Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 79, 80, 81  Następny
Polski sen o Pendolino
Autor Wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 01-02-2011, 23:27    Odpowiedz z cytatem

W 2007 roku przy zamówieniu swoich 67 składów Railjet (każdy 6 wagonów zwykłych plus sterowniczy) OBB zapłaciło 800 mln €, co daje 12 mln € za jeden skład. Cena jest bez loka, bo część obsługujących je Taurusów Austriacy już wtedy posiadali, a inne dokupywali sukcesywnie i kwota do ich zakupu nie liczyła się do kontraktu. Niski koszt produkcji wynikał min. z umieszczenia ogromnej części produkcji tych składów na Słowenii.

Koszt jednego Pendolino dla Icków przy założeniu że nie dołożą im tilta to 21 mln; a tu przy założeniu że do każdego RJ dokupywano by Taurusa za ca. 4 mln € (mniej więcej tyle płaciło teraz za swoje ES64U4 PKP InterCity), wychodziłoby 16 mln Euro za jeden skład. Liczmy 17, za z pewnością niższy wolumen zamówienia IC. Czyli wychodzi od 4 do 5 mln € oszczędności na jednym składzie, tj. za 4 Pendolina wychodzi 5 RJ. Czyli zamiast 20 Pendolino stać by nas było na 24-25 Railjetów.

Ostatnim aspektem jest też to, że mielibyśmy je szybciej a być może i taniej, negocjując ich odkupienie... od OBB właśnie, te jeszcze nieodebrane oczywiście.
OBB jak ostatnio czytałem, oficjalnie z powodu kłopotów finansowych, nie zamierza odbierać pozostałej części składów (nie wszystkie jeszcze dostarczono). Dostawy mają (miały?) się skończyć w 2014 r. i część RJ jest w produkcji.

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 02-02-2011, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Pele napisał/a:
Ostatnim aspektem jest też to, że mielibyśmy je szybciej a być może i taniej, negocjując ich odkupienie... od OBB właśnie, te jeszcze nieodebrane oczywiście.
OBB jak ostatnio czytałem, oficjalnie z powodu kłopotów finansowych, nie zamierza odbierać pozostałej części składów (nie wszystkie jeszcze dostarczono). Dostawy mają (miały?) się skończyć w 2014 r. i część RJ jest w produkcji.


Tu zdaje się Czesi wykazali się należytym refleksem, bo wyrazili chęć ich zakupu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-02-2011, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Massel: Odnowa taboru Intercity jest niezbędna

Relacjonując pokrótce przebieg protestu kolejarzy w Krakowie, "Wiadomości" TVP odniosły się do przetargu na 20 składów zespolonych dla PKP Intercity, który wciąż nie został rozstrzygnięty.

- Odnowa parku taborowego Intercity jest niezbędna - powiedział w TVP wiceminister infrastruktury Andrzej Massel - Wagony, którymi jeździmy powstały w latach 70-tych i 80-tych, i pewien skok jest konieczny - dodał.

Według "Wiadomości", PKP Intercity "zapomniało" umieścić w specyfikacji przetargu wymogu wychylnego pudła. - Za tak gigantyczną kwotę, można by kupić prawdopodobnie nawet dwa razy tyle pociągów, które będą osiągać dokładnie tę samą prędkość jak Pendolino pozbawione mechanizmu wychylnego pudła - skomentował w TVP Adrian Furgalski, dyrektor programowy RBF.

Więcej...

źródło: TVP / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-02-2011, 19:03    Odpowiedz z cytatem

Massel: Zakup Pendolino "bardzo prawdopodobny"

24 listopada 2010 roku, podczas obchodów Dnia Kolejarza w Sali Kongresowej w Warszawie, Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk i ówczesny prezes PKP Intercity Grzegorz Mędza uroczyście podpisali umowę ramową na dofinansowanie przewozów przez okres 10 lat. Jak się później okazało, było to parafowanie projektu umowy, nie mające mocy prawnej. - Parafowanie umowy to fizycznie złożenie na niej podpisu - powiedział dziś "Rynkowi Kolejowemu" Cezary Grabarczyk.

Podpisanie właściwego dokumentu będzie możliwe dopiero po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Europejskiej. Być może dojdzie do tego w marcu lub kwietniu, KE wciąż nie wydała jednak decyzji w tej sprawie. Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, umowa wyposażona jest w mechanizmy zabezpieczające interesy operatora przewozów dotowanych przez skarb państwa. Chodzi przede wszystkim o przewozy na modernizowanej linii E65 z Gdańsk - Warszawa - Kraków/Katowice. - O konkurencji na tej linii będzie decydował Urząd Transportu Kolejowego. Przygotowanym już ustawom wzmacniającym rolę UTK sejm powinien się zająć jeszcze w tym półroczu - stwierdził Massel.

Komisja Europejska bada, czy mechanizmy zabezpieczające przewoźnika służby publicznej nie stworzą monopolu na remontowanej linii. Tymczasem właśnie zapewnienie dochodów na linii E65 przez podpisanie umowy z MI ma być gwarancją otrzymania przez Intercity kredytu na zakup składów Pendolino od Alstomu. Oferta francuskiego koncernu ważna jest tylko do końca bieżącego miesiąca, tymczasem w PKP Intercity nie ma już prezesa, a jego obowiązki pełni tymczasowo Lucyna Krawczyk. Minister i jego zastępca zaprzeczają, by stanowiło to problem - negocjacjami z Intercity zajmuje się nowominowany członek zarządu PKP Intercity Janusz Malinowski - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Massel. Wciąż rozważany jest zakup części składów Pendolino z technologią wychylnego pudła. - Pracujemy nad koncepcją kupienia 8-10 takich pociągów - powiedział Massel. Zapytany o szanse podpisania umowy z Alstomem przez PKP Intercity, Massel stwierdził, że to "bardzo prawdopodobne". Zakup Pendolino przez Intercity ponownie obiecał dziś minister Grabarczyk.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 18-02-2011, 19:11    Odpowiedz z cytatem

20 składów dla PKP Intercity - teraz piłka po stronie Alstomu

Umowa na dostawę 20 składów zespolonych produkcji firmy Alstom dla PKP Intercity wciąż nie została podpisana. Przewoźnik nie ma zabezpieczenia dla kredytu z EBI, którym byłaby 10-letni kontrakt na przewozy z resortem infrastruktury. Oferta Alstomu jest ważna jedynie do końca lutego, a przewoźnik nie może po raz drugi wnioskować o przedłużenie jej ważności. Może to jednak zrobić producent z własnej inicjatywy.

Oferta była ważna do końca grudnia, ale przewoźnik wystąpił o jej przedłużenie do końca lutego. Tak też się stało. Teraz o kolejnym przedłużeniu może zdecydować tylko Alstom, w przeciwnym razie oferta straci ważność i potrzebny będzie nowy przetarg.

- Uzgodnienia szczegółów umowy z Alstom są w toku i w przypadku, gdy do końca lutego (czyli dnia ważności oferty) nie uda się tych uzgodnień zakończyć, wykonawca ma prawo wystąpić z wnioskiem o przedłużenie oferty - poinformowała "Rynek Kolejowy" Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Przewoźnik oczekuje na zgodę Komisji Europejskiej na podpisanie 10-letniej umowy z Ministerstwem Infrastruktury na przewozy międzywojewódzkie, mającej być zabezpieczeniem kredytu z EBI na pokrycie części kosztów pozyskania składów. Czasu pozostaje mało, ponieważ 1 marca wchodzi w życie ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, która do czasu wydania niezbędnych rozporządzeń oraz stworzenia przez resort pierwszego planu transportowego, umożliwia MI zawieranie umów jedynie na okres maksymalnie 3 lat. A taki kontrakt, jak można się domyślać, nie będzie wystarczającym zabezpieczeniem dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego (więcej o znaczeniu uregulowań ustawy o publicznym transporcie zbiorowym pisaliśmy tutaj).

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 20-02-2011, 21:03    Odpowiedz z cytatem

W sumie nowy przetarg da szanse na ofertę od Siemensa. Ale po co? Dokończcie wreszcie coś w końcu. A nie 7 lat na E65...

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 21-02-2011, 17:14    Odpowiedz z cytatem

Alstom o Pendolino: Rozważamy przedłużenie oferty

Jak pisaliśmy w piątek, oferta Alstomu na dostarczenie 20 pociągów Pendolino dla PKP Intercity jest ważna jedynie do końca lutego, a przewoźnik nie może po raz drugi wnioskować o przedłużenie jej ważności. Może to jednak zrobić producent z własnej inicjatywy. Alstom nie podjął jednak jeszcze decyzji w tej sprawie.

W PKP Intercity od kilku tygodni nie ma już prezesa Grzegorza Mędzy, a jego obowiązki pełni tymczasowo Lucyna Krawczyk. Minister i jego zastępca zaprzeczają, by stanowiło to problem w negocjacjach z Alstomem - Rozmowami z Intercity zajmuje się nowomianowany członek zarządu PKP Intercity Janusz Malinowski - powiedział niedawno "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Massel. Francuski koncern potwierdza, że rozmowy wciąż są prowadzone.

- Rozmowy Alstomu i PKP Intercity wciąż trwają. Alstom rozważa także kolejne przedłużenie ważności swojej oferty, ale decyzja nie została jeszcze podjęta - poinformował "Rynek Kolejowy" Riccardo Pierobon z francuskiej centrali koncernu.

Przewoźnik oczekuje na zgodę Komisji Europejskiej na podpisanie 10-letniej umowy z Ministerstwem Infrastruktury na przewozy międzywojewódzkie, mającej być zabezpieczeniem kredytu z EBI na pokrycie części kosztów pozyskania składów. Czasu pozostaje mało, ponieważ 1 marca wchodzi w życie ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, która do czasu wydania niezbędnych rozporządzeń oraz stworzenia przez resort pierwszego planu transportowego, umożliwia MI zawieranie umów jedynie na okres maksymalnie 3 lat. A taki kontrakt, jak można się domyślać, nie będzie wystarczającym zabezpieczeniem dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-02-2011, 11:53    Odpowiedz z cytatem

Rząd ratuje kontrakt na Pendolino

Ministerstwo Infrastruktury dziś lub w poniedziałek podpisze z PKP Intercity 10-letnią umowę na przewozy międzywojewódzkie. To otworzy przewozowej spółce drogę do kontraktu na kupno szybkich składów Pendolino.

Jesienią rząd zdecydował, że państwowe PKP Intercity przez 10 lat dostaną niemal 2,8 mld zł dofinansowania do nierentownych pociągów międzywojewódzkich. To otworzy przewozowej spółce drogę do kontraktu na kupno szybkich składów Pendolino.

Projekt umowy, która ma obowiązywać w latach 2011 – 2020, został przesłany do Komisji Europejskiej. Bruksela sprawdza, czy dopłata nie stanowi zakazanej pomocy publicznej dla przewoźnika. Jak wczoraj przyznał w rozmowie z „DGP” Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury ds. kolei, unijni urzędnicy przysłali do Polski kolejną serię pytań. – Musimy rozwiać wszystkie wątpliwości. Pytania są bardzo precyzyjne i szczegółowe – mówi Andrzej Massel.

Jak się jednak okazuje, z podpisaniem kontraktu Ministerstwo Infrastruktury nie będzie czekać na zielone światło z Brukseli. – Umowę podpiszemy najpóźniej w poniedziałek. W marcu w trakcie bezpośrednich spotkań będziemy przekonywać do niej przedstawicieli Komisji Europejskiej – mówi wiceminister infrastruktury.

Rząd ściga się z czasem. Powód – 1 marca wchodzi w życie ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, która do czasu wydania niezbędnych rozporządzeń oraz stworzenia przez resort krajowego planu transportowego umożliwia MI zawieranie umów jedynie na okres maksymalnie 3 lat. Tymczasem 10-letnie porozumienie z PKP Intercity jest kluczem do sfinalizowania zakupu nowych pociągów za 400 mln euro. Tylko taka umowa może być zabezpieczeniem dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który chce pożyczyć naszemu przewoźnikowi brakujące 200 mln euro. Drugie tyle spółka ma zagwarantowane z unijnych funduszy.

Na kalendarz nerwowo zerkają również przedstawiciele Alstomu, który jako jedyny zaoferował swoje pociągi PKP Intercity. Oferta autorstwa francuskiego producenta Pendolino wygasa w niedzielę 27 lutego. Przedłużyć ją może jedynie Alstom. Jak ustalił „DGP”, producent zamierza pójść polskiej firmie na rękę.

– Byłoby wskazane, aby obie strony miały dodatkowy czas na sfinalizowanie spraw finansowania i przygotowanie kontraktu – poinformował nas Riccardo Pierrobon, dyrektor do spraw komunikacji Alstom Transport. Koncern nie chce jednak mówić o żadnych terminach.

– Zasugerowaliśmy producentowi wydłużenie oferty o co najmniej dwa miesiące. Trzy to wariant całkowicie nas satysfakcjonujący, w którym uda się zamknąć finansowanie i podpisać kontrakt na dostawę Pendolino. Mamy sygnały, że decyzja będzie na „tak” – mówi nam osoba z PKP Intercity.

Zakup szybkich pociągów to jeden z najdłuższych kolejowych przetargów w Europie. Poszukiwanie producenta, który dostarczy nowoczesne składy mknące z prędkością ponad 200 km/h, trwa już 30 miesięcy. Pendolino mają się pojawić na trasie Gdańsk – Warszawa – Kraków/Katowice na przełomie 2013 i 2014 r.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 25-02-2011, 17:01    Odpowiedz z cytatem

Czyli już po 1 Marca, nie będzie można zawierać umów takich jak Arriva RP na 10 lat???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

michalkostek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lut 2011
Skąd: trzebinia

PostWysłany: 25-02-2011, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Będzie można ale na całkowicie innych zasadach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-02-2011, 10:42    Odpowiedz z cytatem

Oferta na Pendolino przedłużona o trzy miesiące

Zgodnie z przewidywaniami, Alstom przedłużył ofertę na 20 składów zespolonych Nuovo Pendolino złożoną w zeszłym roku w przetargu organizowanym przez PKP Intercity. To już drugie przedłużenie oferty - tym razem aż o kolejne trzy miesiące.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-03-2011, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Pendolino nie popędzi

W maju zakończy się rozpisany przez PKP Intercity przetarg na dostawę pociągów zespolonych. Kolej w nędzy straci kolejne miliardy. Oj Grabarczyk, Grabarczyk!

Jej pierwsza odsłona to rozpoczęta w 2008 r. modernizacja linii kolejowej E-65 z Gdańska do Warszawy. Trasę modernizowano z taką myślą, że będą po niej kursować pociągi wyposażone w system tilt, zwany po naszemu wychylnym pudłem. Dzięki temu ustrojstwu składy na łukach rozwijają o 35 proc. większą prędkość w porównaniu z pociągami klasycznymi, co znacznie skraca czas podróży. Lecz żeby stosowanie wychylnego pudła było możliwe, torowisko - a zwłaszcza łuki - musi spełniać wiele rygorystycznych wymogów, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Podczas remontu linii E-65 poniesiono je, bo studium wykonalności zakładało, że będą po niej kursować pociągi z mechanizmem wychylnym. Tyle tylko, że PKP Intercity rozpisało przetarg na dostawę 20 składów zespolonych i w Istotnych Warunkach Zamówienia na temat systemu tilt nawet się nie zająknęło. Bo, jak się okazało, wychylnych pudeł zwyczajnie sobie nie życzy, spółka bowiem uznała, że sprawdzają się one wyłącznie w terenie górzystym, wymagają dokładnej i rzetelnej obsługi technicznej, a na dodatek znacznie podwyższają koszt zakupu pociągów. Istotnie - skład z tilt jest droższy o 10 proc. Tymczasem modernizacja trasy z Trójmiasta do stolicy pochłonie ponad 10 mld zł. Wskutek rezygnacji PKP IC z wychylnych pudeł znaczna część tych miliardów zwyczajnie wyląduje w błocie, a czas podróży z Gdańska do Warszawy będzie tylko ciut krótszy w porównaniu z pociągiem klasycznym (wychylny z Gdańska Głównego do Warszawy Wschodniej miał jechać 2 godziny i 3 minuty; bez pudła pojedzie 2 godziny i 40 minut - o kilka minut krócej niż klasyczny. Bilet 2. klasy ma kosztować 100-150 zł. Przetarg na dostawę pociągów formalnie jeszcze się nie zakończył, ale na placu boju pozostał tylko jeden dostawca - francuski Alstom produkujący pociągi Pendolino. Za 20 takich składów PKP IC ma zapłacić 400 min euro, czyli 1,6 mld złotówek. Do tego należy doliczyć koszt budowy i utrzymania zaplecza technicznego itd. Łącznie: ok. 3 mld zł. - Zakup Pendolino bez pudła wychylnego to absurd. I to taki, którym powinny zająć się stosowne służby - mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - Po pierwsze dlatego, że zmarnowano publiczne pieniądze na modernizację linii E-65 pod składy z wychylnym pudłem. Po drugie za kwotę, którą trzeba wydać na Pendolino, można kupić 40 klasycznych pociągów o identycznych osiągach. Nawet gdyby składy były wyposażone w tilt, sensowność ich zakupu byłaby wątpliwa. Bo przecież ostatecznie chodzi o to, żeby wreszcie pasażerowie przestali podróżować w warunkach urągających zdrowemu rozsądkowi. O wiele sensowniej byłoby więc zainwestować w remont stojących na bocznicach wagonów. Gruntowana modernizacja jednego kosztuje 100 tys. zł. Sytuację uzdrowiłoby 800 dodatkowych wagonów, a więc łączny koszt to 80 min zł. Rzeczywiście - 20 pociągów Pendolino (w każdym mieści się 400 pasażerów) z pewnością nie sprawi, że przestaniemy jeździć na korytarzu z mordą przyklejoną do okna. Wszak PKP IC rocznie przewozi 37 milionów obywateli (jak twierdzą fachowcy w ciągu minionego roku spółce ubyło 15 milionów pasażerów) i według najnowszego rozkładu jazdy operuje prawie 400 pociągami. 20 składów wobec tych liczb to zaledwie kropla. Kropla, ale za to kosztowna. Tymczasem na początku tego roku prezes PKP Intercity przyznał, że sytuacja finansowa spółki jest trudna. W momencie gdy spółka wygenerowała 100 min zł straty tylko w pierwszym kwartale, to temat płynności się robi palący. To nie jest temat, czy my wydamy na jakieś nowe inwestycje, tylko jest temat utrzymania normalnego funkcjonowania firmy - powiedział "Rynkowi Kolejowemu", branżowemu periodykowi. Dziś PKP IC twierdzi, że spółkę stać na zakup gadżetu o nazwie Pendolino. Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP IC, poinformowała nas, że połowa środków na zakup ma pochodzić z UE, a resztę skredytuje Europejski Bank Inwestycyjny, co chyba miało znaczyć tyle, że spółka swojej kasy nie wyłoży. Tyle że kredyty trzeba spłacać, a Czesi, którzy już wcześniej kupili Pendolino, dziś plują sobie w brodę, bo pociągi przynoszą straty. W latach 90. PKP już raz chciały kupić składy szybkich pociągów. I to z wychylnym pudłem. Przetarg zakończył się w 1998 r. i wygrał Pendolino, ale do realizacji inwestycji nigdy nie doszło. Kontrola NIK wykazała bowiem, że ogłoszenie i przeprowadzenie przetargu na wybór dostawcy pociągów było niecelowe i nosiło cechy niegospodarności. Postępowanie przetargowe w sprawie udzielenia zamówienia publicznego przeprowadzone zostało z rażącym naruszeniem ustawy o zamówieniach publicznych. Przetarg unieważniono. Do pudła nikt nie trafił.

źródło: Tygodnik "NIE"

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-03-2011, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Jest Malinowski, będzie Pendolino?

W ubiegłym tygodniu nowym prezesem PKP Intercity został Janusz Malinowski, który uprzednio zajmował się w tej spółce m. in. sprawami związanymi z problemami taborowymi i negocjował z Alstomem warunki zakupu przez przewoźnika składów Pendolino. Czy jego nominacja to kolejny krok w stronę zamówienia składów zespolonych z Savigliano?

Według "Dziennika Gazety Prawnej", prowadzenie negocjacji z Alstomem było argumentem, który ostatecznie zadecydował o tym że zaproponowano Januszowi Malinowskiemu objęcie funkcji prezesa spółki. Byłby to kolejny krok pokazujący, jak bardzo polskiemu rządowi zależy na zamówieniu przez Intercity pociągów Pendolino. Przed miesiącem podpisana została umowa na świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich przez okres 10 lat. Ma ona zapewnić zabezpieczenie kredytu na zakup Pendolino, tyle że wcale nie jest pewne, czy Komisja Europejska uzna ją za zgodną z prawem. Podobne umowy zanegowano już m. in. w Hiszpanii. Rozmowy w tej sprawie prowadzi z komisją wiceminister Andrzej Massel, który uznaje zakup składów za "bardzo prawdopodobny".

Z wyboru Janusza Malinowskiego na prezesa PKP Intercity zadowolony jest Alstom. - Pan Malinowski bardzo dobrze zna ten projekt i trudności z nim związane. Jest też doskonale obeznany z naszą ofertą. To nas cieszy, gdyż pozwoli mu podjąć najlepsze dla PKP Intercity decyzje - poinformował "Rynek kolejowy" Riccardo Pierobon z Alstomu. - Intercity robi obecnie wszystko, co konieczne, żeby pozytywnie zakończyć projekt zakupu pociągów - zaznaczył Pierobon. Przedstawiciel Alstomu jest przekonany, że do końca maja, kiedy upływa ważność oferty producenta, większość spraw będzie już ustalonych. - Kluczowa oczywiście jest sprawa finansowania zakupu pociągów, lecz tu także nastąpił znaczący progres - stwierdził Pierobon.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-04-2011, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Umowę na szybkie pociągi Pendolino PKP podpisze w drugiej połowie maja

Kontrakt na 20 szybkich pociągów podpiszemy między 15 a 31 maja – mówi „DGP” Janusz Malinowski, nowy prezes PKP Intercity. Pierwsze składy wyjadą na tory w lutym 2014 r.

PKP Intercity szykuje się do największego zakupu w historii. Za 400 mln euro kupi 20 składów Pendolino francuskiego Alstomu mogących się rozpędzać do 250 km/h. Połowa pieniędzy będzie pochodzić z UE, drugą pożyczy Europejski Bank Inwestycyjny.

– Finalizujemy transakcję – cieszy się Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. – Do końca tego tygodnia gotowy będzie wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych. Jesteśmy na ostatniej prostej w rozmowach z EBI – dodaje. Podpisanie kontraktu zapowiada na drugą połowę maja.

Na dniach dokumentacja dotycząca unijnych środków trafi do Centrum Unijnych Projektów Transportowych, a później przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego do zaakceptowania przez KE. Ta musi zezwolić na 10-letnią umowę na dofinansowanie połączeń międzywojewódzkich PKP Intercity, która będzie stanowić zabezpieczenie dla kredytu z EBI.

Pierwszych osiem pociągów znajdzie się w Polsce w lutym 2014 r. Wszystkie wyjadą na tory do wakacji. Będą kursować z Gdańska przez Warszawę do Krakowa i Katowic.

Maciej Szczepaniuk

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 06-04-2011, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Chciałby zrócić uwagę na magiczne słowo w powyższej wiadomości:

Pirat napisał/a:
[...]
Pierwsze składy wyjadą na tory w lutym 2014 r.
[...]
Pierwszych osiem pociągów znajdzie się w Polsce w lutym 2014 r.
[...]


Wprawdzie to już nie ta epoka, ale dostawa taboru dla PKP w tym miesiącu jest symboliczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl