-2011, 12:10    Odpowiedz z cytatem

A zauważyliście że od marca jest jeszcze jeden regio Chełm - Lublin ??Wink odjazd o 12.05 , przyjazd do Lublina na 13.17. Tak to wygląda że zrobili go specjalnie dla IR Bolko. Chyba jakieś skutek nasze pisanie dało Wink. Chociaż to nie to samo co bezpośredni.
Tylko 13 minut na przesiadkę to nic fajnego szczególnie że wszystkie fajne miejsca już zajęte będą. Na razie nie ma problemu ale na wakacje to różnie może być.

Ale i tak by się przydał bezpośredni z Chełma. Zupełnie inaczej to wygląda , może by prędzej zachęciło ludzi do jazdy takim pociągiem jakby zobaczyli na dworcu że można bezpośrednio dojechać do np Radomia, Kielc, Katowic, Wrocławia itd
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 39 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 37, 38, 39  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl