Śmiem twierdzić, że będzie gorzej. Symbioza na linii UMWM - MZPR (no, sorry, precyzyjniej - MZPB) jest wręcz wzorowa. Czego efektem obecny rozkład. Z sygnałów, jakie do mnie docierają wynika, że szykują się kolejne "niespodzianki".
Bo tak naprawdę ten rozkład sprawi spadek przychodów, wzrost kosztów i podwyższenie deficytu. I dalszy odpływ pasażerów do innych środków transportu.
Kolej w Małopolsce tonie. Właśnie jesteśmy świadkami jej celowego uwalania. I to już nawet bez zachowania jakichkolwiek pozorów.
Tak złego rozkładu w Małopolsce NIGDY jeszcze nie było.
Dokładnie celowe uwalanie kolei w Małopolsce. Przykre że z przyzwoleniem UMWM, który nie reaguje.
Jak można uwalać Jaworzynę, która jako jedyna zapewniała dojazd wprost do Krynicy rano? Przecież to jest kpina i to totalna. Niby łaczenie relacji a tymczasem rozbija się ostatnie z dwóch połaczenie Krakowa z Krynicą. dzięki temu ludzie z Krakowa żywcem nie znajdą korzystmnego miejsca w składzie. Zacznie się feryjne gonienie z walizami w te i wewte. Czekam tylko na ucięcie 66131 i pozostałych kas na Kryniczance.
Boże ile jeszcze będziemy cierpieć z tymi dziwakami. Bez pomyślenia walą to, co było budowane latami.Ale oby tak dalej niech zbankrutują, bo takiej kolei chyba widzieć nie chcemy. jak można wycinac ostatnie połączenie z Zywcem typu Skalnica, które zapewniało JEDYNY dojazd do Zywca czy Zwardoniia.
takiej żenady jeszcze nie było.
jest to celowe zagranie aby zwiększyć deficyt i ogłosić upadłóść sprzedać co się da. Niestety to już powolny koniec kolei wegetatywnej. Przykre że do tego doszło...
[ Dodano: 05-12-2010, 16:37 ]
Coś mi się wydaje,że jeszce MI nas dobiło. Za jednym zamachem poszły Plavec, Kosice, Zilina . I powiem Wam wprost zaczynam żałować że tyle się robiło dlakolei. Ale macie moje słowo jeśli to się sprawdzi to składam wymówienie. Nie zamierzam uczestniczyć w tym cyrku. I obawiam się, ze tym razem skonczy się to poważną awanturą, która i tak nic nie da. Ech gdzie to podział się poprzedni dyrektor, który choić robił głupoty przynajmniej w minmalnym stopniu się hamował. A tu jest pieprzone wszystko...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Zaczynam myśleć że polska kolej jest największą porażką tego kraju. Nieumiejętnie zarządzana przez betonowe umysły, i to nie tylko ostatnio, ale od II wojny światowej - co skutkuje teraz szybkością furmanki (lub mniej) na niektórych szlakach, ogólnym chaosem i nepotyzmem.
Dzielenie ex-Jaworzyny to przykład głupoty. Mają zamiar puścić z Krakowa do Tarnowa 2 jednostki a potem w relacji Tarnów - Krynica jedną? tylko tak można to wytłumaczyć lub puszczeniem składu 2xEN57 do Rzeszowa. Jeśli jednak jest tak: 1 sztuka do Tarnowa, 1 sztuka do Krynicy, to parę osób powinno wylecieć...
P.S. Za rok, dwa, nawet do Bochni będzie przesiadka a na odc. Kraków Bieżanów - Podłęże będzie ZKA... bo tak.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-12-2010, 16:41
Fak, to co zrobiono z Jaworzyną to... sorry, ugryzę się w język, bo cisną się na usta same niecenzuralne słowa. To jest skandal. Generalnie nowy rozkład jest jednym wielkim skandalem.
I będzie niestety. Chyba że wcześniej tory się rozsypią lub im powódź przyjdzie z odsieczą...
A oczywiście , że będzie jednostka pojedyncza tu i tu. A za rok cała Kryniczanka to bedzie ZKA. Naprawdę szkoda mi pracy którą wkładało się w kolej w regionie. O dupę rozbić spotkania ankiety godziny w gabinetach, liczenie , zbieranie danych. szkoda mi ludz, którzy uwierzyli , że kolej w Małopolsce może działać dobrze. Pokazuje to jakimi jesteśmy idiotami, że bulimy za bilety, a z pieniędzy naszych zamiast na pociagi i połaczenia idzie w prywatne kieszenie.
[ Dodano: 05-12-2010, 16:45 ]
Mnie tylko zastanawia czym podróżni zgrzeszyli, że taki los im kolej szykuje. Pomyśleć tyle ludzi budowało linie, stacje, a teraz paroma decyzjami można zj....... wszystko
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Rozkład jest zdecydowanie gorszy to prawda, co do Jaworzyny nie mam słów... Skoro Koszyce wypadły to wystarczyło powrócić do obecnego stanu i wrócić Jaworzynę, w obiegach to by nic nie zmieniło praktycznie.
Czas przejazdu Kraków - Tarnów wzrósł do 1h30' (TLK i IR to już standard około 1h15')z powodu dodanych ograniczeń w WOS, a przed modernizacją już PLK E30 remontować doraźnie nie będzie...
Powiem Wam, że będzie gorzej od maja na E30 wchodzą pierwsze zamknięciówki w związku z modernizacją i na pewno ilość osobówek z nowego rozkładu nie będzie utrzymana... Czas przejazdu będzie standardowo sięgał 2 godzin, a Rębilas będzie miał następne oszczędności albo nie daj Bóg jak ktoś złowieszczo prorokuje wprowadzi np. KKA Bochnia - Brzesko...
Schodzimy na dno. I gdzie jest ten Ciepiela nasz z Tarnowa, juz zapomniał jak się to w pociągu jeździło z Tarnowa do Krakowa do pracy? Chyba tak, odkąd ma służbowy samochód... Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Trzeba rozwalić tę symbiozę MZPR i UMWM, ale to przy obecnej konstelacji politycznej nie będzie miało miejsca... Bo Rębilas dobrze wie do kogo się uśmiechać i z kim dobrze żyć...
Niestety. Szkoda tylko, że instytucje, które powinny kontrolować takie działania nie zachowują czujności, lub chcą jej nie zachować.
Za chwilę dojdziemy do takiego zaścianka,że wytną pociagi międzywojewódzkie typu Kraków-Kielce czy Kraków-Katowice, bo się okaże że jadą przez 2 województwa.
Rozkład sięgnął dna niestety. Pozostaje mieć nadzieję,że to się nie sprawdzi. Bowiem śmiesznie wygląda idea łączenia relacji skoro po pół roku dzieli się ostatni z 2ch pociągów na Krynicę. Co poradzić. A prawda jest taka,że za chwilę wpadną na pomysł ZKA na odc Tarnów-Krynica, bo a nóż da im to oszczędności
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Bo na Zakopiance będzie awantura. Po skróceniu 5527 mamy lukę od Suchej Na Zakopane. Po Janosiku jedzie dopiero mocno wieczorny skład!! Luka z 6 godzin
[ Dodano: 06-12-2010, 19:25 ]
Kraków -Zakopane
5.22 osob 5523 w D
7.45 Kasprowy 33121
9.46 IR Gubałówka tylko w sob
12.25 Janosik
18.42 osob 5541
jak widać na odc Sucha-Kraków zabrano komunikację po pracy luka 6 godzin!!
Zakopane-Kraków
5024 wycięty na odc Zakopane-Sucha
5026 przyj do Kraków 8.51
5028 przyj 12.55
22120 przyj 16.12 w D
5030 przyj 18
22122 Kasprowy przyj 21
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Dopóki nie zobaczę tabel SRJP, w nic już nie uwierzę. Na Dojcze Ban były pociągi, których jednak nie będzie: Kraków - Kosice, 9 par Bielsko B. - Wadowice, Mościcki był też i tak dalej.
Kraków Gł. 5.22 - 8.55 Zakopane (D)
Kraków Gł. 7.45 - 11.12 Zakopane "Kasprowy"
Kraków Gł. 12.25 - 16.08 Zakopane "Janosik"
Kraków Gł. 15.25 - 17.02 Sucha Beskidzka (D)
Kraków Gł. 18.43 - 22.27 Zakopane
Kraków Gł. 22.34 - 0.07 Sucha Beskidzka
Sucha Beskidzka 5.10 - 7.05 Zakopane
_______________________________________
Zakopane 5.15 - 8.51 Kraków Gł.
Sucha Beskidzka 4.46 - 6.17 Kraków Gł.
Sucha Beskidzka 6.11 - 7.47 Kraków Gł. (D)
Zakopane 9.34 - 12.55 Kraków Gł.
Zakopane 12.39 - 16.12 Kraków Gł. "Janosik"
Zakopane 14.23 - 17.51 Kraków Gł.
Zakopane 17.57 - 21.20 Kraków Gł. "Kasprowy"
Analiza:
+ Zastanawiam się jak wpłynie przesunięcie pociągu z 16.25 na 15.25 na frekwencje, i ilu pasażerów odejdzie
+ Przesunięcie Janosika na 12.25 powinno odrobinę zwiększyć frekwencję od Krakowa.
+ Razi 6-godzinna dziura od Suchej do Zakopanego
+ Dobrze, że jest wieczorny do Zakopanego. Zapewne w piątki pojedzie nim wiele osób.
+ Pociągi zatrzymają się na wszystkich stacjach i p.o.
Sam nie wiem, czy ten rozkład ma więcej wad czy zalet od poprzedniego. Chyba trza się przejechać w tym tyg. pociągiem o 16.25 do Suchej, i tym wcześniejszym, przed 15:00 (a.k.a. ostatni do Zakopca)
P.S. Proponuję spółce PKP IC wprowadzenie specjalnej taryfy na odcinek Kraków - Sucha/Zakopane. Pociągi i tak zatrzymują się na stacjach, a przy cenie podobnej PR ktoś przynajmniej z nich skorzysta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum