Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następny
Likwidowane linie i kasy w Małopolsce
Autor Wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-08-2011, 00:42   

Cytat:
Kraków-Zakopane szynobus odpada


Dlaczego bo tak ci się podoba? Poza sezonem w listopadzie szynobus starcza.
Przejdź na dół

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 01-08-2011, 10:02    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Uważam że dworzec w Suchej jest w centrum bo do pięknego mini ryneczku z karczmą Rzym jest 8 minutek na nogach

Kolej musi być jak najbliżej by ludzie poszli na pociąg nie na busa.
Cytat:
zrobili przystanek np.Sucha Beskidzka Rynek lub miasto

To byłby przystanek tylko dla pociągów PKP IC (bo przecież regio muszą wjechać na stację w Suchej)

Cytat:
Dlaczego bo tak ci się podoba? Poza sezonem w listopadzie szynobus starcza.

Niby tak, ale z tą linią jest taki problem, że tak naprawdę są tam dwie relacje: do Suchej i do Zakopca, a do Suchej i miejscowości przed nią potrafi jechać trochę osób.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 01-08-2011, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Nie uważam, aby linia Kraków -Sucha/Zakopane była pierwszą w kolejce do obsadzenia szynobusem. Na tle linii lokalnych jest chyba ostatnią - trudno tu bowiem przewidzieć jaki będzie ruch podróżnych na trasie. Co prawda pewną stałą liczbą osób korzystających codziennie ten odcinek może się pochwalić [dojazdy do szkoły/pracy], to jednak okazjonalni pasażerowie [np. turyści] stanowią mocną grupę. A kto raz pojedzie w sardynkowym tłumie ten wybierze inny transport kolejnym razem. Obawiam się też, że zwiększenie ilości połączeń, ale na mniej pojemnych pojazdach wcale nie poskutkuje zmniejszeniem ilości chętnych na dany przejazd [chyba, że takt będzie 30-minutowy - niemożliwe fizycznie, finansowo i mentalnie], bo w drugą stronę to też nie działa. A pasażerowie odeszli bo nie pasowały im godziny pociągów, lub było ich za mało. Poza tym czas przejazdu Kraków-Sucha/Maków/Jordanów jest w miarę konkurencyjny do innych środków transportu, a w relacji Sucha/Maków - Nowy Targ/Zakopane jest tu niemalże monopol.
Propozycja utworzenia p.o. Sucha Beskidzka Miasto [Sucha Beskidzka Rynek? Sucha Beskidzka Rzym? - nazwa może być chwytliwa Laughing ] jest bardzo dobra, pytanie tylko przy którym torze wyjazdowym [a może obu?], i tutaj przyda się jednak automat biletowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 01-08-2011, 15:36    Odpowiedz z cytatem

CottonwoodEN71 przy wybudowanej łącznicy-tylko wtedy taki przystanek ma sens(po co zmieniać czoło i wjeżdzać na dworzec jak w centrum miasta szybki przystaneczek i dalej w drogęŚmiech)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 01-08-2011, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
pytanie tylko przy którym torze wyjazdowym [a może obu?],


Chyba najlepsze byłoby te miejsce, trzeba by tylko wyburzyć dawny posterunek odgałęźny Sucha.*

* Przez kilka lat od budowy linie na Zakopane i w stronę Krakowa zaraz za mostem i do stacji w Suchej szły jednym torem.Link


Cytaty długie podawaj jak ja bo forum się rozjezdza~kryniczanin

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 01-08-2011, 18:59    Odpowiedz z cytatem

Uważam że najlepszym rozwiązaniem będzie poprostu wybudowanie peronów po wewnętrznych od placu stronach obudwu torów plus obowiązkowo na łącznicy!!!Miejsca jest spokojnie tylko władze Suchej musiały by przenieść targ w inne miejsce.
Wtedy na placu byłby parking no a nasz przystanek stanowiłby hmm perełke może nie architektoniczną ale na pewno komunikacyjnąSmile
łącznica-tor1
wyjazd na zakopiec-tor2
wyjazd na kraków-tor 3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 01-08-2011, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Bardi78 napisał/a:
CottonwoodEN71 przy wybudowanej łącznicy-tylko wtedy taki przystanek ma sens(po co zmieniać czoło i wjeżdzać na dworzec jak w centrum miasta szybki przystaneczek i dalej w drogęŚmiech)
Tylko, że wtedy odsuwamy kolej od miasta, którego centrum geometryczne, znajduje się w połowie drogi między obecnym dworcem a rynkiem. Popatrz na załączony przez użytkownika MK_Rabka link z Geoportalu. Pociągi dalekobieżne, owszem, mogłyby się zatrzymywać na tej łącznicy, jednak wszystko inne powinno wjeżdżać do obecnego dworca. Nawet busiarze tak robią - po prostu specyfika układu miejscowości. Inna kwestia to rozwiązanie chaosu wynikającego z zatrzymywania się pociągów dalekobieżnych tylko na jednym z trzech przystanków w mieście: wypada więc ten trzeci p.o. nazwać Sucha Beskidzka Dalekobieżna Laughing
hehe Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 01-08-2011, 23:43    Odpowiedz z cytatem

Dlatego aby był wilk syty i owca cała i żeby nie było tego czasochłonnego zmieniania czoła muszą być regularne kursy Kraków-Żywiec-Kraków z dwoma porannym i wieczornym wydłużeniem do Żyliny.Wtedy pociąg z Żywca przejeżdżałby przes Sucha Beskidzka i dalej na Sucha Beskidzka Rzym:) i mijanka mogłaby być z regio do zakopca między torem na łącznicy a torem nr.3.Ja poprostu nie cierpie zmian czoła i chcę jaknajbardziej od tego czasochłonnego procederu odsunąć polską kolej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 03-08-2011, 09:26    Odpowiedz z cytatem

Szynobus byłby niewypalem z prostego powodu. Ta trasa ma nierównomierny potok podróżnych. Czyli bardzo dużo do suchej w sezonie do rabki, i troche mniej na Zakopane.
Po drugie trasy po 150 i więcej km dla szynobusa to za dużo. zynobus może byc na relacje podmiejskie i tyle. Takie relacje jak bezpośredni do Krynicy do Zakopanego to min. 57 czy 71

A co się dzieje z Acatusem. Miał jechać jako janosik a od paru dni jeździ 71?

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-08-2011, 10:16   

1) mowimy poza sezonem, nie w sezonie

2) szynobus jest wygodniejszy niz EN57, zwlaszcza plastikowy

3) szynobus podoba sie ludziom, EN57 nie

4) szynobus jest cichy, w EN57 trzeba krzyczeć, zeby ktos Cie uslyszal (zwlaszcza w przedziale silnikowym)
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-08-2011, 15:14   

kris123, Przestań opowiadać bzdury. Im więcej EN71 w Krynicy i Zakopanem tym szybciej linia zdechnie.
Powrót do góry

kraina_solvati Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03-08-2011, 15:22    Odpowiedz z cytatem

Szynobus ma wadę, że nie można w nim otwierać okien, jednakowoż jest wygodny. Choć EN57 i 71 można by podrasować, na przykład poprawić kwestię ruszania pojazdu, a wtedy i to byłoby wygodne. Niech cokolwiek jeździ, byle by linia nie umarła, a ludzie nie zapomnieli - będą ludzie, będzie linia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 03-08-2011, 19:04    Odpowiedz z cytatem

I po co tak agresywnie Kryniczanin. Twoje zdanie jest takie moje jest inne. Ciekawe jak w szynobusie pomieścisz dziesiąt ludzi do Suchej. Może w ogóle zaorzmy linię i podzielmy relacje. Paranoja. Rozumiem szynobus na Żywiec . Są inne potzrebne miejsca na szynobus. Zostawmy to co dobre w spokoju .

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 03-08-2011, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ciekawe jak w szynobusie pomieścisz dziesiąt ludzi do Suchej.

Mówimy o szynobusie, a mamy na myśli EZT przynajmniej dwuczłonowy.
Cytat:
Po drugie trasy po 150 i więcej km dla szynobusa to za dużo.

Wszystko zależy od siedzeń.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-08-2011, 04:03   

kris123, To nie ja wysyłam całkowicie nieuzasadniony poza sezonem tabor na Zakopane w formie EN71 albo EN57 a Ty. CHcesz by ta linia skończyła z 1 parą albo niczym?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 23 z 26 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl