Modernizacja linii kolejowej z Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanów ma się zakończyć w 2017 roku. Tak przynajmniej wynika z informacji Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, jaką otrzymał poseł z naszego regionu Wojciech Zubowski. Choć o tym remoncie mówi się od dawna, to sprawa wciąż pozostaje niezałatwiona i jest odsuwana w czasie.
Od sierpnia 2014 ministerstwo utrzymuje, że MODERNIZACJA zakończy się w roku 2017.
Aktualny harmonogram wygląda tak:
IV kwartał 2015 r. - opracowanie studium wykonalności,
I kwartał 2016 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej,
II kwartał 2016 r. - planowana data ogłoszenia pierwszego przetargu na roboty w trybie "projektuj i buduj",
2017 - zakończenie realizacji projektu.
W harmonogramie z sierpnia 2014 r. pozycja "planowana data ogłoszenia pierwszego przetargu..." była planowana na III kwartał 2015 i przed pozycją "uzyskanie decyzji środowiskowej". Tak więc jest to już obsuwa na jakieś pół roku.
PMT sprawiło sobie "byka". Widziałem dzisiaj jak odbywały się testowe jazdy na 1 torze. Nie jest w barwach PMT, ale chyba wypożyczony z tej samej firmy co niegdyś ET21 (3M). Zrobiłem fotki ale z przyczyn techynicznych nie mogę ich obublikować.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Szykuje się parę kursów pociągów pasażerskich na linii.
- 1 VI 2015 na trasie Legnica - Lubin Górniczy i powrót kurs zrobi impuls KD
- 13 VI 2015 pociąg specjalny Legnica - Żagań i powrót
- 28-29 VII 2015 pociągi do Kostrzynia
- 2 VIII 2015 do Wałbrzycha i Raciborza
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Nie rozumiem pomysłu przyjazdu do Lubina... Może zadaniem KD było pokazanie (tylko komu - dzieciom?) jak może wyglądać zniszczona infrastruktura na tym szlaku. A może niektórym mieszkańcom Lubina chciano pokazać jakie mamy fantastyczne pociągi w KD?
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
@Jerry, powiedz czemu KD nie wprowadzi połączenia Lubin-Wrocław. Przecież patrząc na ten specjalny pociąg nie liczac 10 minut w Raszówce, to pociąg jeździłby 39 minut, licząc postoje w wioskach 45 do Legnicy, a jakby był przyspieszony od Legnicy, to w sumie by jechał maksymalnie 90 minut, czyli któcej niż niektóe pksy i busy. Nie wspomnę o tym, że PKS czasami wyjeżdża z samego Wrocławia godzinę z powodu korków na ul.Kosmonautów, od stadionu, po światła w Leśnicy. Ulga 51 procent dla studentów, Ty i RAZ,DWA, TRZY (honorowane w KD), czas zbliżony do busowego no i darmowa komunikacja miejska by dojechac na PKP w Lubinie. Szkoda, że UMWD nie myśli. Wystarczyło by zrobić nagłośnienie, reklamę, że to już nie EN57 tylko 31WE, 36Wea, że to już nie PKP, TYLKO KD. Sam jestem studentów i wiele osób na to narzeka, że do Lubina trzeba męczyć się busami za 13zł lub czekać na PKS Zielona Góra (6,50), który rzadko jeździ.
PS: Szkoda, że Pan Molecki jest w KD, nie będę miał z nim żadnych wykładów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum