Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129  Następny
Opóźnienia pociągów
Autor Wiadomość

dddbb Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Sty 2010
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: 08-01-2017, 20:03    Odpowiedz z cytatem

Atoman,
Cytat:
IC mają szybko łączyć miasta, TLK niekoniecznie.

A skąd taki podział? Za poprzedniej władzy pojawiła się nowa kategoryzacja, gdzie IC to pociągi na nowych EZT-ach i wagonach po modernizacji i TLK na starszych wagonach. Coś się w tym temacie zmieniło, czy to Twoje życzenia?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-01-2017, 20:17    Odpowiedz z cytatem

IC Matejko dzisiaj z licznymi przygodami. W Rzeszowie godzina w plecy, pod Poznaniem ponad dwie. Dopiero Choszczno, a zaraz powinien dojeżdżać. Nihil novi, można powiedzieć. Powinno się stale mieć rezerwę na TLK Uznam, bo prawdopodobieństwo, że IC Matejko będzie dojeżdżał na czas wynosi może z 20%. Dzisiaj już udało się "Uznamowi" wyjechać o czasie, więc zadziałano i jest korzystny efekt. Z kolei o sytuacji na Lubelszczyźnie jeśli chodzi o opóźnienia i odwołania nie ma co za dużo mówić. Muszą się tam ogólnie pozbierać, bo wygląda to bardzo kiepsko i wizerunkowo, i przede wszystkim z perspektywy pasażerów, którzy z pewnością mają niestety niezły ból głowy...

Edit: Pominę już kwestie związane z EIP poruszane przez Kolegę krzychu12231 poniżej mojego posta... Kompromitacja.

dddbb, to nie jest odpowiedni temat na takie dyskusje. Znowu zacznie się wojna o warszawskie TLK na lepszych wagonach i 111A pojawiające się w weekendy jako wzmocnienia na IC. Dajmy już sobie spokój. Jedni chcą, żeby TLK się zatrzymywało na każdej stacji, a IC nie, a inni, żeby TLK było na starych wagonach, a IC na nowych. Naprawdę koniec już tego tematu.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.


Ostatnio zmieniony przez Atoman dnia 08-01-2017, 20:48, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 08-01-2017, 20:28    Odpowiedz z cytatem

Czyżby jednak Pendolina nie dawały sobie rady z aktualnymi warunkami pogodowymi?

"Informujemy, że z przyczyn technicznych w dniu 08.01.2017 pociąg EIP 5402 relacji Gdynia Główna - Gliwice został odwołany na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Warszawa Wschodnia. Podróżnym umożliwiono przejazd do stacji Warszawa Wschodnia pociągiem EIP 5318 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny. Od stacji Warszawa Wschodnia za pociąg EIP 5402 zostanie uruchomiony skład zastępczy."

"Informujemy, że z przyczyn technicznych w dniu 08.01.2017 pociąg EIP 1605 relacji Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra zostanie uruchomiony zastępczym składem wagonowym z przewidywanym opóźnieniem około 50 minut. W składzie pociągu brak wagonu gastronomicznego oraz wagonu przystosowanego dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach. "

"Informujemy, że z przyczyn technicznych w dniu 08.01.2017 następujące pociągi Ekspres Intercity Premium będą obsługiwane zastępczymi składami wagonowymi:

EIP 1305 relacji Warszawa Wschodnia - Kraków Główny. W składzie pociągu brak wagonu gastronomicznego.
EIP 1603 relacji Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny. W składzie pociągu brak wagonu gastronomicznego.
EIP 3506 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna. W składzie pociągu brak wagonu gastronomicznego.
EIP 6102 relacji Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia. W składzie pociągu brak wagonu gastronomicznego.
EIP 5310 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny. W składzie pociągu brak wagonu gastronomicznego oraz wagonu przystosowanego dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach."

_________________
2012: 16 038 km, 2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 1 489 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryk05 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2007
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: 08-01-2017, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Atoman te opóźnienia to chyba przez warunki w Polsce południowej i wschodniej. Jest bardzo duża różnica temperatur między poszczególnymi regionami, w Krakowie -20, w Świnoujściu -3 Smile

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-01-2017, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Patryk05, zdecydowanie tak (u Was jest ten fajny morski mikroklimat łagodzący amplitudy temperatur Cool ), ale z drugiej strony to tych opóźnień spowodowanych "Awarią taboru" jest też bardzo dużo, za dużo...

Z tych pociągów o najdłuższych relacjach w zasadzie nie ma dnia, aby nie zaliczył któryś z nich opóźnienia właśnie z tego powodu. Trudno też powiedzieć, co dokładnie się kryje pod "Awarią taboru", ale myślę, że to nie tylko sama elektronika. Raczej nie spodziewajmy się, że będziemy mieli dostęp do takich informacji. Nie mniej jednak powinno się sukcesywnie rozwiązywać takie problemy i ograniczać ich występowanie. To nie jest pierwszy sezon, gdy jeżdżą tak zestawiane pociągi. Na błędach należy się uczyć. Potrzebna jest stała poprawa niezawodności taboru. Jeśli to się wyeliminuje, to jako przyczyny opóźnień zostaną tylko sprawy niezwiązane bezpośrednio z przewoźnikiem, jak wypadki, czy awarie sieci. To ostatnie też można zminimalizować. Wypadków natomiast zawsze można uniknąć, choć trzeba przyznać, ze niektórzy porażają swoim brakiem odpowiedzialności, nie wiedząc na co narażają samych siebie, jak i tak naprawdę setki innych ludzi, którzy mogą gdzieś się spóźnić przez tę jedną nieprzemyślaną decyzję.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryk05 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2007
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: 08-01-2017, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Atoman za dużo jest tych opóźnień, Matejko to ma opóźnienia rzędu 3 godzin i to bardzo często, to jest niedopuszczalne, żeby pociągi przebywające tak długą trasę miały takie opóźnienia, pomijając już ten Zamość, bo dziś ewidentnie widać, że to nie przez grupę z Zamościa, a zimę albo coś innego jest przyczyną takiego opóźnienia.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

wafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: NRDFN

PostWysłany: 08-01-2017, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Pociąg TLK 18106 MONIUSZKO Piła Główna

_________________
Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 09-01-2017, 00:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czyżby jednak Pendolina nie dawały sobie rady z aktualnymi warunkami pogodowymi?


Czyżby energetyka nie dawała sobie rady z utrzymaniem sieci trakcyjnej w należytym stanie, większość defektów to poprzepalane ślizgi spowodowane oszronieniem/oblodzeniem.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-01-2017, 06:35    Odpowiedz z cytatem

Warto zauważyć, że wcale nie mamy do czynienia ze zjawiskami ekstremalnymi, dotąd niespotykanymi. Ta zima jest typową zimą. Zresztą jeszcze przed nowym rokiem można było zobaczyć, co się szykuje. Duży kontrast termiczny zrobił swoje, przyszły opady. Teraz jest wpływ wyżu i silne mrozy, ale nie są to jakieś rekordowe spadki temperatur, a problemów jest po prostu niezliczona liczba. Gorzów, Piła, Lubelszczyzna, Zagórz, Zamość. Najzimniej powinno być na Mazurach, a jednak tamtejsze Gamy trzymają się i radzą sobie na TLK Mamry. Odwoływanie masowo Pendolino, wcześniej Dartów to wizerunkowa klapa. O Gamach to tam może niewiele osób słyszało, ale temat Pendolino zaraz media podchwycą i będą znowu złośliwe komentarze. A przecież chyba nikt w PKP IC nie chce, aby co chwila sypał się tabor. ...A żeby to tylko w PKP IC, ale również w PR czy innych samorządowych i to niekoniecznie spalinowe padają. Na szczęście tych z opóźnieniami do godziny nie ma dzisiaj tak dużo.

Patryk05, ja jeżdżę w lecie na trasach Wrocław - Świnoujście i Wrocław - Zamość. Wydawałoby się, że teraz mam jeden pociąg na tę trasę, ale nic bardziej mylnego. Do Świnoujścia na szczęście będzie IC Przemyślanin bez przesiadki, a w stronę Zamościa tak naprawdę nic. Nie mam zamiaru dojeżdżać na środek nocy i to jeszcze, jak nie będzie problemów po trasie. Zostaje Lublin i kilka przesiadek. Takie są niestety uroki tych dalekobieżnych pociągów, że coś im się często przytrafia. Do tego też nieszczęśliwie wyszło, że Zamościowi odjazd rano bardzo pasuje, a Świnoujście ma pociąg dzienny z Przemyśla, no i jakoś to trzeba było pogodzić. Rok temu zaplanowano IC Malczewski na trasie Przemyśl - Wrocław i IC Słupia na trasie Wrocław - Słupsk. Ten drugi się nie przyjął, więc połączono relacje. W przypadku "Matejki" z kolei uważam, że rozdzielenie relacji wyszłoby wielu na dobre. Zamość/Przemyśl - Wrocław i Wrocław - Świnoujście nie generowałoby opóźnień na drugiej części trasy, gdyby pociągi były od siebie rozłączne. Standardowe zestawienie 170+111Arow+111Ainw+113Aa+140A-FPS na obu trasach (z dwoma 170A z Zamościa) i by jakoś to szło. Zamość miałby swój poranny pociąg, a Świnoujście nie byłoby zależne od południowej Polski, choć z drugiej strony można zarzucić, że byłaby konieczność przesiadek. Trudno powiedzieć, ale o ile IC Przemyślanin nocą przy mniejszym ruchu ma "wolne tory" (szkoda, że poza sezonem nie dojeżdża do Świnoujścia), o tyle IC Matejko jest wybitnie narażony na opóźnienia. W tym roku zmian pewnie i tak by nie było, ale jeśli okaże się, że "Matejko" nie wyrabia, to należałoby to jakoś zmienić, być może przez pocięcie, być może jeszcze inaczej. Należy zauważyć, że w tym roku zaledwie dwa pociągi IC kursują na trasie Wrocław - Przemyśl, tj. IC Wyspiański i IC Boznańska. Reszta została wydłużona. Wydaje się, że to dobry ruch, ale są też właśnie te gorsze strony, jak narażenie na opóźnienia => niezadowolenie podróżnych. To jest ryzyko i tak naprawdę nikt nie wie, jak będzie. Ten rok też jest więc jednym wielkim testem. Miejmy więc nadzieję, że opóźnień będzie jak najmniej. Dobrze, że w Świnoujściu już jest spokój z TLK Uznam. Widać, że zareagowano szybko i tak powinno być zawsze w przypadku takich sytuacji.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryk05 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2007
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: 09-01-2017, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Atoman ten Zamość to jak mówiłeś powinien być doczepiany do którego pociągu jadącego max. do Wrocławia, niestety jest problem z trakcją spalinową w Polsce w wyniku czego są problemy z opóźnieniami w relacjach spalinowych i łączonych.
Dziś IC Matejko jedzie bez opóźnień Smile ja jeszcze uważam, że Uznam powinien kursować do Zakopanego i do Warszawy a nie tylko do Krakowa.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pacy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 09-01-2017, 18:34    Odpowiedz z cytatem

Przecież Uznam kursuje do Warszawy!

_________________
2013 - 10097 km, 2014 - 13664 km, 2015 - 10331 km
2016 - 15995 km, 2017 - 2262 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wiśniowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lip 2015
Skąd: Stargard

PostWysłany: 09-01-2017, 19:37    Odpowiedz z cytatem

pacy napisał/a:
Przecież Uznam kursuje do Warszawy!


No kursuje, do Krakowa też. Koledze wyżej chodziło o wydłużenie części Krakowskiej do Zakopanego. Wink

_________________
YT: https://www.youtube.com/channel/UCuw3gWm0PJvUNs1ol8N6oqg/feed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-01-2017, 19:45    Odpowiedz z cytatem

IC Matejko dzisiaj bez opóźnień, ponieważ prawdopodobnie część zamojska została podczepiona pod IC Malczewski. Nie mam potwierdzenia tej informacji, ale takie są moje przypuszczenia. Być może uda się jakąś SU160 przywrócić do życia w najbliższym czasie. Zobaczymy, jak to będzie. Nie mniej jednak życzę, aby w Zamościu w końcu było tak, jak tego chcą jego mieszkańcy, bez opóźnień i utrudnień.

Natomiast TLK Szkuner Katowice-Kołobrzeg pozaliczał chyba wszystkie możliwe powody opóźnień, włącznie z wypadkiem. Pamiętam jak mi się takie coś przydarzyło w Odolanowie podczas podróży IC Konopnicka, gdy jechałem do Lublina. Miałem to szczęście, że z naprzeciwka jechał IC Asnyk. Zamieniono pociągi z pomocą komunikacji zastępczej i pominięto w ten sposób feralne miejsce. W tym wypadku załoga PKP IC zareagowała wręcz wzorowo. Wszystko załatwiono szybko, a opóźnienie nie wyniosło wcale tak dużo. Ogólnie jednak 3 godziny to takie minimum niestety... Poza tym dzisiaj też wypadki z udziałem zwierząt, m.in. na trasie TLK Mamry na Mazurach w kierunku Białegostoku i TLK Osterwa pod Ostrzeszowem w kierunku Szczecina.

I tak jak mówisz, Patryk05, TLK Uznam mógłby kursować do Zakopanego. Ja jestem zwolennikiem takich ciekawych turystycznych połączeń. Tylko, że na pewno skład musiałby być wzmocniony, bo frekwencja mogłaby być spora. Jako przedpołudniowy pociąg do Zakopanego na pewno byłby nieźle obłożony.

Z "Uznamem" jest tak, że dopiero w tym sezonie główną jego relacją jest Świnoujście - Warszawa. Przez wiele lat był to pociąg Świnoujście - Kraków przez Wrocław (z kuriozalnymi przypadkami, gdy kursował... z Wrocławia do Krakowa). Zeszłoroczny TLK Centaurus również główną relację miał do Krakowa. Przez ostatnie lata nocne połączenie Warszawa - Świnoujście obsługiwał głównie TLK Szczecinianin i to on kojarzył się z Warszawą. "Uznam" dopiero od tego roku kursuje do Warszawy. Kraków jest jakby na doczepkę. W lecie będzie miał TLK Wolin niezależnego od TLK Uznam. W ogóle jakby nie patrzeć, to Świnoujście będzie miało naprawdę porządnie zestawione pociągi w sezonie letnim. Dostępność jest bardzo dobra. W końcu geograficznie jest ono położone najbardziej na południe, znacznie bliżej niż np. Łeba, nie mówiąc o Helu. Poza tym jest trakcja i prędkość dość duża. W ubiegłym roku w lecie jak jechałem IC Orion, to zasuwał za Międzyzdrojami 130 km/h.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 09-01-2017, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Barnim do Katowic opóźniony już godzinę. Stoimy we Wroclawiu. Padła srk w świętej Katarzynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LoloPendolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2015
Skąd: Galicja

PostWysłany: 09-01-2017, 23:26    Odpowiedz z cytatem

Nie w Św. Katarzynie, tylko padła SBL na odcinku Kaśka-Oława. Dodatkowo aby wyprawić następny pociąg, pierwszy musi dojechać aż do Brzegu, bo tam jest człowiek który sprawdza czy są "końcówki".

_________________
2014 - 9040 km
2015 - 79 057 km
2016 - 65 882 km w pociągu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 127 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 126, 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl