Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Następny
Prezesi PKP bez premii za chaos na kolei

Czy prezes PKP S.A. Andrzej Wach powinien zostać zdymisjonowany?
TAK
96%
 96%  [ 158 ]
NIE
3%
 3%  [ 6 ]
Głosowań: 164
Wszystkich głosów: 164

Autor Wiadomość

SM-42 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2009
Skąd: mirosławiec

PostWysłany: 21-12-2010, 20:38   czy burdel 2 nam sie kroi ? Odpowiedz z cytatem

Czyli z tego co pisze;NOEMA mozna wyciagnac wniosek ;KORYTO - BETON,te same tylko koryciarze NOWI.A lider dalej plynie i kieruje resortem wraz z 1 oficerami ;mr Wach,mr Sz...........teraz wykreuje sie pewnie struno-zelbeton,ktorego ARMAGEDON nie ruszy a za pare dni swieta,nowy roczek,moze cos w podobnym temacie wyskoczy ale z innej bajki i po cichutku wszystko wroci do tzw pseudo-normy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-12-2010, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Proszę ściśle trzymać się tematu! Już kilka osób dostało ostrzeżenie. Tu rozmawiamy wyłącznie o prezesach PKP odpowiedzialnych za chaos na kolei i o ich przełożonym z MI.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 21-12-2010, 21:12    Odpowiedz z cytatem

Pozwolę zacytować komentarz ze strony Rynek kolejowy

Całe szczęście, że mam prenumeratę RK i dostęp do archiwum. Polecam, bo można sobie parę wydarzeń z branży przypomnieć. Pod koniec 2007 r. wiadomo już było, że wiceministrem będzie Engelhardt. Jakie były komentarze czytelników RK? Oto część z nich:

"Mam nadzieję,że pan nowy minister pogoni wreszcie to barachło z PIS-owskiego nadania,począwszy od prezesów spółek kolejowych /wszystkich/ a na dyrektorach zakładów skończywszy."

Nie pogonił Very Happy

"a co do prof. Englerhardta, wybor najlepszy z mozliwych obecnie."

Sprawdziło się?

"brawo,moze dokończymy rozpoczętą w 1995 roku reformę kolejnictwa z własciwym facetem na własciwym stanowisku"

Dokończyliśmy?

"Panie Profesorze, mniej teorii i wiecej praktyki, no i mniej strachu w działaniu. Z jajami i do przodu, a będzie dobrze. Cała Polska patrzy!!!"

Minister na pewno się nie bał. A cały kraj faktycznie patrzył. I płakał.

I teraz mamy to samo odnośnie A. Massela. Miał być menadżer, a znowu mamy naukowca. To człowiek Wacha. Będę bardzo zdziwiony, jeśli zmieni kogokolwiek w kierownictwie spółek PKP, poza Mędzą. Niestety Sad


Napisał to Berl.

A więc przestańcie gratulować na ślepo! Nie jedna osoba zauważyła, że Massel to cżłowiek Wacha!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 21-12-2010, 21:20    Odpowiedz z cytatem

Rozstanie z MI wg SLD.

Źródło: TVN 24

Kliknij tutaj

PS. Gdzie można obejrzeć całość?

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-12-2010, 21:36   

xzielak napisał/a:
A więc przestańcie gratulować na ślepo!


Dokładnie. To samo było z Małgorzatą Kuczewską-Łaską w PR-ach, gratulacje i owacje na wieść o tym, że została prezesem PR-ów, a co mamy teraz? Każdy kto ma oczy widzi, co się dzieje w PR-ach. A raczej co się nie dzieje, bo zauważyłem stagnację w rozwoju tej spółki.
Powrót do góry

cezary1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 21-12-2010, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie następny " fachowiec " nie rożróżniajacy furmanki od helikoptera. Co do WOŚP pamiętam ile było chwalby " nowoczesne wagony ....rezerwacja, internet itd " skończyło się jak zawsze. Tak samo w Małopolsce chwalono się pociągami Regio + i co z nich zostało tylko Dunajec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 21-12-2010, 22:06    Odpowiedz z cytatem

Niestety kolejna osoba która o kierowaniu dużym przedsiębiorstwem nie wie prawie nic, a o nadzorze tym bardziej. Być może świetny inżynier, twórca studiów wykonalności itp. Niestety wątpię by był to człowiek z wizją i na tyle mocnym kręgosłupem by wywalić Wacha i zrobić porządki. Wydaje mi się, że będzie klapa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 21-12-2010, 22:06   Politycy o odwołaniu wiceministra Engelhardta Odpowiedz z cytatem

Posłowie PO, PiS i PJN, z którymi rozmawiała we wtorek PAP z zadowoleniem przyjęli odwołanie wiceministra infrastruktury Juliusza Engelhardta. Jako "polityczną" decyzję premiera ocenia PSL. SLD żąda z kolei dymisji ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka.

Premier Donald Tusk odwołał we wtorek Engelhardta, który w resorcie infrastruktury odpowiadał za kolej. "Jest coś takiego, jak szacunek dla pasażera, dla klienta PKP, a tutaj tego najwyraźniej zabrakło i ten chaos związany z pogodą był także spotęgowany złym przygotowaniem rozkładu jazdy i taką fałszywie pojętą konkurencją między firmami kolejowymi" - tłumaczył szef rządu.

"Uważam, że decyzja pana premiera była słuszna - odpowiedzialność ministra Engelhardta jest oczywista" - powiedział PAP Zdzisław Rynasiewicz z PO, szef sejmowej Komisji Infrastruktury.

Jak zaznaczył, Engelhardt "miał swoje osiągnięcia" jako wiceminister. W tym kontekście wymienił m.in. rozpoczęcie procedury oddłużenia kolei, stworzenie samorządowych kolei pasażerskich, a także opracowanie ustaw, które uregulowały całościowo kwestię transportu kolejowego. "To niewątpliwe osiągnięcia ministra Engelhardta, ale jednocześnie nastąpiły spore zaniedbania i stąd myślę, że taka decyzja" - uważa Rynasiewicz.

"Minister Engelhardt ma swoje osiągnięcia i trzeba powiedzieć o tym wyraźnie, ale ten nowy rozkład jazdy wyraźnie nie wyszedł" - dodał szef Komisji Infrastruktury.

Wiceprezes PiS Beata Szydło jest zdania, że przede wszystkim powinna zostać uporządkowana sytuacja na kolei, a kwestia dymisji jest sprawą wtórną. "Jeżeli zakończy się tylko i wyłącznie na dymisji, to nie będzie rozwiązanie problemu. Oczywiście, w stosunku do osób, które ponoszą odpowiedzialność za ten chaos, bałagan i problemy organizacyjne, powinny być wyciągnięte konsekwencje" - powiedziała PAP posłanka.

Szydło ma nadzieję, że nie zakończy się tylko na dymisji, a sytuacja na kolei unormuje się, żeby pasażerowie "mogli korzystać z przewozów tak jak na całym świecie". Jej zdaniem, z całej sytuacji powinny zostać wyciągnięte wnioski. Oceniła, że chaos nie wynikał z braku pieniędzy, tylko z nieudolności i indolencji organizacyjnej.

"To trzeba naprawić. Jeżeli premier Tusk uważa, że dymisje jednego, czy drugiego wiceministra rozwiążą sprawę, to w porządku, natomiast mnie bardziej interesuje to, czy on jest w stanie zapanować nad tym, żeby kolej organizacyjnie wróciła do takich standardów, jakie są w Europie" - oświadczyła posłanka PiS.

Eugeniusz Kłopotek (PSL) powiedział we wtorek PAP, że odwołanie wiceministra infrastruktury to decyzja polityczna. "Pan premier jako odpowiedzialnego za złą sytuację na kolei wskazał wiceministra Engelhardta. Jednak zgodnie z tym, co pan premier powiedział, PSL oczekuje dalszych decyzji personalnych. Nie wyobrażam sobie, żeby poległ wiceminister, a panowie prezesi nadal siedzieli na stołkach. Głowy prezesów muszą polecieć" - zaznaczył.
Kłopotek pytany o to, jak na stosunki koalicyjne PO - PSL wpłynie fakt, że Engelhardt to wiceminister z rekomendacji ludowców odpowiedział, że "jeżeli w ślad za tą dymisją polecą głowy niektórych prezesów spółek kolejowych, to PSL przyjmie to ze zrozumieniem". "Jednak, gdyby miało się skończyć tylko na dymisji naszego wiceministra, to z pewnością kierownictwo stronnictwa będzie musiało podjąć zdecydowane kroki" - dodał.

Wiceszef klubu SLD Marek Wikiński powtórzył z kolei postulat swej formacji, by za sytuację na kolei poniósł konsekwencje minister infrastruktury. "Uważamy, że w demokratycznym państwie prawa, jakim powinna być Polska, konsekwencje polityczne powinien ponieść minister infrastruktury Cezary Grabarczyk z PO" - powiedział Wikiński PAP.

Polityk Sojuszu ocenił też, że Engelhardt "został zielonym koziołkiem ofiarnym złożonym na ołtarzu spokoju publicznego". "Jestem przekonany, że pasażerowie wzorem naszych niemieckich sąsiadów powinni otrzymać odszkodowania za gigantyczne opóźnienia, za nieterminowe odjazdy pociągów. W Niemczech, po kilkugodzinnym opóźnieniu pociągu, pasażerowie otrzymywali po 250 euro odszkodowania" - zaznaczył Wikiński.

Zadowolona z dymisji Engelhardta jest Elżbieta Jakubiak z klubu Polska Jest Najważniejsza. "Ta dymisja jest oczywista, ale również oczywista powinna być dymisja ministra Grabarczyka. Równie oczywiste są też dymisje wszystkich szefów spółek, które doprowadziły do tej sytuacji" - podkreśliła Jakubiak w rozmowie z PAP.

W jej opinii, cały resort infrastruktury nie działa prawidłowo. "To jest chyba oczywiste dla wszystkich. Osoby odpowiedzialne za koleje nie umieją sobie poradzić z ich stanem, a bałagan w spółkach kolejowych objawił się właśnie horrorem na kolei, w sensie komunikacji w okresie przedświątecznym" - oceniła posłanka PJN.

Jak powiedziała, na kolei "zbudowano potwora, który działa w imieniu Skarbu Państwa, a który sam siebie zżera". "Przecież wszystkie te spółki kolejowe nie są jakąś konkurencją dla siebie nawzajem, ponieważ one są spółkami, w których 100 procent udziałów ma Skarb Państwa" - zaznaczyła Jakubiak.

Źródło: wnp

[ Dodano: 21-12-2010, 22:20 ]
Rozkład udostępniony przez przewoźników nie będzie obowiązywał nawet przez jeden dzień!
– pisze dr Andrzej Massel.

Od niedzieli 12 grudnia obowiązuje na sieci kolejowej nowy rozkład jazdy. Sadząc z doniesień medialnych oznacza on kataklizm większy niż najbardziej siarczyste mrozy czy śnieżyce.

Można się na przykład dowiedzieć o pociągach odjeżdżających z peronów, których w rzeczywistości nie ma, o pociągach, w których nie mieszczą się pasażerowie i o pociągach, które wskutek defektu taboru utknęły gdzieś na trasie. I przede wszystkim: słychać skargi podróżnych na brak aktualnej informacji. Na numer informacji telefonicznej nie sposób się dodzwonić, a strony internetowe przewoźników się zawieszają, podobno wskutek nadmiaru zainteresowanych...
Teoretycznie jest bardzo dobrze. Na stronie internetowej Przewozów Regionalnych już ponad tydzień przed wejściem życie rozkładu jazdy zostały umieszczone poszczególne tabele. Również spółka PKP Intercity 3 grudnia udostępniła plik .pdf z rozkładem swoich pociągów. Jeden i drugi dokument obarczone są jednak istotną wadą: nijak mają się do rzeczywistości.

Mnie tradycyjnie interesuje kursowanie pociągów na linii z Warszawy do Gdańska. Jeżeli wierzyć tabeli 400 na stronie Przewozów Regionalnych i rozkładowi “wiszącemu” na stronie PKP Intercity, na tej trasie powinno dojść do radykalnej poprawy oferty przewozowej, zarówno pod względem czasu przejazdu, jak i liczby połączeń.
Najszybszy pociąg “Kaszub” powinien pokonywać odcinek Warszawa Centralna – Gdansk Główny w 3 godziny 57 minut, podczas gdy w dotychczasowym rozkładzie standardem był czas podróży rzędu 5 godzin, a nierzadko i 6 godzin. Oczywiście rozkład udostępniony przez przewoźników nie będzie obowiązywał nawet przez jedeń dzień. Prowadzona modernizacja linii i związane z nią zamknięcie jednego z torów na bardzo wielu szlakach powodują, że faktyczne czasy podróży nadal wynoszą około 5 godzin i tak będzie jeszcze długo. Tylko, że o tym można się dowiedzieć jedynie z informacji małym druczkiem: “Z uwagi na modernizację linii Warszawa – Gdańsk i stacji Gdynia Główna rozkład jazdy ulega zmianom...”.
Powstaje pytanie, po co denerwować pasażerów obietnicami bez pokrycia. Strukturalną przyczyną problemu wydaje się stosowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe praktyka równoległego tworzenia dwóch bytów: rozkładu rocznego i rozkładu “zamknięciowego”.

Wydaje się, że wielu problemów możnaby uniknąć, gdyby rozkład roczny był tworzony przy bardziej konserwatywnych (niekorzystnych) założeniach uwzględniających wydłużone czasy jazdy i ruch jednotorowy na szlakach, na których przez znaczną część roku prowadzone mają być roboty. Wtedy modyfikacje związane z przejściem z jednej fazy robót do drugiej nie oznaczałyby wywrócenia rozkładu jazdy pociągów na całej drodze ich przebiegu a miałyby jedynie charakter lokalny.
A jak jest obecnie? Pociąg 83108 z Kołobrzegu do Krakowa na odcinku Kołobrzeg – Iława kursuje zgodnie z rozkładem rocznym, ale na dalszej części trasy jego przebieg uległ zasadniczej zmianie: do Warszawy Centralnej pociąg planowo przybywa o 13.11 (a nie o 12.30), a do Krakowa o 18.55 (a nie o 17.40). Oznacza to także destrukcję rozkładu na częściowo jednotorowym odcinku Warszawa – Radom.

Również pociągi EIC z Gdyni do Krakowa docierają do Warszawy około 40 minut później i w efekcie między Warszawą a Krakowem zamiast w cyklu godzinnym kursują stadami.
Inny problem wynikający z lektury tabel rozkładu jazdy to występujace sprzeczności pomiędzy informacjami w nich zawartymi: według tabeli 606 pociąg IR 16125 “Prosna” Warszawa – Bolesławiec kursuje codziennie (za wyjątkiem kilku dni w roku). Ale już tabela 200 informuje o kursowaniu tego pociągu na trasie Warszawa – Wrocław i to tylko w piątki i w niedziele.
Podobnie można mieć wątpliwości jaka jest naprawdę relacja wspomnianego pociągu 83108 Kołobrzeg – Kraków. Bowiem tabele 380, 400, 452, 605 zawierają informację, że pociąg kursuje na trasie Kołobrzeg – Przemyśl.

I jak tu się dziwić, że kolej ma złą prasę, a coraz więcej pasażerów rezygnuje z jej usług?
Czytaj inne wpisy na blogu Andrzeja Massela.

Źródło: KOW

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cezary1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 21-12-2010, 22:49    Odpowiedz z cytatem

Nie ma co dyskutować za cały bałagan odpowiada zarządca infrastruktury czyli PLK. Przecież wszyscy przewoźnicy muszą zatwierdzać rozkłady w PLK, a ta firma obecnie najwyraźniej nie umie lub co gorsze nie chce prawidłowo prowadzić ruchu pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 21-12-2010, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Mnie ciekawi jaki jest tryb wybierania danej osoby na stanowisko. Ktos go musi rekomendowac. Czy ta rekomendacje zlozyl Grabarczyk, Wach, a moze Engelhard. A moze jakas komisja? Chyba ze p Premier wybrał na "chybil-trafił"
a moze ktos wie jak to sie odbywa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cezary1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Wrz 2009

PostWysłany: 21-12-2010, 23:03    Odpowiedz z cytatem

mam nadzieję, że w tych archiwalnych rozkładach zobaczy jak kolei funkcjonowała w złych czasach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-12-2010, 23:23   

Widzę że kogo by nie wybrali to i tak d....poczekajmy na efekty pracy tego człowieka
Powrót do góry

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 21-12-2010, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Minister niech będzie dowolny, nawet bezdomny. Ale niech Wach wyjdzie raz na zawsze z PKP na zbity pysk wraz z kolesiami (Mędza i Szafrański)! Nie ma Wacha, będzie kolej, jest Wach nie ma kolei i tyle na temat!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

albin Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 21 Gru 2010
Skąd: Katowice

PostWysłany: 22-12-2010, 00:31    Odpowiedz z cytatem

Very Happy Witajcie!!!Porządki na kolej!i?Zacznijmy od 2000 roku , Ustawy o restrukturyzacji i modernizacji kolei!!!Po co ona była i dla kogo???By podzielić i rozgrabić PKP!!!Teraz mamy chaos,bo walka między podmiotami o wpływy trwa!!A co to za model kreujemy,bo Japonii to nie będzie!!A naukowiec z teki Pana W. nam nie da rady pomóc!!!My szeregowi kolejarze wiemy gdzie tkwi błąd w sztuce!!Pozdrawiam!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2010, 02:51    Odpowiedz z cytatem

Kolejowy blog wiceministra Massela:

http://www.kow.com.pl/blogi/andrzej-massel/

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 18 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl