Dobre by to nawet było jednak jakby można było nieco później z tego Berlina ewentualnie nieco wcześniej z Gdańska bo 2:42 w stolicy to trochę mało jakby by było już 3:30 to w sam raz na wycieczkę lub jakieś zakupy
Ja bym bardziej proponował stworzenie nocnego, bo Berlina nie zobaczysz w 3,5h.
Proponuję takie coś:
"M" 58001 "Gedania"
Gdańsk Główny 23:10
Gdańsk Wrzeszcz 23:15
Gdańsk Oliwa 23:20
Sopot 23:25
Gdynia Główna 23:36/23:44
Lębork 00:33
Słupsk 01:07
Koszalin 01:52
Białogard 02:08
Świdwin 02:29
Stargard Szczeciński 03:24
Szczecin Dąbie 03:40
Szczecin Główny 03:55/04:10
Szczecin Gumieńce 04:17
Tantow 04:31
Angrmunde 05:04/05:19
Eberswalde Hbf 05:34
Bernau 05:51
Berlin Ostbhf 06:15
Berlin Friedrichstr. 06:23
Berlin Hbf 06:27/06:29
Berlin Zoo Garten 06:33
"M" 85000 "Gedania"
Berlin ZOO Garten 21:53
Berlin Hbf 21:57/21:59
Berlin Friedrichstr. 22:03
Berlin Ostbhf 22:11
Bernau 22:25
Eberswalde 22:42
Angermunde 22:57/23:12
Tantow 23:45
Szczecin Gumieńce 23:59
Szczecin Główny 00:06/00:21
Szczecin Dąbie 00:36
Stargard Szcz. 00:52
Świdwin 01:47
Białogard 02:08
Koszalin 02:24
Słupsk 03:09
Lębork 03:43
Gdynia Główna 04:32/04:40
Sopot 04:51
Gdańsk Oliwa 04:56
Gdańsk Wrzeszcz 05:01
Gdańsk Główny 05:06
Co o tym myślą mieszkańcy Pomorza?
[ Dodano: 06-11-2010, 16:20 ]
Cytat:
Zamiast Przemyślanina:
Szczecin-Poznań-Wrocław(lub Ostrów)-Katowice-Kraków-Tarnów-Krynica/Zagórz.
Natomiast Przemyślanin:
Świnoujście-Szczecin-Poznań-Ostrów(lub Kutno)-Łódź-Częstochowa-Kraków-Przemyśl.
Bez sensu. Lepiej zrobić Przemyślanin:
Szczecin - Poznań - Wrocław (Ostrów) Katowice - Karków - Tarnów - Przemyśl/Krynica
Co jak co, ale nie widzę potrzeby, żeby przetrasowywać Przemyślaka na Ostrów. Popieram przy tym propozycję przedmówcy, aby pociąg ten kursował w relacji Szczecin - Poznań - Wrocław - GOP - Kraków - Przemyśl/Krynica. Na linii kluczborskiej natomiast mamy dawnego Orkana, który w nowym rozkładzie jazdy będzie kursował z Przemyśla, a nie jak dotychczas z Bielska Białej. Można się zastanowić nad tym, aby prowadził on grupę wagonów z Zagórza.
Ale z tego co wiem to Orkan będzie jeździł jedynie sezonowo, a tu była mowa o połączeniu całorocznym.
Co do Zagórza to niestety jak widać szanse są marne. Choć żal że tak piękny region jakim są Bieszczady pozostanie bez jakiegokolwiek sensownego połączenia kolejowego (komunikacja drogowa też rewelacyjna tam nie jest)
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2010, 16:46
A stoi coś na przeszkodzie, aby Orkan kursował cały rok? W relacji Przemyśl - Kołobrzeg byłoby to nawet wskazane.
A to już inna strona medalu. Jeśli "Orkan" byłby pociągiem całorocznym to wtedy się zgodzę że przetrasowywanie "Przemyślanina" jest bez sensu.
Dodatkowo "Przemyślanin" grupa wagonów do Krynicy, a "Orkan" do Bielska (sezon do Wisły)
Dobre by to było a przy okazji jak myślicie ile by sobie za to połączenie zażyczyła polska/niemiecka kolej?
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2010, 22:57
Pytanie kieruję głównie do kolegów z Wielkopolski. Mianowicie, co byście powiedzieli, na taki pociąg?
TLK Bielsko Biała Główna/Katowice - Gdynia Główna Osobowa:
- BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA 20:30
- Czechowice Dziedzice
- Pszczyna
- Tychy
- Katowice 21:30/21:45
- Chorzów Miasto
- Bytom
- Tarnowskie Góry
- Herby Nowe
- Wieluń
- Wieruszów Miasto
- Kępno
- Ostrzeszów
- Ostrów Wielkopolski
- Pleszew
- Jarocin
- Września
- Gniezno
- Mogilno
- Inowrocław
- Bydgoszcz Główna
- Laskowice Pomorskie
- Tczew
- Gdańsk Główny
- Gdańsk Wrzeszcz
- Gdańsk Oliwa
- Sopot
- GDYNIA GŁÓWNA +/- 08:30
Skoro nie da się uruchomić nocnej rzeźni na węglówce, to może chociaż coś takiego?
Pociąg miałby kursować cały rok w relacji Katowice - Gdynia Główna Osobowa (2+2+2+2+1), natomiast w sezonie (od 1 kwietnia do 31 września) w relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna Osobowa (syp.+kusz.+kusz.+2+2+2+2+2+2+2+1).
Ostatnio zmieniony przez yusek dnia 06-11-2010, 23:15, w całości zmieniany 1 raz
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2010, 23:02
Jak tak czytam te niektóre propozycje to mam wrażenie że pociągi np z Katowic czy też BB muszą koniecznie kursowac przez Bydgoszcz -Laskowice Pomorskie do Gdyni tak jakby nie było innej alternatywnej trasy
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2010, 23:04
Niestety, ale PKP IC nie będzie uruchamiało pociągów na spalinowych trasach, dlatego zapomnijmy o egzotyce przez Kościerzynę. Bo pewnie to miałeś na myśli.
mk1992 propozycja tego pociągu który ty podałeś jest fajna .Jestem za Jestem za. Co do Kościerzyny fakt można by coś tam puścić, nie ma druta ,ale nie powinno się takich tras skreślać.Jak będę pisać do PKP IC oraz Przewozów Regionalnym zaproponuje im oba warianty przez Laskowice i Kościerzynę
Według zarysu RJ PKP IC niema już katowickiej części d. Stoczniowca. Ten łącznik powinien kursować, ale węglówką przez Bytom czyli najkrótszą drogą, w Bydgoszczy łączenie z częścią krakowską.
W kierunku Poznania to "Gwarek","Wielkopolanin", oraz całoroczny "Orkan" przez Bytom-Ostrów. Dwa z nich przez Kluczbork, a jeden przez Wieluń i myślę że byłoby to całkiem znośne dla Bytomia i Tarnowskich Gór.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2010, 23:26
Jeśli chodzi o Gwarka, wystarczy go przetrasować między Katowicami, a Gliwicami na Bytom, między Gliwicami, a Opolem na Strzelce Opolskie i między Poznaniem, a Gdynią na Gniezno, Bydgoszcz i Laskowice Pomorskie. Tak jak zaproponowałem to wcześniej.
W Bytomiu i Tarnowskich Górach zadowolimy się następującą siatką połączeń dalekobieżnych:
- TLK d. Podhalanin (sezonowo, tak jak dotychczas)
- obecny TLK d. Gwarek tak jak napisałem (dotyczy tylko Bytomia)
- obecny TLK d. Barbakan + grupa wagonów do Gorzowa Wielkopolskiego, o czym trąbię od kilku miesięcy
- obecny TLK d. Wielkopolanin
- TLK Bielsko Biała - Gdynia (tylko i wyłącznie w takim kształcie, w jakim zaproponowałem to we wcześniejszym poście)
- TLK d. Orkan Przemyśl - Kołobrzeg/Świnoujście (grupa wagonów do Świnoujścia zamiast dawnego Wolina)
Bo o pociągach IR, które rozpoczynają bieg w Gliwicach, czy Katowicach, a omijają Bytom nie wspominam.
Ogólnie rzecz biorąc to jest wstyd, żeby 180-tysięczne miasto w najbliższym rozkładzie jazdy nie posiadało żadnego całorocznego pociągu dalekobieżnego! Więc po co do cholery ten dworzec tutaj jeszcze stoi? Coś te nieudolne PKP IC i PR nie potrafią wykorzystać potencjału zarówno Bytomia, jak i Tarnowskich Gór. Dlatego będę tak długo im wiercił dziurę w brzuchu, aż w końcu moje postulaty zaczną być realizowane.
Niestety, ale PKP IC nie będzie uruchamiało pociągów na spalinowych trasach, dlatego zapomnijmy o egzotyce przez Kościerzynę. Bo pewnie to miałeś na myśli.
A właśnie dlaczego przecież Czersk-Kościerzyna-Kartuzy a w nie dalekiej odległości Chojnice oraz Starogard Gdański też mogą być źródłem klientów zważywszy, że był by to np. jeden pociąg relacji Hel-Gdynia-Gdańsk Osowa-Kościerzyna-Czersk-Wierzchucin-Bydgoszcz i dalej na południe.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2010, 23:58
Mi tego nie mówcie, bo ja o tym wiem, ale sądząc po działaniach PKP IC, bo o PR-ach już nie wspomnę, to władze tych spółek o tym nie wiedzą i raczej wiedzieć nie chcą, dlatego wolę zaproponować pociąg, który mniej razi egzotyką, a w zamian może mieć szanse na uruchomienie.
Czytałeś co PIC zaproponował w Gorzowie? Pociąg TLK do Warszawy ok. godz. 10 rano. Ciekawe kto nim będzie jeździł. Godne pożałowania pomysły PICu.
A tak wracając do tematu to dlaczego uważasz że "Gwarek" ma jeździć przez Gliwice, a nie przez Tarnowskie Góry?
Na lini wrocławskiej jest już dostatecznie duży tłok, noi nie wiem jak będzie w przyszłym rozkładzie, ale do tej pory przez Strzelce jeździły wyłącznie IR, a TLK przez Kędzierzyn.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum