Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
Czy Żagań podzieli los Lubska?
Autor Wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 27-12-2010, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Malta jechała przez Bieniów, osobówka Żagań-Stargard też przez Bieniów. Chociaż pospieszny do Warszawy jeździł trasą Żagań-Głogów (tu był łączony z grupą wagonów Legnica-Warszawa Wsch.)-Krotoszyn-Ostrów Wlkp. Pamiętam że w 1998 jechałem nim właśnie tą trasą. Teraz zajrzałem w rozkład 89/90 to też jeździł przez Głogów, Leszno. W ostatnim rozkładzie jechał już przez Zieloną Górę, a nie wiem jak w rozkładzie 1998-1999. Czy jeszcze przez Głogów, Leszno, czy już przez Zieloną Górę. Jeśli ktoś posiada cegłę 98/99 niech zajrzy jak to wyglądało.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-12-2010, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Hewak, zapomniałeś o nocnym pociągu posp. relacji Żary - Legnica - Żary (kursował w latach 90), który w Legnicy był skomunikowany z pociągiem Drezno - Warszawa/Kraków.

Pamiętam też weekendowy pociąg posp. relacji Wrocław - Berlin przez Żagań (kursował chyba w latach 97/98).

No i był jeszcze całoroczny nocny posp. Kraków - Berlin przez Żagań, uwalony chyba w 2004 roku. Wtedy uwalono też wszystkie Drezna.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 27-12-2010, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Noema, faktycznie teraz zajrzałem w rozkład 97/98 i jest pośpiech Żary-Żagań-Legnica skomunikowany z tym z Drezna i jest też Wrocław-Berlin kursujący w niedziele. Pospiesznego Kraków-Berlin nie widzę.
Tyle tego kiedyś tam było ze ciężko wszystko spamiętać. To co zostało teraz to z kolei trudno byłoby nie zapamiętać.
Zaraz pogrzebie jeszcze w rozkładzie 89/90. Może znajdzie się coś ciekawego bo wkońcu wtedy z Żagania można było wyjechać we wszystkich 7 kierunkach.

I jeszcze poprawka co do pociągu Żagań-Warszawa bo nie sprecyzowałem. Pociąg jeździł trasą Żagań-Żary-Bieniów-Nowogród Bobrzański-Zielona Góra (na tym odcinku jako osobowy)-Nowa Sól-Głogów-Wschowa-Leszno-Krotoszyn-Ostrów Wlkp. Czyli trochę dookoła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-12-2010, 14:47    Odpowiedz z cytatem

Nie mam go teraz przed sobą ale bodajże w jedynym posiadanym przeze mnie rozkładzie 80/81 lub 81/82 do Żagania trafiał pociąg ze Szczecina do Jeleniej Góry Przez Kożuchów !!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 27-12-2010, 15:07    Odpowiedz z cytatem

W 89/90 znalazłem:
-Katowice-Legnica-Żagań-Lipsk
-Kraków-Żagań-Lipsk, i tu zastanawia mnie jedna rzecz. Pociąg ten ma zaznaczony postój z czasem na wymianę lokomotywy w Malczycach, a w Legnicy brak postoju. To chyba będzie raczej błąd w druku?
-dość znany osobowy Jelenia Góra-Lwówek Śląski-Zebrzydowa-Żagań-Kożuchów-Nowa Sól-Zielona Góra-Kostrzyn-Szczecin
-osobowy Żagań-Kożuchów-Nowa Sól-Zielona Góra-Czerwieńsk-Sulechów-Kargowa-Wolsztyn-Grodzisk Wlkp.-Poznań
-osobowy Wrocław Świebodzki-Legnica-Żagań-Lubsko.

A co do Kożuchowa to kursował tamtędy do 1991 roku jeszcze jeden ciekawy pociąg, a mianowicie:
Marciszów-Świerzawa-Jerzmanice Zdrój-Złotoryja-Chojnów-Rokitki-Chocianów-Niegosławice-Kożuchów-Nowa Sól-Zielona Góra.
W rozkładzie 89/90 Marciszów-Czerwieńsk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Panyan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2007
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: 27-12-2010, 15:22    Odpowiedz z cytatem

A co z umową AGTC? Przecież linia Żagań-Nowa Sól należy do tej umowy jako część AGTC C-E59/1 Zawidów-Nowa Sól. Czy po 2013 w ogóle będą jakieś remonty na tej trasie, by mogła spełniać waruki umowy? Może kto ma "chody" w PLK i może się dowiedzieć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-12-2010, 15:27    Odpowiedz z cytatem

Hewak, Normalnie szczena mi opada jak czytam te wszystkie relacje. Dzieki Wam wszystkim. No głowa mała. Shocked To jest Historia przez duże H.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 27-12-2010, 16:55    Odpowiedz z cytatem

A co z lokomotywami obsługującymi ruch towarowy w Żaganiu tj. manewry na stacji, pociągi zdawcze itp. chodzi mi o to czy przyjeżdżają rano z Węglińca czy nocują w Żaganiu np dopóki nie jest wymagany PK?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pablo_Żagań Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 27-12-2010, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Generalnie nie ma tak, że Żagań jest pusty i rano zjeżdżają loki do obsługi pociągów. Wszystko zależy od PK i paliwa. Niekiedy w okolicy szopy (bo tam też mieści się "siedziba" dyspozytora) spotkać można nawet 5 lokomotyw ale prawie zawsze jest tam jakiś lok oczekujący na podjęcie pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 29-12-2010, 08:40    Odpowiedz z cytatem

Panyan napisał/a:
A co z umową AGTC? Przecież linia Żagań-Nowa Sól należy do tej umowy jako część AGTC C-E59/1 Zawidów-Nowa Sól. Czy po 2013 w ogóle będą jakieś remonty na tej trasie, by mogła spełniać waruki umowy? Może kto ma "chody" w PLK i może się dowiedzieć?

Tak, PLKa nie moze sobie tej linii ot tak rozebrać, więc linia jest. W stanie jak widać, ale jest. Tyle tylko że samorządy - Kożuchów i Żagań dotychczas dają ciała i mają w d... tą linię. A Nowa Sól niedługo połączy się z Wolsztynem. Tą drogą mogą uzyskać najkrótsze i najszybsze (po remoncie Luboń-Wolsztyn) połączenie z Poznaniem. Czy nie byłoby warto pomyśleć o tym w szerszej perspektywie: Poznań - Wolsztyn - Żagań - Żary - Forst (Chottbus)? Na początek turystykiem pod parą, a potem już regularne kursy pasażerskie szynobusami. Ja już pisałem w poprzedniej kadencji do samorządów, ale bez odzewu. A przecież w Żaganiu byłaby cała infrastruktura potrzebna do obrządania parowozów. To jest naprawdę samograj, bo przecież Wolsztyn turystycznie nie pociągnie długo na dwóch liniach: do Leszna i Poznania. Porzebna jest jakaś odmiana, nie? A współpraca z Niemcami może dać bardzo dobre efekty - przede wszystkim od strony turystycznej, bo dla nich to by była nowość i wielka atrakcja.
Piszcie więc znów po samorządach - bo jest po wyborach. Piszcie po gazetach, lokalnych forach internetowych, gdzie się da. Bo to ma sens. Przecież ta linia nie prowadzi przez pustynię.

[ Dodano: 29-12-2010, 08:41 ]
Noema napisał/a:
No i był jeszcze całoroczny nocny posp. Kraków - Berlin przez Żagań, uwalony chyba w 2004 roku. Wtedy uwalono też wszystkie Drezna.

Jechałem nim właśnie jesienią 2004 roku. Świetne połączenie, i ten most graniczny.

[ Dodano: 29-12-2010, 08:51 ]
Hewak napisał/a:
Jedynym pociągiem pospiesznym odwiedzającym Żagań zostaje "BÓBR" relacji Wrocław-Żary (w późniejszych latach degradowany do roli przyspieszonego, a pod koniec kariery osobowego w relacji Wrocław-Żagań, a w rozkładzie na 2009 rok całkowicie zlikwidowany).

Dopbrym wyjściem byłaby inicjatywa połączenia Cottbus (100 tys. mieszk.) z Wrocławiem przez Forst - Legnicę. To mogłoby się utrzymać, ale na dwóch - trzech parach pociągów przyspieszonych. Wtedy jest szansa na frekwencję. Dobrze że w tym rozkładzie jest Forst - Legnica, to już daje sznasę na przetrzymanei złej passy.
Piszcie, piszcie wszędzie gdzie mozecie. Szukajcie poparcia w prasie, samorządach, itp. Bez tego skończy się tylko narzekaniem na forum. Znam to z własnego podwórka. Urzędnikom nie wolno dać zasnąć!

Hewak napisał/a:
Podejrzewam że następną datą będzie likwidacja niepotrzebnej już kasy biletowej...

W Małopolsce kasy lecą jedna za drugą (http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=11907&start=0), więc nie dziw się. Biurwa szuka oszczędności, ale nie u siebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-12-2010, 09:33    Odpowiedz z cytatem

pp napisał/a:
Czy nie byłoby warto pomyśleć o tym w szerszej perspektywie: Poznań - Wolsztyn - Żagań - Żary - Forst (Chottbus)? Na początek turystykiem pod parą, a potem już regularne kursy pasażerskie szynobusami. Ja już pisałem w poprzedniej kadencji do samorządów, ale bez odzewu. A przecież w Żaganiu byłaby cała infrastruktura potrzebna do obrządania parowozów. To jest naprawdę samograj, bo przecież Wolsztyn turystycznie nie pociągnie długo na dwóch liniach: do Leszna i Poznania. Porzebna jest jakaś odmiana, nie? A współpraca z Niemcami może dać bardzo dobre efekty - przede wszystkim od strony turystycznej, bo dla nich to by była nowość i wielka atrakcja.


Przez linię Wolsztyn - Żagań chyba nigdy nie przejechał pociąg bezpośredni łączący oba miasta. Idea połączenia Poznania z Żaganiem przez Wolsztyn ( zmiana kierunku jazdy) jest ciekawa ale po remoncie odcinka Luboń Wolsztyn potrzebny by był remont Wolsztyn Nowa Sól z tym nieszczęsnym mostem w Stanach ( $$$$)
a potem Nowa Sól - Żagań . Nie wiem jaki jest stan tego ostatniego, ale i tak sumując te wszystkie remonty wyszłyby niezłe $$$$$. A tak na marginesie sytuacja Wolsztyna jest bardzo nieciekawa. Jeśli Cargo nie dogada się z województwem, parowozy pooglądamy sobie tylko na paradach ( jeśli wogóle)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 29-12-2010, 10:15    Odpowiedz z cytatem

Według mnie (wzorem pociągów Wrocław-Drezno, które cieszą się dużą popularnością) powinni uruchomić też połączenie Wrocław-Berlin trasą Wrocław-Legnica-Żagań-Żary-Forst-Cottbus-Berlin. Tyle ze sens miało by to gdyby na odcinku Miłkowice-granica województw (czyli przed stacją Leszno Górne) była prędkość również 100 jak na terenie województwa lubuskiego, a nie 50 jak jest to obecnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 29-12-2010, 10:22    Odpowiedz z cytatem

a przecież od lat 70 oprócz pociągu Jelenia Góra - Szczecin przez Lwówek Śl. Żagań był też pociąg Jelenia Góra - Poznań tą samą trasą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 29-12-2010, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Bajemba napisał/a:
Przez linię Wolsztyn - Żagań chyba nigdy nie przejechał pociąg bezpośredni łączący oba miasta. Idea połączenia Poznania z Żaganiem przez Wolsztyn ( zmiana kierunku jazdy) jest ciekawa

co do SRJP, ja trafiłem tylko na coś takiego: http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/rozklady/srjp_352.pdf
A to że nie kursował bezpośredni pociag, to nie znaczy że nie może. W końcu to jest najkrótsze połączenie Poznania z tymi stronami, w dodatku przebiega niemal w linii prostej. Np. od Poznania do Nowej Soli jest to 134 km (p. Zbąszynek 161km) do Żagania 174km (p. Zbąszynek - Zieloną G. 205km). Zmiana kierunku dla szynobusu to kwestia 5 minut. Dodatkowo dobra rzecz jako rezerwa dla redukcji opóźnień. Postać w Wolsztynie te kilka minut to chyba nie kara Smile

Bajemba napisał/a:
po remoncie odcinka Luboń Wolsztyn potrzebny by był remont Wolsztyn Nowa Sól z tym nieszczęsnym mostem w Stanach ( $$$$)

To się właśnie robi. Starostwa w Nowej Soli (chyba jako podmiot prowadzący) i w Wolsztynie we współrpacy z TPWP prowadzą projekt „Kolej Doliny Odry”:
http://tpwp.pl/parowozem-do-nowej-soli/comment-page-2
http://www.ty2.pl/news/czytaj/parowozem-do-nowej-soli/
http://www.kolsko.com/?m=news&ext=377

Bajemba napisał/a:
Jeśli Cargo nie dogada się z województwem, parowozy pooglądamy sobie tylko na paradach ( jeśli wogóle)

Dgada się, dogada. To byłaby dla nich poważna wtopa medialna. Ale, paradoksalnie, to nie jest najważniejsze. Jak nie będzie po czym jeździć, to nikt i nic nie pojedzie. Od torów trzeba zacząć. A mi z Krakowa to ciężko robić. Zielonogórskie pochodzenie pomaga w rozmowach, ale na odległość torów nie poskładam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-12-2010, 12:33    Odpowiedz z cytatem

pp, Jestem jak najbardziej za takim pomysłem. Jednak udrażnianie trasy do Konotopu i przejazdy drezyn to nie to samo co powazna inwestycja, jaką jest remont mostu i to dłuuugiego mostu. Zresztą jakiekolwiek bezpośrednie połączenie Żagania z Poznaniem byłoby wielkim krokiem naprzód. A to przez Wolsztyn - marzenie. Apropos! Czy odcinek z Żagania do Nowej Soli jest przejezdny chocby dla drezyny, czy złomiarze już zabrali sie do dzieła?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl