Szerokie tory nie były by problemem, trzeba by tylko dogadać się z kolejami litewskimi.Był czas gdy wagony miały przestawne osie.Ale ,jeśli dobrze pamiętam patent "poszedł" do Chin a Litwa nie jest zainteresowana powrotem tego systemu zmiany rozstawu kół.
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-11-2010, 17:39
Uważam, że lepiej byłoby, gdyby ten pociąg do Wilna nie jechał przez Suwałki, tylko linią petersburską (na się ona chyba nieoficjalnie nazywa) czyli Białystok i Grodno. Wówczas trzeba by się jeszcze dogadać z Białorusinami.
Tak o tobie, ale nie zbaczajmy z tematu propozycji do rozkładu 2011/2012.
Choć propozycja kolegi mk1992 przedłużenia pociągów Bytom - Gliwice do Strzelec lub Opola była i jest rozważana choć na chwilę obecną o tych pociągach mówi jako o "ofercie wewnętrznej województwa śląskiego.
Jeśli są plany połączenia składów Opole/Kędzierzyn-Gliwice z Gliwice-Bytom to wreszcie byłby jakiś sensowny krok dla tej lini, oby tylko te plany nie skończyły się tylko na planach
Jeśli już by się to nie powiodło, to niech te pociągi kursują przynajmniej w relacjach Gliwice-Bytom-Katowice, to miałoby już większy sens, bo skoro już Bytom pozbawiono bezpośrednich połączeń dalekobieżnych to niech ma chociaż zwiększoną liczbę pociągów regionalnych w celu skomunikowań w Katowicach i Gliwicach. Wiadomo że to nie to samo co połączenie bezpośrednie, ale zawsze coś.
Proponuję aby TLK Kraków - Świnoujście 38204/83204 prowadziła wagony do Berlina odczepiane we Wrocławiu przez Brzeg Dolny , Wołów , Ścinawę , Głogów , Nową Sól , Zieloną Górę , Czerwieńsk , Rzepin , Frankfurt nad Odrą. i analogicznie w kierunku przeciwnym. 3 wagony 2 klasy + Bc + WL. Nocne połączenie Zielonej Góry czy Głogowa z Opolszczyzną , Śląskiem i Małopolską byłoby bardzo przydatne. Bo niestety oferta przewozowa mimo tej koszmarnej prędkościowo trasy jest poniżej krytyki. I niestety IR od nowego rozkładu jej absolutnie nie poprawia.
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-11-2010, 21:20
nynuś, popieram Twoją propozycję w 100%. Ten pociąg Berlin-Kraków mógłby być w sezonie wydłużony do Zakopanego. To rozwiązanie miałoby dwie zalety:
1) Połączenie ZG i Wrocławia z Zakopanym.
2) Do Zakopanego można by przywieść berlińczyków, którzy zostawiliby tam swoje pieniądze.
norbert, pomysł z Zakopcem trafiony , ale czas przejazdu z Berlina chyba nie byłby zachęcajacy, ale jesli ktoś na forum by rozpisał rozkłąd to wtedy mozemy dyskutowac.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-11-2010, 21:43
Damian Łódź, Czas przejazdu mógłby wynosić:
Berlin-ZG 3h10min.
ZG-Kraków 8h15min.
Kraków-Zakopane 3h45min.
Łączenie: 15h10min., więc faktycznie czas przejazdu nie jest zachęcający, jednak byłby to pociąg nocny, który mógłby być zestawiony w większości wagonów sypialnych, a gdy się śpi to czas szybciej płynie.
norbert, czas nie jest zły, popatrzmy na czas przejazdu np.Orange Kino Letnie. Zestawienie tego projektowego pociągu:
LOK+5B+1A+2WL jako Kraków - Świnoujście
2B tylko w rel. Zakopane-Wrocław
2B+2WL w rel. Berlin-Zakopane, tylko nie wiem kto by zestawiał tę czesc, chyba że DB.
Ale wtedy w sezonie Przemyślak:
5B+1A+2WL w rel. Przemyśl-Świn.
4B+1Pdn w rel. Kraków-Świn.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Zakopane? Doskonały pomysł. A swoją drogą myślę że można dać ludziom wolny wybór czyli zarówno sypialne , kuszetki jak i wagony klasy 1 i 2 Niech każdy wybierze to co mu pasuje. Ale warunek. Wprowadzenie RF na całej trasie. Uważam że w jakiś sposób Rezerwacja Fakultatywna zmniejszyłaby anarchię wśród pasażerów. Zarezerwowałeś i zapłaciłeś za to?= wywalasz tego kto tej rezerwacji nie ma. Krótko i na temat:) A Zakopane by sobie zarobiło , bo nadziani Niemcy na pewno chętnie przyjadą. A górale pazerni więc wilk syty i owca cała
[ Dodano: 25-11-2010, 23:58 ]
Oto propozycja rozkładu dla pociągu D 73002 " Felix Mendelssohn"
BERLIN HBF 19:15
BERLIN OSTBF 19:22/ 19:26
FRANKFURT 20:16/20:19
RZEPIN 20:30/20:45
ZIELONA GÓRA 22:12/22:17
NOWA SÓL 22:55/22:56
GŁOGÓW 23:46/23:47
ŚCINAWA 0:21/0:21
WOŁÓW 0:37/0:38
BRZEG DOLNY 0:48/0:48
WROCŁAW GŁÓWNY 1:23/1:45
BRZEG 2:34/2:35
OPOLE GŁÓWNE 3:00/3:02
KĘDZIERZYN KOŹLE 3:39/3:40
GLIWICE 4:11/4:12
ZABRZE 4:22/4:23
KATOWICE 4:44/4:49
JAWORZNO SZCZAKOWA 5:24/5:25
TRZEBINIA 5:48/5:49
KRAKÓW GŁÓWNY 6:44/7:10
KRAKÓW PŁASZÓW 7:18/7:33
SUCHA BESKIDZKA 8:46/8:56
MAKÓW PODHALAŃSKI 9:03/9:04
JORDANÓW 9:26/9:27
CHABÓWKA 9:29/9:41
NOWY TARG 10:12/10:13
BIAŁY DUNAJEC 10:22/10:22
PORONIN 10:26/10:27
ZAKOPANE 10:36
-------------------------------------------------------------------------------
D 37001" Felix Mendelssohn"
ZAKOPANE 17:15
PORONIN 17:23/17:24
BIAŁY DUNAJEC 17:28/17:28
NOWY TARG 17:37/17:39
CHABÓWKA 18:10/18:20
JORDANÓW 18:38/18:38
MAKÓW PODHALAŃSKI 18:55/18:55
SUCHA BESKIDZKA 19:03/19:15
KRAKÓW PŁASZÓW 20:28/20:45
KRAKÓW GŁÓWNY 20:53/21:20
TRZEBINIA 22:07/22:07
JAWORZNO SZCZAKOWA 22:28/22:29
KATOWICE 23:12/23:15
ZABRZE 23:35/23:36
GLIWICE 23:45/23:46
KĘDZIERZYN KOŹLE 00:18/00:19
OPOLE GŁÓWNE 1:01/1:03
BRZEG 1:29/1:30
WROCŁAW GŁÓWNY 2:05/ 2:27
BRZEG DOLNY 3:06:3:06
WOŁÓW 3:19/3:20
ŚCINAWA 3:39/3:39
GŁOGÓW 4:22/4:23
NOWA SÓL 5:14/5:14
ZIELONA GÓRA 5:44/5:54
RZEPIN 7:10/7:25
FRANKFURT 7:36/7:39
BERLIN OSTBF 8:29/8:33
BERLIN HBF 8:40
Pociąg kursuje codziennie w relacji Berlin Hbf - Kraków Główny.
W relacji Berlin Hbf - Zakopane kursuje od 27.12.2011 do 02.01.2012 , 15.01 do 27.02.2012 , 30.04 do 02.05.2012 oraz 01.06.2012 do 30.09.2012 oraz 30.10 do 02.11.2012.
Okres wakacyjny jest wydłużony gdyż w Niemczech wakacje rozpoczynają się wcześniej niż w Polsce. W październiku uwzględniłem okres Wszystkich Świętych.
Stacja Kraków Główny wyłącza w sezonie grupę wagonów Berlin Hbf - Kraków Gł natomiast stacja Kraków Płaszów wyłącza grupę wagonów Wrocław Gł - Przemyśl Gł.
[ Dodano: 26-11-2010, 00:00 ]
Grupa Wrocław - Przemyśl jest wyłączana i włączana w Płaszowie w sezonie tak jak grupa Berlin - Kraków na Głównym.
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
norbert -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-11-2010, 20:52
Jeżeli jeździłby ten nocny pociąg Kraków-Berlin to proponuję, aby WAWEL pojechał następującą trasą:
Kraków-CMK-Idzikowice-Koluszki-Kutno-Poznań-Berlin.
Oczywiście bez postojów w Koluszkach i Kutnie, choć postój w Koluszkach mógłby być dla mieszkańców Łodzi. Trzeba by tylko rozreklamować ten pociąg na łódzkich dworcach. Czas przejazdu można by skrócić, aż do 8,5 godziny, a więc byłby prawie 2 godziny krótszy do obecnego.
W ramach rekompensaty dla Wrocławia można by uruchomić jakiś RE wzorowany na RE Wrocław-Drezno.
[ Dodano: 26-11-2010, 21:01 ]
Jest jeszcze jedna zaleta: Kraków zyskałby naprawdę szybkie połączenie z Poznaniem.
Panowie a kto tym bedzie jezdził? Jedynie garstka ludzi z Krakowa, bo chyba nie chcecie mi powiedziec że np. w Tomaszowie wsiądzie 100 podróżnych do Berlina
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum