Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Llikwidacja połączeń przygranicznych do Chyrowa
Autor Wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 30-11-2010, 17:14    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe też ile kasy wzięłaby Ukraina za taki tranzyt Przemyśl-Zagórz. Wie ktoś jak to było rozliczane za czasów komuny?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 08-12-2010, 11:32    Odpowiedz z cytatem

I co wiadomo coś czy jest szansa na reaktywację poąłczeń o które lokalne władze walczą?
Czy kolejny region będzie pomału wymierał kolejowo....

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 08-12-2010, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Dziwne to wymieranie, skoro linię się remontuje (choć to jedynie remont utrzymaniowy, a nie modernizacja).

Co do Przemyśl-Zagórz... Na Ukrainie tory z Chyrowa do granicy (w stronę Przemyśla) wyglądają na utrzymane - tam jeżdżą ukraińskie pociągi do Niżankowic (tak!). Chyba jest tam hybryda z torem o dwóch szerokościach (proszę mnie poprawić jeśli się mylę).

Gorzej po stronie polskiej - na zdjęciach satelitarnych tor wydaje się całkowicie zakrzaczony. A teraz powoli będą zarastały tory Zagórz-Krościenko-Chyrów ... m.in. dzięki staraniom lokalnych aktywistów, przekonanych o swojej racji:


Kontrabanda chowana jest nawet w schowkach pod wagonami a na kolejnych stacjach obsługa czeka, aż przemytnicy spokojnie zabiorą swój towar. Dlaczego załoga pociągu jest całkowicie bezkarna? Doświadczenia ostatnich tygodni dobitnie pokazuję, że pociąg do Chyrowa obsługuje wyłącznie miejscowych przemytników. Skąd więc tak wielka determinacja kolejarzy w kierunku utrzymywania tego połączenia? Jeżeli chcą koniecznie utrzymać linię kolejową z Jasła do Chyrowa, to dlaczego nie wystąpią do pasażerów z nową ofertą. Może należałoby organizować wspólnie z ukraińskimi kolejami "UZ" interesujące przejazdy turystyczne do Lwowa, Truskawca czy też atrakcyjną górską trasą do Użgorodu. Może organizować wycieczki sentymentalne po dawnych polskich kresach wschodnich, może wreszcie rozważyć sens ponownego uruchomienia połączenia kolejowego do Przemyśla. Nie wiem, ale na pewno nie można siedzieć z założonymi rękami. Dlaczego więc tak się dzieje? Dlaczego nikt nie podejmuje żadnych działań? Ano dlatego, że "Przewozy Regionalne" otrzymują ciepłą rączką od Skarbu Państwa wielomilionowe dotacje, więc po co przejmować się jakimiś śmiesznymi stratami, czy jeszcze śmieszniejszym wynikiem finansowym. Podobno Służba Celna RP zamierza wystąpić do PKP o czasowe zawieszenie kursowania pociągu do czasu opracowania szczegółowych procedur jego kontroli.

źródło: Nasze Połoniny (warto przeczytać całość)

I podobne ciekawostki z linii, nieco nieprzychylnym okiem:
Jak więc widać kosztujący rocznie ponad pięć milionów pociąg staje się własnością nielicznej grupy "handlowców" , którzy mogą go zatrzymać kiedy chcą i gdziekolwiek chcą, na koszt polskiego podatnika.

więcej: http://www.naszepoloniny.pl/articles.php?id=1093


O problemach związanych z kursowaniem pociągu relacji Jasło - Chyrów pisaliśmy na łamach "Naszych Połonin" wielokrotnie. Udowodniliśmy, że brak jest ekonomicznego uzasadnienia funkcjonowania tej linii a utrzymywanie jej w imię "obowiązku służby publicznej" jest dziecięcą wymówką. Pociąg do Chyrowa ma tyle wspólnego ze "służbą publiczną", co wilk z pilnowaniem owiec. W dniu 6 sierpnia bieżącego roku miałem wątpliwą przyjemność skorzystania z usług PKP "Przewozy Regionalne" na tej trasie.

Ciąg dalszy: http://www.naszepoloniny.pl/articles.php?id=1069
podtytuł PKP "Przewozy Regionalne" - cichy sponsor przygranicznych przemytników


Dawno nie ucieszyła mnie taka informacja jak ta, że zostanie ograniczony ruch pociągu na trasie Zagórz – Chyrów.

Uzasadnienie: http://www.naszepoloniny.pl/articles.php?id=810

Są jednak głosy przychylne wewnątrz redakcji:
http://www.naszepoloniny.pl/articles.php?id=653

Jest i kontra od czytelnika, szkoda że opublikowana całkowicie bez komentarza i kontekstu
http://www.naszepoloniny.pl/articles.php?id=1137
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 08-12-2010, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Chyba jest tam hybryda z torem o dwóch szerokościach (proszę mnie poprawić jeśli się mylę).

Od Niżankowic do Chyrowa są tory na (struno?)betonowych (sic!) podkładach, ale ułożony jest na nich tylko tor szeroki, ale jest przygotowane miejsce pod splot (wystarczy tylko szyny położyć)
http://lh4.ggpht.com/_d85-GHf3VoU/TP-NO6BNVJI/AAAAAAAAD7M/dhL_evvB-qw/s640/img_4784.jpg

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 08-12-2010, 15:02    Odpowiedz z cytatem

Czyli nie ma możliwości przejazdu z Przemyśla - trzebaby najpierw zainwestowac konkretnie... a po polskiej stronie, wiesz MK_Rabka, jak tam jest?

Ach, sam już wiem...
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=31224244&postcount=90
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 11-12-2010, 16:51    Odpowiedz z cytatem

Witam....cieszę się bardzo że tak wile osób interesuje się tą linią!Może założymy jakieś stowarzyszenie,fundację????!!!! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 11-12-2010, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
. a po polskiej stronie, wiesz MK_Rabka, jak tam jest?

Jest tak jak w linku; 12 km torów do oczyszczenia + naprawa urządzeń stacji (Przemyśl) Pikulice

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-12-2010, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Maykin napisał/a:
Może założymy jakieś stowarzyszenie,fundację????!!!! Smile


To może najpierw jasno sprecyzujmy cele (hasło "przywrócić pociągi!" nie wystarczy) i zarysujmy ewentualne metody. Najłatwiej jest się szarpnąć i kupić domenę i serwer, założyć fundację lub stowarzyszenie nieco trudniej, ale najtrudniej jest mieć jakąś wizję, co robić po załatwieniu formalności, jak się rozwijać, jak działać, gdzie i u kogo lobbować, jak to wszystko finansować, co robić w razie gdy cele okażą się trudne do osiągnięcia.

Dlatego moim zdaniem, kolejność powinna być zawsze odwrotna. Martwych, kanapowych stowarzyszeń i organizacji (oraz domen) jest już wystarczająco wiele.


Ja bym zaczął od pozbierania w jednym miejscu jak największego zbioru wiedzy - artykułów prasowych, linków do dyskusji na forum, dokumentacji (również np. amatorskie zdjęcia są ok), powiązanych z tematem aktów prawnych, interpelacji, odpowiedzi, wypowiedzi polityków, istniejących planów rozwojowych, analogicznych przypadków w kraju i za granicą, etc. Taki przegląd buduje świadomość osób które go tworzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 11-12-2010, 18:15    Odpowiedz z cytatem

psim..kiedy,ostatnio byłeś "tam"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-12-2010, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Tj. gdzie? W Chyrowie dość już dawno temu (ub.r.), w Ustrzykach przed dwoma miesiącami. Dlaczego to istotne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 11-12-2010, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Stowarzyszenie bardzo łatwo założyć wystarczy iść do sądu rejonowego i tam zarejestrować.

Ja mam jednak pytanie po co wam ta linia. Po co tym, do których chcecie trafić. Kto miałby jechać tą linią. Co miałoby jechać tą linią.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 11-12-2010, 19:05    Odpowiedz z cytatem

Maykin napisał/a:
Może założymy jakieś stowarzyszenie,fundację????!!!! Smile


A może wzorem miłośników wąskich torów skrzyknąć się i oczyścić szlak? Jazda drezyną do granicy może być ciekawa.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 11-12-2010, 19:30    Odpowiedz z cytatem

....po co wam ta linia...dobre!!!podkarpacie będzie białą plamą,ekstra!drezyną pojedziemy w lecie a w zimie saniami!Kiedyś pisałem,skoro PKP ni daje sobie rady,to jest opcja uruchomienia ruchu turystycznego.pod warunkiem że PLK udostępni tory

[ Dodano: 11-12-2010, 19:48 ]
psim,pytam bo rzeczowo do "tematu"podchodzisz,nie wiem kiedy ostatnio jechałes tą trasą jakie masz o niej wyobrażenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 11-12-2010, 19:59    Odpowiedz z cytatem

Trochę komunistyczny argument bo nie ma. A może podczas przedstawiania swojej argumentacji uwzględnić ruch turystyczny.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-12-2010, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Maykin, nie musiałem jechać tą trasą żeby mieć o niej wyobrażenie. W zupelności wystarczy że wiem, dlaczego nią nie jechałem...

Ja kombinuję i kombinuję, i wychodzi mi że albo Ustrzyki Dolne + okolice zaczną rozgrywać i wygrywać zaangażowanie turystów w te tereny - a to byłoby uzasadnione przez trzy z czterech pór roku, oprócz wiosny (tu konieczne pełne i świadome zaangażowanie władz, które nie wiadomo czy oprócz słów mają coś do zaoferowania), albo nie ma o czym gadać.

Chyba że chcemy mówić jedynie o przywróceniu ruchu Przemyśl-Chyrów, w kierunku Bieszczad ukraińskich, których oferta turystyczna czeka na masowe odkrycie. Nie ma tam np. Parku Narodowego, którego istnienie po naszej stronie granicy już teraz mocno hamuje rozwój turystyczny miejscowości w wyższych partiach gór (a wiadomo, że to one będą się cieszyły największym zainteresowaniem - choć ja nie do końca rozumiem ten mechanizm).

Mądrzy Ukraińcy modernizując szlak zostawili taką możliwość montując hybrydowe podkłady. Należy im się niewątpliwy szacun (ciekawe, co im przyświecało?). Może dobrze byłoby od granicy do Przemyśla również położyć uniwersalny tor (nie wiem, jaki to wzrost kosztów w porównaniu z pojedynczym - zgaduję że niewielki w skali inwestycji). Trzeba zbadać, jak to się robi w podobnych miejscach.

Po naszej stronie granicy - póki co to Przemyśl gwałtownie staje się kolejowym zaściankiem, i może już za parę lat będziemy rozmawiać o odkrzaczeniu torów do niego, w ramach drezynady Sad

To tylko moje gdybanie. Przecież w ogóle sie na tym nie znam - to nie moja dziedzina. Czujję duży niedosyt wiedzy. Dopiero przy okazji tego wątku dowiedziałem się o koncepcji ominięcia Jasła torami Wojaszówka-Turaszówka (ew. Szebnie-Jedlicze). Dopiero teraz przeliczyłem, że kolej wcale nie stoi na tak bardzo przegranej pozycji w kwestii czasu przejazdu, jak mi się wydawało (mowa głównie o relacji Ustrzyki-Zagórz-Sanok, a Krosno-Rzeszów po ew. dobudowaniu łącznika). Nie wiem jak ma się rozłożenie źródeł popytu do fizycznego przebiegu linii kolejowej (nieszczęsne Lesko!), jakie są widoki na odbicie klienteli transportowi samochodowemu obu rodzajów. Jakie są widoki na ruch towarowy. Jak szerokie są widoki na współpracę transgraniczną. To wszystko (oraz inne niezbędne rzeczy, o których jako laik nie mam pewnie pojęcia) trzeba przemyśleć, zbadać, i wtedy próbować poskładać w jedną całość. Którą następnie trzeba będzie próbować "sprzedać" decydentom.

Podstawowe pytanie na początek: czy dopuszczamy, że wyjdzie nam, że kolej na tych terenach nie ma sensu. Jeśli nie dopuszczamy takiej możliwości, to znaczy że jesteśmy fanatykami a nie ludźmi z wizją, i lepiej od razu zajmijmy się budową modeli i makiet kolejowych.

[ Dodano: 11-12-2010, 20:44 ]
ET05 napisał/a:
A może wzorem miłośników wąskich torów skrzyknąć się i oczyścić szlak? Jazda drezyną do granicy może być ciekawa.


To ciekawy pomysł na początek, ale raczej jako forma letniej integracji i rozrywki, niż konkretnych działań na rzecz faktycznego przywrócenia regularnego ruchu kolejowego. No, może zainteresowanie mediów byłoby jakąś korzyścią.


Ostatnio zmieniony przez psim dnia 11-12-2010, 21:00, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl