Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Zmiany w taryfie przewozowej PR
Autor Wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 28-12-2010, 17:54    Odpowiedz z cytatem

A co z Biletem Plus, dokupywanym do Biletu Podróżnika za 15 złotych, uprawniającym do jazdy pociągami Regio? Zostaje w takiej samej cenie?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-12-2010, 18:01   

ET40 podwyżka na 17pln.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 28-12-2010, 18:57    Odpowiedz z cytatem

To kilka uwag z mojej strony. Generalnie nie ma powodu by dramatyzować. Zauważcie, że np. nowa cena REGIO KARNETU ważnego na IR będzie niewiele wyższa od dwóch biletów jednorazowych np. w bardzo popularnej relacji Warszawa- Kraków, rachunek ekonomiczny musi się kalkulować. Pasażerowie i tak będą korzystać z tej oferty, bo bije ona i busiarstwo i PKP IC na głowę, a wynik finansowy na pewno się poprawi. Nie może być tak, że zapchane do granic możliwości IR będą przynosić straty. Wielu tutaj marudziło, że IR jest be bo na kiblach nie na wagonach. Teraz sporo relacji jest na wagonach, ale to kosztuje. Trzeba zapłacić CARGO za byka, za większą masę składu PLK, to nie jest tak, że coś dostaniemy za darmo jak się niektórym wydaje. Zauważcie jednak, że obecna oferta i tak jest zdecydowanie lepsza od propozycji konkurencji, a skoro tak to oznacza, że jest jak najbardziej do zaakceptowania przez rynek.
Nie dołączę się do chóru potępiającego MZPR w Krakowie. Niestety fakty są takie, że kasy jest ile jest, także na kible na kolejarzowozy np. do Biecza nie wystarczy. Tak długo jak nie będzie sprawnych szynobusów tak długo linie stopniowo będą wygaszane. Pytanie dlaczego marszałek w Krakowie jest tak bierny na polu zamówień na nowy tabor, szczególnie gdy jeszcze niedawno w czasach kryzysu ceny były naprawdę przystępne? Natomiast co do owego Biecza to Ja z autobusu się cieszę- sporo kasy zaoszczędzono- a dzięki wjazdowi do Gorlic w autobusie jest...więcej pasażerów niż w pociągu. I o to właśnie chodziło, pociągi dla kolejarzy niestety wciąż opróżniają budżet PR-ów...No sorry taki poranny kibel ze Stróż do Krynicy, jedzie tylko dla garstki kolejarzy. Tym jak ich spółki chcą zapewnić transport należy zorganizować pociąg służbowy, a nie cały skład. Busiarstwa nie popieram, ale z ograniczenia durnych kosztów tak jak w przypadku relacji do Biecza bardzo się cieszę. Szkoda tylko, że pieniądze podatnika zamiast służyć tam gdzie są potrzebne (np. w szczycie do pociągów do Tarnowa już na Głównym jest ciężko wsiąść), idą na połączenia zwyczajnie niepotrzebne (patrz poranny kibel dla kolejarzy ze Stróż).
Co do PWDC...Właściwie to nic się nie zmieni. Z pociągów korzystają w tym regionie głównie kolejarze, studenci i uczniowie, licząc nową zniżkę 51% cena pozostanie taka sama. Zwyczajnie postanowiono, że przy większej pomocy ze strony państwa, aż tak drastycznie niska taryfa w stosunku do podstawowej jest nieuzasadniona, szczególnie biorąc pod uwagę wynik finansowy PR-ów. Niestety żyjemy w XXI wieku, tutaj od ekonomii uciec się nie da, no może tylko w nocnych snach MK-oli Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-12-2010, 19:16   

sheva17, Od dawna postulowałem likwidację Stróże - Nowy Sącz i Stróże - Biecz poranny kurs Nowy Sącz - Krynica to już nie jest taki kolejarzo-wóz. A co do PWDC to dla studentów nic się nie zmienia ale dla osób bez żadnych zniżek bus znów jest sporo tańszy niż pociąg.
Powrót do góry

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 28-12-2010, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Zlikwidowano 5 odcinków PWDC (jest 171, a będzie 166), chyba że jakiś przedłużyli? M.in. Krzeszowice-Chrzanów, a to jest skandal. Cóż, podwyżki jak zawsze spotykają się z niezadowoleniem, ale nie ma się co dziwić, że ludzie nie wierzą już w ich zasadność, widząc wszystko to, co się dzieje na kolei i nie tylko...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 28-12-2010, 20:09    Odpowiedz z cytatem

@sheva, masz rację, że standard rośnie, a pociągi IR muszą się bilansować (bo tak można streścić dużą część twojej wypowiedzi). Na forum jednak już widziałem pomyje wylewane na panią prezes PR za podwyższenie cen biletów i racjonalizację siatki IR. Standard rośnie, wzrosnąć musi więc cena ze względu na koszty. Wiem, że najlepiej by było gdyby standard rósł, a ceny spadały ale tak się nie da.

Poza tym wszystko drożeje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-12-2010, 20:19    Odpowiedz z cytatem

ET40, trudno nazwać racjonalizacją siatki IR wycinanie pod dyktando PKP pociągów na najbardziej dochodowych liniach (CMK i E30) co nastąpiło z nowym rozkładem jazdy. Pomyje wylewane na prezeskę PR są więc w tym przypadku jak najbardziej uzasadnione.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 28-12-2010, 20:34    Odpowiedz z cytatem

@kryniczanin, między Bugiem a prawdą Very Happy to osoby pracujące raczej wolą busy, czy autobusy. Pociąg to świetny wybór dla uczniów, czy studentów. Zawsze fajnie jest wracać większą grupą, można rozmawiać, czy trochę się powygłupiać. Dla tych grup- podstawowych jeśli chodzi o strukturę pasażerów nic się nie zmieni, kolejarzy jak wiadomo te roszady nie dotkną. W wyniku zmian więcej kasy pójdzie z budżetu do PR-ów i o to przecież zapewne w zamyśle chodziło. Likwidacja wskazanych przez Ciebie połączeń na pewno pozwoliłaby na zorganizowanie kolejnych ciekawych ofert taryfowych.
I jeszcze jedno...Trochę nastraszyłeś forumowiczów, ale to chyba była drobna pomyłka. REGIO KARNET na pociągi REGIO podrożał nie o 30 zł, ale o 10 zł z 55 zł na 66 zł. Podwyżka ceny jednego przejazdu o około 3 złote to nie koniec świata.
@ET40, wybrano taką a nie inną drogę. Ja osobiście wolałbym podróżować IR na ED72, kiedyś już pośpiechy na nich jeździły, mogłyby nadal. Były stosunkowo wygodne, a koszty ich przejazdu mieściły się w granicach rozsądku. Tymczasem ED72 wracają jednak do ruchu lokalnego, IR zgodnie z życzeniem wielu jest na wagonach ciągniętych przez wynajęte z CARGO loki. Jak pisałeś, nic nie jest za darmo, dodatkowo wzrosły cenny energii, a podróż samochodem powoli przestaje się opłacać. To ostatnie jest szansą dla kolei, podwyżki owszem są, ale to nic w porównaniu z tym co widzimy na stacjach benzynowych.
@Ralny, niestety obecna prezes ugięła się przez PKP, stąd rozkład mamy taki, a nie inny. Uważam, że koordynacja na pewno nie polega tylko i wyłącznie na wycinaniu pociągów PR-ów...Z drugiej strony podjęto pewne działania racjonalizatorskie i zobaczymy jakie będą ich efekty. Trudno nie zauważyć, że IR dopasowano terminami kursowania do potrzeb uczniów, a w szczególności studentów. Szkoda jednak, że prezes odpuściła sobie innych pasażerów. To co zrobiono na CMK to katastrofa, dodatkowo nie pojmuję dlaczego tak drastycznie pogorszono standard dawnego RE WOŚP...

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!


Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 28-12-2010, 20:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 28-12-2010, 20:39    Odpowiedz z cytatem

Czy aż tak drastycznie pogorszono skład IR WOŚP...z tego co mi wiadomo skład tego pociągu tworzą głównie azety, więc jest dobrze w porównaniu z niektórymi IR a nawet TLK na wagonach z krzaków i bohunach (te drugie tylko na IR). Tylko klimy i wyświetlaczy szkoda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 28-12-2010, 20:41    Odpowiedz z cytatem

No nie jest tragicznie, ale w porównaniu z tym co było....Przedtem do toalety można było spokojnie pójść Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-12-2010, 20:46    Odpowiedz z cytatem

Szanowni Państwo!
Rok temu Przewozy Regionalne były dla mnie nadzieją, że dla kolei w Polsce nie wszystko stracone. Ale gdy widzę, ze IR to produkt tak niepewny, bo długi, bo PLK nie puści, wycofano tańsze REGIOkarty, REGIOkarnet i turystyk w górę, ceny w górę, Połączenie w dobrej cenie w górę, nawet zlikwidowanie kilku odcinków. A dzisiaj w Opolu problem ze zwrotem biletów, bo pani chce 15% potrącić, choć do zakupu biletu na TLK zmusił mnie zepsuty pantograf IR...
Nie widziałem, ale donosy są, że EIC na zieleninie, TLK - choćby Lublin Wrocław widziany dziś w Opolu: LOK-B-B-A-B Sad Rożne rzeczy ludzie piszą, niby z Husarzami nie jest źle, ale plotki są że nie tylko 1 rozwalony, ale zimą 6 odstawionych... EC Wawel dzisiaj 120 min spóźnienia, ponąć to jego nowa codzienność (a miał przyspieszyć, bo dziewiątka - z Wrocka do Krakowa najszybszy IR jedzie 9 minut dłużej). A przewoźnik myśli, że w 2040 będzie ciągnąć wagony EP07-5006CKM Mr. Green

BARDZO CZARNO TO WIDZĘ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 28-12-2010, 20:46    Odpowiedz z cytatem

siwiutki91 napisał/a:
a jest coś takiego w PR?


Odkad ktos podal link do cennika IC, ten temat nie jest tylko o PR.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 28-12-2010, 21:02    Odpowiedz z cytatem

@loker, racz zauważyć, że PR-y są nadal bardzo konkurencyjne. Czasem zastanawiam się w jakim świecie niektórzy żyją....Mamy coraz więcej IR na wagonach, standard podróży jest porównywalny z tym co oferują niektóre TLK-i, a my wciąż narzekamy. Wagony kosztują, promocje też kosztują, a rachunki trzeba płacić. Tylko czy 95 zł za 3 przejazdy z Krakowa, czy Poznania do Warszawy to dużo w ofercie REGIO KARNET? Absolutnie nie, to jak najbardziej konkurencyjna oferta! Czas przestać szerzyć tutaj czarnowidztwo. Mnie też ograniczenie oferty na kluczowych liniach się nie podoba, ale oferta jest na tyle bogata, że z PR-ami dojedziemy praktycznie wszędzie.
Co do ofert taryfowych. Ja no cóż zlikwidowałbym REGIO KARNETY i Turystyki, a wzorem krajów zachodnich na poważnie zacząłbym promować REGIO KARTĘ. To jest produkt, który wiąże klienta ze spółką. Czyli fundusze na promocje koncentrujemy w jednym punkcie i dajemy np. 60% zniżkę, a REGIO KARTĘ sprzedajemy po 50 zł bez żadnych promocji, tak by każdy spokojnie mógł sobie ją kupić nie myśląc zbyt długo czy ta mu się kalkuluje. Moim zdaniem koncentracja na jednym produkcie i jego promocja to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Oczywiście oferty lokalne pozostają.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-12-2010, 21:14   

sheva17, Cytuję sam siebie "Dramatyczne podwyżki w PR! Turystyk na Regio 35pln na IR 65pln a Regio Karnet
65 na Regio na na IR 95pln! 16pln w górę!" Gdzie ja mówiłem o podwyżce czegokolwiek o 30pln? Podałem nowe ceny i napisałem że o 16pln w górę idzie RK na IR. Co jest oczywiście prawdą. A to że PWDC idzie nawet o 50% w górę nie jest prawdą?

Sam kiedyś z ciekawości patrzyłem ile się w Sączu klepie bilecików za 3pln do Stróż między 13 a 17 na dworcu i 4 pociągach z 30 tego było a z 20 do Bobowej. Jak się to zliczy co całkiem spora kasa rocznie może wyparować.

RK dalej jest bez konlurencji ale turystyk na IR już przegrywa z Biletem Podróżnika.
Powrót do góry

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-12-2010, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Co do promocji dodam: totalne wypięcie tyłka do studentów, bo i tak pójdą na pociąg, bo PO dało większą zniżkę, więc i tak się obłowimy Sad DNO Mad

Czyli znajdź jakąkolwiek ofertę przewoźnika, tudzież zwaną promocją, która realnie przyciągnie studenta?

[ Dodano: 28-12-2010, 21:20 ]
Cytat:
RK dalej jest bez konlurencji ale turystyk na IR już przegrywa z Biletem Podróżnika.

Na drugim jeszcze w nocy i na większej ilości tras pojeździsz za praktycznie te same pieniądze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl