Ja myślę że kolega Gagusiek dobrze mówi!
Trzeba ludzi oswajać z koleją. Sam często korzystam z usług busiarstwa i ogólnie powiem że jest to tragedia! Na przystanku KEN w Lubinie czy w Jamnikach wisi duuuuża tablica z odjazdami busów i są tam tacy przewoźnicy których w życiu na oczy nie widziałem ani nie jechałem a Ci co jeżdżą to jest jak loteria albo przyjedzie 20 min wcześniej albo godzinę później. Wiarygodnym i punktualnym przewoźnikiem jest PKS Lubin lecz busiarstwo wykańcza linię L i P i teraz chyba jeździ 6 kursów i to w tygodniu.
Z KD busa to na pewno będą się cieszyć kolejarze z Lubina (których nie brakuje ) i będą jeździć za 18 zł miesięcznie
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Dlatego piszę, ze powinny być dwa. A niezsynchronizowany z pociągiem powinien być ten do Malczyc, dzięki czemu mniejsza szansa na opóźnienia.
Pogmatwałem, a nie da się edytować.
Powinny być dwa busy:
Lubin - Legnica, a może nawet Rudna - Legnica, na który pociąg do Wrocłąwia nie czeka.
Lubin - Malczyce, zsynchronizowany z pociągami Legnica - Wrocław.
Dzięki temu podróż do Wrocłąwia będzie 15 minut krótsza, będzie dojazd do Legnicy i mniejsza szanasa opóźnienia pociągów przez korek w Legnicy. IMHO tylko takie połączenie będzie wyraźnie szybsze niż busy, których eliminacja będzie dużym pożytkiem dla mieszkańców.
Szkoda że KD nie chce pokusić się o wprowadzenie pociągów przed remontem 289....remont i tak w najlepszym razie bedzie w okolicach pewbie 2018 roku wiec pociagi od tego momentu mogły bby pojeździć 1,5 roku. Czas pociagu był by i tak dużo lepszy niż busa czy autobusu.
Obecnie pociagi miedzy Legnica a Wrocławiem jadą około 50 min . Pociag trase Lubin - Legnica pokonał by w okolo 35 min czyli sumujac Lubin - Wroclaw to około 1h 25 min czas bardzo dobry . Zaden bus i PKS nie pokona w takim czasie trase Lubin - Wrocław przy krokach na Leśnicy czy rozkopanej drogi S3 ... byc moze wlasnie KD pomyślą o pociagach chyba ze brak taboru
Plusem autobusu może być objazd Lubina, jak robią to Tarnowscy. Dzięki temu połączenie stanie się atrakcyjniejsze D2D. Dzięki temu, ale i krótkim czaasie dzięki jeździe do Malczyc, KD po prostu busiarzy wymiotą.
Obecnie pociagi miedzy Legnica a Wrocławiem jadą około 50 min . Pociag trase Lubin - Legnica pokonał by w okolo 35 min czyli sumujac Lubin - Wroclaw to około 1h 25 min czas bardzo dobry .
Ten czas, który podałeś, jest nierealny. Ostatnio jak wprowadzano osobówki na 289, PLK celowo zmniejszyła prędkość z 60km/h na 40 km/h, tłumacząc to komfortem podróżnych. Tak więc czas przejazdu realnie do uzyskania między Lubinem a Legnica na dziś to około 50 minut. Do tego dochodzi czas postoju w Legnicy, który tradycyjnie wynosi około 10 minut ;-). To w sumie daje 1:50 czas przejazdu Lubin - Wrocław. Na dziś.
Nie zgodze sie. Od czasu ostatniej reaktywacji . Byly przeprowadzane wymiany podkładów przy użyciu atlasów.
Z Lubina do Legnicy mamy na ccałym odcinku 50 km/h z 3 ograniczeniami w WOS:
Szlak Legnica - Raszówka 5.830-6.400 --20km/h zły stan podtorza
Szlak Raszówka-Lubin Górniczy 17.650-19.500--30km/h zly stan podtorza i 20.400-23.100--20km/h zły stan podtorza i toru.
A i.nawet w wykazie PLK jest dla szynobusow prędkość na 289 60km/h
Liczac na szybko czas jazdy pomiedzy Lubinem a Legnica to 36,5 minuty... i taka jest prawda.
KD jezdzilo ostatnie lata do Lwówka po bardziej rozklekotanych torach ale jezdzilo. Jak tory pomiedzy Głogowem a Rudna sie rozsypywaly to PR nadal jezdzil mimo ze czas przejazdu 21km dochodzil do 50min w niektorych korektach.wszędzie sie da jechac tylko w Lubinie jest niedasizm. Fajnie ze KD wyciaga reke w postaci autobusów ale jak maja dowozic do Legnicy to szybciej trasę pociag pokona niż autobus bo pamietajmy ze robia dorge S3 i sa częste korki
Jak każdy będzie żył przyszłym remontem to sie nie doczekamy może bo lobby busiarskie cały czas ,,pracuje"aby do remontu nie doszło
Z Lubinem ciagle jest problem mimo ze można w atrakcyjnym czasie dojechać do Wroclawia to nic sie niedzieje mimo ze bus jedzie w około 2 h czyli każdy czas o 10 min ponizej bedzie atrakcyjny i konkurencyjny
Z
Mam obawy. Takie rozwiązania uruchomienia ruchu osobowego na obecnym stanie infrastruktury, to kolejna prowizorka. Jak przysłowie mówi: prowizorki są najlepsze i najdłużej trwają. Tego się obawiam, że albo już tak zostanie, albo mizerna jakość tego połączenia wpłynie na powstanie błędnego obrazu frekwencyjnego, co następnie może być brane jako podstawa do zawieszenia ruchu.
Moim zdaniem lepiej zaczekać na możliwość powstania faktycznie konkurencyjnego połączenia. Idealnie byłoby, gdyby władze Lubina równolegle z remontem stacji rozpoczęły budowę (wielokrotnie deklarowanego) węzła przesiadkowego.
... nie to się nie może udać.
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Tylko z remontem 289 są perypetie jak w telenowelach . Przetarg miał być ogłoszony koniec stycznia 2017 tak zapowiadał rzecznik PLK , mamy już 07.02.2017 i cisza na temat przetargu . Nie wiadomo co się dzieje być może znowu jakieś przesunięcie terminów . A Ludzi trzeba przyzwyczaić do pociągów już wcześniej .
Jak wiadomo KD chcą wysłać autobusy do Lubina pomysł jak najbardziej na plus tylko trzeba się zastanowić bo pociąg mógł by szybciej pojechać niż autobus. Pociąg ominie korki , i budowana S3 a każdy kto jezdzi do Legnicy wie jak ciężko nie raz przejechać autem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum