Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29, 30, 31  Następny
Wagony Dorohusk-Warszawa w pociągu Kiev-Express
Autor Wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 28-02-2011, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Lepiej żeby go wzmocnili wagonami, bo zabierze przecież z Lublina do Warszawy pasażerów zlikwidowanego połączenia o 5.55 do Bydgoszczy. Ponoć nie mogli go puścić właśnie o tej porze, bo o 5.54 mieli zmienić odjazd do Krakowa, w tabeli 550 aktualizowanej od 1 marca 2011 na stronie przewozów regionalnych, krakowska TLK jedzie o starej porze 6.15...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-03-2011, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Widziałem dzisiaj "Kiev-Express" na centralnym. W kierunku Chełma odjechał w zestawieniu: B+A+B+B. Wszystkie wagony z Grochowa, czyste, po modernizacji, vmax = 160 km/h. Także został wzmocniony nawet o 100% w porównaniu z tym co było na początku. Takie zestawienie widnieje w zestawieniu pociągów które jest przedstawione na tablicach informacyjnych ustawionych w kilku punktach dworca centralnego. Miejmy nadzieję, że to zestawienie się nie zmieni.
Jest jeszcze druga sprawa, którą należy poruszyć. Należałoby rozważyć postój tego pociągu na stacji Rejowiec tym bardziej, że mieszkańcy są bardzo zdeterminowani. Dopóki do Chełma kursowały dalekobieżne pociągi pośpieszne zawsze się tam zatrzymywały. Stacja ta zawsze generowała i dalej mogłaby generować znacznie większe potoki podróżnych niż Świdnik gdzie pociąg ten ma dwa postoje. I tutaj można by to zmienić w każdej chwili nie czekając do kolejnej korekty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 01-03-2011, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Wagony mogłyby być równie dobrze na 120 km/h, bo i tak trasowany jest na 105 przez stodoły.
Ale dobrze, że są już cztery wagony komunikacji krajowej. Myślę że to wystarczy, a jak nie to dorzucić dwójkę i wtedy na 100% styknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 01-03-2011, 22:58    Odpowiedz z cytatem

A czy nie można wymóc na ukraińcach żeby puszczali wagony takie jak ma Kasztan, wtedy szlakowa wzrosłaby do 120 km/h. Polska jako kraj UE powinna stawiać warunki a stodołami niech jeżdżą u siebie po kraju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-03-2011, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że te 160 km/h to nie ma żadnego znaczenia, raz ze względu na ukraińskie wagony, dwa ze względu na torowisko choć i tak linia nr 7 jest w dobrym stanie, przecież tam momentami to i 140 km/h można jechać. To co pisze kolega Maciej to niezły pomysł. Jeżeli raz, drugi Polska by się postawiła, może Ukraińcy daliby coś lepszego. Przecież ten czas przejazdu jest i tak masakrycznie wydłużony, a jeszcze te rezerwy czasowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 01-03-2011, 23:34    Odpowiedz z cytatem

Raz że pewnie tylu wagonów RIC Ukraińcy nie mają, a dwa że dla PKP to dobry biznes bo za te wagony z przekroczoną skrajnią UAŻ płaci IC dużo więcej (a pośrednio również PLK). A za wolną jazdę nie płaci się nic, hehe.

Ale cieszą nowe wagony w relacji krajowej. 111Arow (albo jakaś inna bezprzedziałówka) też jest? W TLK o 16.25 w nowym zestawieniu zawsze był zajmowany w pierwszej kolejności.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-03-2011, 08:17    Odpowiedz z cytatem

W styczniu zdarzała się bezprzedziałówka SPOTowa w malowaniu PR, ale od jakiegoś czasu jej nie ma. Natomiast 111Arow jeszcze na tym pociągu nie widziałem a widuję i podróżuję nim dość często.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dresio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2010
Skąd: Rejowiec Fabr.

PostWysłany: 02-03-2011, 10:03    Odpowiedz z cytatem

pawelu napisał/a:
Jest jeszcze druga sprawa, którą należy poruszyć. Należałoby rozważyć postój tego pociągu na stacji Rejowiec tym bardziej, że mieszkańcy są bardzo zdeterminowani. Dopóki do Chełma kursowały dalekobieżne pociągi pośpieszne zawsze się tam zatrzymywały. Stacja ta zawsze generowała i dalej mogłaby generować znacznie większe potoki podróżnych niż Świdnik gdzie pociąg ten ma dwa postoje. I tutaj można by to zmienić w każdej chwili nie czekając do kolejnej korekty.


Zgadzam się z postojem w Rejowcu iż spora ilość tam może wsiadać, żadne busy z Rejowca nie jeżdżą do Warszawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 02-03-2011, 16:01    Odpowiedz z cytatem

Wedłóg mnie powinno sie reaktywować Chełmianiana jako Chełm/Zamość- Bydgoszcz- odj. z Lublina 5.55 lub 6.55 z postojami w Rejowcu, a dalej normalnie- no może dodałbym postoje w Otwocku i Lublinie północnym.I oczywiście skomunikowanie z regio z Chełma w Lublinie, z Lublina w Dęblinie i z Łukowa w Dęblnie

Lepiej byłoby żeby Kiev Express nie prowadził wagonów w komunikacji krajowej ze względu na niską prędkość i zatrzymywał się tylko w Chełmie Miasto, Lublinie i Puławach Miasto, albo jeszcze lepiej- jakby Chełmianin jechał 6.55 to Kiev Express mógłby prowadzić wagony w komunikacji krajowej od Lublina. Zatrzymując się tylko w Puławach miasto byłby prawdziwym Expressem. I oczywiście skomunikowanie z regio z Chełma w Lublinie, a Z Lublina w Puławach Miasto

Ale sie rozmarzyłem Smile

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 02-03-2011, 18:36    Odpowiedz z cytatem

lubelak195 a ja bym nie chciał aby takie marzenia sie spełniły bo PKP Intercity ma już tak że nie zależy im aby jeździć do mniejszych miast i prędzej czy później by takie połączenia skasowali.

Ale jak już robimy takie plany to osobiście wolałbym inne pociągi np. wydłużenie IR Bolko Lublin - Wrocław na Chełm - Wrocław (na odcinku Chełm - Lublin jako Regio) i do tego szynobus Regio skomunikowany z tym IR na trasie Zamość - Rejowiec. Mieszkańcy Chełma i Zamościa wtedy by mieli dojazd do Radomia, Kielc, Katowic, Opola, Wrocławia itd...To w zasadzie by nie były wielkie koszty, bardziej potrzebna jest wola polityczna sejmiku województwa i inne myślenie w Przewozach Regionalnych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 02-03-2011, 18:52    Odpowiedz z cytatem

Zamiast na stacji Świdnik Wschód,Kiev... mógłby się zatrzymywać w Rejowcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kond345.. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2009

PostWysłany: 03-03-2011, 00:45    Odpowiedz z cytatem

A dlaczego ten pociąg ma Vmax = 105?? Czyżby brak wymaganej masy hamującej stodół? Czy skrajnia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 03-03-2011, 00:52    Odpowiedz z cytatem

kond345 ze względu na przekroczoną skrajnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-03-2011, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Ale moim zdaniem ten pociąg i tak jedzie szybciej niż te 105 km/h, bardzo dużo jeżdzę pociągami i mniej więcej jestem w stanie wyczuć 100 km/h a 120 km/h. Ale nawet niech jeździ te 105 km/h to absolutnie nie wolno nam pisać, żeby nie prowadził wagonów komunikacji krajowej. Przez to znowu Chełm i cały region zostanie odcięty od świata i wysiłki wielu miłośników kolei żeby przywrócić połączenie dalekobieżne z tym regionem pójdą na marne. Betony z Grójeckiej zapewne czytają te fora, i takie posty to tylko woda na ich młyn, żeby ograniczyć się do Krakowa, Łodzi, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania i Katowic a resztę Polski zaorać. A do tego dopuścić nie możemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 03-03-2011, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieję, że nie zaszlachtujecie mnie, jak odgrzeję wątek zmniejszonej prędkości dla wagonów "stodół". Ja oczywiście rozumiem, że to z powodu skrajni, przepisy są tu jednoznaczne. Ciekawi mnie natomiast przyczyna faktyczna. Przecież wymiary wagonu nie ulegają zmianie wskutek prędkości 120 km/h, i skoro "przejdzie" nie zawadzając o nic 105 km/h, to i 120 km/h. Chyba, że wchodzą tu w grę jakieś oddziaływania dynamiczne, wyżej położony środek ciężkości, jakieś wychylenia w łukach? Czy może to tylko dmuchanie na zimne? Jak ktoś się orientuje w tej tematyce, to prosiłbym o podzielenie się ze mną i innymi zainteresowanymi.

Natomiast co do pociągu, to zgadzam się z @pawelu: fakt, by konkurować, warto i trzeba podnosić prędkość handlową, ale przy takich cięciach pociągów, i tak niewielkiej ich ilości (relatywnie w porównaniu z przeszłością) każdy jest cenny, byle tylko nie był muchowozem.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 31 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29, 30, 31  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl