Zaczął się rok wyborów prezydenckich. Czy „trzy w jednym” to jednak nie przesada? I Pendolino i mama, a na dokładkę jeszcze Putin. Być może akcja z pociągiem zasłuży na miano „ustawki” roku, choć to przecież dopiero początek…
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
khamul, po prostu Pendolino jest medialne. Wszyscy dziennikarze, bez względu na poglądy polityczne, zajmują się tylko Pendolinem. Histerię wokół Pendolino nakręcił rząd Tuska i sprzyjające mu media głównego ścieku (pamiętacie cyrk na dworcu we Wrocławiu w sierpniu 2013 i brylujących polityków PO z Nowakiem na czele?). A i środowisko mikolskie też dostało pierdolca na punkcie Pendolino. Za kilka miesięcy wszystko wróci do "normy". Tylko kolejarze podchodzą do tematu chłodno. Może dlatego, że podróżując po Europie na biletach FIP nie takimi pociągami już dawno temu jeździli...
Jezeli byla by w Polsce ochota juz dawno moglo szmigac Warszawa - Praga! Newiem po co 0 spoluprace jezeli chodzi o Pendolino. Niemci Pendolino Niechca to wielki konkurent Simensu. Jezeli kdes ochota do ruchu potym w Czechach Praha - Bohumín i CMK.
rail_user, nie pal głupa. Kto na co i kiedy rozpisywał przetargi ? Takie sprawy wymagają czasu, można było iść z rozwojem klasy EIC a nie pakować grube ,miliardy euronów w to co mamy na wyciągnięcie ręki. Na tą chwilę.
Z 10 lokomotywami na 200 km/h dedykowanymi głównie na BWE + 45 lokow o predkości do 160 km/h ? Wolne żarty. Sam piszesz , ze takie sprawy wymagaja czasu. Dobrze , ze PKP IC nie poszło droga kolei czeskich z predkościami pociągów.
Ponoć w trybie szybkim szykują modernizację i rozbudowę zasilania sieci trakcyjnej na odcinkach jazdy pendolino (ponad normatywny pobór energii). Ktoś może potwierdza znalezioną wnecie wiadomość?
----
pracuję w PGE (Polska Grupa Energetyczna)
jak zwykle na przełomie roku we wszystkich Oddziałach PGR - tworzy się plany inwestycyjne na następny rok
i NAGLE WSZYSCY dyrektorzy dostali pierd...a - bo dostali od Zarządu ROZKAZ, żeby wszystko odsunąć na bok i NATYCHMIAST szykować przetargi na wykonanie dodatkowych Podstacji Trakcyjnych na wszystkich trasach kolejowych na których jeździ Pendolino
A takich obiektów energetycznych o których ZAPOMNIANO bo NIE WIEDZIANO - jest kilkadziesiąt za kilkaset milionów zł
co się okazało?!
1) okazało się, że Pendolino pobiera tyle prądu, że w tym czasie brakuje prądu na inne pociągi które jadą w tym samym czasie po trasie Pendolino (*więc odwołuje się pociagi np.Matejko" i inne planowane - pod byle pretekstem np. małego zainteresowania pasażerów, albo awarii na trasie, albo awarii tamtych składów)
2) innym skutkiem tego ponadnoratywnego poboru energii przez Pendolino są właśnie awarie systemów sterowania na Posterunkach Kolejowych, na przejazdach itgp. - po prostu komputery siadają przy gwałtownie spadającym napięciu w sieci
3) mówi się, że także systemy hamulcowe Pendolino mają zakłócenia/awarie właśnie m.in. z BRAKU prądu (ze spadków napięcia w trakcji podczas jazdy)
-----------
Dobrze , ze PKP IC nie poszło droga kolei czeskich z predkościami pociągów.
A w czym kolej czeska na dzień dzisiejszy jest gorsza od naszej ?
Cytat:
Z 10 lokomotywami na 200 km/h dedykowanymi głównie na BWE + 45 lokow o predkości do 160 km/h ?
A teraz co mamy ? 20 ezetów ED250 które jeżdżą 160 km/h + 45 lokow o predkości do 160 km/h.
Też mi różnica. Odszczekam wszystko, jak ED będzie jeździło 220 - 250 km/h i czas przejazdu między Gdańskiem i Warszawą lub Krakowem i Warszawą zbliży się w okolice 2:00 h.
A chociazby to , że cześć pociagów dostala lokomotywy i wagony po byłych EIC. Ze w takim Światowidzie/Kossaku do Zamościa jadą przyzwoite wagony a nie "mechpomy".
A chociazby również to ze dla czterdziestu paru loków prędkość 160 km/h to kres możliwości. A predkość Non-Pendolino to 250 km/h.
OT
Swoja drogą nie neguje powrotu połączenia ale jak tam z frekwencją na odc. "zamojskim" ?
Ponoć w trybie szybkim szykują modernizację i rozbudowę zasilania sieci trakcyjnej na odcinkach jazdy pendolino (ponad normatywny pobór energii). Ktoś może potwierdza znalezioną wnecie wiadomość?
Jest to już druga wypowiedź tego typu na tym forum, więc być może coś w tym jest...
Zachwytu na temat pendolino absolutnie nie rozumiem w sytuacji, kiedy czas przejazdu tym pociągiem jest zbliżony do klasycznych składów wagonowych (przy 4 godzinach jazdy 10 min w tą czy w tą jest raczej bez znaczenia), a pociąg ten póki co nawet w założeniach nie będzie się zbliżał do swojej prędkości nominalnej 250 km/h, bo w porywach ma jechać 230 i to tylko na wybranych odcinkach...
Poza tym 4 trasy raptem, a jako podatnicy musimy dźwigać ten ciężar wszyscy. A ja jestem z Poznania, Szczecina, Lublina, Białegostoku... Co mi po tym pociągu na tych 4 wybranych trasach tylko??
A teraz co mamy ? 20 ezetów ED250 które jeżdżą 160 km/h + 45 lokow o predkości do 160 km/h.
Też mi różnica. Odszczekam wszystko, jak ED będzie jeździło 220 - 250 km/h i czas przejazdu między Gdańskiem i Warszawą lub Krakowem i Warszawą zbliży się w okolice 2:00 h.
Zaraz zaraz. Składy piętrowe Bombardiera Kolei Mazowieckich pojadą 160, jakieś Flirty i Impulsy ponoć też?
Zachwytu nie ma bo każdy kto jest w temacie wie , że mimo "szumnych" zapowiedzi władz pekapu projekt jest dopiero na początku realizacji a nie w końcowej fazie. Dla mnie ostatni etap będzie, gdy składy ED osiągną prędkość 200 km/h na trasie "gdańskiej" i 200-230 km/h na CMK. Wtedy dopiero będzie można "odtrąbić" sukces ( techniczny). A czy będzie to również sukces w pełni tego słowa znaczenia zależy od władz PKP IC. Bo na razie idzie jak "po grudzie" np. z systemem DSS.
Co do tras i "dźwigania ciężaru" - równie dobrze podatnik z Lublina może mieć pretensje, że płaci za wagony dla trasy Wrocław - Gdynia, czy Szczecin - Przemysl.
Czy wiadomo ktory egzemplarz pendolino zdefektowal? 24.12 jechalem 3502 to byl ED250-002 i bylo ok, 28.12 5308 jechal ED250-013, drzwi do wagonu 13 byly zablokowane, toaleta zamknieta, a w toalecie dla niepelnosprawnych zatkana umywalka i woda przelewajaca sie po podlodze. Pociag bardzo gwaltownie hamowal miedzy Ciechanowem a Kaleczynem. Ruszyl po kilkuminutowym postoju i potem ogladali 10 min sklad na Wschodnim. Konduktor nie odpowiadal na pytania pasazerow o przyczyny hamowania.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Dla mnie ostatni etap będzie, gdy składy ED osiągną prędkość 200 km/h na trasie "gdańskiej" i 200-230 km/h na CMK.
A dla mnie sukces by był jakby chociaż na CMK było pełne 250 km/h, czyli taka prędkość do jakiej zdaje się zaprojektowano ten pociąg i jaka w sposób znaczący odróżnia go od jeżdżących 160 km/h, a mogących też jechać 200 km/h składów wagonowych, które w Polsce już mamy i jakoś nie były do tej pory postrzegane jako ostatni cud techniki.
A w ogóle zastanawiam się, dlaczego klasy pociągów EIP nie wprowadzono już z rok temu albo lepiej Przecież część z tych połączeń jest realizowana przez składy wagonowe z lokomotywą, nie? Więc to wcale nie obecność Pendolino decyduje o klasie pociągu okazuje się
A w ogóle zastanawiam się, dlaczego klasy pociągów EIP nie wprowadzono już z rok temu albo lepiej Przecież część z tych połączeń jest realizowana przez składy wagonowe z lokomotywą, nie? Więc to wcale nie obecność Pendolino decyduje o klasie pociągu okazuje się
Jeszcze się z takim nie spotkałem. Składy w rozkładzie przewidzianym dla EIP jadące Lok+wagony robią to jako EIC
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum