Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 79, 80, 81  Następny
Polski sen o Pendolino
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-04-2011, 21:20    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity opublikowało dziś rozstrzygnięcie przetargu na dostawę 20 składów zespolonych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Za najkorzystniejszą uznana została oferta złożona przez konsorcjum Alstom Ferroviaria S.p.A. i Alstom Konstal S.A. Była to jedyna oferta w przetargu.

To kolejny krok ku zakupowi szybkich pociągów zespolonych przez PKP Intercity. Jak czytamy w opublikowanym dziś dokumencie, zaakceptowana oferta opiewa na kwotę 2 481 344 000 złotych. "Zamawiający stwierdził, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z Postępowania a złożona przez niego oferta spełnia wszystkie wymagania zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w ustawie Pzp, oraz nie podlega odrzuceniu, a Postępowanie nie podlega unieważnieniu. Uwzględniając fakt, że jest to jedyna oferta złożona w Postępowaniu, Zamawiający odstąpił od dokonywania jej oceny wg kryteriów oceny ofert przyjętych w Postępowaniu, i uznał ją za ofertę najkorzystniejszą" - czytamy w uzasadnieniu. Pod dokumentem podpisali się prezes PKP Intercity Janusz Malinowski i członek zarządu Lucyna Krawczyk.

O tym, że PKP Intercity planuje zaakceptować ofertę Alstomu mówiono już od dłuższego czasu. Francuski koncern, który zaoferował Intercity pociągi Pendolino ETR 610 z unieruchomionym systemem wychylnego pudła, dwukrotnie przedłużał ważność swojej oferty. Wielokrotnie przesuwane otwarcie ofert w przetargu miało miejsce 30 września, PKP Intercity wciąż nie ma zapewnionego finansowania zakupu szybkich pociągów. Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" rzeczniczka Intercity Małgorzata Sitkowska, wciąż trwają rozmowy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym dotyczące kredytu na zakup składów. Poręczeniem kredytu ma być umowa wieloletnia, podpisana z przewoźnikiem przez Ministerstwo Infrastruktury. Jej zgodność z prawem unijnym jest obecnie badana przez Komisję Europejską.

źródło: Rynek Kolejowy

Więcej:
http://www.intercity.pl/?page=Wyniki_postepowan_przetargowych&ph_center_start=show&cmn_id=2050

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EICKaszub Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 06-04-2011, 22:11    Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekaw jak będą te pociągi wyglądały. Chodzi mi o malowanie itp.

_________________
Bojkotuję forum z powodu uprawiania tam polityki oraz przez faworyzowanie danej opcji politycznej . Pozdrawiam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-04-2011, 11:27    Odpowiedz z cytatem

Alstom: Cena zawiera 12-letni koszt utrzymania Pendolino

PKP Intercity opublikowało wczoraj rozstrzygnięcie przetargu na dostawę 20 składów zespolonych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Zgodnie z przewidywaniami zaakceptowała została oferta Alstomu - jedyna, jaka padła w przetargu. Francuski koncern potwierdził dziś otrzymanie zawiadomienia o wyborze jego oferty.

- Zawiadomienie to standardowa procedura, nie świadczy o żadnym przełomie - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Riccardo Pierobon z Alstomu. Również rzeczniczka PKP Intercity Małgorzata Sitkowska stwierdziła, że ten dokument nie oznacza żadnego przyspieszenia w sprawie pozyskania pociągów Pendolino Alstomu. - Celem Alstomu pozostaje podpisanie umowy do końca maja 2011 roku - poinformował nas Pierobon.

Kwota, jaką Intercity zapłaci Alstomowi wynosi 2 481 344 000 złotych. Obejmuje ona cenę pociągów - 400 mln euro za 20 jednostek, koszt budowy i utrzymania warsztatów utrzymania technicznego - 30 mln euro, oraz utrzymanie pociągów przez okres co najmniej 12 lat za cenę 1,95 euro za każdy przejechany kilometr.

Podczas otwarcia ofert PKP Intercity podało, że przeznaczyło na kontrakt 2 miliardy 481 milionów 344 tys. złotych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 07-04-2011, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Dziwnym trafem własnie tyle - 2 481 344 000 złotych chciało przeznaczyć na realizację umowy. jakby było wiadomo, że składy mają być na 2014 to inni też by startowali np. siemens. Szkoda, bo znów PKP funduje nam marnowanie pieniędzy, znów koryto otwarte. PKP IC kompletnie nie potrzebuje takich składów, lepiej już kupić Rail Jet'a albo nowe wagony i lokomotywy. Za te pieniądze, rzeczywiście można by mieć nową jakość, a nie składy które na siebie nie zarobią.

Zobaczcie, ilu ludzi jeździ np z Katowic do Warszawy pociągami EIC. Ciekawe jak to się ma zwrócić skoro samo utrzymanie składu to 2E* 300km =600E =2400zł Ktoś myśli, że ludzie będą jeździć jedynym słusznym IC kiedy bilety będą po np 200zł. Mylą się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 07-04-2011, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Oby byly srebrne z blekitnym pasem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-05-2011, 13:48    Odpowiedz z cytatem

Wychylne pudło na pewno nie od razu

- Prawo zamówień publicznych na obecnym etapie przetargu wyklucza możliwość włączenia wychylnego pudła do umowy, która ma być podpisana z Alstomem - poinformowała "Rynek Kolejowy" Małgorzata Sitkowska, rzeczniczka PKP Intercity. Wciąż nie wiadomo, kiedy podpisana zostanie umowa na zakup 20 szybkich pociągów od Alstomu. Oferta francuskiego koncernu jest ważna do końca miesiąca.

- Termin podpisania umowy nie jest jeszcze znany, trwają nadal ustalenia w tej sprawie - informuje Sitkowska. To samo mówi producent - Alstom i PKP IC dyskutują i rozważają możliwości. Nie ma obecnie żadnych problemów, więc jesteśmy pewni, że umowa zostanie podpisana do końca miesiąca - twierdzi Riccardo Pierobon z Alstomu.

Dostarczone pociągi na pewno nie będą miały sprawnego systemu wychylnego pudła. - Prawo zamówień publicznych na obecnym etapie przetargu wyklucza możliwość włączenia wychylnego pudła do umowy, która ma być podpisana z Alstomem - informuje Sitkowska. Taką możliwość badało Ministerstwo Infrastruktury. Poinformowano o tym po ujawnieniu przez "RK", że wbrew pierwotnym zapowiedziom oferta Alstomu nie obejmuje systemu wychylnego pudła w pociągach Pendolino.

- Specyfikacja w tym postępowaniu przetargowym nie precyzowała czy pociągi mają być wyposażone w mechanizm wychylnego pudła. Oferta została złożona na pociągi bez wychylnego pudła - przypomina Sitkowska. - Toczą się rozmowy na temat możliwości „upgradowania” pociągów o system umożliwiający wychył nadwozia w przyszłości - przyznała Sitkowska.

Te rozmowy jednak raczej nie opóźniają podpisania umowy. - W tej chwili rezygnacja z rozstrzygnięcia przetargu oznaczałaby stratę co najmniej jednego roku. To z kolei wiązałoby się z ryzykiem niewykorzystania środków Unii Europejskiej na lata 2007-2013. Dlatego będziemy dążyli do zawarcia kontraktu - mówił w kwietniowym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" wiceminister infrastruktury Andrzej Massel.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 24-05-2011, 11:40    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity zamawia pendolino

30 maja przewoźnik podpisze kontrakt na dostawę 20 nowoczesnych pociągów Pendolino mogących się rozpędzać do prędkości 250 km/h – dowiedział się „DGP”. Spółka wciąż ma jednak kłopoty z zebraniem potrzebnych pieniędzy.

Data podpisania umowy została ustalona z Alstomem. Fety jednak nie będzie, tak jak nikogo z rządu ani nawet Ministerstwa Infrastruktury. Powód – PKP Intercity wciąż nie ma pieniędzy na ten zakup. Umowa zakłada, że przewoźnik będzie miał jeszcze trzy miesiące na zagwarantowanie finansowania. Francuska firma za dostawę 20 składów zażądała 400 mln euro.

Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, zapewnia, że kontrakt dojdzie do skutku.

– Kończymy organizowanie finansowania projektu – mówi „DGP”. Jak ustaliliśmy, Europejski Bank Inwestycyjny, który sfinansuje połowę zakupu pociągów (druga połowa pieniędzy pochodzi z funduszy europejskich), zażądał dodatkowej umowy z PKP Intercity i resortem infrastruktury lub gwarancji Skarbu Państwa na kredyt. Spółka szykuje dokumenty dla obu wariantów. Ostatnia korespondencja z resortem finansów wskazuje jednak, że przychyla się on do udzielenia spółce gwarancji – ustalił „DGP”. – Zakup pendolino jest elementem wakacyjnej ofensywy poprawiania wizerunku rządu – mówi nam osoba z kręgów władzy.

Francuzi zgodzili się na zapis, iż w przypadku rozwiązania kontraktu z winy PKP Intercity nie będą mieć żadnych roszczeń. Do czasu zebrania środków Alstom nie będzie jednak zamawiać podzespołów do budowy pociągów. Po co więc strony podpisują umowę? W maju upływa termin ważności oferty, jaką Alstom złożył w przetargu, i Francuzi nie zgodzili się na jej wydłużenie.

Do realizacji kontraktu potrzebna jest też zgoda Komisji Europejskiej, która opiniuje 10-letnią umowę dofinansowania przewozów międzywojewódzkich zawartą przez rząd ze spółką. Janusz Malinowski zapewnia, że KE da zielone światło do umowy, bo przejazdy pendolino nie będą dofinansowane środkami z budżetu. Pieniądze z państwowej kasy będą płynęły na realizację pozostałych połączeń, które są deficytowe.

Pierwszych osiem pociągów znajdzie się w Polsce w lutym 2014 r. Będą kursować z Gdańska przez Warszawę do Krakowa i Katowic. Pierwotnie pendolino miały wozić kibiców na Euro 2012.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-05-2011, 16:45    Odpowiedz z cytatem

"Sygnały dnia" - fragment rozmowy z Januszem Piechocińskim (PSL):

K.G.: I jeszcze jedna kwestia związana także z infrastrukturą, tym razem PKP. Oto wczoraj pojawiła się informacja, że PKP ma zamiar kupić składy Pendolino, to taki włoski pociąg superszybki. Pendolino, czyli Wahadełko, ten pociąg się wychyla na zakrętach, żeby móc je pokonywać z większą prędkością. Jest remont torów w Polsce właśnie pod to Pendolino, ale my kupimy to Pendolino bez owego wahadełka, bo podobno nie ma tylu zakrętów, więc po co kupować?

J.P.: No, wokół tego kontraktu bardzo dużo jest spekulacji prasowych i takich często mało pochlebnych opinii, bo z jednej strony przymierzamy się do budowy kolei dużych prędkości, z drugiej strony zwiększamy prędkość na centralnej magistrali kolejowej i chcielibyśmy nie tylko na Euro, ale przede wszystkim po Euro osiągnąć deklarowany stan, że będzie można się poruszać z prędkością dużo większą niż dzisiaj. To nie jest żadna tajemnica, że tylko 11% w Polsce sieci jest kolejowej, tej głównej, eksploatowanej przez Polskie Linie Kolejowe jest do prędkości około 160 km/h, no i m.in. powyżej, od 200 km/h to ten tabor kolejowy – i wagony, i lokomotywy – muszą mieć zupełnie inną konstrukcję ze względów choćby na bezpieczeństwo sterowaniem ruchem. No i założenie było takie, że uda nam się na Euro uzyskać odpowiednią jakość torów do Gdańska i właśnie ten tabor będzie kursował na odcinku północ–południe od Gdańska do Warszawy, do Krakowa i do Katowic, no bo tu wydaje się, że nieuchronnym jest podniesienie prędkości eksploatacyjnej na ceemce, tam jeszcze zostało 4 czy 5 styków droga w jednym poziomie, styków tory–drogi i one są do przebudowy, na tym odcinku także wprowadzany jest RTMS, czyli Elektroniczny System Sterowania Ruchem pozwalający przyspieszyć...

K.G.: A te pociągi, które się wychylają i z tego słyną, a my kupujemy bez, nie w tej wersji, bo po co wychylać, skoro nie ma zakrętów?

J.P.: Trzeba by było tutaj zaprosić nowego prezesa PKP Intercity, dlatego że to są kwestie techniczne. Jeżeli dotyczy to, że będą one jeździły tylko po linii CMK, to tam odpowiednie profile łuku są zapewnione. Pytanie jest jednak inne, to znaczy czy... i stawiam tutaj to jako myślę, że dużo większy problem – czy w terminie zostaną wykorzystane środki unijne na zakupy taboru, także dla przewozów pozostałych, czyli regionalnych dla transportu publicznego? Dlaczego to jest tak ważne? No bo z jednej strony jest taka ważna skarbonka środków unijnych, nazywa się transport miejski, tam mamy stosunkowo niskie wykorzystanie w dalszym ciągu środków unijnych, z drugiej strony są to klasyczne zakupówki, czyli ogłoszenie przetargu, dostawy takiego taboru mniej więcej w perspektywie 18–20 miesięcy, no i co ważne, na tym rynku osiągnęliśmy wielki sukces, bo polskie firmy – i PESA Bydgoszcz, i NEWAK z Nowego Sącza mają już dzisiaj tabor, który jest porównywalny jakościowo z taborem europejskim, a jest przy odpowiednio porównywalnych walorach eksploatacyjnych dużo tańszy. A więc byłaby to duża szansa także podtrzymania produkcji i dużych dochodów budżetowych dla budżetu państwa przy szybkim wykorzystaniu tego właśnie programu.

W czym leży problem? Choćby ostatnia sugestia czy propozycja ministra finansów o cięciu deficytów samorządowych. Te samorządy – mówię o 7 największych miastach – mogą nie wykonać szybko tego zadania z racji tego, że nie będą mogły wyemitować obligacji czy uruchomić kredytu na uzupełnienie wkładu krajowego do środków unijnych.

źródło: Polskie Radio

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-05-2011, 13:04    Odpowiedz z cytatem

Umowa na Pendolino podpisana

Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity oraz Thierry Best, Chief Commercial Office z Alstom Transport podpisali dziś po godzinie 10-tej umowę na dostawę 20 pociągów Pendolino dla PKP Intercity. Pierwszych osiem pojazdów pojawi się w Polsce w lutym 2014 r. Będą kursować z Gdańska przez Warszawę do Krakowa i Katowic. Wartość umowy to ponad 400 mln euro.

PKP Intercity i Alstom Transport podpisały dziś kontrakt o wartości 665 milionów euro na dostawę 20 pociągów dużej prędkości i budowę nowego zaplecza technicznego dla potrzeb utrzymania taboru. Kontrakt obejmuje również utrzymanie techniczne pociągów przez okres maksymalnie 17 lat. 7-wagonowe pociągi dla PKP Intercity będą wyprodukowane na bazie standardowej platformy konstrukcyjnej New Pendolino. Zgodnie ze specyfikacją zamawiającego zespoły nie będą wyposażone w system przechyłu nadwozia.

- Po wielu miesiącach procedur przetargowych i analiz przed chwilą podpisaliśmy kontrakt na zakup 20 bardzo nowoczesnych, komfortowych pociągów, dających skok dla polskiej kolei - powiedział prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. - Przede wszystkim pociągi dają nam nową jakość i najwyższy standard. Pociąg będzie zabierał na pokład 402 pasażerów - tyle co Boeing 747. Przy maksymalnej prędkości pociągu odczuwalny poziom hałasu w środku będzie taki, jak w samochodzie osobowym przy prędkości 50 km/h - zachwalał prezes Malinowski.

Pociągi będę jeździć w takcie godzinnym między Gdynią, Warszawą i Krakowem na zmianę z Katowicami - To jest dobra wiadomość również dla innych miejscowości. Do Gdyni będziemy jechali z Warszawy 2 i pół godziny, do Krakowa i Katowic - nieco ponad dwie godziny. - zapowiedział prezes PKP Intercity. - Pociąg będzie oferował trzy klasy podróży. Cena za przejazd w klasach biznes i pierwszej będzie uzależniona od częstości podróżowania, czyli lojalności. Cena biletu na drugą klasę będzie uzależniona od tego, jak wcześnie kupimy bilet i czy będzie to okres szczytów przewozowych. Od 60 złotych za najtańsze bilety do 150 złotych za podróż w pierwszej klasie - zaznaczył prezes Intercity.

- Cena samych pociągów jest bardzo atrakcyjna - takiej nie znajdzie się na europejskim rynku - mówił prezes PKP Intercity. - W ciągu trzech miesięcy musimy de facto wpłacić zaliczkę i potwierdzić finansowanie. Zaplecze będzie oddane do użytku niespełna rok przed dostawą pierwszego pociągu (po 32 miesiącach od podpisania umowy) - stwierdził prezes PKP Intercity.

- To dla mnie wielki zaszczyt tu być. Tworzymy historię zarówno dla Polski, jak i dla Alstomu. To największy kontrakt jaki podpisaliśmy na Pendolino - powiedział Thierry Best, Chief Commercial Officer Alstom Transport - Inwestujemy w Polskę. Wszystkie sektory naszej działalności są obecne w Polsce. Zatrudniamy tu 3 tysiące ludzi. - zaznaczył Best. - Pociągi Pendolino bez wychylnego pudła były już zamawiane w Hiszpanii i w Chinach. To pociągi interoperacyjne, niezawodne i "zielone", o obniżonym zużyciu energii - zaznaczył Thierry Best.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 30-05-2011, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Grabarczyk: Są pieniądze na Pendolino

– Nie znam powodów, które mogłyby uniemożliwić sfinansowanie tej inwestycji – powiedział dziś po konferencji prasowej po podpisaniu umowy na zakup 20 pociągów Pendolino dla PKP Intercity Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury.

Minister infrastruktury zaznaczył, że zakup Pendolino jest skoordynowany z pracami modernizacyjnymi na polskiej sieci kolejowej. – Każdego dnia wykonywane są prace modernizacyjne. W tej chwili wykonywane są na 1400 kilometrach linii kolejowych. Zakup który został dziś zakontraktowany będzie zrealizowany w 2014 roku i wtedy też najważniejsze szlaki będą gotowe na to, aby po nich te nowoczesne pociągi mogły kursować – powiedział.

Zapewnił także, że nie będzie problemów ze sfinansowaniem inwestycji. – Nie znam powodów, które mogłyby uniemożliwić sfinansowanie tej inwestycji – podkreślił. – Umowa od samego początku przewidywała, że w ciągu trzech miesięcy od podpisania będzie potwierdzenie finansowania. Intercity ma potwierdzony kontrakt na kredyt w wysokości 200 mln euro. A dodatkowo w Programie Operacyjnym Infrastruktury i Środowisko zagwarantowane jest kolejne 200 mln euro. I to są kwoty, które pozwolą sfinalizować transakcję – wyjaśnił Cezary Grabarczyk.

Jak tłumaczył minister infrastruktury, gwarancję dla kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego nie będzie, jak wcześniej zapowiadano 10-letnia umowa na świadczenie przewozów kolejowych podpisana między PKP Intercity a Ministerstwem Infrastruktury kilka miesięcy temu, a poświadczenie ministra finansów i zabezpieczenie majątkiem skarbu państwa. - Ten kredyt musi posiadać gwarancję. Początkowo negocjowaliśmy tzw. umowę wsparcia, ale ostatecznie wybór padł na gwarancję rządową. I to jest chyba tańszy sposób, a więc bardziej opłacalny dla strony polskiej – powiedział.

Cezary Grabarczyk odniósł się także do braku w zamówiony pociągach tzw. wychylnego pudła, który umożliwiałby pociągowy Alstomu szybsze poruszanie się w łukach, szczególnie na odcinku z Warszawy do Gdańska. – Otrzymujemy produkt najnowocześniejszy. Nie będzie wychylnego pudła, bo w specyfikacji nie było takiego kryterium. Dlaczego? Dlatego że chcieliśmy, aby pojawiły się konkurencyjne oferty. Ostatecznie pojawiła się ta jedna, bez wychylnego pudła. Ale to nie jest ostatni zakup, który będzie realizowało PKP Intercity i sądzę przy kolejnych to kryterium może się już pojawić – wyraził nadzieję.

Minister infrastruktury zapewnił, że kursowanie Pendolino w godzinnym takcie na trasie Gdynia – Warszawa – Katowice/Kraków nie będzie oznaczać monopolu PKP Intercity na tej linii. – Polski rynek budujemy jako rynek konkurencyjny i nie ma takiego niebezpieczeństwa. Nad tym będzie czuwał regulator. Chcemy, żeby ten regulator został wyposażony w silne instrumenty. Przygotowywana została nowelizacja ustawy. Mam nadzieję, że jeszcze w tej kadencji zostanie przegłosowana – powiedział.

Zdaniem Cezarego Grabarczyka nie ma obaw, że przetarg zostanie zakwestionowany przez Komisję Europejską. – Inicjatywa JASPERS weryfikuje zarówno sam przetarg, założenia studium wykonalności i na razie wszystko wskazuje, że mamy zielone światło – zaznaczył.

Szef resortu infrastruktury odniósł się także do dalszych planów unowocześniania polskiej sieci kolejowej. W tym kontekście wymienił przetarg na nowoczesne pociągi dla Przewozów Regionalnych oraz budowę kolei dużych prędkości. – W dalszym ciągu wymieniamy tabor spółki samorządowej. Prowadzimy prace z marszałkami województw. To strona samorządowa będzie ostatecznie decydowała, czy zostanie wykonany wspólny zakup na potrzeby spółki Przewozy Regionalne. Przypomnę, że przy usamorządowieniu strona rządowa potwierdziła sfinansowanie nowych zakupów taborowych oraz modernizacji już istniejących składów na kwotę 3,5 mld zł do 2015 roku. To jest wielka kwota. Dziś czynimy starania, aby tę kwotę wykorzystać. Przypomnę też, że rząd przyjął program budowy kolei dużych prędkości. Zostało zlecone zostało wykonanie studium wykonalności. Jesienią będziemy znali wyniki prac konsorcjum, które przygotowuje to studium – powiedział Cezary Grabarczyk.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 30-05-2011, 15:59    Odpowiedz z cytatem

Powiedzieć można tylko tyle: jaki minister, takie Pendolino...

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 30-05-2011, 16:19    Odpowiedz z cytatem

REXus, minister przetargu nie organizował.

Powiedziałbym raczej: jaki przewoźnik, takie Pendolino.

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 30-05-2011, 17:04    Odpowiedz z cytatem

Pendolino: Zakup bez (wychylnego) pudła

- Najważniejszą cechą rodziny pociągów Pendolino jest system wychylnego pudła - rozpoczął dziś prezentację produktu Thierry Best, Chief Commercial Office z Alstom Transport. Zaraz jednak zreflektował się, dodając, że pociągi Pendolino bez wychylnego nadwozia były już zamawiane w Hiszpanii i w Chinach. Sprawa braku "tilta" wzbudza w sprawie nowego nabytku PKP Intercity największe emocje.

Składy zespolone Nowe Pendolino, które chce zamówić w koncernie Alstom spółka PKP Intercity, na pewno nie będą miały wychylnego pudła - poinformował na początku grudnia "Rynek Kolejowy". Było to olbrzymie zaskoczenie, gdyż wcześniejsze informacje udostępniane mediom mówiły o pociągach wyposażonych w ten system. Przedstawiciele rządu i PKP Intercity przez wiele miesięcy mówili jednak, że możliwy jest jeszcze zakup części pociągów z "tiltem". Duży nacisk kładł na to wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, który był konsultantem studium modernizacji linii E65 - północ, po której mają jeździć Pendolino. Do realizacji wybrany został wariant studium przewidujący zwiększenie maksymalnej prędkości na linii dla pociągów z tą technologią.

Jak się okazało, według prawa zamówień publicznych niemożliwe jest zamówienie "tilta" na podstawie przetargu, który zakończył się dziś podpisaniem umowy. Prowadzone są rozmowy dotyczące wyposażenia pociągów w system przechyłu na podstawie nowego zamówienia - Odbyłoby się to, zgodnie z polskim prawem, w ramach tzw. zamówienia z wolnej ręki - stwierdził prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Według przytoczonych przez niego danych, zyski czasowe z zastosowania "tilta" nie będą tak duże, jak można by się spodziewać - Na odcinku Warszawa - Gdynia dałoby to nam 12 minut zysku, na odcinku Warszawa - Kraków - 5 minut, a do Katowic - zero minut - powiedział Janusz Malinowski. Jak przyznał w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", obliczenia uwzględniają proponowane przez PKP Intercity zmiany w polskim prawie, dopuszczające większe wartości przyspieszeń bocznych na łukach (co przekłada się na szybszą jazdę po krętych odcinkach toru). Obliczenia zostały też zaktualizowane przez PKP PLK po otrzymaniu od Intercity dokładnej specyfikacji technicznej Pendolino.

- Kwesta wychylnego pudła to decyzja czysto biznesowa. Czy to się nam opłaca? – Właśnie to jest przedmiotem naszych dyskusji z Alstomem. Pojazd będzie droższy i droższe będzie jego użytkowanie, bo będą wyższe koszty jego utrzymania. Jeżeli te koszty będziemy w stanie zrekompensować przychodami z biletów to taką decyzję podejmiemy. Ale o tym cały czas dyskutujemy - powiedział prezes PKP Intercity. Według niego, koszt zamontowania systemu wychylnego nadwozia zwiększy cenę pociągów nawet o 10%.

Z podjęciem decyzji PKP Intercity musi się pospieszyć - Obecnie, dodanie systemu wychylnego pudła nie zwiększy znacząco kosztów stałych, takich jak projektowanie czy proces homologacji składu. Im później zamawiający się na to zdecyduje, tym większe będą dla nas koszty przeprojektowania, przebudowy, czy nawet ponownej homologacji pociągu. A to podniesie cenę zamontowania systemu - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Leonardo Solera, dyrektor platformy Pendolino w Alstom Transport. Według niego, koszt systemu wychylnego nadwozia to zwykle 6-7% wartości pociągu, ale jak zaznaczył, ten szacunek cechuje olbrzymia niedokładność, a każdy przypadek trzeba rozpatrywać osobno.

W sprawie jest jeszcze jedna niewiadoma - są nią koszty dostępu do infrastruktury dla pociągów z wychylnym nadwoziem - To decyzja polityczna - powiedział nam członek zarządu PKP PLK Marek Pawlik. - Jako praktyczny monopolista, możemy jedynie przygotować propozycje stawek za dostęp do infrastruktury. Muszą one zostać zatwierdzone - tłumaczył Pawlik. Jak zaznaczył, za przejazd pociągów Pendolino, zależnie od opracowywanych właśnie unijnych wytycznych dotyczących stawek dostępu, przewoźnik może zapłacić mniej niż obecnie - nawet z aktywnym systemem wychyłu nadwozia.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 30-05-2011, 18:39    Odpowiedz z cytatem

A JA MAM PYTANIE DO PODATNIKÓW.

ILU LUDZI CHORYCH NA RAKA i INNE TRUDNO ULECZALNE CHOROBY MOŻNA BY URATOWAĆ PRZED ŚMIERCIĄ ZA KWOTĘ PIENIĘDZY PRZEZNACZONĄ NA POCIĄGI PENDOLINO DLA ELIT ?

Zaraz po ewentualnym otrzymaniu kredytu na pociągi Spółka PKP Intercity przeznaczy sporą część kredytu na podwyżki płac swoich pracowników. Potem Spółke doprowadzi się do upadłości i ktoś (przygotowany) za niewielką kwotę przejmie te pociągi. Pociągi na które złożyli się podatnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 30-05-2011, 19:28    Odpowiedz z cytatem

Areczek napisał/a:
REXus, minister przetargu nie organizował.

Minister powinien przewoźnika zjechać od góry do dołu za marnotrawienie publicznych pieniędzy. Tutaj wydaje się go chwalić.

Przewoźnik jaki jest - każdy widzi, również nie odstaje jakością od zamawianego Pendolino.

No i przekomicznie wypadł pan Best, reklamując pociągi z wychylnym pudłem w wersji bez wychylnego pudła. To wypadałoby nagłośnić.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl