Faktycznie źle Cię zrozumiałem. REGIO KARNET jest najpopularniejszy, bo pozwala podróżnemu na wybór 3 dowolnie wybranych dni. Tej zalety jest pozbawiony i Turystyk i Bilet Podróżnika. Półki PKP IC nie znajdzie odpowiedzi na REGIO KARNET nawet najlepszy BP nie nadrobi straconego dystansu. Generalnie PR-y nadal mają sporą przewagę nad konkurentem, fakt ten oferuje znacznie większy wybór w niektórych relacjach. Oferta PR-ów powoduje jednak, że np. w piątki na IR WOŚP opłaca mi się poczekać...
Co do tego PWDC...Czy nie jest jednak tak, że przeważnie jednak sprzedają się bilety dla uczniów i studentów? Tutaj zyski dla PR-ów po zmianie taryfy będą jednak spore.
Co ty wypisujesz! No teraz to ja się na pewno nie zgodzę.
1. Z PR-ami nie dojedziesz wszędzie. Biorąc pod uwagę Regio - masz rację, ale samymi interRegio chociażbyś chciał bardzo, nie dojedziesz do wielu miast, także tych większych niż 60000. Taka np Bydgoszcz - tylko jeden interRegio całoroczny+1 sezonowo-świąteczny. Za mało.
2. W obecnej sytuacji stawianie na oferty wiążące użytkownika z przedsiębiorstwem jak na razie dopiero rozwijającym się nie jest dobrym rozwiązaniem. Owszem, RegioKarta niech zostanie, jak ktoś często jeździ na jednej-dwóch trasach i zawsze ma możliwość jazdy pociągami PR, to świetna oferta. Ale co do karnetów i turystyków - turystyk na R+IR i tak jest za drogi, za to turystyk na Regio to bardzo dobra i opłacalna rzecz, a można z nim zajechać całkiem daleko, wszak osobowych dalekobieżnych jest całkiem sporo. Zmierzam do tego, że oferta karnetowa i turystyczna jest opłacalna i dla klienta i pewnie dla przewoźnika, RegioKarta też (ale mniej) i nie należy rezygnować z ani jednego ani drugiego, zwłaszcza w sytuacji braku połączeń nocnych w PR oraz nadal nieco "niedorozwiniętej" sieci IR, ponadto pamiętać należy, że promocje PR nie działają w woj. mazowieckim z oczywistych względów (chyba, że jedziemy IR).
Turystyk PR na IR w tym wariancie co jest jest warty góra 50pln. Co prawda można katować
IR, osobówki,KD, PCC ale za to Podróżnika ma nocne pociągi.
[ Dodano: 28-12-2010, 21:38 ]
I jeszcze jedno najważniejsze PKP IC nie zmieniła cen podróżnika, weekendowego od 1.01.2011 więc 1%vatu wzieli na siebie a PR nie dość że dowalił 1% ale też bardzo duże podwyżki. Tutaj PKP IC wygrało bezapelacyjnie.
[ Dodano: 28-12-2010, 21:40 ]
Cytat:
Czy nie jest jednak tak, że przeważnie jednak sprzedają się bilety dla uczniów i studentów?
Co do Połączenia w dobrej cenie - z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego czy student, czy licealista, czy dorosły - każdy leje na kolej. Bo ma co chwilę autobus w niższej cenie, w tym lubiany przez społeczeństwo Małopolski Szwagropol. Wybrane kursy nowoczesną BOVĄ z Krakowa do Nowego Sącza za 9 zł (studenci). Przy czasie jazdy 2 h z ew. haczykiem wygrywa z PRami jadącymi jednym połączeniem 2:53, a resztą 3:20.
Dlatego kombinowania z ofertami (podobnie Last Minute w IC) na tych trasach to rezygnacja z przewozu podróżnych. Na PWDC i Last Minute za 10 zł normalne wielu chętnych i tak by się nie znalazło (chyba, że do Tarnowa, bo taniej by wyszło
[ Dodano: 28-12-2010, 21:49 ]
A Ty i raz dwa, trzy... Ostatnia dobra rzecz. Ale nie dla studentów, uczniów.
Ale jeżeli jadą 3 osoby, jedna bez zniżek, a dwie ze zniżkami i tak płaci się mniej .
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-12-2010, 21:52
Zaskoczę was w pełni popieram podwyżkę Podróżnika w 1 klasie do 119pln i weekendowego w 1 klasie do 249pln ale pod warunkiem bezpłatnych miejscówek do wszystkich pociągów. Coś za coś. WIem wiem jestem naiwny
Bo ma co chwilę autobus w niższej cenie, w tym lubiany przez społeczeństwo Małopolski Szwagropol. Wybrane kursy nowoczesną BOVĄ z Krakowa do Nowego Sącza za 9 zł (studenci). Przy czasie jazdy 2 h z ew. haczykiem wygrywa z PRami jadącymi jednym połączeniem 2:53, a resztą 3:20.
Albo PKS z nowoczesnym VOLVO (wygodniejszym niż BOVA Szwagropolu, bo ma o wiele więcej miejsca na nogi i z WiFi na pokładzie i darmową gazetą)) za 8 zł (studenci), ale z czasem jazdy różnie bywa, dzisiaj jechałem z Krakowa 15:40 PKSem i przyjechaliśmy do NS dopiero o 18:55 - od RDA do Matecznego 40 minut i koreczek w Rzezawie bo TIRy nie mogły podjechać.
@ET40, a od kiedy to PR-y uruchamiają tylko IR? Oferta REGIO+IR jest najbardziej spójna i sensowna. Nie zgodzę się, że cena turystyka na REGIO+IR jest wygórowana. Pasażer ma możliwość korzystania z pociągów IR w bardzo korzystnych porach, dodatkowo na tym samym bilecie dojedzie do swojej nawet małej wioski. Kryniczanin podnosi, że 65 zł za TURYSTYKA na IR+REGIO to za dużo....No sorry normalny z Krakowa do Warszawy na IR będzie kosztował 43,50, a Ty woziłbyś ludzi za 50 zł? To chyba coś jest tutaj nie tak...PR-y funkcjonują na zasadach rynkowych i warto zdać sobie z tego sprawę.
Bardzo się cieszę z nowej oferty BP, ale zarówno z BP jak i z TURYSTYKA nie skorzystam. Zdecydowanie wolę REGIO KARNET na REGIO+IR, 95 zł za 3 przejazdy np. z Krakowa do Warszawy to bardzo mało.
Co do ofert...Nie zgodzę się, że postawienie na REGIO KARTĘ byłoby błędem. Dobra promocja, na pewno pomogłaby w wypracowaniu lojalności klienta w stosunku do spółki. Zresztą skoro na zachodzie to się sprawdza to nie ma powodu by i u nas było inaczej, ale jasne, to kwestia do dyskusji.
Co do PWDC...Chodzi o kasę od państwa z ulg dla studentów, tyle i tylko tyle. Zmieni się niewiele, osoby z ulgą DSJ-37 to trzon pasażerów w każdym pociągu. Z usług PR-ów będą korzystać nadal.
@ET 40, szanujemy swoje poglądy, wzajemnie się nie obrażamy. Postaraj się spojrzeć na pewne kwestie przyszłościowo.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-12-2010, 22:18
sheva17, Porównaj sobie siatkę IR PR z TLK PKP IC jest chyba jednak różnica.
Klient przez cały weekend nie będzie jeździł, także siatka nie jest tutaj najważniejsza. Jednym oferta PR-ów będzie odpowiadać, innym PKP IC. Spoglądanie na oferty oczami MK-ola nie jest najlepszym rozwiązaniem, tu nie chodzi o robienie kółeczek . Poza tym oferta REGIO+IR często prezentuje się zdecydowanie lepiej od tego co proponuje PKP IC. Nie widzę powody by ktoś jadący z Poznania do stolicy np. RE Mazowsze, czy z Rzeszowa do Warszawy RE WOŚP miał podróżować prawie za darmo. Ja w obecnej sytuacji wybrałbym REGIO KARNET, zapewne większość pasażerów też tak zrobi. Tutaj swoboda jest zdecydowanie większa, a cena bardzo przystępna.
kryniczanin, no najlepiej by było bez miejscówek do weekendowego bo tak doliczyć miejscówki to wychodzi max.300-400 zł plus jedzenie itd. trzeba mieć jakieś 500 zł na 1 klasę z weekendowym ICC
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Nie mam zamiaru nikogo obrażać, za to mam zamiar kulturalnie przedstawiać swoje racje, ale dla mnie nadal lepszą ofertą niż turystyk Regio+IR za 65 złotych będzie podróżnik+bilet plus za łącznie 86 złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum