Dziwi mnie bardzo postępowanie władz samorządów powiatów chojnickiego, sępoleńskiego i nakielskiego. To oni powinni przeć na utrzymanie linii nr 281. W ciągu tej linii leżą miasta których łączna liczba mieszkańców wynosi około 82 tysiące!!! Nie licząc wiosek i innych mniejszych osad. Z pewnością zasiąg oddziaływania tej linii obejmowałby jeszcze większą liczbę mieszkańców.
Z zazdrością patrzę na mieszkańców powiatu np. świeckiego gdzie na linii nr 215 łączącej Laskowice ze Szlachtą (i dalej do Czerska) największymi miejscowościami jest Osie gdzie mieszka 2,5 tys. mieszkańców oraz Śliwice 4,6 tys.; co prawda jest też turystyczna miejscowość Tleń, która generuje ruch przeważnie w okresie letnim. Tamtejsi włodarze potrafili obronić linię przed likwidacją i obecnie kursują tam wystarczające 4 pary pociągów. Nic tylko pogratulować i naśladować!!!
Mnie też to dziwi ale cóż jest jak jest. Pamiętasz może kilka lat temu były szumne zapowiedzi, bynajmniej włodarzy gmin naszego powiatu że reaktywują tę linię a wyszło jak wyszło... Obecnie wydaje mi się że zainteresowanie tym tematem jest równe zeru. Wystarczy powiedzieć że dośc długo przyszło mi czekać na odpowiedź z magistratu na moje pytanie, bo zadałem je jeszcze w czasie kampanii wyborczej a odpowiedź dostałem 5 grudnia... Tutaj też nie trzeba wiele 2 pary rano, 2 po południu może coś wieczorem... A pamiętasz może jak w latach 80- tych z Więcborka jeździł pociąg do Wa-wy?
Jak puści śnieg i dzień będzie dniem a nie mrokiem to proponuję zrobić jakiś rekonesans na te 3 linie. Najlepiej jakby ktoś miał auto. Wtedy można by jednego dnia zaliczyć wszystkie 3 linie i porobić nieco zdjęć, takich zapierających dech w piersiach
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Jechałem tym pociągiem do Włocławka. Wyjeżdżał z Więcborka o 3.30. Jakby co to mogę Ci jakoś pomóc, o ile takiej pomocy będziesz potrzebował.
Paweł nie ma sprawy, auto mam. I strony te znam, więc nic nie stoi na przeszkodzie by sie tam pokręcić.
Dziwi mnie bardzo postępowanie władz samorządów powiatów chojnickiego, sępoleńskiego i nakielskiego. To oni powinni przeć na utrzymanie linii nr 281. W ciągu tej linii leżą miasta których łączna liczba mieszkańców wynosi około 82 tysiące!!! Nie licząc wiosek i innych mniejszych osad. Z pewnością zasiąg oddziaływania tej linii obejmowałby jeszcze większą liczbę mieszkańców.
Z tym nie do starostów a do Marszałka. Ta linia jest pod zarządem Kujawsko-pomorskim. Zresztą z węzła chojnickiego pomorskie zarządza oczywiście Tczew-Chojnice oraz Chojnice-Szczecinek, reszta należy do województw ościennych.
Krajan napisał/a:
Z zazdrością patrzę na mieszkańców powiatu np. świeckiego gdzie na linii nr 215 łączącej Laskowice ze Szlachtą (i dalej do Czerska) największymi miejscowościami jest Osie gdzie mieszka 2,5 tys. mieszkańców oraz Śliwice 4,6 tys.; co prawda jest też turystyczna miejscowość Tleń, która generuje ruch przeważnie w okresie letnim. Tamtejsi włodarze potrafili obronić linię przed likwidacją i obecnie kursują tam wystarczające 4 pary pociągów. Nic tylko pogratulować i naśladować!!!
Kościerzyna-Czersk- Wierzchucin jest obecnie pod zarządem pomorskim, dodatkowo nasze władze kombinują z połączeniami z Bydgoszczą (na razie z Kościerzyny ale może i Gdynia będzie). Ja się boje co będzie z tą linią w 2015 kiedy to może być zmiana.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
@Krajan i @bad - posiadam archiwalne rozkłady jazdy z tej linii, 86/87 mam i lata gdzie zostały uwalone wszystkie 3 linie. Jakby co to mogę się podzielić
@yusek - Co masz na myśli pisząc ze nasze władze kombinują z połączeniami z Bydgoszczą ? Kościerzyna - Bydgoszcz i Gdynia Kościerzyna - Bydgoszcz ?
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Kombinują by oprócz, że tak powiem standardowych połączeń Gdynia-Tczew-Bydgoszcz i Chojnice-Bydgoszcz które, że tak powiem wydają się naturalne zaczynają nieśmiało się pojawiać połączenia Kościerzyny przez Czersk z Bydgoszczą.
Jak ostatnio jechałem do Brzeźna była właśnie mowa o znaczeniu połączeń z Bydgoszczą (i dalej Łódź, Poznań, Warszawa) dla rozwoju powiatów kościerskiego i kartuskiego, które bardzo dużo zyskały by na takim połączeniu. A z drugiej strony i Bydgoszcz miała by dostęp do lepszego lotniska w Rębiechowie.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Ostatnio jechałem PKS z Poznania do Chojnic i powrót. W autobusach, mimo że pośpieszne, a bilety od 35 do 38zł brakowało miejsc. Od Sępólna nie było miejsc siedzących, natomiast wsiadając w Poznaniu, chojnicki kierowca powiedział, że wszystkie bilety wyprzedane i brak wolnych miejsc. 25 osób jechało na stojąco.
Ta linia ma potencjał! Już samo skomunikowanie w Nakle z pociągami do Piły i Bydgoszczy przyciągnie dużo pasażerów. Jednakże połączenia typu Chojnice - Nakło- Kcynia - Wągrowiec - Poznań byłyby strzałem w 10tkę.
PKS Chojnice zlikwidował bardzo dużo połączeń m. in. w Sępólnie, Więcborku, co bardzo utrudniło podróżowanie w tym rejonie.
Ostatnio jechałem PKS z Poznania do Chojnic i powrót. W autobusach, mimo że pośpieszne, a bilety od 35 do 38zł brakowało miejsc. Od Sępólna nie było miejsc siedzących, natomiast wsiadając w Poznaniu, chojnicki kierowca powiedział, że wszystkie bilety wyprzedane i brak wolnych miejsc. 25 osób jechało na stojąco.
Ta linia ma potencjał! Już samo skomunikowanie w Nakle z pociągami do Piły i Bydgoszczy przyciągnie dużo pasażerów. Jednakże połączenia typu Chojnice - Nakło- Kcynia - Wągrowiec - Poznań byłyby strzałem w 10tkę.
PKS Chojnice zlikwidował bardzo dużo połączeń m. in. w Sępólnie, Więcborku, co bardzo utrudniło podróżowanie w tym rejonie.
I jest po raz kolejny szansa na to, żeby przyciąć klientów coraz bardziej śmiesznemu PKSowi Chojnice który trąci połączenia gdzie się da (ale to tematy na inne fora). Oczywiście wolałbym widzieć na tej linii Przewozy Regionalne, no ale niech coś rusza w tej sprawie, szansa jest spora a podejrzewam gdyby linia leżała w większości w Pomorskiem to już by dawno była uruchomiona...
Widzę że temat nabiera rumieńców. Też myślałem o połączeniu z Poznaniem ale sądziłem że to zbytnia abstrakcja lecz miło jest kiedy widzisz że nie samemu chodzą po głowie takie pomysły. Trzeba się wziąć za robotę nie tylko rozpisując się na forum...
Krajan damy rade auto pomieści 5 osób, więc temat jest jak najbardziej aktualny
a ja sobie tak mysle ze moze gdy Pń wagrowiec zostanie W KONCU wyremontowany, moze ktos wpadnie na pomysł zrobić odnoge tej lini z skoków do Janowca WLKP... To by chyba mialo sens!?!?!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum