Mogliby wziąć, poza tym moim zdaniem potrzeba czegoś na małą ilość osób jak i na większe potoki pasażerów. Sytuacje typu MRD na pustym kursie i SA106 na pełnym nie powinny mieć miejsca. 106 to zło konieczne, ale potrzeba coś nowego nie z pesy o podobnej pojemności. DH aka SN82 aka SN83 (Skąd to kretyńskie oznaczenie ? ) byłyby dobrym rozwiązaniem moim zdaniem tylko żeby był układ siedzeń podobny jak w MRD.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-10-2010, 18:02
Sorry za OT, ale Wadlopery to złom. Prędzej Arriva zakupi w trybie zamówienia publicznego ATR220 znane jako SA136 (sprawdzone w Zachpomie i we Włoszech) lub 220/1 M (SA137) Newagu Ale to tylko domysły. Kopernik wie lepiej
220M ? Żadna szanująca się prywatna firma nie kupi taboru który się rozlatuje na pół
SA134/ SA136 ? Nie ma nic brzydszego i bardziej awaryjnego, może poza 220M
MRD ? Stare ale jare. Są wygodne, komfort lepszy niż w produktach z Bydgoszczy. Moim zdaniem należy iść w tym kierunku, ewentualnie coś z Niemiec ściągnąć, coś wygodnego i dobrego.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
No właśnie, ciekawe czemu Deutche Bahn nie wnosi aportem do Arrivy vt 628???
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-10-2010, 18:32
Nie kolego co ma Uerdingen/Scandia MRD do Wadlopera To,że chyba jest tak samo stary Tu nie chodzi o mikolskie przyzwyczajenia, ale o to by pojazd był ergonomiczny, jak najtańszy w eksploatacji i spełniał ścisłe normy spalania Euro V czy VI. Na ten przetarg Arriva nie wystawi złomu (nie mówię o MRD, gruntownie zmodernizowanych) jakim jest Wadloper czy Linetka , bo UTK nie dopuści do ruchu jakiegoś niesprawnego badziewia ( a takim SA136 nie jest). Mogę śmiało stwierdzić, że SA136 jest bodaj najlepszym przedstawicielem wszystkich pesowskich SZT (jeszcze nie zdechł, a SA132/3/4/5 defektują w wyniku niewłaściwej eksploatacji- vide KD czy PR).
Przewoźnik w końcu podpisał umowę z samorządem województwa kujawsko – pomorskiego na realizację przewozów w rozkładzie 2013/2014. Od grudnia Arriva RP przejmie większość linii w województwie. Podpisanie umów odbyło się 1 lipca 2013 r. Obejmują one świadczenie usług przewozowych w okresie 15 grudnia 2013 – 12 grudnia 2015.
Wysłany: 10-08-2013, 11:50 odliczamy dni do grudniowego dramatu
Pora zacząć zadawać pytania Arrivie i marszałkowi wojew. kuj-pom. w jaki sposób firma nieposiadająca taboru wygrała przetarg na przewozy? W jaki niby sposób w ciągu 5 miesięcy chcą podwoić czy nawet potroić park maszynowy?? Kana Galilejska przy tym to pikuś Wszak potoków podróżnych na trasach które mają zamiar obsługiwać nie da się nijak porównać do ilości pasażerów na trasach w kierunku Tucholi czy Chełmży. Powiedzmy sobie otwarcie, że jest realne zagrożenie, że firma przez te dwa lata będzie prawdopodobnie wozić ludzi jak bydło w oczekiwaniu na jakąś długoterminową umowę. Nie wiem jak wy, ale ja jestem przerażony. Można narzekać na EN57, że są mało komfortowe i stare. Ale prawda jest taka że są cholernie pojemne, w miarę niezawodne zimą a i wnętrza w większości są po licznych liftingach. Wolę stare kible niż ropniaki.
PS. nie jestem pracownikiem PR - to tak na wypadek jakby fani niemieckiej arrivy się odezwali
jaceck1980, sądze, że pytania możesz stawiać wtedy, kiedy przewoźnik wejdzie na te trasy ostatecznie. Do grudnia jeszcze czasu trochę jest. Uważam, że przewoźnik nie rzucałby się na te pakiety, gdyby wiedział, że nie ma odpowiedniego taboru. Skoro się zdecydowali, to zapewne wiedzą jak pozyskać tabor.
No ale większość, już musi osądzać wszystko i wszystkich, zanim się coś zacznie.
PS. Nie jestem fanem niemieckiej arrivy, ani żadnego innego przewoźnika, patrzę na wszystko obiektywnie, z punktu widzenia zwykłego pasażera.
Ja myślę, że pogorszy się głównie tym, którzy dotychczas dojeżdżają Arrivą na liniach spalinowych. Żeby nie podpaść do końca marszałkowi Arriva przeniesie wszystkie duże szynobusy na linie elektryczne (żeby nie powtórzył się Śląsk), a pozostałym taborem obsługiwać będzie dotychczasowe, a że będzie ścisk to nieważne, tam ma przecież umowę na 10 lat i to dopiero będzie "Meksyk"!
Na trasie Bydgoszcz - Toruń kończy się remont.
Przy czasie przejazdu 30 minut ile składów jest potrzebnych z rezerwą ? 4 ? 5 ?
Do tego dochodzą kursy na Laskowice, gdzie też max 5 składów.
W Arrivie składy nie stoją po 10 h tylko jeżdżą. To nie KŚ, tam jest inne myślenie.
Będąc przez kilka dni w tamtych rejonach i obserwując arrivę, nie spotkałem się z dłuższym postojem niż godzinę. Oczywiście pomijam noc. Postoje trwają max 60 minut. Oczywiście możliwe że nie trafiłem
na dłuższe.
moim skromnym zdaniem nie da się zastąpić 1 jednostki en57 dwuczłonowym szynobusem - przecież w godzinach szczytu kible są pełne. Arrivie zabraknie pewnie z 10 składów. Nowych nie kupią bo nie ma czasu a wybór staroci z zachodu jest ograniczony bo niewiele typów ma dopuszczenie w Polsce. Już to widzę jak będzie -20 i parę starych diesli nie odpali... te setki ludzi na dworcach... Poprostu linie które obsługuje obecnie Arriva w stosunku do tego co mają objąć to niebo i ziemia. No ale grunt, że się PDT cieszy - kilku związkowców i innej maści krzykaczy z PR wyleci, no i Angeli się podliże bo parę euro z podatków wleci:P a ludzie? eeee tam
Kontra Arriva RP:
ED72A-001 barwy woj. kujawsko-pomorskiego, szare tapicerowane
(G1+M)
[UM]
ED72A-003 barwy woj. kujawsko-pomorskiego, szare tapicerowane
(G1+M)
[UM]
ED72A-007 barwy woj. kujawsko-pomorskiego, szare tapicerowane
(R4)
[UM]
ED72A-020 barwy woj. kujawsko-pomorskiego, szare tapicerowane
(R4)
[UM]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum