Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Będzie drugi tor na LHS
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 29-11-2010, 16:34   Będzie drugi tor na LHS Odpowiedz z cytatem

Będzie drugi tor na LHS

Jak poinformował dziś w Sławkowie minister infrastruktury, Cezary Grabarczyk, zapadła już decyzja o zwiększeniu przepustowości Linii Hutniczej Szerokotorowej poprzez dobudowę drugiego toru. - Mam nowe zadanie dla wiceministra Engelhardta i prezesa Wacha - powiedział Grabarczyk. - Trzeba zbudować drugi szeroki tor - oświadczył.

- Bardzo cieszę się się, że to, o czym rozmawialiśmy w Częstochowie, a myślę tutaj o drugim torze, ziściło się - powiedział prezes PKP LHS, Zbigniew Tracichleb, zwracając się do ministra Grabarczyka, podczas uroczystości podpisania szeregu umów tworzących spółkę Euroterminal Sławków Sp. z o.o. - To miasto znane jest z cudów - dodał żartobliwie.

- Przepustowość LHS ma określone granice. Mimo dobudowy mijanek, zdolności przepustowe na linii jednotorowej są ograniczone - podkreślił prezes Tracichleb. Jak podał, pewne działania dotyczące studium wykonalności realizacji przedsięwzięcia, zostały już w spółce rozpoczęte. - Będziemy się zastanawiać w jakiej formie ta inwestycja będzie realizowana - powiedział szef PKP LHS.

- Cieszę się też, że będziemy mogli zagrać na nosie tym od szerokotorowej linii do Wiednia - zaznaczył prezes Tracichleb.

Nie ulega wątpliwości, że inwestycja musiałaby być realizowana etapowo, przez wiele lat. Budowa jednego kilometra "gołego", nowego, szerokiego toru to szacunkowy koszt 1-1,5 mln zł.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 29-11-2010, 16:45    Odpowiedz z cytatem

no i gitara. Na pewno lepszy pomysł niż KDP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 29-11-2010, 18:49    Odpowiedz z cytatem

Wiele wiaduktów było projektowanych pod drugi tor na zapas. Stoją teraz nieużywane. Skoro da się budowac kilkukrotnie szerszą autostradę przez nowe tereny, to poszerzenie szlaku nie jest niczym kosmicznym i może dzięku temu powstanie. Kolejowy dowóz materiału i maszyn łatwy, a tereny słabo zmieszkane.
Szkoda, że nie ma pomysłów na przedłużanie szlaku w pobliże granic by odciązyć drogi, wykorzystując nieczynne szlaki lub dodatkowe tory wzdłuż nich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grygus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2010
Skąd: Otwock

PostWysłany: 29-11-2010, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Ech, poszerzanie niestandardowej linii na odludziu się opłaca, i to na dystansie przeszło 400km. A głupich 30km między Otwockiem a Pilawą ani myślą poszerzać. No ale dobrze, przydałoby sie jeszcze LHS przedłużyć, tak żeby była dobrą konkurencją dla tej słowackiej linii szerokotorowej Smile . Transport kontenerów na wschód i ze wschodu świetnie się po LHSie opłaca.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 29-11-2010, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli w tekście padają słowa: Grabarczyk, Wach, Engelhardt to nie traktujcie informacji na serio.

Nie znam się na LHS, ale wydaje mi się, że aż takiego tłoku tam nie ma i nie będzie, żeby był potrzebny drugi tor na całej długości.

_________________
https://kolejowyportal.pl
https://www.facebook.com/kolejowyportal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 29-11-2010, 20:34    Odpowiedz z cytatem

Jeśli było by połączenie z Wiedniem to byłby tłok, szczególnie jakby ktoś później zelektryfikował tą linię

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-11-2010, 01:28    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli to będzie prawda, to żądam odwołania rządu. Nie ma kasy na remonty pierwszorzędnych linii (Bydgoszcz-Tczew) a jest grubomilionowa kasa na drugi tor LHS, gdzie my żyjemy Exclamation

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 30-11-2010, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Tylko, że dzięki drugiemu torowi na LHS Austriacy wybiorą naszą polską linię a nie słowacką i Polska będziemy mieć kasę z tranzytu. A z Tczew Bydgoszcz sprawa jest inna, dzięki tej linii co najwyżej wzbogaci się Pomorze.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-11-2010, 18:48   

LHS nie była projektowana na 2 tory i, o ile dobrze wiem, nie ma tam rezerwy. Plany zakładają przekucie normalnotorowych torów linii równoległych.

Najpierw niech ją zelektryfikują, odbudują zlikwidowane mijanki, wybudują planowane stacje Puszcza i Klimontów oraz planowane mijanki: Koniuchy, Szopinek, Niedzieliska, Tereszpol, Zagumnie, Maziarnia, Nowosielec, Bojanów, Krzywica, Wojków, Jóźwiany, Solec Nowy, Chmielnik, Motkowice, Zagórze, Olkusz Wschodni (Rabsztyn). Te inwestycje w większości przygotowane, teren wykupiony, pod mijanki nawet wyrównany.
Potem można puścić przedłużenie do Pragi, bodajże przez Dąbrowę Górniczą Strzemieszyce i Bogumin.

Dopiero potem można myśleć o drugim torze. Rosjanie planowali jeszcze budowę drugiej linii szerokotorowej z Mińska Białoruskiego do Pragi przez Warszawę.
Powrót do góry

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 02-12-2010, 00:24    Odpowiedz z cytatem

Elektryfikacja byłaby raczej pomyłką. Ta linia ma swoją zaletę w postaci braku sieci która pozwala łatwiej wieźć naczepy i ponawymiarowe składy. Może kiedyś kontenery piętrowo jak w USA?
Na długich bezludnych odcinkach byłaby to ogromna inwestycja dająca zysk złomiarzom, którzy w odstępach między pociągami dali by jej radę. Do tego wiatr i oblodzenia.
Gdyby jeszcze tankować maszyny po wschodniej stronie granicy, to byłoby taniej Smile. Nowoczesne silniki w maszynach wystarczą żeby było tanio. Jakoś prywatnym opłaca się jeździć pod siecią spalinowymi byleby nie płacić za jej utrzymanie. PR też woli SZT niż EZT.
Tam gdzie jest sieć, nieopłaca się jej likwidować, ale tam gdzie jej nie ma, nieopłaca się jej wieszać, szczególnie że tam te same lokomotywy "w kółko" jeżdżą. Kiedyś za 30...40 lat jak ropa mocno zdrożeje, to może tak.
Do tego za tyle lat może lokomotywy hybrydowe z akumulatorami do wspomagania rozruchu wejdą do użytku. Już teraz GE w USA coś próbuje.

Jeśliby już doszło do elektryfikacji, to jakie zasilanie? Raczej wyższe napięcie byłoby konieczne by utrzymać duże odstępy. Może 25kV 50Hz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-12-2010, 02:42   

Klałd napisał/a:
Elektryfikacja byłaby raczej pomyłką.
Planowano ją już podczas budowy LHS.
Klałd napisał/a:
Jeśliby już doszło do elektryfikacji, to jakie zasilanie?
O ile dobrze pamiętam, planowano standardowe napięcie 3000V.
Powrót do góry

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-12-2010, 07:52    Odpowiedz z cytatem

Jak zwykle urzędnicze matoły za późno się obudziły.W kwietniu 2010r podczas wizyty Miedwiediewa na Słowacji koleje rosyjskie podpisały porozumienie z kolejami Słowacji,.Austrii i Ukrainy dotyczące wydłużenia linii szerokotorowej zelektryfikowanej (!!!) ze Słowacji (Kosice) do Austrii.Nowa linia długości 432 km na od Kosic dochodzić do Wiednia.Szacowany koszt 4,7 mld Euro z czego 312 mln byłoby przeznaczone na modernizację istniejącego odcinka linii szerokotorowej długości 87 km od granicy ukraińskiej do Kosic.Budowa miałaby trwać 4 lata.W obliczu powyższych uzgodnień to my sobie możemy raczej nasze plany w buty schować.Jak zwykle była szansa i się skończyła Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2010, 04:27    Odpowiedz z cytatem

Drugi tor LHS a roztoczańskie linie normalnotorowe

Na portalu „Zamość onLine” Rafał Marchwiany zastanawia się nad skutkami budowy drugiego toru LHS kosztem linii normalnotorowych. Przekucie toru odcinka Zawada – Zwierzyniec Towarowy linii nr 69 na szeroki doprowadzi to takiego wyłomu w systemie istniejących linii kolejowych, że pojawia się pytanie o sens istnienia pozostałych torów na terenie dawnego województwa zamojskiego – uważa autor.

Likwidacja odcinka Zawada – Zwierzyniec Towarowy spowoduje, że nie będzie można już przejechać po normalnym torze ze wschodu na zachód i z północy na południe regionu zamojskiego. Podjęcie decyzji o likwidacji zamojskich linii wzdłuż LHS, nawet w dalszej perspektywie czasowej (np. za 10 lat), doprowadzi do ich degradacji, bo nikt przecież nie będzie inwestował w tory przeznaczone do rozbiórki. Choć zastrzega, że nie zna tajnych planów odnośnie realizacji przedsięwzięcia. Liczy, że uda się pogodzić interes LHS i zachowanie spójności linii kolejowych na Roztoczu – zastanawia się Robert Marchwiany.

Więcej...

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 22-12-2010, 15:21    Odpowiedz z cytatem

Może splot byłby rozwiązaniem?

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 22-12-2010, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Że niby jak na jednym torze linia dwutorowa a na drugim jedno?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl