Zdecydowanie dużo więcej. Ale na dzień dzisiejszy system GPS jest zamontowany na kilkudziesięciu (grubo ponad 100) EZT PR. Ale będzie więcej. Dodatkowo na terenie Dolnego Śląska funkcjonuje informacja SMS, która informuje zainteresowanych o wszelkich utrudnieniach w kursowaniu pociągów na Dolnym Śląsku.
Więc JEST to znikoma ilość połączeń w skali kraju porównując do całości obsługiwanych pociągów.
Na tą chwilę Intercity wypada zdecydowanie lepiej od PR. Co więcej od roku nie zauważyłem znacznego postępu w monitorowanych poprzez GPS pociągach PR(w znaczeniu zwiększenia ich liczby). Kto stoi w miejscu ten się cofa.
Jak pokazują niektóre przykłady system wypromowany(nie wiem czy można użyć słowa "stworzony"?) przez IC nie jest idealny. Jednak z punktu widzenia zwykłego podróżnego, jakim jestem np. ja, stwarza dużo większe udogodnienia w planowaniu podróży pociągami wszystkich spółek z wyjątkiem PR. I właśnie w tym miejscu należy się zastanowić nad tym dlaczego PR nie przystąpiło do tego przejrzystego programu informacji podróżnych. Na pewno PR nie kierowało się dobrem klientów. Jakie więc były powody?
Mówisz, że na Dolnym Śląsku jest informacja SMS- chwali się. Jednak cały czas zwracam uwagę na użyteczność tego typu modelu informacji dla wszystkich pasażerów w kraju. W dobie, kiedy niemal każdy planuje swoją podróż przez internet docelowym rozwiązaniem jest odnośnik na stronie z rozkładem jazdy do czytelnego systemu opóźnień WSZYSTKICH PRZEWOŹNIKÓW. Dlatego należy do tego celu dążyć, a nie działać jak PR tłumacząc się jak typowi politycy: "my swój system mamy już od roku i działa on znakomicie". Tak, macie ten system- jednak mało kto o nim wie- to po pierwsze. Po drugie- jest on na stronie PR, gdzie rzadko kto zagląda planując podróż(najczęściej ludzie korzystają z wyszukiwarki połączeń pkp). Po trzecie- na tyle TYSIĘCY uruchamianych połączeń w systemie jest (nie liczyłem) zapewne około zaledwie KILKU PROCENT.
To, że istnieją w naszym państwie machiny do utrudniania życia ludziom- to widać na każdym kroku. Ale nie brońmy tych machin a walczmy z nimi i wspierajmy to co nam życie ułatwia.
pozdrawiam
EDIT: jeszcze dla porówniania: System opóźnień prezentowany przez IC też w tej chwili powinien znaleźć się na wyszukiwarkach rozkładów jazdy. Także powinien być bardziej wypromowany. Jednak jedno się łączy z drugim i jak będzie banner na sitkolu i pkp.pl to będzie dobrze.A pierwszy ważny krok w postaci udostępnienia informacji o opóźnieniach wszystkich pociągów został poczyniony. Oby tak dalej i czekam na więcej.
Aktualnie na sieci jest 137 pociągów PR, w systemie wyświetlanych jest 66. A więc prawie połowa jeżdżących w tym momencie pociągów Przewozów Regionalnych znajduje się w tym systemie.
Dobre i to Jednak potrzeba, żeby było 100% monitorowanych pociągów (wyłączając przypadki losowe). I przede wszystkim potrzeba ujednolicenia i prawidłowego umiejscowienia(Internet) systemu przekazywania informacji o opóźnieniach podróżnym.
EDIT: Wie ktoś co jest przyczyną tego opóźnienia?
http://infopasazer.intercity.pl/index_pociag.php?nr_id=29992596
Intercity w swoim systemie poszły o wiele bardziej do przodu. Nie dość, że można sprawdzić każdą, nawet najmniejszą stację, to jeszcze można prześledzić całą historię tego pociągu od stacji wyjazdowej do stacji docelowej. Zaznaczoe są nawet postoje techniczne.
Przewozy Regionalne jeżeli chodzi o swój GPS nie zrobiły praktycznie żadnego postępu. Po pierwsze w dalszym ciągu nie ma w nim składów Regio i IR/REx, kursujących na wagonach. Po drugie, często nie ma w nim wszystkich pociągów, nawet kursujących na jednostkach. W ostatnią niedzielę, 1 stycznia nie był uwzględniony pociąg IR "Prosna" relacji Wrocław-Chełm, a w sobotę 31.XII i w poniedziałek 2.I pociąg IR "Cisy" relacji Chełm-Warszawa Zach. A takich kwiatków w obrębie całej sieci jest na pewno wiele więcej.
IC po prostu korzystają z systemu dyurnych ruchu... Tam są wszystkie pociągi na każdym posterunku. Jakby się uprzeć ,to byłyby widoczne na prawdę wszystkie posterunki ruchu.
Dane do aplikacji "Infopasażer" są pobierane z SEPE z 20-minutowym opóźnieniem. Tak więc np. o godz. 6.00 na stację X wjeżdża pociąg, wsiadamy do niego i po 5 minutach sprawdzamy w "infopasażer", że odjechał on planowo (w rzeczywistości mogło być np. 2-minutowe opóźnienie). Tymczasem owy punktualny odjazd to na godzinę 6.05 będzie nadal wyświetlana prognoza, bowiem rzeczywista godzina odjazdu, wpisana do SEPE przez dyżurnego ruchu, pojawi się w aplikacji udostępnionej podróżnym dopiero o 6.20 (tak jak podałem wyżej - 20 minut później). I bierzcie na to na razie poprawkę. Prowadzimy rozmowy z PKP PLK, by ten czas skrócić.
^^ wszystko zależy od tego, jak szybko reagują również posterunki ruchu po drodze. Dla tego przykładu: czasem mój opóźniony pociąg wpisywany jest tuż po wyjeździe ze stacji i po 2-3 minutach jest widoczny z prawidłowym opóźnieniem, a czasem dopiero następny posterunek jako pierwszy wpisze to opóźnienie...
Na razie mało wiarygodna aplikacja niestety.
Według infopasazer.pl pociąg TLK "Hetman" z Zamościa do Zielonej Góry w miejscowości Nowa Dęba nabył dość mocnego opóźnienia 163 minut. Czy ktoś co mogło się stać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum