Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 79, 80, 81  Następny
Polski sen o Pendolino
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-01-2015, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Tajna operacja BOR. Eskortowali prezydenta w Pendolino:
http://www.fakt.pl/polityka/prezydent-bronislaw-komorowski-pojechal-pendolino,artykuly,514304.html

Zaczął się rok wyborów prezydenckich. Czy „trzy w jednym” to jednak nie przesada? I Pendolino i mama, a na dokładkę jeszcze Putin. Być może akcja z pociągiem zasłuży na miano „ustawki” roku, choć to przecież dopiero początek…

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 03-01-2015, 19:05    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
khamul, po prostu Pendolino jest medialne. Wszyscy dziennikarze, bez względu na poglądy polityczne, zajmują się tylko Pendolinem. Histerię wokół Pendolino nakręcił rząd Tuska i sprzyjające mu media głównego ścieku (pamiętacie cyrk na dworcu we Wrocławiu w sierpniu 2013 i brylujących polityków PO z Nowakiem na czele?). A i środowisko mikolskie też dostało pierdolca na punkcie Pendolino. Za kilka miesięcy wszystko wróci do "normy". Tylko kolejarze podchodzą do tematu chłodno. Może dlatego, że podróżując po Europie na biletach FIP nie takimi pociągami już dawno temu jeździli...

Jezeli byla by w Polsce ochota juz dawno moglo szmigac Warszawa - Praga! Newiem po co 0 spoluprace jezeli chodzi o Pendolino. Niemci Pendolino Niechca to wielki konkurent Simensu. Jezeli kdes ochota do ruchu potym w Czechach Praha - Bohumín i CMK.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 03-01-2015, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Taurus napisał/a:
rail_user, nie pal głupa. Kto na co i kiedy rozpisywał przetargi ? Takie sprawy wymagają czasu, można było iść z rozwojem klasy EIC a nie pakować grube ,miliardy euronów w to co mamy na wyciągnięcie ręki. Na tą chwilę.

Z 10 lokomotywami na 200 km/h dedykowanymi głównie na BWE + 45 lokow o predkości do 160 km/h ? Wolne żarty. Sam piszesz , ze takie sprawy wymagaja czasu. Dobrze , ze PKP IC nie poszło droga kolei czeskich z predkościami pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 04-01-2015, 02:39    Odpowiedz z cytatem

Niedobrze. Wisi nad nami 11 miliardów dotacji unijnej do zwrotu chyba?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

acmechb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2006
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 04-01-2015, 02:49    Odpowiedz z cytatem

Ponoć w trybie szybkim szykują modernizację i rozbudowę zasilania sieci trakcyjnej na odcinkach jazdy pendolino (ponad normatywny pobór energii). Ktoś może potwierdza znalezioną wnecie wiadomość?
----

pracuję w PGE (Polska Grupa Energetyczna)
jak zwykle na przełomie roku we wszystkich Oddziałach PGR - tworzy się plany inwestycyjne na następny rok
i NAGLE WSZYSCY dyrektorzy dostali pierd...a - bo dostali od Zarządu ROZKAZ, żeby wszystko odsunąć na bok i NATYCHMIAST szykować przetargi na wykonanie dodatkowych Podstacji Trakcyjnych na wszystkich trasach kolejowych na których jeździ Pendolino
A takich obiektów energetycznych o których ZAPOMNIANO bo NIE WIEDZIANO - jest kilkadziesiąt za kilkaset milionów zł

co się okazało?!
1) okazało się, że Pendolino pobiera tyle prądu, że w tym czasie brakuje prądu na inne pociągi które jadą w tym samym czasie po trasie Pendolino (*więc odwołuje się pociagi np.Matejko" i inne planowane - pod byle pretekstem np. małego zainteresowania pasażerów, albo awarii na trasie, albo awarii tamtych składów)
2) innym skutkiem tego ponadnoratywnego poboru energii przez Pendolino są właśnie awarie systemów sterowania na Posterunkach Kolejowych, na przejazdach itgp. - po prostu komputery siadają przy gwałtownie spadającym napięciu w sieci
3) mówi się, że także systemy hamulcowe Pendolino mają zakłócenia/awarie właśnie m.in. z BRAKU prądu (ze spadków napięcia w trakcji podczas jazdy)
-----------

http://niezalezna.pl/62890-pendolino-nowa-katastrofa-po-superpociag-nowaka-oraz-spolki-psuje-sie-i-spoznia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 04-01-2015, 02:56    Odpowiedz z cytatem

A nie mogą jeździć na pół gwizdka?
Stanął w sobotę w Krakowie Batowicach:
http://www.fakt.pl/wydarzenia/awaria-pendolino-na-trasie-krakow-warszawa-wysiadly-hamulce,artykuly,514431.html

Nie rozumiem, czemu uruchomienie zapasowego składu i ściągnięcie Pendo z powrotem na Główny trwało tyle czasu? to parę Hilometrów jest....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 04-01-2015, 07:36    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:
Dobrze , ze PKP IC nie poszło droga kolei czeskich z predkościami pociągów.


A w czym kolej czeska na dzień dzisiejszy jest gorsza od naszej ?

Cytat:
Z 10 lokomotywami na 200 km/h dedykowanymi głównie na BWE + 45 lokow o predkości do 160 km/h ?


A teraz co mamy ? 20 ezetów ED250 które jeżdżą 160 km/h + 45 lokow o predkości do 160 km/h.
Też mi różnica. Odszczekam wszystko, jak ED będzie jeździło 220 - 250 km/h i czas przejazdu między Gdańskiem i Warszawą lub Krakowem i Warszawą zbliży się w okolice 2:00 h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 04-01-2015, 11:52    Odpowiedz z cytatem

A chociazby to , że cześć pociagów dostala lokomotywy i wagony po byłych EIC. Ze w takim Światowidzie/Kossaku do Zamościa jadą przyzwoite wagony a nie "mechpomy".
A chociazby również to ze dla czterdziestu paru loków prędkość 160 km/h to kres możliwości. A predkość Non-Pendolino to 250 km/h.
OT
Swoja drogą nie neguje powrotu połączenia ale jak tam z frekwencją na odc. "zamojskim" ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 04-01-2015, 13:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ponoć w trybie szybkim szykują modernizację i rozbudowę zasilania sieci trakcyjnej na odcinkach jazdy pendolino (ponad normatywny pobór energii). Ktoś może potwierdza znalezioną wnecie wiadomość?



Jest to już druga wypowiedź tego typu na tym forum, więc być może coś w tym jest...

Zachwytu na temat pendolino absolutnie nie rozumiem w sytuacji, kiedy czas przejazdu tym pociągiem jest zbliżony do klasycznych składów wagonowych (przy 4 godzinach jazdy 10 min w tą czy w tą jest raczej bez znaczenia), a pociąg ten póki co nawet w założeniach nie będzie się zbliżał do swojej prędkości nominalnej 250 km/h, bo w porywach ma jechać 230 i to tylko na wybranych odcinkach... Rolling Eyes
Poza tym 4 trasy raptem, a jako podatnicy musimy dźwigać ten ciężar wszyscy. A ja jestem z Poznania, Szczecina, Lublina, Białegostoku... Co mi po tym pociągu na tych 4 wybranych trasach tylko??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 04-01-2015, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Taurus napisał/a:
/.../

A teraz co mamy ? 20 ezetów ED250 które jeżdżą 160 km/h + 45 lokow o predkości do 160 km/h.
Też mi różnica. Odszczekam wszystko, jak ED będzie jeździło 220 - 250 km/h i czas przejazdu między Gdańskiem i Warszawą lub Krakowem i Warszawą zbliży się w okolice 2:00 h.


Zaraz zaraz. Składy piętrowe Bombardiera Kolei Mazowieckich pojadą 160, jakieś Flirty i Impulsy ponoć też?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 04-01-2015, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Zachwytu nie ma bo każdy kto jest w temacie wie , że mimo "szumnych" zapowiedzi władz pekapu projekt jest dopiero na początku realizacji a nie w końcowej fazie. Dla mnie ostatni etap będzie, gdy składy ED osiągną prędkość 200 km/h na trasie "gdańskiej" i 200-230 km/h na CMK. Wtedy dopiero będzie można "odtrąbić" sukces ( techniczny). A czy będzie to również sukces w pełni tego słowa znaczenia zależy od władz PKP IC. Bo na razie idzie jak "po grudzie" np. z systemem DSS.
Co do tras i "dźwigania ciężaru" - równie dobrze podatnik z Lublina może mieć pretensje, że płaci za wagony dla trasy Wrocław - Gdynia, czy Szczecin - Przemysl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 04-01-2015, 13:27    Odpowiedz z cytatem

Do kosztów Pendolino dolicz koszta modernizacji linii, szczególnie jak nie rozliczą dotacji unijnej i będą musieli oddać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 04-01-2015, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Czy wiadomo ktory egzemplarz pendolino zdefektowal? 24.12 jechalem 3502 to byl ED250-002 i bylo ok, 28.12 5308 jechal ED250-013, drzwi do wagonu 13 byly zablokowane, toaleta zamknieta, a w toalecie dla niepelnosprawnych zatkana umywalka i woda przelewajaca sie po podlodze. Pociag bardzo gwaltownie hamowal miedzy Ciechanowem a Kaleczynem. Ruszyl po kilkuminutowym postoju i potem ogladali 10 min sklad na Wschodnim. Konduktor nie odpowiadal na pytania pasazerow o przyczyny hamowania.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 04-01-2015, 14:27    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dla mnie ostatni etap będzie, gdy składy ED osiągną prędkość 200 km/h na trasie "gdańskiej" i 200-230 km/h na CMK.


A dla mnie sukces by był jakby chociaż na CMK było pełne 250 km/h, czyli taka prędkość do jakiej zdaje się zaprojektowano ten pociąg i jaka w sposób znaczący odróżnia go od jeżdżących 160 km/h, a mogących też jechać 200 km/h składów wagonowych, które w Polsce już mamy i jakoś nie były do tej pory postrzegane jako ostatni cud techniki.

A w ogóle zastanawiam się, dlaczego klasy pociągów EIP nie wprowadzono już z rok temu albo lepiej Mr. Green Przecież część z tych połączeń jest realizowana przez składy wagonowe z lokomotywą, nie? Język Więc to wcale nie obecność Pendolino decyduje o klasie pociągu okazuje się Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 04-01-2015, 14:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A w ogóle zastanawiam się, dlaczego klasy pociągów EIP nie wprowadzono już z rok temu albo lepiej Przecież część z tych połączeń jest realizowana przez składy wagonowe z lokomotywą, nie? Więc to wcale nie obecność Pendolino decyduje o klasie pociągu okazuje się

Jeszcze się z takim nie spotkałem. Składy w rozkładzie przewidzianym dla EIP jadące Lok+wagony robią to jako EIC Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 69 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl