Huta w Legnicy nie wiele tego koncentratu przerabia. Ale HM Głogów na tym surowcu wręcz stoi. HM Głogów jest jeszcze dodatkowo rozbudowywane o nowy piec. KGHM koncentruje się na dostarczeniu energii do inwestycji, a tym czasem transport kolejowy z kopalń staje się najsłabszym ogniwem w cyklu produkcji.
Dla nie znających struktury KGHM: straty PMT będą stratami KGHM.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Centrum przesiadkowe będzie, ale kiedy?
Zapowiadane przed czterema laty centrum przesiadkowe w Lubinie ciągle jest w sferze marzeń. Jak informuje Urząd Miejski wszystko jest uzależnione od remontu linii kolejowej, jaki ma przeprowadzić PKP.
Centrum przesiadkowe w Lubinie ma powstać na miejscu wyburzonego dworca kolejowego. Pierwsze zapowiedzi o takich planach prezydenta lubinianie usłyszeli około 4 lata temu. Jak informuje Jacek Mamiński, rzecznik prezydenta Lubina, wszystko zależy od remontu linii kolejowej, a to leży w gestii PKP. - Ta inwestycja, czyli budowa nowej linii wiodącej z Polkowic do Głogowa oraz rewitalizacja istniejącej linii kolejowej jest planowana przez zarząd województwa dolnośląskiego. Trudno mi jest się wypowiadać kiedy to nastąpi. Natomiast nie ma sensu budowanie obiektu, który by stał pusty i czekał na użytkowanie - wyjaśnia Mamiński.
Zgodnie z założeniami centrum przesiadkowe ma łączyć trzy rodzaje komunikacji: autobusową, kolejową i busową. Ma to ułatwić i usprawnić podróżowanie, tak by w sposób zharmonizowany podróżni mogli przesiadać się na różne środki lokomocji bez konieczności kupowania kolejnych biletów. Warto zaznaczyć, że takie rozwiązania od lat funkcjonują już w krajach zachodnich. Rozkłady jazdy wszystkich środków transportu są tak zsynchronizowane, że pasażerowie sprawnie przesiadają się z pociągów na autobusy i odwrotnie bez konieczności oczekiwania i zakupu dodatkowych biletów.
Oczywiście jak widać to co można lokalnie rozwiązać ekipa RR nie bez wpadek rozwiązuje. Tu jednak decyzja musi paść daleko poza Lubinem (uważam że zbyt daleko). O remoncie linii znaczenia regionalnego wojewódzkiego powinny decydować władze lokalne. A remonty i działania powinny być wykonywane regionalnymi siłami oczywiście pod nadzorem UTK. PLK, jeżeli jeszcze ją na to stać, może zająć się liniami znaczenia magistralnego. Trochę przypomina mi to sytuację z kraju wartego naśladowania - Szwajcaria i jej koleje kontonalne i państwowe.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Właśnie przeczytałem, że Raczyński i jego ekipa wprawdzie walczą o kolej dla Lubina, ale... nie walczą wcale o to, by pociągi zatrzymywały się gdziekolwiek indziej. O_o
Miał być jeden bilet
(...) Czy to oznacza, że władze Lubina są gotowe zapewnić, że ewentualnie wywalczone przez nie pociągi staną na przykład w Raszówce albo w Rzeszotarach? – Oczywiście, że tego nie gwarantujemy. My nie możemy mówić obecnie, że pociągi zatrzymają się w tej, czy w innej wiosce. Jest na to zdecydowanie za wcześnie i pierw należy walczyć o to, żeby ta kolej w ogóle zaczęła funkcjonować – stwierdza rzecznik lubińskiego prezydenta. (...)
Nie wiem, jak Wy, ale mi się wydaje, że jeżeli reaktywują linię w takim kształcie (Legnica, długo długo nic i Lubin) to raczej zaraz będą musieli ją uwalić z powodu niskiej frekwencji i tyle będzie z pociągów do Lubina. Ale może o to chodzi?
Jakiś bzdurny artykuł. Najpierw wyremontować tory, a potem układać rozkład jazdy. Nie wyobrażam sobie by jeśli nie wszystkie, to przynajmniej co któryś pociąg nie zatrzymywał się w każdej wsi.
Co jest bzdurnego w tym, że najpierw trzeba wiedzieć dokąd ten pociąg ma jeździć, żeby było wiadomo, czy w ogóle opłaca się remontować tory dla tego pociągu? Jeżeli to, co mówi wójt gminy wiejskiej jest prawdą, to faktycznie cienko widzę te połączenie. Skoro Lubin nie potrafi się porozumieć z sąsiednimi wioskami (a wiedzą już, że chcą przystanek przy KGHM) to raczej nic sami nie ugrają i będzie jak zawsze. Szkoda. ;/
Ta dyskusja wgl jest bezcelowa, biorąc pod uwagę że w przyszłości pociągi na tej linii i tak będą uruchamiane na zlecenie (i dotowane) przez UMWD. I do tego czy będą się one zatrzymywać na tej czy innej stacji władze Lubina czy Gminy Lubin na szczęści guzik mają
Chyba że, we własnym zakresie zdecydują się pełnić w całości bądź części rolę organizatora przewozów, zamawiać połączenia u przewoźników i dotować je z własnych budżetów.
Chyba że, we własnym zakresie zdecydują się pełnić w całości bądź części rolę organizatora przewozów, zamawiać połączenia u przewoźników i dotować je z własnych budżetów.
Gmina nie może dotować przewozów poza jej granicami.
Gmina nie może dotować przewozów poza jej granicami.
Chyba, że dotuje połączenie uruchomione w ramach porozumienia międzygminnego...
Jaro napisał/a:
W tym stanie linii i sytuacji z remontem dyskusja na temat opłacalności ilości przystanków nie ma sensu.
Myślałem, że to, gdzie na linii kolejowej powinny być przystanki określa się przed jej budową. To przecież nie jest ulica, gdzie bus może stanąć "gdzie bądź". :O A wielkość ewentualnych potoków pasażerskich (a trzeba też przecież ustalić, skąd te potoki są) ma przecież kluczowe znaczenie dla analizy opłacalności ekonomicznej całego przedsięwzięcia. :O Inaczej po co rewitalizować linię?
Lorem Ipsum - masz rację pod warunkiem że w ogóle są szanse na remont (czy modernizację) do stanu (czyli ilości przystanków) jeszcze sprzed zapaści komunikacyjnej. Od lat słychać wiele gadania wokół tego co by tu nie miało powstać, a warunek podstawowy - infra jest w rękach ludzi którzy nie myślą tu nic robić. Po tylu latach i kolejnych terminach mam prawo być sceptycznie nastawiony do rewolucji na torach w Lubinie.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Niestety za późno to przeczytałem. Ale dzisiaj po piętnastej słyszałem jakieś inaczej brzmiące sygnały z torów. To jeszcze napisz w jakim celu ten przejazd nastąpił?
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
36we na pewno nie pojechałoby Polkowic, po pierwsze sieć trakcyjna kończy się na Lubinie Kopalni więc do Polkowic musiałoby go ciągnąć coś spalinowego, ale to tak nie ma sensu bo 36we nie zmieści się na kanał gdzie toczone są koła bo tam sa134 nie wchodzi w całości
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum