Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 77, 78, 79  Następny
Polski sen o Pendolino
Autor Wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 16-01-2011, 14:48    Odpowiedz z cytatem

CMK to nie tylko tory.Tam trzeba było przeprojektować cała sygnalizację na inne drogi hamowania nie wiem na jakim to jest etapie.Co z urządzeniami zabezpieczenia ruchu ? Nasze SHP i czuwaki to już archaizm.My nie mamy zdaje się własnego systemu to pewnie założymy jakiś egzotyczny którego nie ma żaden z sąsiadów ...No i duży zonk czyli zasilanie linii które w całości nadaje się do przebudowy tzn. podstacje muszą być na 110 kV a one muszą być zasilane z linii napowietrznych których też nie ma.... Jeśli chodzi o Pendolino to one w założeniu miały się sprawdzać na zmodernizowanej (kiedyś) trasie warszawa-Gdańsk gdzie na 55% trasy miały osiągać 200 km/h tam gdzie zwykłe składy mają jeździć 160 km/h.na pozostałej części trasy nawet Pendolino musi jeździć wolniej bo tam są łącznie 272 łuki o łącznej długości 111km (34% całej trasy) wiele o promieniach rzędu 600 m lub mniej w rejonach stacji węzłowych.Skrócone dane podałem za TTS nr.7-8/2009.Jakby się tak dobrze zastanowić to chyba faktycznie lepiej byłoby po prostu wydłużyć CMK do Gdańska zamiast robić na siłę tę modernizacje żeby uzasadnić wątpliwy zakup Pendolino.I jeśli się jeszcze założy że projektowane koleje dużych prędkości będą takie nie tylko z nazwy tzn. geometria umożliwi szybka jazdę zwykłym składom czyli tak jak wszędzie na świecie to zakup Pendolino całkiem traci sens.Żeby się nie rozpisywać ja wybrałbym składy ICE a jako system zabezpieczenia niemieckie LZB.Jedno i drugie dopracowane i sprawdzone eksploatacyjnie z prędkościami do 330 km/h.Od razu dopuszczenie na Niemcy i być może Rosję która zakupiła wersję ICE nazwaną Velaro (proponowana także Polsce).
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 16-01-2011, 16:54    Odpowiedz z cytatem

Ale E65 północ już jest modernizowana i teraz trzeba zrobić wszystko, żeby ta modernizacja nie poszła na marne. Skoro chciałbyś budować północną CMK (też bym chciał, ale decydenci podjęli inną decyzję), to nie pisz, że dostosowanie CMK do 250 km/h to jakiś kosmos. Wystarczy tylko chcieć i znaleźć trochę więcej pieniędzy na ten cel.

Chyba że powiemy sobie szczerze, że nas nie stać, nie kupimy Pendolino, na CMK zrobimy tylko tyle, żeby starczyło na 200 km/h i spróbujemy kupić Elfy na 190 km/h. PIC nie utonie w gigantycznym kredycie, PLK jakoś się wyrobi, a krajowy przemysł (PESA) zyska nowy bodziec do rozwoju. Ale wtedy trzeba być w tym konsekwentnym na każdym etapie, a nie rat tak, raz siak.

Swoją drogą, czy Newag miał w planie zrobić 19/20WE na 200 km/h czy nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 16-01-2011, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Pendolino nie kupujmy bo nie ma po co w biednym kraju.Istniejącą CMK dostosujmy stopniowo bo to jednak duże wydatki i tych "trochę pieniędzy" to będzie dużo jednak.A o północnym przedłużeniu CMK trzeba mówić śmiało i otwarcie bo tylko taka trasa będzie w pełni wartościowa.Modernizacja wyczerpuje możliwości rozwoju istniejącej linii bo już po prostu nie da się dalej modernizować a prędkość maksymalna 160 km/m to już trochę trąca myszką jak na te czasy....Nigdzie też nie robi się modernizacji czy nie buduje linii pod konkretne serie taboru a tak u nas od razu zaczęło się mówić.To tylko my chcemy mieć dedykowane babole dla Pendolino żeby na kawałku toru mogły sobie pojeździć nabijając kabzę zagranicy...Newag czy Pesa mogą rozwijać nowe konstrukcje ale muszą mieć konsekwentnie czytelne sygnały w jakim kierunku rozwoju taboru mają iść i czy potem ktoś to kupi żeby sie nie okazało że utopią miliardy w rozwój nowych szybkich konstrukcji a potem buraczanymi decyzjami kupi się zagraniczne badziewie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-01-2011, 12:52    Odpowiedz z cytatem

ALSTOM – Śledztwo w sprawie domniemanej korupcji

Brytyjska policja anty-korupcyjna jest przekonana, że francuski koncern ALSTOM w Wielkiej Brytanii do 2010 roku w celu podpisania nowych kontraktów wypłacił 100 milionów EUR łapówek dla decydentów na całym świecie. To jeden z tematów najnowszego, poniedziałkowego (17.1.2011) wydania kolejowego magazynu telewizyjnego KOLEJWIZJA. Magazyn informuje, że ALSTOM zaprzecza tym zarzutom. W Polsce, przewoźnik PKP Intercity zamierza zakupić od tej firmy pociągi typu PENDOLINO. W 2010 roku polskie CBA postawiło zarzuty byłemu dyrektorowi warszawskiego metra w związku z zaplanowanym zakupem pojazdów firmy ALSTOM.

Francuski koncern ALSTOM to potentat w dziedzinie produkcji pojazdów i wyposażeń kolejowych oraz budowy elektrowni. Zatrudnia 96.500 ludzi w 70 krajach. Wykazuje roczne obroty wysokości 23 miliardów EUR. Jest prawie wyłącznym dostawcą taboru kolejowego francuskich dla kolei państwowych SNCF. Nasze zdjęcia przedstawiają ruch kolejowy na południo-francuskiej stacji Portes-de-Valences.

10 stycznia 2011 roku, londyński dziennik THE TIMES użył cytat z akt sądowych londyńskiego Sądu Administracyjnego. Dokumenty zostały zebrane przez brytyjski odpowiednik polskiego CBA, „Serious Fraude Office” SFO, czyli Biuro d/s Poważnych Oszustw. W marcu 2010 roku brytyjskie SFO zarekwirowało dokumenty firmowe w trakcie szeroko zakrojonej akcji przeszukania dziewięciu pomieszczeń firmowych oraz prywatnych koncernu ALSTOM. Akcję przeprowadziło 109 agentów SFO oraz 44 policjantów. Aresztowano dwóch najwyższych dyrektorów ALSTOMu, Stephena B. oraz Roberta P.

Na podstawie dokumentów firmy SFO ustaliło, że brytyjska filia ALSTOMu działała w latach 2004 - 2010 jako centralna „pralnia pieniędzy” koncernu, wypłacąc zagranicznym urzędnikom na całym świecie łapówki wysokości 81 milionów funtów, czyli około 371 milionów złotych. „Korupcyjne wypłaty prawdopodobnie zostały zakamuflowane jako umowy doradztwa”, THE TIMES cytuje z akt sądowych.

Dokumentacja SFO, policji stołecznej oraz policji z Leistershire jest częścią akt w sprawie aresztowania wcześniej dyrektorów firmy ALSTOM odwołujących się od zatrzymania oraz wykorzystaniu dokumentów firmy w śledztwie dotyczącym korupcji. Dyrektorzy ALSTOMU utrzymują, że nic o korupcji nie wiedzą- a nawet, gdyby zarzuty były podstawne, to z nich nie wynika ich osobisty udział w ewentualnym procederze.

W 2010 roku czasowo aresztowano byłego dyrektora spółki „Metro Warszawskie”, Bohdana Z., oraz byłego stołecznego urzędnika Tadeusza N. Aresztowania nastąpiły w związku ze śledztwem CBA oraz prokuratury wrocławskiej w sprawie domniemanej korupcji w związku z zamierzonym zakupem pojazdów firmy ALSTOM. Śledztwo toczy się we współpracy z prokuraturą w Szwajcarii z którą został założone wspólny zespół śledczy. Państwowy przewoźnik PKP Intercity zamierza kupić od ALSTOMa za 2,5 miliarda zł 20 pociągów serii Pendolino, włącznie z zapleczem technicznym oraz serwisowaniem. Jeszcze nie wiadomo, czy PKP Intercity będzie w stanie uzbierać potrzebną kwotę. 5 tego stycznia 2011 roku prezes spółki Grzegorz Mędza ujawnił, że koszt zakupu ALSTOM-owskich pociągów może być jeszcze wyższy, bowiem firma rozważa zakup pociągów z dodatkowym mechanizmem wychylności pudła.

Na razie w Polsce nie ma żadnych tras kolejowych przygotowanych do używania takiego mechanizmu. Jeśli takie trasy by powstały, byłyby droższe w utrzymaniu niż normalne trasy kolejowe, co z kolei wymagałoby ustaleń z zarządcą, firmą PKP Polskie Linie Kolejowe.

Szwajcarska prokuratura od dziesięciu lat prowadzi coraz szerszej zakrojone śledztwo w sprawie domniemanej korupcji oraz prania pieniędzy koncernu ALSTOM. W Anglii również na prośbę prokuratury szwajcarskiej wszczęto postępowanie. Przekazane po przeszukaniach w Anglii dokumenty firmy ALSTOM doprowadziły w maju 2010 roku do formalnego oskarżenia szwajcarskiego prywatnego bankiera Oskara H. W oczach federalnego rządu oraz prokuratury Szwajcarii, bankier jest winien zorganizowania dla ALSTOMu 344 milionów EURO w celu skorumpowania urzędników na całym świecie.

Koncern ALSTOM odrzuca zarzuty. Jego dyrektor do spraw zwalczania korupcji Jean-Daniel Laine udzielił wywiadu brytyjskiemu dziennikowi THE TELEGRAPH. Przekonywał, że koncern ALSTOM pod względem wewnętrznych procedur anty-korupcyjnych jest, tu cytat, ”jednym z najlepszych w swojej klasie.” Wraz z grupą 17 osób, dyrektor Laine sprawdza każdego z doradców koncernu. Wypłaty bada pięcio-osobowa komisja. Mimo wszystko, Laine przyznaje, że nie może mieć pewności, czy niektórzy z aprobowanych doradców nie dokonali za plecami centrali nielegalnych wypłat. Laine kieruje działem zwalczania korupcji koncernu ALSTOM od 2006 roku. Dopiero, gdy wszystkie zarzuty korupcyjne wobec firmy zostaną oddalone, Laine będzie przekonany, że wprowadzone przez niego mechanizmy są skuteczne.

Generalny dyrektor ALSTOMu Patrick Kron lubi wielkie pokazy, gesty oraz ważne słowa. W telewizji internetowej swojego koncernu, prezes wyjaśnia ważność oraz zasady kodeksu etycznego przedsiębiorstwa.

„Ostatnio ponownie potwierdziliśmy naszą tożsamość, nasze wartości oraz zasady menadżementu. Częścią tych zasad jest fakt, że mamy specyficzny stosunek do kodeksu etycznego. Dodatkowo, w tej chwili jesteśmy w trakcie zatrudnienia dużej ilości nowych pracowników. To dobry moment do odnowienia na najwyższym poziomie tego kodeksu dla współpracowników od dawna, jak i nowych pracowników. W kodeksie wszystkie reguły są ważne. Jednak szczególnie podkreślamy trzy reguły: sprawiedliwa konkurencja, walka z korupcją oraz kontrole wewnętrzne.”

„Możemy mieć najlepsze pomysły i procedury”, przyznaje dyrektor Laine w THE TELEGRAPH. „Ale uczciwość jest cechą osobistą. Każdy zatrudniony musi zaakceptować taką koncepcję.”

Kiedy w 2006 roku wybuchł skandal łapówkarski niemieckiego koncernu SIEMENS, kierownictwo firmy również odrzuciło zarzuty. Tak jak w przypadku Alstomu, śledztwo w Niemczech przeciwko Siemensowi dopiero rozpoczęto na podstawie akt prokuratury szwajcarskiej. Afera zakończyła się ujawnieniem wypłat łapówek przez Siemensa do wysokości miliarda EURO. Aresztowano i wskazano na więżenie menadżerów koncernu, który musiał wypłacić wielomilionowe odszkodowania i kary.

Dopiero w listopadzie 2010 roku, były minister finansów Niemiec Theo Waigel jako specjalny obserwator władz niemieckich oraz amerykańskich oznajmił: „Siemens jest czysty.” Waigel doszedł do takiego wniosku po weryfikacji 1600 współpracowników Siemensa oraz po kontrolach w dwudziestu krajach całego świata.

Co ciekawe: Waigel nie natrafił ani na jeden kontrakt, który Siemens by stracił z powodu niezapłacenia łapówki. W wywiadach prasowych były minister przekonuje, że w obecnych czasach konsekwentne prowadzenie tak zwanego Clean Business, czyli czystego interesu, jest zaletą w konkurencji z innymi.

Wygląda na to, że obecnie nadszedł czas na weryfikację kolejnego potentata branży kolejowej - ALSTOM.

Autor: Hermann Schmidtendorf
źródło informacji: KOLEJWIZJA


_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-01-2011, 15:27    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe ile nasi wzięli w łapę, bo że wzięli to raczej nie mam wątpliwości. Pytanie tylko kto wziął?

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 17-01-2011, 18:27    Odpowiedz z cytatem

Co taka cisza? Temat jest niezwykle intrygujący, prawdopodobnie rozwojowy i nikogo to nie rusza? Wszystkie kolejowe "media" milczą! I tylko nasze forum nie boi się kontrowersyjnych tematów.

Przecież w PKP ustawiane przetargi to norma! Od przetargów na takie duperele jak druk SRJP (WORK), przez sprzątanie wagonów i biur kolejowych, po modernizacje linii kolejowych (EL-IN). Tym bardziej tak duży przetarg jak zakup 20 sztuk Pendolino to nie lada gratka dla betoniarzy z PKP o lepkich rączkach. Tylko patrzeć jak odpowiednie służby zaczną węszyć...

_________________

Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Skowron Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2011
Skąd: Białystok

PostWysłany: 17-01-2011, 18:29    Odpowiedz z cytatem

Można podejrzewać, że ktoś z centrali czyli MI, bo to chyba ono (poprawcie mnie jeśli się mylę) jest odpowiedzialne za otwarcie przetargu na dostawę Pendolino (chyba, że wybierają inną drogę prawną, ale jaką?!)

Co z tego, że tutaj będziemy dyskutować, jak i tak żadne łeb ze stanowiska nie poleci. W innym kraju już dawno przy tylu wątpliwościach wymieniono by ekipę (dla świętego spokoju). U nas w ciągu miesiąca były 2 wpadki (rozkład i wagony IC) i nic. Teraz kolejne dwie (odprawa dla Wacha i przekręt z Padlino) i dalej będzie cisza. Beton, beton wszędzie beton.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-01-2011, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Tylko patrzeć jak odpowiednie służby zaczną węszyć...

Zaczną węszyć, albo nie zaczną. Pendolino to sprawa POlityczna, jeden z elementów pijaru naszego nieudolnego rządu.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grygus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2010
Skąd: Otwock

PostWysłany: 17-01-2011, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Proszę o zejście na ziemię, bo sprawa Pendolino ciągnie się już tyle lat, że doszukiwanie się tu winy obecnego rządu to bzdura Wink . Tym się zajmowało kilka ekip wcześniej oraz ekipa z PKP, która siedzi na stołkach od prawie 9 lat. Jak już snuć teorie spiskowe o łapówach to to szukać winnych właśnie w PKP.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
6855748

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec/Görlitz

PostWysłany: 17-01-2011, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Grygus, sprawa Pendolino dla PKP ciągnie się od czasów Janika, ale nas interesuje obecny przetarg ogłoszony przez PKP IC. A fakty się takie, że PKP IC przetarg na zakup 20 składów zespolonych ogłosiło na początku sierpnia 2008 r. Termin składania wniosków o udział w postępowaniu przetargowym upłynął 2 października 2008 r. Od kiedy rządzi Platforma Obywatelska? Od jesieni 2007 r. Tak więc za porażkę jak i za ewentualny sukces ws. Pendolino w tym przetargu wygranym przez kontrowersyjny ALSTOM odpowiada wyłącznie rząd Tuska.

_________________

Ten post został wysłany zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z dnia 18.07.2002)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fidzi123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2008
Skąd: Błądzim

PostWysłany: 17-01-2011, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe ile wzięły nasze magistry z PKP odpowiedzialne za przetarg. Bo na pewno wzięli. Przecież w naszym pięknym kraju co drugi przetarg jest ustawiony, a na kolei prawie każdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: 17-01-2011, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Pewne osoby wzięły swoje do kieszeni i teraz się śmieją prosto w oczy zwykłym podatnikom...

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-01-2011, 02:35    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W 2010 roku czasowo aresztowano byłego dyrektora spółki „Metro Warszawskie”, Bohdana Z., oraz byłego stołecznego urzędnika Tadeusza N. Aresztowania nastąpiły w związku ze śledztwem CBA oraz prokuratury wrocławskiej w sprawie domniemanej korupcji w związku z zamierzonym zakupem pojazdów firmy ALSTOM.

Było o tym na forum. Przypomnijmy:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9332

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 18-01-2011, 08:29    Odpowiedz z cytatem

No, a co myslicie o sprzedazy nieruchomisci przez PKP - ktore w 2010 roku osiagnely zaledwie 93 mlln zl.
Tylko tyle im sie udalo sprzedac, bo wszyscy patrza im na palce i nie moga brac lapowek.
Dlatego sprawa domniemanego lapowkarstwa jest intrygujaca.
Czy teraz gdy wszyscy patrza na PKP, tak po prostu ktos sobie wezmie lapowke, przez nikogo nie zauwazony???
Nie chce mi sie w to wierzyc...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 18-01-2011, 11:19    Odpowiedz z cytatem

A po czym poznasz że wzięto łapówkę ? Przelew na zagraniczne konto na hasło.Uzgodnienia z zaciszu gabinetów chociaż nawet cmentarz jest dobry jak pokazały (nie)rządy po...Jeśli chodzi o Alstoma/Pendolino to tamci się zapewne zorientowali że w tym kraju nic normalnie się nie da załatwić jak się nie posmaruje.Ktoś musiał za tym mocno lobbować i to pewnie będzie właśnie ten co wziął w łapę.Niestety tu się raczej nie robi stenogramów ze spotkań w sprawach takich kluczowych przetargów - a szkoda bo z nich by wyszło kto i co.My tu do niczego nie dojdziemy.Jeśli chodzi o nieruchomości to może być różnie.Wiele jest nieatrakcyjnych,poza tym jest kryzys.Zresztą ja im się trochę nie dziwię - jak wszystko sprzedadzą co jest wytypowane,to ktoś może uznać że nie mają racji bytu jako samodzielna spółka....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 79 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 77, 78, 79  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl