Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
120-tonowy smok z Gliwic wkrótce podbije światowe tory?
Autor Wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 06-01-2011, 20:59    Odpowiedz z cytatem

A co do ruchu pasażerskiego Dragonami to widziałem już nawet SM42 w ruchu pasażerskim zimą, gdzie temperatura powietrza było około -5, więc albo ludzie marzli albo wagon miał jakiś piecyk.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 06-01-2011, 21:03    Odpowiedz z cytatem

Niektóre wagony mają Webasto zabudowane, wtedy problemu nie ma. No ale nie wagony na codzień kursujące w IC/PR, tylko wybrane sztuki.
Swoją drogą Dragon prowadził taki ciekawy pociąg: 2ET22+16 wagonów A/B (próba z obciążeniem na prędkość 120km/h).
Tu jest fotka tego skłądu:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404905&lang=1&file=znle_6001_53&action=image&position=11
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-01-2011, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Sphinx jestem bardzo ciekawy na które to szlaki zelektryfikowane nie mogą wjechać lokomotywy Bo-Bo z powodu nacisków i które to lokomotywy.Warto też dodać że w ramach modernizacji kluczowe linie mają być dostosowywane do nacisku określonego międzynarodowymi przepisami czyli 22,5 tony .W Europie zaczyna się dyskutować na temat możliwości podnoszenia dopuszczalnego nacisku w kontekście planowanego dopuszczenia do ruchu kołowego ciężkich zestawów drogowych co obniży konkurencyjność przewozów towarowych. ET22 podałem jako skrajnie zły przykład negatywnych rozwiązań.Sputniki nie przypadkiem dobrze się spisują na krętych górskich szlakach bo już na etapie produkcji seryjnej zostały odchudzone o 8 ton do 114 a poza tym wyrównano naciski osi poprzez przemieszczenie aparatury elektrycznej i maszyn wewnątrz pudła-stanowią one dowód że jak się chce to można tylko dlaczego nie można było z ET22-pytanie retoryczne ???Uważam że prywatne firmy nie będą złotą żyłą nawet przy zainteresowaniu Dragonami bo one kupują lokomotywy na sztuki ściśle dopasowując ilość taboru do potrzeb poza tym takie firmy jeśli jeden lok to zbyt mało to elastycznie stosują podwójną trakcję .Tu sprawę załatwi dopiero duży inwestor który sam kupi kilkadziesiąt i więcej lokomotyw - dla porównania wyprodukowano 658 sputników ... Jeśli też prawdą jest co gdzieś tu napisano że istnieje tendencja do podnoszenia mas pociągów to należy się zastanowić czy lokomotywy Co-Co będą optymalnym rozwiązaniem czy też może na bazie rozwiązań Dragona skonstruować dwuczłonową maszynę Bo-Bo+Bo-Bo ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 06-01-2011, 22:13    Odpowiedz z cytatem

^^
To nie tak. Wjechać mogą, ale jak jest przekroczenie dopuszczalnego nacisku, to się odpowiednio dobrze dopłaca.
Kluczowe linie dostosują, a żeby jechać bruttem przez Całą Polskę, to często trafisz na taką, na której mało co może w ogóle jechać, a modernizacja to jej nie tknie.. ba.. modernizacja... Remont.
Dwuczłon - czemu nie... jak tylko w PL będzie zainteresowanie towarami o znacznej masie.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 06-01-2011, 22:21    Odpowiedz z cytatem

M62 miało być zbudowane w kilkudziesięciu sztukach dla kolei węgierskich. Zbudowano ponad 1000. A co do przewoźników to kupią bo na rynku jest luka albo się kupuje wycofane lokomotywy z ex. Czechosłowacji i Niemiec albo można kupić nowe drogie lokomotywy z Zachodu. Jeśli więc Dragon będzie w miarę tani to będzie na niego wielki popyt. Dodatkowo można się spodziewać, klientów z Bałkanów, którzy już kupują u nas wagony towarowe.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-01-2011, 23:16    Odpowiedz z cytatem

Z ciekawością poczekam na ten "wielki popyt" (bo w niego nie wierzę).Jeśli można to chciałbym wiedzieć gdzie w Polsce dopłaca się za używanie elektrycznych lokomotyw czteroosiowych bo przekraczają dopuszczalny nacisk.Poza tym tak jakoś mam wrażenie że faktycznie ciężkie składy funkcjonują na liniach głównych/magistralnych czy jak je tam zwać. Zaś tam gdzie nie wjedzie ciężka lokomotywa to ciężki wagon też nie może chyba że czegoś nie ogarniam Smile.....Zresztą dla obiektywizmu trzeba dodać,że tam gdzie jest dopuszczony ruch 22,5 tony to się okazuje że często jest on dopuszczony na papierze tzn. coś skreślono i wpisano tyle ile było potrzeba,a np. budowle inżynieryjne są zaprojektowane na mniejsze obciążenia 16 czy 20 ton.Normalnie ręce opadają np. na linii Kraków - Medyka takich obiektów jest 102 (obliczenie sprzed kilku lat).....W sumie zagadnienie skomplikowane,uważam że na te czasy to już trzeba wymagać od właściwych podmiotów żeby linie sukcesywnie doprowadzać do zachodnich standardów bo jak nie to za jakiś czas Dragon okaże się za ciężki.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 06-01-2011, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Ja nie mówię, że będzie ja tylko stwierdzam, że może być.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 07-01-2011, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zaś tam gdzie nie wjedzie ciężka lokomotywa to ciężki wagon też nie może chyba że czegoś nie ogarniam


Jest sporo wagonów z mniejszymi naciskami niż 22,5t. Wtedy łączy się ich po prostu wiecej. Skład uformowany będzie cięższy, ale nacisków nie przekroczy.
Musiałbym się temu przyjżeć, a nie ma kiedy.
O popycie na razie nie mówimy. Zobaczymy co będzie po jazdach obserwowanych i czy będzie zainteresowanie 4-osiowym elektrowozem ZNLE.

[ Dodano: 13-01-2011, 17:48 ]
Na razie Dragon ze stonkami i salonkami STK pojechał do Starachowic przez Katowice, Kraków, Rzeszów, Stalową Wolę. Jutro będzie wracał.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dyspozytor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2008
Skąd: Poland

PostWysłany: 15-01-2011, 14:07    Odpowiedz z cytatem

Witam

Do Stalowej Woli Rozwadów przyjechał kilka minut przed 1 w nocy. Rano cały skład pojechał do huty Stalowa Wola celem odstawienia SM42-2427 do naprawy w P.H. U. Lokomotiv. Przed godziną 10 pociąg opuścił teren huty i udał się z powrotem do Rozwadowa gdzie o godzinie 11 odjechał do Katowic Ligoty, a następnie do Wrocławia.

Foto:
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-6475
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-6476
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-6478

Pozdrawiam

_________________
http://www.railphoto.info/

Zapraszam na moją galerię kolejową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 18-01-2011, 15:08    Odpowiedz z cytatem

Smok w najbliższym czasie ma jeździć głównie między Wrocławiem (w nocy) a Gnieznem (rano) i z powrotem z Gniezna (po południu) do Wrocławia.
Obiegi mogą się zmieniać, ale na razie tak ponoć zostaje.

[ Dodano: 24-01-2011, 15:05 ]
To jest to, o czym pisałem wcześniej:

http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/stk-wroclaw-przetestuje-lokomotywe-dragon/

[ Dodano: 26-01-2011, 22:05 ]
No i jeszcze to z RK:
http://www.rynek-kolejowy.pl/21378/Dragon_juz_na_testach_w_STK.htm

W tym tygodniu lok ma chwilę oddechu, a potem już tak jak napisano: Gniezno - Wrocław (głównie ze względu na profil trasy) plus ewentualne okolice Wrocławia (był w Międzylesiu już raz), znaczy tam gdzie dociera STK.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 17-02-2011, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Nowa polska lokomotywa pasażerska

ZNLE pracuje nad wielosystemową lokomotywą do prowadzenia przewozów pasażerskich i towarowych. Nowy produkt ma się nazywać E4ACU Elephant, mieć moc 6 MW i osiągać prędkość 200 km/h. Producent przedstawi lokomotywę na konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce" organizowanej przez RK Konferencje.
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/21986/180c110507d31d0d3bf31e4a201b8616.jpg
Grafika: ZNLE Gliwice

Nowa lokomotywa wyposażona będzie w cztery osie, w odróżnieniu od sześcioosiowego E6ACT Dragon, zaprezentowanego w 2009 r. Elephant ma spełniać wymogi interoperacyjności (TSI). Pełne opracowanie systemu napędowego, sterowania i zasilania w energię wzięła na siebie firma Medcom, w tym m. in. falowniki trakcyjne dużej mocy chłodzone cieczą i przetwornice statyczne - Projekt mechaniczny jest już zakończony - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Janusz Biliński z Medcom.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prezentacja gotowej lokomotywy ma się odbyć na targach Trako, które odbędą się w październiku w Gdańsku. Tymczasem więcej szczegółów na temat swojej nowej lokomotywy ZNLE przedstawi na konferencji Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce, organizowanej przez RK Konferencje 10 marca w Warszawie.

Rynek Kolejowy


---

A nie mówiłem? Smile

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17-02-2011, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Wreszcie dobra wiadomość Smile Czekamy na więcej danych żeby można było porównać parametry z innymi konstrukcjami.Wstępnie na grafice ciekawie się prezentuje ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 17-02-2011, 22:51    Odpowiedz z cytatem

Grafika jest znana od kilku lat, to projekt wykonany przez EC Engineering dla Newagu, w fotoszopie zmienili tylko nazwę na boku (z Newag na Elephant). Dobrze, że akurat ta część projektu (wizualna) została przejęta od właściciela.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-02-2011, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Ja tę grafikę widzę pierwszy raz i podoba mi się.Tylko nazwa problematyczna.Skoro ma jeździć 200 km/h to może nie Słoń a może Pantera, Gepard czy Orzeł lub Sokół.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 18-02-2011, 14:55    Odpowiedz z cytatem

Wizualizacja i gadka marketingowa to jedno - życie to drugie Smile
Zobaczymy jak to będzie wyglądać po wyjechaniu, bo z tego co pamiętam, to oznaczenie miało być nieco inne tego loka i wtedy nie byłem pewny żadnej prędkości. No ale to była nazwa robocza. Może coś ostatnio zmienili. Na Trako powinno się udać.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl