Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Następny
Czy Żagań podzieli los Lubska?
Autor Wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 29-12-2010, 13:10    Odpowiedz z cytatem

W sierpniu zaliczałem Legnica-Żary i stacja w Żaganiu wprost oszołomiła mnie swoją wielkością - 5 peronów naliczyłem, ale i przerażającą pustką - nasz szynobusik wręcz ginął w tej przestrzeni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 29-12-2010, 13:20    Odpowiedz z cytatem

Żagań to był kiedyś poważny węzeł Smile pamiętam jak za gówniarza chadzałem tam z ojcem i oglądałem pociągi, ruch był wtedy niesamowity, na dworcu życie, ludzie w poczekalni, otwarta knajpa, ale wtedy każdy kierunek był obsługiwany, wielka szkoda że tak nisko upadła ta stacja

w tej chwili na pewno szansą byłyby jakieś połączenia z Cottbus do Leszna/Legnicy/Wrocławia, sam Forst niewiele daje, fajnie byłoby gdyby w kierunku Głogow, Legnicy, Forstu i Zielonej Góry były chociaż po 4 pary pociągów dziennie, o pociagach dalekobieznych nie ma co marzyc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 29-12-2010, 13:58    Odpowiedz z cytatem

Bajemba, odcinek nie jest w pełni przejezdny.
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=613&okno=galeria&&od=0&do=46&zakres=-1&photoid=33895

I nie jestem pewien czy w Kożuchowie nie jest zaasfaltowany przejazd.

Ja pamiętam Żagań jeszcze z lat 96-99. Na torach postojowych sporo wagonów. Piętrusy, dwójki, bonanzy z tego sporo przypisanych do stacji Żagań. Praktycznie przy każdym peronie jakiś skład, sporo ludzi. A i wielkosć mówi sama za siebie. 5 wysokokrawędziowych peronów. To Warszawa Wschodnia ma 7 peronów, a porównać ją do takiego Żagania...


Ostatnio zmieniony przez Hewak dnia 29-12-2010, 14:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 29-12-2010, 13:58    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
w tej chwili na pewno szansą byłyby jakieś połączenia z Cottbus do Leszna/Legnicy/Wrocławia, sam Forst niewiele daje, fajnie byłoby gdyby w kierunku Głogow, Legnicy, Forstu i Zielonej Góry były chociaż po 4 pary pociągów dziennie, o pociagach dalekobieznych nie ma co marzyc

Zawsze przy takich oakzjach powtarzam: pisać pisma. Gdziekolwiek, a najlepiej do UMu (w tym wypadku dolnośląskiego), do MI, a także - a może przede wszystkim - do lokalnych samorządów, pogadać w gminie, mieście - przecież to dla nich też jakiś prestiż mieć pociąg międzynarodowy, zrobiony z sensem i dla ludzi.
Może właśnie zacznijcie od tego żeby istniejące dwie pary Legnica-Forst (jaka tam jest frekwa?) wydłużyć na Wrocław - Cottbus. Od Wrocka do Legnicy niech jedzie jako przyspieszony z zatrzymaniem tylko na kilku stacjach. Do tego wydłużenie trzeciej pary z Żagania. To może wypalić. Przecież np. taka gmina Tuplice jest przecież praktycznie odcięta od świata.


Ostatnio zmieniony przez pp dnia 29-12-2010, 14:06, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Panyan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2007
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: 29-12-2010, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Żagań-Nowa Sól jest nieprzejezdny. Właściwie, to już Nowa Sól-Kożuchów jest nieprzejezdny. Nawet dla drezyny. I pomyśleć, ze jest to AGTC CE 59/1, czyli powinno być utrzymywane w przejezdności przez PLK - przynajmniej dla "towarów". A tak nie jest. Ostatni pociąg przejechał tą linią w 2003 roku i od tamtej pory postępuje stopniowe rozkradanie tej linii.

[ Dodano: 29-12-2010, 14:04 ]
A co do Kożuchowa - przejazd nie jest zaasfaltowany, ale na mapie PLK już nie uświadczymy nazwy tej stacji. Błąd w druku, czy...?
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/mapy/mapa_linie_kolejowe_polska.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 29-12-2010, 14:44    Odpowiedz z cytatem

No mam nadzieje że błąd w druku. Tak samo Chocianów. Też nie jest oznaczony, ale linia kończy się właśnie tam.
Odbiegając trochę od tematu, dziwi mnie ze linia do Świeradowa widnieje na tej mapie, choć sam Świeradów też nie jest oznaczony. Tak samo linie do Karpacza i Kowar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pablo_Żagań Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 29-12-2010, 15:25    Odpowiedz z cytatem

Jak już pisać to może ktoś rzuci adresami Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 29-12-2010, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Infrastruktury
Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław
adres e-mail: kontakt.koleje@dolnyslask.pl

Lubuski Urząd Marszałkowski
Departament Gospodarki i Infrastruktury
ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
adres e-mail: dg@lubuskie.pl
sekretariat, III p., tel., faks: 68 325 50 38
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 29-12-2010, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Ja bym jeszcze dodał powiaty: Żagań, Żary, Legnica oraz gminy przy tej trasie.
A tak a'propos Cottbus, to w SRJP 2007/2008 kursowała już jedna para w relacji Żagań-Cottbus-Żagań oraz dwie do Forst: http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/270.pdf
W sezonie 2009/2010 była bida - Wawel plus dwie pary Żagań-Forst z kiepskim skomunikowaniem. Więc tendencja jest na plus i to trzeba wykorzystać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pablo_Żagań Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 29-12-2010, 18:13    Odpowiedz z cytatem

Tak kursował taki dziwny twór jak pociąg Żagań - Cottbus - Żagań. Lokomotywa Cargo, wagon IC w służbie dla PR. Ludzi jeździło jak na lekarstwo, nawet od Forstu do Cottbus. Pociąg w Forście stał ładnych parę minut, a przed nim puszczali niemiecki szynobus do Cottbus. Tak sobie myślę, że ten "zug" był tylko po to, aby loki luzem do Cottbus po "wafla" i z Cottbus od tego samego pociągu nie wracały.

Bardzo dobrym rozwiązaniem było by przedłużenie Legnica-Forst do Cottbus ale tu trzeba pojazdu z uprzędzeniami radiołączności pociągowej i bezpieczeństwa. Na badania i przystosowanie SA133 raczej bym nie liczył, ale co innego jakby DB Regio zechciało jeździć. W sumie Niemcy i tak obsługiwali by pociąg do granicy, ich Desiro już jeździ po Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-12-2010, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Wizyta w dniu 2/12/2005. godzina 22:40 Puste perony, pusty tunel i rozkład:

http://img214.imageshack.us/img214/2314/obraz018ad.jpg

Nawet i ten skromny rozkład sprzed 5 lat( w porównaniu z czasami świetności Żagania) jest już dziś tylko historią. Co czeka Żagań za kolejne pięć?

[ Dodano: 30-12-2010, 12:20 ]
Proszę, rzućcie okiem na powyższy rozkład i pociąg do Gorzowa Wlkp. Co to za pociąg i kędy on się poruszał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 30-12-2010, 14:15    Odpowiedz z cytatem

Była taki pociąg "doklejony" do rozkładu jazdy po zakupie kolejnego SA 105. Jeździł chyba 7 dni w tygodniu, był obsługiwany autobusem szynowym SA 105 i z Żagania jechał do Żar, dalej do Zielonej Góry, Czerwieńska, Zbąszynka i dalej przez Międzyrzecz do Gorzowa. Droga powrotna taką samą relacją.

UMarsz. planuje reaktywację kolejowych połączeń między Zieloną Górą a Gorzowem, mają nawet w tym celu zakupić kolejne pojazdy szynowe, ale biorąc pod uwagę to co się dzieje teraz z kursami szczególnie w rejonie Gorzowa to pewnie KKZ będzie jeździć zamiast autobusu szynowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 04-01-2011, 08:19    Odpowiedz z cytatem

Jeśli linia z Nowej Soli do Żagania byłaby przywrócona do życia, to można nią zrobić wiele ciekawych relacji, nie tylko z Poznania do Cottbuss, ale np. z Poznania do Jeleniej Góry czy Szklarskiej p. Węgliniec, albo (to już marzycielstwo) przez Zebrzydową.
Piszcie po tych urzędach. Ja już się napisałem i to nieźle, ale jeszcze będę próbował.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-01-2011, 17:05    Odpowiedz z cytatem

pp, Marzyć wolno, pamiętaj tylko o Stanach... Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 04-01-2011, 18:10    Odpowiedz z cytatem

Pamiętam. I co ważniejsze, pamięta o nim Starostwo z Nowej Soli: http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100907/POWIAT10/929246262

http://www.tygodnikkrag.pl/cms/index.php/artykuy/nowa-sol/3-nowa-sol-urzd-miasta/2058-retro-torami-do-turystycznego-sukcesu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl