Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Utrzymanie infrastruktury przez PLK
Autor Wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-12-2010, 11:39   Utrzymanie infrastruktury przez PLK

Cytat ze strony Polskich Linii Kolejowych S.A.
"Zakłady Linii Kolejowych
Zadaniem zakładów jest zapewnienie utrzymania i obsługi infrastruktury kolejowej w stanie gwarantującym jej sprawność techniczno-eksploatacyjną oraz oczekiwaną niezawodność, a także:
- prowadzenie ruchu pociągów zapewniając regularność, punktualność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego
"
Jak powyższy cytat ma się do tego co się ostatnio dzieje z opóźnieniami pociągów spowodowanymi zimą. Nie chodzi mi o popsute lokomotywy, ale o przejezdność szlaków i sprawność zwrotnic? Jeśli opóźnienie jest spowodowane złym utrzymaniem infrastruktury czy przewoźnicy mogą żądać od PLK odszkodowania? Czy PLK bierze opłatę za dostęp do torów niezależnie od tego w jakim są stanie?
Przejdź na dół

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 19-12-2010, 12:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeśli opóźnienie jest spowodowane złym utrzymaniem infrastruktury czy przewoźnicy mogą żądać od PLK odszkodowania?


Pewnie, że mogą. Ale najpierw powinni uregulować własne zobowiązania wobec PLK.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-12-2010, 12:17   

To może w ramach odszkodowania niech PLK umorzy im trochę długu.
Powrót do góry

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 19-12-2010, 20:58    Odpowiedz z cytatem

Formalnie takiej możliwości nie ma. W ustawie o udostępnianiu infrastruktury kolejowej przewoźnikom przez zarządcę stoi zapisane że nie można na poczet odszkodowań bądź roszczeń umarzać zadłużeń w spłacie zobowiązań przez przewoźnika z tytułu dostępu do infrastruktury kolejowej.

Przewoźnik kolejowy posiadający zadłużenie za udostępnienie infrastruktury kolejowej zobowiązany jest do spłacenia ciążących na nim zaległości wraz z bieżącym regulowaniem opłat z w/w tytułu. W takim przypadku ustawa o transporcie kolejowym stanowi o podstawie do wnoszenia roszczeń i ewentualnych odszkodowaniach z tytułu poniesionych strat.

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
4730753

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 20-12-2010, 00:04    Odpowiedz z cytatem

Na przejezdzie w Sedzislawiu (patrz temat "Opoznione i odwolane pociagi w regionie" w watku Wojewodztwo Dolnoslaskie) z powodu nieodsniezenia szlaku pociag zahaczyl o plyte przejazdu kolejowego i najprawdopodobniej uszkodzil na jednej z osi hamulec, gdyz jak widac na umieszczonym tam zdjeciu zahaczyl zlaczem klockow na tej osi (ktora nota bene podniosla sie o 4 cm nad szyne). Czy PR moze sie ubiegac o odszkodowanie za 180-minutowe opoznienie i pokrycia kosztow naprawy hamulca?

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Martin890724 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009

PostWysłany: 28-12-2010, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Informacja z Gazety Krakowskiej z dnia 27.12.2010:

"Opłata za dostęp do torów dla pociągów pasażerskich ma zwiększyć się nawet o 16 procent. W efekcie ceny biletów mogą wzrosnąć nawet o 7 procent"

No ja czegoś tu nie rozumiem, skoro większość linii w wymaga remontu i pociągi jadą po nich w żółwim tempie to z jakiej racji opłata będzie rosnąć? Za co ja się pytam

_________________
K.K. PRIVILEGIRTE KAIS. FERD. NORDBAHN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 28-12-2010, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Wzrost VAT, opłaty paliwowej, mediów oraz inflacja.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-12-2010, 20:47   

Niby prawda, że koszty rosną, ale prędkość jakoś nie wzrasta więc dlaczego mają płacić więcej za coś gorszego?
Powrót do góry

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 28-12-2010, 20:48    Odpowiedz z cytatem

U mnie będzie wzrastać. Mr. Green Mr. Green

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-12-2010, 21:21   

Nie prowokuj...
Powrót do góry

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 28-12-2010, 21:29    Odpowiedz z cytatem

A co, nasz student-yntelygent kupuje samosmród?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartek 27 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2009

PostWysłany: 29-12-2010, 10:22    Odpowiedz z cytatem

Jak to jest możliwe , że w RJ 09/10 na odc. Katowice - Gliwice szlakowa wynosiła 80km/h na w RJ 10/11 60km/h ? Choc nieukrywam , że niektórzy maszyniści do dziś jeżdżą prędkościa 80 km/h w celu nadrobienia opóźnienia . Czyżby przekręt był na tym odcinku ze szlakową ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 29-12-2010, 11:43    Odpowiedz z cytatem

Normalnie możliwe, obniżyli szlakową ze względu na słaby stan torowisk lub podkładów.
Podobnie jak na Poznań-Oborniki Wielkopolskie, Poznań-Leszno, Poznań-Krzyż, Katowice-Kraków i jeszcze parę innych odcinków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 29-12-2010, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Katowice - Gliwice szlakowa wynosiła 80km/h

Od Katowic do wjazdowych semaforów do Rudy Śląskiej Chebzie było i jest 100km/h od RŚCh do Gliwic teraz jest 60 km/h związane jest to z stanem nawierzchni i względami bezpieczeństwa.
Cytat:
maszyniści do dziś jeżdżą prędkościa 80 km/h w celu nadrobienia opóźnienia

Tak , nawet i więcej ale tyko tam gdzie zezwalają na to przepisy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartek 27 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2009

PostWysłany: 29-12-2010, 16:15    Odpowiedz z cytatem

100 km/h jest , ale kolega zapomniał że są sierżanty na 70km/h od Katowic do Chebzia .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl