Pociągi za trzy lata, Lubin z nową stacją kolejową
Mieszkańcy Lubina doczekają się wreszcie powrotu pasażerskich pociągów. Już wkrótce ogłoszony zostanie przetarg, w którym PKP Polskie Linie Kolejowe wybiorą wykonawcę remontu linii kolejowej Legnica-Rudna Gwizdanów.
Remont linii nr 289 to inwestycja, do której PKP PLK przymierzała się od dawna. Według najwcześniejszych zapowiedzi, remont miał się zakończyć w… 2013 roku. Data ta uległa potem dwukrotnemu przedłużeniu. Wiele wskazuje na to, że obecnie podawany termin rewitalizacji – od roku 2018 do 2020 – będzie ostatnim. Firma dysponuje już gotowym studium wykonalności i za kilka tygodni ogłosi przetarg na wybór wykonawcy prac.
W tej chwili między Legnicą a Rudną kursują jedynie pociągi towarowe, należące między innymi do Pol-Miedź Trans. Żeby do rozkładu jazdy mogły powrócić połączenia pasażerskie, konieczna jest przebudowa nie tylko torów. Gruntownej modernizacji wymagają przejazdy kolejowe, sieć trakcyjna i urządzenia sterujące ruchem kolejowym. Remontami objęte zostaną też obiekty inżynieryjne mosty, wiadukty i przepusty. Na wszystkich stacjach i przystankach trzeba będzie też przebudować perony, które nie odpowiadają już obecnie obowiązującym standardom. Przewidziana została też budowa nowego przystanku – „Lubin Stadion”.
– Głównym efektem wykonanych robót będzie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Umożliwi też płynniejsze prowadzenie ruchu towarowego – mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK. – Po rewitalizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać tu z prędkością do 120 km/h, a towarowe – 100 km/h. Obecnie maksymalna dozwolona prędkość na tej linii wynosi 50 km/h – dodaje.
PKP PLK szacuje, że koszt rewitalizacji linii sięgnie 250 mln zł. Modernizacja tej trasy ujęta została w Krajowym Programie Kolejowym i na liście kluczowych inwestycji dolnośląskich, zawartych w tzw. Kontrakcie Terytorialnym, czyli porozumieniu między rządem a władzami województwa w sprawie dofinansowania wybranych projektów infrastrukturalnych. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach funduszy unijnych. Dzięki temu szanse na powrót pociągów do Lubina są już realne, ponieważ PKP PLK nie musi finansować całego przedsięwzięcia z własnego budżetu.
Rewolucja kolejowa na trasie z Legnicy do Głogowa.
Pokonanie dystansu między tymi miastami zajmuje obecnie trzy godziny. Wkrótce ten odcinek pokonamy w 20 minut!
Ma kosztować ćwierć miliarda złotych, ale powinna ograniczyć ruch samochodowy w Zagłębiu Miedziowym. Modernizacja linii kolejowej z Legnicy do Głogowa powoli staje się faktem. Od wielu lat po tych torowiskach pociągi mogą jeździć z prędkością do 50 km na godzinę. Ograniczenia wynikają z częstych ruchów tektonicznych związanych z działalnością kopalń "Polskiej Miedzi". Zdaniem Piotra Rachwalskiego, prezesa Kolei Dolnośląskich, współczesna technika pozwala jednak na budowę linii konkurencyjnej dla samochodowej trasy szybkiego ruchu.
Wraca temat pociągów i połączenia naszego regionu jedną, wspólną linią kolejową. Czy jest szansa, że inwestycja, o której mówi się od lat, w końcu dojdzie do skutku? W programie „Konfrontacje” rozmawiali o tym goście TV Regionalna.pl.
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Dzięki. Poczekam na pociąg do którego wsiądę na stacji Lubin Górniczy i wysiądę (po 1 godzinie i 20 minutach) z niego we Wrocławiu.
Jaki czas przejazdu będzie miało to połączenie? Teraz będą robili testy...? Jak S3 jest w budowie i są z tego powodu utrudnienia? Dowożenie na dworzec w Legnicy dla zwiększenia frekwencji w pociągach KD?
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Czas będzie zadowalający..napewno szybciej niz bus. Dotego mamy gwarancje że zawsze KDbus przyjedzie..bo bus potrafi przykusa wycinać i nie przyjechac.
Pomysł na plus oswajanie ludzi powoli z koleją ...niech wszyscy wiedzą ze coś sie dzieje w temacie . Bo żyć tematem remontu torów to takie sceptyczne co roku papke nam w głowie robia że remont bedzie a wszyscy wiemy jak to wyglada... przyklad przetarg obecy na 289 w wielu mediach wypowiadał się rzecznik PLK że ogłoszą na koniec stycznia ... a mamy luty i cisza
Przy jeździe z Lubina do Wrocławia szybsza by była na pewno opcja z busem do Malczyc. Google pokazuje tu aż 15 minut zysku. IMHO busy powinny jechać dwa - jeden do Legnicy, nieskomunikowany z pociągiem, drugi do Malczyc właśnie, na który pociąg by miał oczekiwać. To by był też koniec rozklekotanej busiarni na tej trasie i może powróc normalnych PKSów do Środy.
Tylko może KD też autobusem bedzie obsługiwało Chrostnik,Gorzelin ,Raszówkę i Rzeszotary.. musimy poczekać na zarys tego rozkładu bo teraz to gdybanie. Ale ważne że coś sie dzieje w temacie 289
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum