Remont linii Ełk – Korsze dopiero w 2021 roku. Za to będzie 160 km/h
PKP PLK rozpisało przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej dla linii z Ełku do Korsz. Pojawił się także przetarg na wykonanie prac budowlanych, w nowym standardzie. Na większości linii nr 38 pojedziemy z prędkością 160 km/h.
PKP PLK wydadzą ćwierć miliarda na modernizację linii kolejowych na Śląsku.
Na kolejnych liniach z Bytomia do Zabrza Biskupic i Maciejowa Północnego oraz z Mysłowic Brzezinki w stronę Dąbrowy Górniczej Ząbkowice wymienione zostaną tory, rozjazdy, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Pociągi pojadą szybciej, do 100 km/h. Zwiększy się również przepustowość tras, tzn. pojedzie więcej składów.
Krajowy Program Kolejowy: 85 proc. zaplanowanych inwestycji już zrealizowano lub jest na ukończeniu.
85 proc. inwestycji powstających w ramach Krajowego Programu Kolejowego zostało już ukończonych lub znajduje się na zaawansowanym etapie realizacji - poinformował PAP prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel.
Czy spółce PKP Polskie Linie Kolejowe uda się uniknąć luki inwestycyjnej w okresie przejściowym między perspektywami finansowymi Unii Europejskiej na lata 2014-2020 oraz 2021-2027? “Szuflady z projektami na kolejne lata mamy pełne” - zapewnił członek zarządu spółki Arnold Bresch.
Miliony na przyspieszenie ruchu między Kutnem a Płockiem
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły zasadnicze prace na odcinku Łąck – Płock Radziwie. Inwestycja o wartości ok. 12 mln zł skróci czas podróży oraz zapewni sprawniejszy przejazd składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen. Łącznie na poprawę jakości przejazdu na mazowieckiej trasie PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł.
Poseł Gawkowski: Ustawowo zakażmy utrzymywania „0 km/h” na liniach kolejowych
Bardzo ciekawą interpelację do ministerstwa infrastruktury wystosował poseł Krzysztof Gawkowski. Na przykładzie linii kolejowych w województwie kujawsko-pomorskim wskazał jak trudna jest sytuacja przewoźników kolejowych, którzy chcą korzystać z tzw. „linii uśpionych”. Proponuje by ustawowo nakazano utrzymywanie prędkości szlakowych przynajmniej dla prędkości 50 km/h.
PKP PLK realizuje największy program inwestycyjny. Rząd w ramach walki z kryzysem dokapitalizuje spółkę
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19, przedłożony przez ministra finansów. Jednym z jego założeń jest wsparcie dla PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) poprzez podniesienie kapitału zakładowego.
Stan techniczny infrastruktury kolejowej a inwestycje w 2019 r.
19 503 km - tyle jest czynnych linii kolejowych w Polsce. Wg danych na koniec 2019 r. długość eksploatowanych linii wzrosła przez rok o 155 km. Najwięcej odcinków pozwala jeździć z prędkościami między 80 a 120 km/h. Zwiększył się odsetek tras w stanie technicznym dobrym, spadł udział linii w stanie dostatecznym.
Inwestycje kolejowe na liniach do miast wojewódzkich i do portów nad Bałtykiem
Za trzy - cztery lata pociągi pasażerskie zmierzające do wszystkich miast wojewódzkich w Polsce powinny jechać ze średnią prędkością co najmniej 100 km na godzinę. W ciągu kilku najbliższych lat zdecydowanie przyśpieszyć mają także pociągi towarowe – taką deklarację złożył prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel.
Nowe tory, rozjazdy, tarcze manewrowe, sygnalizatory i system sterowania ruchem, który nad tym wszystkim czuwa. Zakończyła się modernizacja stacji Kraków Główny. W materiale zobaczycie efekty naszych prac.
Premier Mateusz Morawiecki złożył w Sejmie projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19. A w nim dużą kasę dla PKP PLK, która ma zostać przekazana spółce dzięki dodaniu nowego rozdziału do ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe".
Profilowanie toru to bardzo ważny proces, przeprowadzany jako jeden z ostatnich etapów prac na modernizowanych liniach kolejowych. Jego prawidłowe wykonanie zapewnia wieloletnią i bezawaryjną eksploatację linii kolejowej. W materiale zobaczycie, jak wygląda praca profilarki – maszyny, dzięki której podkłady i szyny zyskują stabilność pozwalającą na wytrzymanie wielotonowych nacisków przejeżdżających pociągów.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy opóźnienia w inwestycjach PKP PLK.
Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, odpowiadając na interpelację poselską, wskazał przyczyny w opóźnieniach w realizacji inwestycji przez PKP PLK.
Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczyna postępowanie z udziałem społeczeństwa przed przyjęciem dokumentu pn. „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – zamierzenia inwestycyjne na lata 2021 – 2030 z perspektywą do 2040 roku” i opracowanej dla dokumentu prognozy oddziaływania na środowisko.
Konsultacje społeczne stanowią jeden z elementów strategicznej oceny oddziaływania na środowisko i zostaną przeprowadzone w terminie od 16 października do 6 listopada 2020 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum