Gdyby chodziło o dobro pasażerów, to zrobiono by wszystko, by możliwie szybko przywrócić ruch pasażerski. Ale rząd i zależna od niego spółka PKP PLK po raz kolejny pokazała, gdzie ma pasażerów...
No właśnie. Tak codziennie - prawie - przejeżdżam przez tory przy stacji Lubin Górniczy i widzę że po odtrąbieniu sukcesu w mediach zapał Torpolu w odbudowie tej stacji zamarł. Ślimaczy się jakby i tu rąk do pracy brakowało...
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Niebawem dodatkowy przymiotnik odpaść ma od nazwy stacji w Lubinie. PKP PLK zmienia w porozumieniu z lokalnymi władzami kolejne nazwy przystanków kolejowych.
PKP PLK informują o kolejnych korektach nazw posterunków. Dotyczą one dwóch stacji, w których nazwach dotychczas oprócz nazwy miejscowości umieszczano dodatkowy przymiotnik.
Nazwa stacji tożsama z nazwą administracyjną
Nie ma już więc na sieci stacji Twardogóra Sycowska. – Zmiana nazwy na Twardogóra nastąpiła na wniosek tamtejszej gminy poparty uchwałą Rady Miejskiej. Zmieniona nazwa jest tożsama z nazwą miasta – mówi Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Wnioskodawca współuczestniczył w kosztach wprowadzenia zmiany – mówi Bohdan Ząbek. Dotychczas zawsze zarządca infrastruktury kolejowej godził się na korektę nazwy przystanku właśnie pod warunkiem partycypacji finansowej samorządu.
– PKP PLK mają przygotowaną procedurę związaną z uzgadnianiem i zmianą nazw przystanków. Nowe nazwy istniejących stacji czy obiektów to proces związany z rozwojem miast czy powstaniem nowych centrów przesiadkowych. Dodaje, że z tej procedury skorzystał kolejny samorząd – po trwającym remoncie linii kolejowej nr 289 najprawdopodobniej pociągi pasażerskie nie będą docierać do Lubina Górniczego, ale do Lubina.
Jestem za tym by zostawić nazwę Lubin Górniczy. Tyle lat istnieje i nikomu to nie przeszkadza. Jak już chcą zmieniać nazwę to najlepiej na coś w stylu Lubin Miasto lub Główny. Są już takie stacje jak Lubin Kopalnia, Lubin Zachodni i będzie Lubin Stadion więc niech będzie też Lubin Główny. Zauważyłem na nastawniach że skróty literowe Lb zamienili na LG. Może coś się święci że będzie główny??
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
[ Dodano: 20-09-2018, 11:16 ] W lubińskim ratuszu rozmawiają o kolei
– Każde miasto chciało mieć kolej, ona była jak okno na świat – mówił Bartosz Kruk z Instytutu Pamięci Narodowej we Wrocławiu podczas dzisiejszej konferencji naukowej poświęconej historii kolei, która odbyła się w ratuszu.
– Celem takich spotkań jak dzisiejsza konferencja zawsze jest wymiana badań i poglądów – mówi Marek Zawadka, dyrektor Muzeum Historycznego w Lubinie, organizator wydarzenia.
Podczas dwóch dni wystąpi kilkunastu badaczy, pracowników naukowych i pasjonatów kolei, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.
– Dla nas, historyków jest to bardzo ciekawe zagadnienie, gdyż po latach zastoju w kolejnictwie, nastąpił boom. I wszystko się odradza. Podczas swojego wykładu będę przedstawiał historię, ale i wiele współczesnych elementów z naszego lokalnego transportu – opowiada Bartosz Kruk z Instytutu Pamięci Narodowej we Wrocławiu, jeden z prelegentów dzisiejszej konferencji.
Według rozkładu jaki otrzymaliśmy od PKP PLK pozwoliłem sobie na szybko rozpisać jak będzie wyglądał rozkład jazdy z Lubina ważny od 10 grudnia 2018. Z góry przepraszam za bazgroły
rozkład lb.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 22.86 KB
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
... i właśnie mamy 24 września 2018 roku, i jakoś nie ruszyły. A na stacji Lubin Górniczy coś dłubią i tak kroczkami posuwają się do przodu. Kiedyś skończą .....
_________________ -=| Na początek infrastruktura |=-
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum