Powtórzę to co już napisałem w wrześniu. Maszyniści Pendolino, z którymi rozmawiałem na pokazie w Gdańsku powiedzieli, że do Gdańska dojedziemy Pendolino dopiero w grudniu 2015 roku. Nie ma siły aby modernizację całej trasy zakończyć do września tego roku. Tak naprawdę to skończony jest tylko odcinek od Warszawy do Gołotczyzny.
Pendolino ograniczone do 160 km/h? PKP IC protestuje
Jak donosi „Puls Biznesu”, Alstom chce przekazać PKP Intercity pociągi Pendolino homologowane tylko do prędkości 160 km/h. Na certyfikację wyższej prędkości na razie nie starczy czasu. Przewoźnik i ministerstwo protestują.
MIR: oczekujemy, że Alstom wywiąże się ze swoich zobowiązań wobec PKP IC
Piotr Popa, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że MIR przedstawił ambasadorowi Francji stanowisko polskiego rządu w sprawie problemu wokół kontraktu na dostarczenie przez Alstom 20 składów typu Pendolino dla PKP Intercity.
Zarząd PKP Intercity oświadcza, że kontrakt podpisany z firmą Alstom, zobowiązuje producenta do przekazania pociągów posiadających homologację dopuszczającą eksploatację na terenie Rzeczpospolitej Polskiej z prędkością max. do 250 km/h. Inne działanie stanowiłoby istotne naruszenie warunków zamówienia. W związku z otrzymanymi, niepokojącymi informacjami dotyczącymi dokumentacji homologacyjnej pojazdów EMU 250 PKP (ED250) złożonej w Urzędzie Transportu Kolejowego (UTK), w tym w szczególności w zakresie prędkości maksymalnej przedmiotowych pociągów, Zarząd PKP Intercity zwrócił się do producenta z prośbą o pilne wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Wysłany: 29-03-2014, 14:38 Optymalizacja kursów Pendolino - praca licencjacka
Jeśli ktoś ma chwilę to proszę o uzupełnienie krótkiej ankiety, która będzie mi bardzo potrzebna przy pisaniu pracy licencjackiej o optymalizacji kursów Pendolino:
Czy polskiej kolei potrzebny jest zakup pociągów Pendolino? Wczoraj "Puls Biznesu" ujawnił, że Alstom chce na razie przekazać PKP Intercity pierwszych osiem pociągów z homologacją tylko do prędkości 160 km/h. Według wiceprzewodniczącego sejmowej Komisji Infrastruktury i posła PiS Krzysztofa Tchórzewskiego, nawet przy homologacji na 250 km/h zakup pociągów i tak wydaje się być nietrafiony.
Homologacja Pendolino na 160 km/h – bo nie ma ETCS
Składy zespolone ED250 Pendolino będą homologowane na razie do prędkości „konwencjonalnej”, czyli 160 km/h, a nie docelowej – 250 km/h. Okazuje się, że winnym jest infrastruktura, wciąż niegotowa na większe prędkości.
ET05, po to, żeby pasażer mógł się poruszać nowoczesnym DALEKOBIEŻNYM składem, którego rozwiązania techniczne pozwalają mu dojechać nawet przy jednym czynnym silniku trakcyjnym. Ale chodzi przede wszystkim o standard wyposażenia. Póki co w Polsce nie produkuje się nic poza pociągami regionalnymi.. zresztą po co ja to tłumaczę, to chyba oczywiste jest.
A co do homologacji na 160km/h.. no i co z tego?? Przecież prędzej i tak nie pojedzie, dopóki ETCS nie zostanie założony, skalibrowany, przetestowany, wdrożony i odebrany. Co na nasze polskie warunki... myślę że potrwa jakieś 2 lata, zakładając wariant optymistyczny.
(...)rozwiązania techniczne pozwalają mu dojechać nawet przy jednym czynnym silniku trakcyjnym
O! I jest konkret.
Nareszcie wiemy, dlaczego nasze badziewiaki to kupiły - będą korzystać.
Ale - żeby nie było - chociaż znajomy rozwiązania miał brdziej "kosmiczne", to ze dwadzieścia lat wstecz, dwa kibelki na jednym czynnym wózku też jechał.
Ja wcale nie twierdzę że kibelki cokolwiek na świecie przebije...wbrew wszystkiemu mają swój urok i basta.. Podejrzewam że IC ma pewne jakieś tam plany odnowy taboru, pozostawienia tylko nowych wagonów na pudełkowe pociagi, przerzucenia czego się da na składy zespolone itp.. zgaduję, bo nie wiem na pewno. PędźDoliną to po prostu pierwszy krok. Czy dobry, pojęcia nie mam, czas pokaże.
po to, żeby pasażer mógł się poruszać nowoczesnym DALEKOBIEŻNYM składem
I na co ta nowoczesność, jak prędkość handlowa jest nadal bliżej 40 niż bliżej 100km/h... Te np. 3 h ze stolicy nad morze to wolę jechać kiblem niż 6h beztitlino...l
Za 20 składów "Pendolino" PKP Intercity zapłaci zagranicznemu producentowi 1,6 mld zł. Jaki jest sens zakupu tych ultradrogich pociągów, skoro na większości z funkcjonujących w Polsce tras kolejowych nie można bezpiecznie podróżować z prędkością wyższą niż 160 km/h?
Póki co w Polsce nie produkuje się nic poza pociągami regionalnymi.. zresztą po co ja to tłumaczę, to chyba oczywiste jest.
No właśnie problem jest taki, że większość społeczeństwa nadal uważa/myśli że Pesa, czy Newag zrobią podobne składy do Pendolino za 3 razy niższą cenę , no bo przecieżImpuls jechał dwie setki w Żmigrodzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum