Żagań to jedna z największych i najciekawszych stacji na Ziemi Lubuskiej. Niegdyś tętniąca życiem, odwiedzana przez królów i książęta, dziś opustoszała, z wiatrem hulającym po przepastnych peronach i torach. Wciąż jednak pełna kolejowego klimatu i pamiątek po jeszcze nie tak dawnych latach swej świetności.
Był kiedyś,ale ja wierzę w dobre czasy chciałbym się jeszcze kiedyś przejechać ciapągiem relacji ŻAGAŃ-WARSZAWA WSCHODNIA bez przesiadek...niewiem w ogole mam sentyment do lat 90-tych wszystko było inne co nie znaczyże dobre ale ....
Za 8 dni minie 4 lata, odkąd zadałem tytułowe pytanie. Los i stan linii Legnica - Żagań ( o innych nie wspominam) jest zagrożony. Ale sama stacja jakby sie uparła i stoi w zasadzie w całości. Pusto tu i głucho. To nie potrwa wiecznie !
Ale jakiej odpowiedzi i czyjego autorstwa się spodziewasz??
Wizji "mikoli" jak mogłoby być? (bez urazy dla mikoli - nie w tym rzecz)
Kolejnych sensacji prasowych bez pokrycia??
Deklaracji miejscowych polityków bez realnej władzy w tym zakresie??
To może ja Ci odpowiem. Ciesz się, że cokolwiek jeszcze w Żaganiu jest, bo przy obecnej polityce rozwoju kolei jako takiej (już bez wzywania imienia takich czy innych spółek na daremno) na nic innego liczyć nie możesz. Na pewno nie na rozwój. A skoro nie na rozwój, to dobrze żeby choćby obecny stan był zachowany. Póki co i Żagań i Żary pretendują do zachowania statusu wyłącznie "p.o." - a i to przy dobrych wiatrach... A w przyszłości kto wie - może i Lubsko...
To oczywiście moje osobiste zdanie...
[ Dodano: 19-12-2014, 03:08 ]
A tak mi się właśnie przypomniało, że w 1996 jeździłem INTER REGIO "Malta" lub "Rusałka" w relacji Poznań - Żagań... Co to były za czasy... Kto w ogóle pamięta, że wtedy już takie nazewnictwo pociągów (IR) wprowadzono?? (to były pierwsze pociągi o takiej nazwie na sieci PKP)
PKP ogłosiło przetarg na wyburzenie 17 budynków i budowli na terenie stacji w Żaganiu, w tym budynku LOKOMOTYWOWNI!!! Mam nadzieję że miasto przejmie ten budynek od pkp bo jeżeli tego nie zrobi to wkrótce zostaną po nim tylko zgliszcza:(
Pomysły:
1. sprzedać za małe pieniądze w ręce prywatne jak w Lubsku Calesa sp zoo zagospodarowali obiekt
2. przekazać dla Przewozów Regionalnych na bazę dla szynobusów
3. zagospodarować chociaż część na izbę tradycji bo takowe w Żaganiu są
Ale znając nasz kraj to najlepiej rozebrać zniszczyć i niech zarośnie trawą....
To jest ciągle do wykupienia, ale nikt zainteresowany się nie zgłasza.
ad 2.
Dla trzech szynobusów im się nie opłaca, liczą każdą złotówkę, to są naprawdę grube pieniądze aby to utrzymać. A swoją nowoczesną bazę mają w Rzepinie. Szynobusy niestety nie zmieszczą się na obrotnicę.
ad 3.
Izba tradycji będzie w budynku głównym dworca, w dawnej bagażówce i magazynie.
Jest przetarg na odbudowę linii nr 283 Zebrzydowa – Żagań.
Zgodnie z zapowiedziami, PKP PLK ogłosiła przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 283 na odcinku Zebrzydowa – Żagań. Oznacza to odbudowę formalnie zlikwidowanego odcinka Ławszowa – Żagań. Na prace na 45 kilometrach przewidziano 284,3 mln zł netto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum