Ci w Arrivie pewnie myślą, że PR-y im pomogą, tak jak to było, gdy startowali na liniach spalinowych, ale w tym przypadku chyba taki głupich jak wtedy już nie znajdą?
A ja myślałem, że te zmodernizowane ED72A są dla Przewozów Regionalnych, a nie dla Arrivy.
Oj, nie wróżę dobrego startu temu przewoźnikowi na zelektryfikowanych liniach. Mam jednak nadzieję, że sytuacja ze Śląska sprzed roku się nie powtórzy, chociaż znając naszą "zieloną wyspę" wszystko jest możliwe. Można wypić alkoholu tyle, żeby mieć 14 promili i przeżyć (!).
Teraz wracając do tematu. Przewozy mają 72 jednostki, a Arriva- zaledwie 17 (tak napisał @Virakocha). Przepaść jak widać ogromna (wiem wiem, jeździ tylko 1/3 składów, część stoi albo na bocznicy albo w lokomotywowni na Kluczykach).
Mam dwa pytania (czysto teoretyczne):
1. Czy Arriva ma prawo przejąć część lub wszystkie EN57, którymi dysponuje K-PZPR?
2. Arriva ma też toruński PKS. Czy może zatem wozić pasażerów autobusami zamiast pociągami?
1. - przejąć to nie, ale wypożyczyć jak najbardziej (KW pożyczały EN57 od PR na początku, gdy nie było jeszcze elfów)
2. - jasne, że może, ale wtedy będzie płacić kary
No to w takim razie (na chwilę obecną) widzę dwie najprostsze opcje.
1. Arriva prosi PR o pożyczenie kilkunastu EZT-ów (do momentu uporania się z brakami w taborze, bo "za późno porozumieliśmy się" albo "zapomnieliśmy" albo "nie wiedzieliśmy że tyle sprzętu będziemy potrzebowali").
2. Ze względu na przeliczenie się urzędników, jedną lub dwie linie w ramach wygranych pakietów przejmują Przewozy Regionalne (przynajmniej do czasu uporania się z niedoborami taborowymi).
I jeszcze jedno, trochę absurdalne, ale możliwe- Arriva wycofuje się z linii spalinowych, które w całości przejmuje K-PZPR. Do obsługi linii używa to co może, czyli SM-42 i wagony piętrowe i zwykłe (nie wiem, może coś jeszcze). Tak w ogóle- czego i ile ma K-PZPR typu nieelektrycznego? Chodzi mi tu o wszystkie wagony, lokomotywy spalinowe etc.
W najgorszym razie reorganizacja rozkładu jazdy i zawieszenie przewozów na części lub wszystkich liniach dotychczas obsługiwanych przez Arrivę. Plus ograniczenie kursów na pozostałych liniach rzecz jasna.
KZPR nie ma taboru nieelektrycznego. Jedyny tabor nieelktryczny to wagony Bmnopux i Bpv z PRST Poznań, PRST Leszno, PRST Krzyż oraz SU45 i SU42 z PRST Chojnice oraz PRST Krzyż. Te PRST podlegają pod PR Poznań i PR Gdynia. Niemniej jest możliwość delegowania taboru.
Siema. Jako często podróżujący student relacji Bydgoszcz - Olsztyn/Olsztyn - Bydgoszcz z niepokojem patrzę na to co dzieje się na torach w kuj-pom. Wszak połączenie studenckie z regio kartą, bezpośrednie za 10,70 zł między tymi dwoma sąsiednimi, wojewódzkimi miastami było całkiem dobre(mogłoby być szybsze ale za taką cenę nie narzekam). Podczas, gdy PKS studencki kosztuje na tej trasie 28 zł. Dlatego bardzo dużo osób podróżowało tym pociągiem. A w czasie kumulacji tj. wyjazdy na święta i powroty ze świąt, pociąg był zapełniony na maksa.
Jakieś połączenia typu: PR Bydgoszcz - Toruń(przesiadka) -> Arriva Toruń - Jabłonowo(przesiadka) -> PR Jabłonowo - Olsztyn to będzie coś strasznego. Pewnie i tak wybiorę Regio Bydgoszcz - Toruń i przesiadka na InterRegio Poznań-Olsztyn.
Wystosowałem nawet pismo do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. Otrzymałem tylko odpowiedź, że rozmawiają od połowy maja z województwem Warmińsko-Mazurskim w sprawie połączeń bezpośrednich z Bydgoszczą. O owocach tych rozmów nie wiem nic.
Trafiłem w końcu tutaj. Wszak to chyba największe forum kolejowe.
Moje pytania brzmią:
Czy data 15 grudnia to ostateczny koniec pociągów REGIO Bydgoszcz - Olsztyn?
Czy ktoś coś słyszał o planach PR/PIC o jakimś InterRegio/TLK bezpośrednim tej relacji?
Oczywiście, że zdążą.. W tej firmie pracują ludzie myślący , którzy wiedzą jak zagospodarować tabor.. jeśli chodzi o KŚ to raczej komentarz w kwestii taborowej jest zbędny..
co do Arrivy nadal mam zasadnicze pytanie:
Piszecie zdążą, to nie KŚ. problem w tym, że KŚ nie wyrobiło się z przetargami a tymczasem Arriva wogóle o nich nie wspomina. Stare duńczyki z tego co mówicie, za chwilę wypadną - zostanie im kilka maszyn na chodzie a tu trzeba przejść na nową jakość.
Następnym razem proszę optymistów o argumenty, bo na razie to wyglądą na ściemę.
Napiszcie - zdążą, bądźcie spokojni ludzie, Arriva ma takie a takie rezerwy sprzętowe, które pościąga z Europy i zasili kuj-pom przewozy. Na razie mi to wszystko Amber Gold i OLT przypomina.
Panie Marszałku woj. kuj-pom, może Pan lub Pana współpracownicy czytają to forum. Grudzień na torach z politycznego punktu widzenia dla Pana może nie być najlepszy. Podejrzewam, że w imieniu wielu pasażerów, apeluję do Pana o przedstawienie planu - tzw mapy drogowej przejęcia przewozów przez Arrivę, tzn. kiedy poznamy wstępne założenia rozkładu, cenników i przede wszystkim taboru jakim ma dysponować przewoźnik. Póki co wszystko opiera się na wierze a nie na faktach.
Ma. SM42-114 i SU42-530. Obie stacjonują w Toruniu na Kluczykach i służą do manewrów, ale w razie potrzeby wypuszcza się je na szlak (ostatnio druga z nich - 530 - przeciągała EN57 między Bdg a Toruniem). Wagony też jakieś powinny być. W zeszłym roku widziałem 4 dwójki przedziałowe z przydziałem st Toruń ciągnięte przez EU07-133 na stacji w Bydgoszczy oraz bonanzę "toruńską" w Krzyżu.
@jaceck1980
Na SA133 który kupili nie było przetargu. Po prostu zamówili i jest.
To nie PR, gdzie muszą być przetargi. Niedawno testowali niemiecki szynobus (jakiś rok temu).
Myślę że spokojnie są w stanie ściągnąć z DB 20-30 takich pojazdów i żadne testy nie są potrzebne (tylko dostosowanie do polskich warunków )
Jakiś czas temu (może sie pomylę , jeśli tak poprawcie mnie) Arriva ogłosiła przetarg, w którym była gotowa zakupić używane szynobusy z PESY .. nie wiem czy przetarg ten doszedł do skutku czy też nie..
Danio prosiłem o konkrety.
- ile i jakich pojazdów nadmiar mają DB?
- w jakim są stanie i ile zajmą ich remonty?
- ile zajmie procedura dopuszczenia w Polsce i szkolenie załóg?
- itd, itp...
Z tego wszystkiego powinno wychodzić, że grudzień to termin możliwy do osiągnięcia.
A tak z ciekawości spytam - ile zajęła procedura dopuszczenia tych duńczyków? tzn od postanowienia o ściągnięciu do pierwszej trasy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum