Witam!! Nie żebym krytykował KD ale taka ciekawostka rzuciła mi się w oczy w ich rozkładzie jazdy.
http://www.kolejedolnoslaskie.eu/rozklad.php?trasa=wroclawlegnicazgorzelec
Otóż nie przypuszczałem że godzina ma więcej niż 60 minut. Stacja Okmiany pociąg jeżdżący z Wrocławia do Węglińca obsługiwany 31WE przyjeżdża do Okmian o godzinie 14.62!!! Tyle lat się uczę i dopiero dziś dowiedziałem się że godzina liczy więcej niż 60 minut. Pozdrowienia dla speców od rozkładu jazdy
Jedynym akceptowalnym zapisem jest 15.02 i Beatrycze, proszę nie dezawuuj tej idiotycznej wpadki. To powinno być poprawione wespół z symbolami funta szterlinga w nazwie Wrocław Główny na samej górze.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Jedno mnie zastanawia:
Dużo ostatnio mówi się o przejęciu przez KD wszystkich połączeń na E-30 (wiatr niesie wieści o 1 czerwca).Czy oni chcą to obsługiwać tylko tymi 5 nowymi EZTami i szynobusami?
Czy istnieje prawna możliwość przekazania taboru pomiędzy PR a KD (chodzi mi głównie o jednostki DZPR, które przeszły naprawę rewizyjną za pieniądze UMWD no i oczywiście EN57AL).
Nie znam się na takich niuansach, ale na logikę, skoro UMWD jest właścicielem KD i współwłaścicielem PR to powinno być to możliwe. Czy się mylę?
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
voyager1231 takie przekazanie taboru między spółkami nie do końca może byc możliwe najlepszym tego przykładem jest Śląska ED72, która mimo że została zmodernizowana z pieniądze UMWŚ nie trafiła do KŚ tylko po likwidacji ŚZPR trafiła do Małopolskiego oddziału spółki.
voyager1231, współwłaściciel spółki nie może sobie dowolnie dysponować majątkiem spółki. Tabor należy do spółki (czyli do PR) a nie do właścicieli PR. UMWD może jednak odkupić od PR ezeta i go zmodernizować za swoje pieniądze (konkretnie to za pieniądze podatników), a następnie użyczyć go PR lub KD. I tak się zresztą dzieje. PR Wrocław użytkuje ezety należące do UMWD, które wcześniej należały do PR. Równie dobrze ezety należące do UMWD mogą użytkować KD.
Jest jeszcze inna możliwość pozyskania przez KD taboru PR. Tą możliwością jest wolnorynkowa oferta kupna lub dzierżawy, no ale KD nie mają na to funduszy. Pozostaje więc tylko pośrednictwo UMWD.
Trzecia teoretyczna możliwość, ale raczej z pogranicza science-fiction, to wejście PR w spółkę z KD. Wtedy PR wnoszą do KD udziały w postaci taboru. Tak było w przypadku KM, które powstały na bazie PR Warszawa.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Dzięki Pirat za rzeczową odpowiedź.
Widać jasno, że gdy tylko nadejdzie moment UMWD zażąda zwrotu użytkowanych przez PR jednostek i przekaże je Kolejom Dolnośląskim. Ciekawy chwyt, muszę przyznać.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Z tego co mi wiadomo to własnością UMWD są 4 ezt- 3 en57 w tym ten jeden AL i 1 en71.Reszta jest własnością spółki PR.Więc UMWD może jedynie te 4 ezt przekazać do użytku dla KD.Ewentualnie kupić następne jednostki ale z tego co mi wiadomo KD nie chce miec w posiadaniu starych ezt.A dodatkowo gdzieś na portalu youtube na któryms z wywiadów dotyczących 31WE IMPULS,jeden z wypowiadających się napomniał że KD chce ogłosić kolejny przetarg na nastepne 6 ezt.Jeśli znajde o wrzuce link do tego reportazu.
Ponadto zrobiłem taką prowizoryczną symulacje i KD mogłoby obsłużyć linie zgorzelecką tymi 5 ezt i 3 szynobusami w takcie godzinnym do Węglińca i półgodzinnym do Legnicy ale z uwzględnieniem RE Drezno-Wrocław-Drezno i IR Łużyce.
[ Dodano: 22-03-2013, 00:22 ]
A tak na marginesie co sie dzieje z dolnoślaskim EN57AL-1501?Widziano go kilka razy potem usłyszałem plotke że uległ awari i słuch po nim zaginął
Oczywiście, że można zrobić taki takt pięcioma jednostkami, ale jestem niemal pewien że skończyłoby się to totalną katastrofą, jak na śląsku. Wyśrubowanie obiegów, by wycisnąć maksimum możliwości nie przyniosłoby nic dobrego. Wystarczy tylko, że jedna jednostka ulega awarii, a cały rozkład się sypie...
EN57AL-1501 wczoraj był widziany na 66523 z Wrocławia do Węglińca. Ogólnie najczęściej jeździ właśnie na tym kursie, nad czym ubolewam, bo nigdy nie mam możliwości się nim przejechać
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
EN57AL-1501 wczoraj był widziany na 66523 z Wrocławia do Węglińca. Ogólnie najczęściej jeździ właśnie na tym kursie, nad czym ubolewam, bo nigdy nie mam możliwości się nim przejechać
Na 66523 jeździ potwierdzam . Dziś i wczoraj nim jechałem , wraca prawdopodobnie w kursie 66538, a powrót mi też tak wypada
Ruszanie kojarzy mi się z ruszaniem tramwajów Skody we Wrocławiu Cicho i komfortowo + wifi i gniazdka przy siedzeniach Tylko te oczo*ebne rurki żółte są denerwujące ;/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum