Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 90, 91, 92  Następny
Linia Legnica - Lubin - Rudna
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-07-2017, 01:48    Odpowiedz z cytatem

kacper98 napisał/a:
A w komentarzach na Kurierze Kolejowym ryk mikoli z Jeleniej Góry że pociągi z Głogowa powinny jeździć do Jeleniej Góry ...

Przez Lwówek? Wink

Skoro mieszkańcy Lubina oczekują pociągów do Jeleniej Góry, a mieszkańcy Jeleniej Góry marzą o tym, żeby jeździć do Lubina to mam lepszą propozycję, która przebije ryk jeleniogórskich mikoli. Mianowicie... uwaga... połączenia lotnicze na trasie Jelenia Góra - Lubin. Po co wywalać grube miliony zł na remont trzeciorzędnej, zdewastowanej i nikomu niepotrzebnej linii kolejowej z Jerzmanic Zdr. do Lwówka przez pola i wioski, skoro stosowna infrastruktura lotnicza już jest? Nie wiem tylko czy międzylądowanie we Lwówku byłoby możliwe...

I co, zły pomysł? Pociągiem tłukliby się parę godzin, a awionetką w 20 min. się przemieszczą. Przy okazji załatwiamy jeszcze jedną sprawę: ostateczne rozwiązanie kwestii jeleniogórskiego mikolstwa. Ci musieliby się przepoczwarzyć z miłośników kolei na miłośników lotnictwa. Portal, na którym mogliby trollować, ujadać na „Wsiocław” i hejtować mityczną fryzjerkę z Görlitz, ZDG TOR już im stworzył. Jest „Rynsztok Kolejowy”, może być i „Rynsztok Lotniczy”.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/rynek-lotniczy--nowy-portal-zdg-tor-82449.html

lotnisko_jelenia_gora.jpg
Fot. Wikipedia
Plik ściągnięto 10 raz(y) 126.96 KB

lotnisko_lubin.jpg
Fot. naszemiasto.pl
Plik ściągnięto 13 raz(y) 203.44 KB


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 22-07-2017, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Już odchodząc od tematu trolli z JG - Jak widzielibyście ofertę na tej linii?
Moim zdaniem najlepiej byłoby przedłużyć większość pociągów kończących bieg z Wrocławia w Legnicy do Lubina, i Głogów - Legnica w takcie dwugodzinnym na początek myślę że byłoby dobrą ofertą - patrząc na to ile jedzie się busem z Lubina do Wrocławia (1:30 przy dobrych wiatrach gdy nie ma korków na Leśnicy do nawet 2:20 ze staniem od przejazdu na Średzkiej aż do AOW) myślę że pociągi miałby naprawdę dobrą frekwencję jeśli bilet kosztowałby tyle samo co bus, poza tym często będąc w Lubinie i czekając na busa do Legnicy wraz z innymi ludźmi słyszę że dużo osób ma już dość prywaciarzy którzy w 3 na 4 przypadki nie przyjeżdżają i trzeba czekać na coś do Legnicy po 1-1,5h (w soboty i niedziele można stać pół dnia zanim coś przyjedzie) - pociąg byłby stabilną odskocznią od prywaciarzy jeżdżących jak chcą i kiedy chcą i myślę że przy dobrej kampanii reklamowej (plakaty i reklamy w Lubinie, Głogowie, i Legnicy) reaktywacja na tej linii będzie sukcesem

I CO Z TYMI AUTOBUSAMI DO LUBINA PANIE RACHWALSKI ... NAOBIECYWAŁ PAN A ANI SŁYCHU ANI DYCHU O AUTOBUSACH KD DO LUBINA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 22-07-2017, 20:23    Odpowiedz z cytatem

kacper98, busiarstwo można wyeliminować prostym ruchem. Pociągi relacji Lubin - Wrocław (na miejscu KD zawalczyłabym o Polkowice), przyspieszone na odcinku Legnica - Wrocław. Szybkie, wygodne pociągi przyciągną pasażerów i busiarstwo zwinie żagle. Przypominam, że na linii zgorzeleckiej KD są monopolistą - nie ma żadnych PKS-ów ani prywatnych busów.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 23-07-2017, 16:52    Odpowiedz z cytatem

Teraz nadszedł dobry czas by prezydenci Lubina i Polkowic zawalczyli o pociągi z Polkowic przez Lubin i Legnicę do Wrocławia. Myślę że dobrym rozwiązaniem na początek mógłby być kurs docierający do Wrocławia Głównego po 7:00. Później na przykład kurs komunikujący we Wrocławiu pociągi na Wschód Polski i do centralnej (Łódź i Warszawa). Dobrze by było gdyby jeszcze po 18:00 i 22:00 były kursy powrotne. Ten ostatni kurs z postojem do pory pierwszego kursu w dobie do Wrocławia (np. w Polkowicach). Nie od dzisiaj wiadomo że współpraca KD i Pol-Miedź Trans jest bogata. Można się dogadać.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 23-07-2017, 17:14    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Pociągi relacji Lubin - Wrocław (na miejscu KD zawalczyłabym o Polkowice), przyspieszone na odcinku Legnica - Wrocław.

Słuszna koncepcja. Myślę, że na początek 3 do 5 par. W pierwszym roku nie ma co z ilością połączeń przesadzać, bo najpierw trzeba ludzi z koleją oswoić. Pociągi od razu się nie zapełnią, a powietrza nie ma co wozić na masową skalę. Jako uzupełnienie pociągów Wrocław - Lubin można jeszcze dołożyć ze 3 pary pociągów relacji Legnica - Głogów (skomunikowane w Legnicy z pociągami do/z Wrocławia).

Najważniejsze: reaktywacja połączeń do Lubina w najmniejszym stopniu nie może odbić się negatywnie na połączeniach w kierunku Węglińca! Już raz ten błąd popełniono w 2009 roku i odpowiadali za to dwaj panowie z IRiPK (tj. Zdanowski i Skopiec), którzy w UMWD odpowiadali wtedy za kolej (obaj panowie są kumplami obecnego prezesa KD - cała trójka ma rodowód IRiPK).

Przypomnę na czym ten karygodny błąd polegał. Reaktywowano wówczas połączenia z Wrocławia do Lubina i Złotoryi, kosztem połączeń do Węglińca. Doszło do takich absurdów, że w Legnicy trzeba było się przesiadać na pociągi do Węglińca, podczas gdy pociągi do Lubina i Złotoryi woziły powietrze. Suchej nitki nie zostawiłam na kolesiach z IRiPK za tę kolejową zbrodnię na pasażerach. Po paru miesiącach pociągi do Lubina i Złotoryi zlikwidowano ze względu na śladową frekwencję, ale wkurw pasażerów z linii zgorzeleckiej na beton UMWD/IRiPK pozostał. Nie dość, że wywalono kupę kasy podatników na bezmyślne reaktywacje to jeszcze przeorano rozkład jazdy na linii zgorzeleckiej oraz utrudniono życie pasażerom skazując ich na absurdalne przesiadki w Legnicy. I dokonali tego ludzie reprezentujący Instytut Promocji i Rozwoju Kolei (IRiPK). Raczej niedorozwój i patologia kolei...

Pamiętam, że muchowozów do Złotoryi i Lubina bronił na forum (pod innym nickiem) obecny prezes KD. De facto bronił wtedy swoich kumpli z IRiPK, którzy dorwali się do koryta w UMWD i narobili gnoju na linii zgorzeleckiej. Ciekawa jestem co dziś pan Rachwalski - już jako prezes KD, a nie prezes IRiPK - miałby na ten temat do powiedzenia...

Mam nadzieję, że taka sytuacja nigdy się nie powtórzy. Prezesie Rachwalski z KD i dyrektorze Zdanowski z UMWD - proszę to sobie wziąć do serca! A najlepiej wydrukować i powiesić nad biurkiem, żeby podobny idiotyczny pomysł nigdy nie strzelił wam do głowy! Tych kretyńskich przesiadek w Legnicy z pociągów do Złotoryi czy Rudnej, tego bezsensownie zmarnowanego czasu nigdy wam nie zapomnę. I przy każdej okazji będę o tym przypominała, żeby się utrwaliło w urzędniczo-kolejarskich łbach.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!


Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 23-07-2017, 17:37, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 23-07-2017, 17:37    Odpowiedz z cytatem

Najbardziej wnerwiające są ohy i ahy biurwy z PLK, która to wszem i wobec wychwala się jacy to oni nie są wspaniali że wyremontują linię 289. Przypominam Panom z PLK że w 2012 roku opublikowaliście tę linię na wykazie do rozbiórki i gdyby nie działania społeczników i samorządowców to o pociągach na tej trasie można by dzisiaj było tylko powspominać. Ktoś z Panów wziął grubą kasę za zwlekanie z remontem. Przypominam aferę środowiskową i ciągłe migawki na zasadzie nic nie zrobimy bo nie mamy kasy. Trzeba było wam wiecznie w mediach dupę smarować żebyście cokolwiek zrobili. To społecznikom i zwykłym mieszkańcom województwa należą się brawa a przede wszystkim Prezydentowi Lubina. Brawa

Procedura przywracania ruchu powinna być taka jak na linii 274, czyli stopniowe zwiększanie par połączeń w miarę upływu czasu i wzrostu frekwencji. Dodajmy jeszcze że obietnice w sprawie linii 289 złożyła również spółka PKP Intercity. Po wyremontowaniu najbardziej zniszczonego odcina Legnica- Lubin wszystkie codzienne połączenia do Przemyśla, Katowic i Szczecina mają jeździć trasą przez Legnicę, Lubin co z ekonomicznego punktu widzenia jest uzasadnione. Trasą przez Wołów mają jeździć maksymalnie 2 pary i to najprawdopodobniej tylko sezonowo.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 24-07-2017, 09:34    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Procedura przywracania ruchu powinna być taka jak na linii 274, czyli stopniowe zwiększanie par połączeń w miarę upływu czasu i wzrostu frekwencji. Dodajmy jeszcze że obietnice w sprawie linii 289 złożyła również spółka PKP Intercity.

Nie byłbym aż takim sceptykiem. O ile w przypadku 274 przywracanie cywilizowanej prędkości odbywało się powoli i w bólach, to tutaj od razu sytuacja będzie komfortowa. Tym bradziej, że mieszkańcy Lubina widzą co się dzieje na trasie Legnica - Wrocław i jazda pociągiem nie kojarzy im się z półdniową podróżą, jak to miało miejsce w przypadku JG parę lat temu.
Busiarstwo musi upaść od razu, nie ma sensu ciągnąć tej agonii. Przydałaby się tylko sensowana oferta cenowa na początek. Im pędzej busy odpadną, tym lepiej. Może przy okazji wróci normalna komunikacja do Środy, bo dziś to miasto niemal komunikacyjny 3 świat (dzięki lubińskiej busiarni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-07-2017, 10:51    Odpowiedz z cytatem

Czasowo z busiarstwem kolej wygra bez problemów, bo dzisiaj busy z Lubina do Wrocławia jeżdżą ok. 1:45 h (w praktyce dużo dłużej), a pociąg zatrzymujący się na na wszystkich stacjach nie powinien jechać dłużej jak 1:15-1:20 h (to jest również bardzo konkurencyjny czas w porównaniu do jazdy samochodem). Na początek można dla zachęty wprowadzić jakąś zachętę cenową, ale taką, by mieszkańcy Legnicy płacący 15,60 zł nie czuli się pokrzywdzeni. Można i darować sobie promocję i liczyć na powtórkę z Wałbrzycha, gdzie po wprowadzeniu nowego taboru i skróceniu czasu przejazdu komunikacja (auto)busowa praktycznie przestała istnieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 24-07-2017, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Najlepiej przez kilka tygodni zrobić gratis odcinek Lubin - Legnica, żeby nie siać zamętu. Taki "gratis" to sympatyczny marketingowy ruch. Obniżanie ceny poniżej 15,60 na taki okres byłoby wkurzające dla legniczan. Ale na jeden dzień roboczy i jeden wolny naprawdę warto by było zrobić przejazdy za 5 zł dostępne tylko w kasie w Lubinie. I rozleklamować te przejazdy gdszie się da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 24-07-2017, 12:42    Odpowiedz z cytatem

ufoludek, gratisu nikt nie doceni, a jak publika za bardzo do darmochy się przyzwyczai to potem obrazi się na kolej, gdy nadejdzie kres tej darmochy i trzeba będzie płacić za bilet, choćby symbolicznie. Taka jest natura człowieka, który broni "praw nabytych" jak niepodległości.

Oczywiście jakieś promocje będą potrzebne na zachętę i tu bym widziała ofertę specjalną na odcinku Legnica - Lubin (bilety po 5 zł). Do Wrocławia nic bym nie kombinowała, bo pasażerowie z Chojnowa i Bolesławca poczują się poszkodowani i wykorzystywani przez KD. Bo dlaczego za podobny kilometraż na tej samej trasie mieliby płaci więcej? Tym bardziej, że Lubin to bogate miasto, mieszkańcom dobrze się powodzi. Chojnowianie przy nich to ubodzy krewni.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 24-07-2017, 12:52    Odpowiedz z cytatem

Chojnowianie się nie obrażą. Co innego, gdyby pociąg ze Zgorzelca był tańszy niż z Chojnowa. Równie dobrze mogliby się obrazić na darmobusy ze Świdnicy parę lat temu. Jak bilety będą tańsze o te 2 -3 zł na całej trasie przez miesiąc (a szumnie się to nazwie jazdą za darmo Legnica - Lubin), to nic złego się nie stanie.A może nowych pasażerów kolej zyska właśnie z Lubina do Legnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Fela Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 02 Lut 2006
Skąd: Lubin

PostWysłany: 24-07-2017, 19:02    Odpowiedz z cytatem

kacper98 napisał/a:
patrząc na to ile jedzie się busem z Lubina do Wrocławia (1:30 przy dobrych wiatrach gdy nie ma korków na Leśnicy do nawet 2:20 ze staniem od przejazdu na Średzkiej aż do AOW)

Bus musi trzymać się rozkładu jazdy, który jest zatwierdzony przez UMWD. Może z przystanku odjechać później z przyczyn niezależnych od kierowcy (np. korki na drogach). Ale nie może z przystanku odjechać wcześniej! Busów z Lubina do Wrocławia jest bardzo dużo - kursują mniej więcej co 15-30 minut.

Rozkładowy czas przejazdu z centrum Lubina (Niepodległości) do Wrocławia (Joannitów/Dawida) to ponad 1h 45min. W korkach we Wrocławiu praktycznie 2h i więcej. Tak więc pociąg byłby bezkonkurencyjny!

_________________
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 25-07-2017, 12:05    Odpowiedz z cytatem

W waszych dewagacjach dotyczących czasu dojazdu busem zabrakło dość istotnego szczegółu. W przyszłym roku (podobno) ma zaistnieć otwarta obwodnica Leśnicy. Ostatnio (dwa tygodnie temu) codziennie w tygodniu dojeżdżałem do Leśnicy swoim samochodem (nie łamiąc przepisów o ruchu drogowym) w 50 minut. Od Leśnicy do skrzyżowania z AOW dojazd trwał najczęściej około 40 do 50 minut Nie jestem w żaden sposób zainteresowany utrzymaniem takiej komunikacji busowej jaką mamy tu obecnie, szczególnie ze względu na jakość usługi. Jednak argument czasu podróży wkrótce może stać się mało istotny.
Argument kogo na co stać ze względu na zarobki - przemilczę. Wielu chojnowiczan pracuje w KGHM jak i wielu lubinian nie pracuje w KGHM. Jedynym racjonalnym argumentem w wycenie usługi może być jakość usługi mierzona komfortem podróży i szybkością dotarcia do celu. Odległość podróży nie powinna stanowić głównego elementu wyceny ponieważ tory bardzo często nie biegną równie prosto do celu jak droga kołowa.
Potrzeba dojazdu z Lubina do Legnicy nie jest tak istotna jak dojazd do Wrocławia, widzianego w tej sytuacji jako miejsca przesiadkowego na znakomitą większość innych pociągów na całą Polskę.
Tylko mądra, przemyślana oferta zachęci do wybrania pociągu na podróż. A ławo nie będzie i nie przez busy a przez to że ludzie tu odzwyczaili się od tego że można dojechać gdzieś pociągiem. Samochody prywatne królują.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 26-07-2017, 18:25    Odpowiedz z cytatem

Jaro napisał/a:
Tylko mądra, przemyślana oferta zachęci do wybrania pociągu na podróż. A ławo nie będzie i nie przez busy a przez to że ludzie tu odzwyczaili się od tego że można dojechać gdzieś pociągiem. Samochody prywatne królują.

W Jeleniej Górze sytuacja była podobna z jedną różnicą- w JG pociągi cały czas kursują. Co do Lubina tutaj nie ma ich już od dłuższego czasu. Dlatego oferta powinna być poszerzana w miarę upływu czasu.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 26-07-2017, 18:47    Odpowiedz z cytatem

Jaro napisał/a:
W waszych dewagacjach dotyczących czasu dojazdu busem zabrakło dość istotnego szczegółu. W przyszłym roku (podobno) ma zaistnieć otwarta obwodnica Leśnicy.

Mówisz o tej obwodnicy? Nie widzę sensu jeżdżenia nią busami do Lubina ...

56cb6b23561a6_o.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 364.88 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 72 z 92 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 90, 91, 92  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl