Trochę off top, ale...tyle kasy się wydaje na taką linie, restauracje, lokale gastronomiczne na dworcach przy szlakach turystycznych?
Ile tam par pociągów dziennie będzie 1-2?
NA stacji węzłowej w Laskowicach nie utrzymała się restauracja, a co dopiero tam...
Zamiast się wziąć pierw za rewitalizacje szlaków, gdzie kolej jest potrzebna to się robi u nas na odwrót wszystko
W Świeciu N/Wisłą zlikwidowano tory, gdzie taki duńczyk jeden do Bydgoszczy byłby hitem pewnie, nikt z samorządowców nie walczył o tę linie, ale rewitalizuje się jakieś dworce kolejowe, z których będzie korzystac kilkaset osób rocznie za grube pieniądze. Gdzie tu polityka?
Mieszkam na Krajnie i widzę jak wygląda stan linii kolejowych.
Otóż linia Chojnice - Nakło jak najbardziej użyteczna, co prawda max. prędkość nie jest oszałamiająca ale przywrócenie ruchu pasażerskiego nie byłoby trudne i co ważne kosztowne. Co więcej przynajmniej raz w tygodniu w ciągu całej linii kursuje pociąg towarowy.
Niestety dużo gorzej sprawa wygląda w stosunku do linii Złotów - Terespol. Po tej linii żaden pociąg nie jechał już 20 lat. Na odcinku Złotów - Więcbork samosiew sosnowy ma już około 4 m wysokości. W okolicach stacji Sypniewo brak torów. Zły stan wiaduktu nad DW nr 189 (podeślę zdjęcia wkrótce) , most nad Łobzonką jest w dobrym stanie (byłem tam 3 miesiące temu), aczkolwiek co do szczegółów to się nie wypowiadam bo nie jest budowlańcem lecz leśnikiem Niestety władze gminy Więcbork na części tej trasy planują budowę obwodnicy i ścieżki rowerowej !!!!!
Pozdrawiam
[ Dodano: 30-12-2010, 15:12 ]
a tak odnośnie artykułu w GAZECIE WIĘCBORSKIEJ na temat ,,czyszczenia linii Terespol - Złotów,, to prywatna firma na zlecenie PKP oczyściła fragment torów w Więcborku w celu przywrócenia estetyki i pozyskania opału Z resztą zrobili to nieudolnie i była afera w gminie:)
Witam wszystkich którym leży na sercu kolej: dużych i małych! Pozwalam sobie na takie powitanie gdyż po wielu perturbacjach udało mi się wreszcie dopiąć swego i uzyskałem dostęp do forów. Ufff...
Witam Krajanie. Przyznam się że Twój temat zagrzał mnie najbardziej i stąd postanowiłem koniecznie się wypowiedzieć na forum. Powód jest oczywisty: obaj mamy ten sam języczek uwagi: Linia 281. Sam podejmowałem niewielkie kroki w celu dowiedzenia się czy rewitalizacja ruchu pasażerskiego tej linii jest możliwa. Pisałem do Burmistrza Sępólna w tej sprawie. Odpowiedź była krótka: brak zabezpieczonych środków w budżecie na rok przyszły na ten cel. Sądzę że jedyną możliwą linią na której możliwe jest przywrócenie ruchu pasażerskiego w naszym rejonie jest li tylko i wyłącznie linia z Chojnic do Nakła. O linii Swiecie - Złotów należy chyba zapomnieć, niestety. Nie chodzi tu tylko o zachwaszczenie torów. Tor bowiem został dość mocno rozkradziony: w okolicach mostu na Łobzonce brak jest około 400m. szyn. Dalej też nie jest lepiej, pomiędzy Nową Świętą a Kujaniem też brakuje sporo ( i to nowo położonego toru) bywałem tam nieco. I krew zalewa kiedy patrzysz na to, nowo położone tory tylko po to by zamknąć linie!
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Chojnice - Więcbork - Nakło to ma największe szanse na reaktywację.
Złotów - Więcbork - Pruszcz - Terespol ma najmniejsze szanse, długa linia, ubytki, zupełnie nieużywana.
Tuchola - Pruszcz - Koronowo ma średnie szanse moim zdaniem. Linia leży w Kujawsko - Pomorskiem, jakby się dogadać z naszym województwem to by można było puścić Chojnice - Tuchola - Pruszcz (jakieś fajne skomunikowanie) - Koronowo.
I takie pytanie, co za debil dał przyzwolenie na uwalenie dwóch 4 kierunkowych stacji węzłowych ? Samo z się ?
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Chwila niech policzę, jadąc od Nakła: Mrocza, Witosław, Więcbork, Sępólno Krajeńskie i Kamień. Więc wychodzi na to że 5. Lecz nie na wszystkich dziś możnaby się mijać
I takie pytanie, co za debil dał przyzwolenie na uwalenie dwóch 4 kierunkowych stacji węzłowych ? Samo z się ?[/quote]
No niestety w czasach gdy likwidowano ruch na linii Chojnice - Nakło 01.06.2000 (ostatni przejazd) w naszym regionie nie było silnej grupy samorządowców, którzy mogli by się sprzeciwić.
Z tą Tucholą - Koronowo będzie też bardzo ciężko, tak myślę. W pobliżu przebiegają trasy kołowe: z Chojnic do Mąkowarska i tam łączy się z drogą 25 i do Koronowa. Więc ruch pasażerski będzie cięzko przywrócić ruch. A szkoda bo widoki niesamowite. Wiadukt nad Krówką powala! Jadąc samochodem, a co dopiero patrzeć z góry z pociągu!
[ Dodano: 30-12-2010, 16:47 ]
Planu działania to ja nie mam żadnego. Nigdy nie angażowałem się w takie sprawy. Myślałem że wynik wyborów w Sępólnie będzie inny. Ten na kogo głosowałem miał plan na rewitalizację, stało się inaczej.
Planu działania to ja nie mam żadnego. Nigdy nie angażowałem się w takie sprawy. Myślałem że wynik wyborów w Sępólnie będzie inny. Ten na kogo głosowałem miał plan na rewitalizację, stało się inaczej.
Wydaje mi się, że trzeba jednak uderzyć w wyższe sfery tzn. UM woj. K-P
Jest to jakaś myśl. Tym bardziej, że władze samorządowe obecnie przywiązują dużą wagę do rozwoju turystyki. Jednak bardziej opierałbym się na aspektach gospodarczo-społeczno-ekonomicznych. W końcu wiele mieszkańców powiatu sępoleńskiego pracuje lub uczy się w Chojnicach i to samo dotyczy rejonów Nakła. Myślę, że na tym trzeba się opierać.
No tak. Tego trzeba sie trzymać. Przede wszystkim znaczenie gospodarcze, pamietam kiedy pociągi jeździły w rozkładzie dopasowanym do potrzeb: dogodne były godziny kursowań w kierunku Chojnic jak i Nakła gdzie łapały skomunikowanie do Bydgoszczy. Potem celowo, bo jak inaczej nazwać, rozkład jazdy popsuto tak że skonunikowań nie było w Nakle, więc rzesza ludzi musiała siłą rzeczy szukać innego źródła transportu. Chodzi mi tu gółwnie o ludzi z miejscowości od Więcborka do Nakła gdzie pociąg niebierał pasażerów jak tonący statek wody. Chojnice to też pokaźny rynek pracy gdzie wielu mieszkańców powiatu sępolenskiego ma zatrudnienie, więc to powinien być główny bodziec. Dalszym umotywowaniem powinny być walory turystyczne. Tutaj trzebaby troszkę posiedzieć tzn. okupic projekt fotkami, bo te tereny mają co pokazać.
[ Dodano: 30-12-2010, 17:08 ]
Dzięki wielkie Paweł za podpowiedzi!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum