Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
[PKP IC] Policja załatwiła dodatkowy wagon!
Autor Wiadomość

wafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: NRDFN

PostWysłany: 30-12-2010, 16:49   [PKP IC] Policja załatwiła dodatkowy wagon! Odpowiedz z cytatem

Rzeczywistość w pociągu relacji Przemyśl-Szczecin: kupując bilet w TLK nie licz, że będziesz siedział i ciesz się, że w ogóle dostałeś się do wagonu.

Pociąg Intercity typu Twoje Linie Kolejowe z Przemyśla do Szczecina wjechał na dworzec wrocławski o godzinie 13, czyli z opóźnieniem, bo według rozkładu miał być o godz. 12.30. Dalej było już gorzej.

Skład miał pięć wagonów, w tym tylko trzy drugiej klasy. Na dworcu tłum pasażerów. Zaczął się istny horror, bo nie wszyscy mogli nawet wejść do środka.

– Część pasażerów stała więc na peronie, nie wiedząc, co czynić – relacjonuje nam nasz Czytelnik, Michał, który miał jechać tym pociągiem. – Jeden z pasażerów wszedł do przedziału konduktorów i domagał się podczepienia dla ludzi jeszcze jednego wagonu. Konduktorka odmawiała. Podróżny zagroził, że nie wyjdzie, dopóki nie spełni jego prośby.

Nie trzeba dodawać, że stojący na peronie kibicowali mu, bo ich odczucia były jednoznacznie podobne. Chcieli jechać do Szczecina, ale nie mieli czym.

Konduktorka miała jednak inne zdanie na ten temat. Zamiast załatwienia dodatkowego wagonu, wezwała policję. Powód? Pasażer zakłóca porządek.

Nim zjawił się patrol policyjny, upłynęło 10 minut. Policjanci wysłuchali argumentów konduktorki i pasażera, i uznali, że to on ma rację. I wówczas porozmawiali, ale z konduktorką.

– Rezultat był taki, że wysłała komunikat do centrali i po 20 minutach podczepili nowy wagon – mówi pan Michał. – Opóźnienie wzrosło do godziny, ale pasażerowie spokojnie zmieścili się.

Oczywiście, nie wszyscy zdobyli miejsca do siedzenia. Sporo ludzi do Szczecina musiało stać na korytarzu. – Takie składy kursują cały czas i są wiecznie przepełnione podczas weekendu, o świętach nawet nie wspominając – zżyma się pan Michał.

– Zarówno w kierunku Przemyśla, jak i Szczecina. Chyba nie jest zadaniem policji pilnowanie, aby PKP podstawiało odpowiedni skład pociągów, a jak widać bez ich udziału kolejarze nic nie zrobią.

Opisaliśmy cała sytuację rzeczniczce Intercity, Małgorzacie Sitkowskiej prosząc o komentarz.

– Sprawa przez pana opisana zostanie niezwłocznie przez nas wyjaśniona – przyrzekła nam w imieniu pani rzecznik Beata Czemerajda z Biura Komunikacji Korporacyjnej Intercity. – Musimy przeprowadzić postępowanie, sprawdzić jak działała obsługa pociągu i jak sam skład został zestawiony.

Fakt, że duża część pasażerów musiała całą drogę stać, wyjaśnia następująco: – W pociągach Twoich Linii Kolejowych TLK (to właśnie taki pociąg opisywał nam Czytelnik) kupujemy bilet nie na miejsce siedzące, ale na przejazd na danej trasie, czyli nie na konkretny pociąg.

Dodaje też a propos „jedynek”: – Aby poprawić jakość obsługi podróżnych udało się nam uzyskać zgodę na wprowadzenie w pierwszej klasie TLK rezerwacji miejsc. Klient dzięki temu ma wybór – jedzie z zapewnionym miejscem płacąc 10 zł więcej lub bez. W przypadku kiedy pasażer kupuje bilet bez miejscówki, jest to automatycznie rozumiane, że decyduje się na kupno biletu na relację. Czyli może pojechać każdym następnym pociągiem nie tracąc ważności biletu.

źródło: Moje Miasto Szczecin

_________________
Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-12-2010, 17:21    Odpowiedz z cytatem

Paniusiu z IC: Pociągi typu Szczecin-Przemyśl 10 lat temu:
LOK-B-B-B-B-A-Wr-A-B-B-B-B-B
to był standard. 4 składy takie jechały. A z Wrocławia do Krakowa LOK-B-B-B-B-B-A-A to był standard.

Wagony niszczeją. Dzisiaj widziałem sporo, w tym ładnych, ze zmodernizowaną kuszetką w Opolu Wsch. A przecież z Opola IC nie wypuszcza żadnego TLK? Dlaczego nie dać tych wagonów do pociągów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 30-12-2010, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Takie sceny gdzie pasażerów masa a wagonów mało jest codziennością w TLK. Przez to pasażerowie tracą cierpliwość i przesiadają się do innych środków transportu. Kolej traci...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-12-2010, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Może trochę przesadziłem w moim poprzednim poście, ale składy z dzieciństwa tylko długie sobie przypominam. Nawet sezonowe. 3 wagonowe TLK to pomysł PKP IC. Widać gospodarkę taborem.
A pomyślcie - udupią na stałe wszystkie IR - czyli ile miejsc w pociągach mniej. Czy ktoś zdaje sobie z tego sprawę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

wafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: NRDFN

PostWysłany: 30-12-2010, 17:42    Odpowiedz z cytatem

NIE przesadziłeś!

Dwa,trzy lata temu Światowid liczył do 12 pudeł w porywach!10 dwójek+2 jedynki.
Był dodatek do tej relacji w postaci 3 pudełek do Jeleniej Góry!

Dobrze że miłośnicy kolejowej fotografii dokumentują długości pociągów!

_________________
Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-12-2010, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś nawet był temat o porównywaniu długości składów na forum Happy

Mówisz 12 pudeł - i one były nieźle zapełnione. A pociągów mniej nie było, wręcz przeciwnie.
Teraz zawozi nas Aron B B - bo PKP IC ma nas głęboko gdzieś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 30-12-2010, 18:08    Odpowiedz z cytatem

loker, na Opolu Wschodnim widziałeś wagony do/z rewizji/naprawy do Taboru Szynowego. Niedaleko od Wschodniego mają swoją siedzibę. A IC nie włączy Ci nic z wagonów po rewizji/naprawie, tak by pasażerowie mogli w nich jechać od razu. Dołaczają ale wagony te jadą wyłączone z użytkowania. Taki paradoks kilka razy już w Opolu widziany Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-12-2010, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Moja niewiedza.

A co do składów - zobaczcie to: http://www.youtube.com/watch?v=jAUcRJo3F2k
Obecnie dostawki w EIC, więc kilka złomów, by ten pociąg jakoś zestawić IC szuka...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 30-12-2010, 20:03    Odpowiedz z cytatem

Ludzie te pociagi nie zostaną wydłużone bo nie ma czym ich wydłużac!
PKP IC dostało tylko 1000 wagonów dla 300 pociągów TLK, z rezerwami to okolo 5 wagonow-max 7 wagonow na sklad,
dlatego jezdza obecnie niektore na 3 wagonach.
Nie mozna ich wszystkich wydluzyc.
Jedyna rada to uruchamiac dodatkowe IR, bo TLK powinny miec po 7 wagonow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-12-2010, 20:30    Odpowiedz z cytatem

dinxles, nie masz racji, PKP IC obecnie posiada ponad 3 tysiące wagonów, to PR posiada ponad tysiąc.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-12-2010, 20:36    Odpowiedz z cytatem

To co się stało z tymi wagonami?
Na stacjach postojowych widać wiele nieuzywanych wagonów, w Krakowie już menele to odkryli.

Acha... PRy, którym chą udupić IR mają wagony bezużyteczne, bo nie mają lokomotyw....


Rzeczywiście. Przydałby się zewnętrzny podmiot, który skupił by nieużywany tabor. Bo każdy coś ma:
- PRy - wagony
- Cargo - lokomotywy
- producenci potrzebę budowy nowego taboru

I ten podmiot leasingował by, bo każdy coś potrzebuje:
- PRy - lokomotyw
- IC - wagonów i spalinowozów. ET22 na TLK z 16 wagonami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 30-12-2010, 20:43    Odpowiedz z cytatem

loker, wagony są poodstawiane dosłownie wszedzie, i tak jak właśnie w Krakowie robią za "Hotele". No ale Pan Mędza mówił jakoś niedawno że mają za duzo wagonów o tysiąc i lokomotyw tez ,ale o ile to nie pamiętam.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bileciarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-12-2010, 20:51    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A co do składów

To Światowid jeszcze w 2009 roku http://www.youtube.com/watch?v=mZpiKuLDf6k
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 30-12-2010, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Generalnie zauważyłem że "typowym" zestawieniem ostatnio jest

LOK-B-B-B-(wars)-A
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-12-2010, 21:19    Odpowiedz z cytatem

Szymek, dokładnie. W takcie godzinnym często wystarczy, ale praktyka pokazuję, że na Szczecin-Przemyśl potrzeba więcej wagonów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl