Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 79, 80, 81  Następny
Polski sen o Pendolino
Autor Wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 20-05-2014, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Po lekturze tego artykułu można odnieść wrażenie, że Pendolino dla PKP Intercity to jeden wielki przekręt.

Ale to nie ma wpływu na ogólną ocenę. Przekrętem była sama koncepcja kolei dużych prędkości, jako za droga. Kto by nie wygrał i co by nie robili to to nie ma sensu. Wygonienie towarowych z CMK?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-05-2014, 11:39    Odpowiedz z cytatem

OS_24 KDP to nie są bzdury kolego ani żaden przekręt. Kolej nie może wyglądać dalej jak za króla ćwieczka. Bo autostrad i dróg ekspresowych nam przybywa a torów kolejowych nie. Jeżeli kolej ma być konkurencyjna dla samochodów i autostrad to trzeba iść tylko w kierunku KDP. Kolej staje się pomału niekonkurencyjna w stosunku do samochodów czy nawet autobusów a to błąd. Podałem prosty przykład. W sobotę jechałem służbowo samochodem z Katowic do Gdańska. Na rogatkach katowic byłem o 15:15, na parkingu pod hotelem w Gdańsku w którym miałem się zatrzymać o 19:55. Połączenie starej lecz dwupasmowej "Gierkówki" z autostradą A1 stryków - gdańsk robi swoje. I kto miałby mnie przekonać do tego żeby tą trasę jechać starym śmierdzącym TLK Doker który wlecze się 9 h z katowic do gdańska. Rozumiesz co mam na myśli. Bez inwestowania w KDP i rozwój szybkich kolei, w tym kraju ona nie ma wielkich szans. Fakt, że wszystko jak w Polsce nie wychodzi tak samo projekt "Pendolino" ma kłopoty a wina leży gdzieś po środku. Alstom gra na czas a PKP IC gada swoje. Ale nie ma innego wyboru. Pesa czy Newag nie jest w stanie wyprodukować pociągu na 200-250 km/h, nie są jeszcze na tym etapie a w związku z tym, że na CMK od grudnia będzie wdrożona prędkość 200 km/h, więc aby skrócić czas podróży pomiędzy Warszawą - Katowicami a Krakowem PIC musiał nabyć składy które będą mogły osiągać prędkość 200 km/h. Co by im dało nabycie kolejnego składu na 160 km/h? To się mija z celem. Tak więc opowiadanie coś o Pesie nie ma najmniejszego sensu. Pesa póki co nie produkuje składów na prędkości większe niż 160 km/h. Jeżeli będzie takowe produkować to można się zastanowić nad zakupem ich produktu także.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 20-05-2014, 11:45    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
Leszek Miętek prezydent ZZM i Czesław Warsewicz były prezes PKP Intercity.
"Wolne Głosy" TV Republika 19.05.2014 r.



Jak ten człowiek bredzi. Drogi mu się nie podobają. Wkręca Rachonia aż miło.

2. Jakby ten Doker jechał 160 to ile czasu by jechal?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-05-2014, 12:34    Odpowiedz z cytatem

OS_24 też nie zszedłby do takiego czasu. Musiałby ciągnąć 200 - 220 km/h bez żadnych postojów może tylko ewentualnie w łodzi, po zupełnie nowej wybudowanej trasie. Nawet połączenie CMK + E65 nie da takiego czasu. Jadąc samochodem z Katowic do Gdańska obecnie musisz przejechać tylko przez łódź i tam troszkę tracisz czasu. Generalnie to ja przeleciałem odcinek katowice - łódż w 1h50. Przejazd przez łódź i dojazd do autostrady w strykowie okolo 40 minut. Od wjazdu na autostrade w strykowie do gdańska 2h10. wyszło równe 4h40. Po dobudowaniu odcinka A1 Stryków - Pyrzowice, przejedziesz z katowic do gdańska w niecałe 4 godziny autem, tak więc kolej tu nie ma żadnych szans. Może się zbliżyć do podobnych czasów przejazdu ale ich raczej nie przebije. Póki co w Europie kolei udaje się czasowo przebijać samochody tylko we Francji i w Niemczech, w polsce musi minąć jeszcze co najmniej 50 lat zebysmy jechali z krakowa czy katowic do gdańska w 4h30. Dlatego jeżeli dopiero zaczynamy raczkować w sferze KDP a właściwie poki co pseudo KDP bo przecież pendolino nie da się nazwać w zaden sposób KDP ale idziemy w tym kierunku mimo wszystko to warto ten kierunek utrzymać. Tylko stopniowe podwyższanie prędkości najpierw na CMK potem na północnej części E-65 oraz np na takich liniach jak E-20 czy E-30 może wprowadzić chociażby jakąś minimalną konkurencję dla transportu drogowego czy lotniczego nawet. Natomiast bez wybudowania zupełnie nowych tras stricte mających parametry KDP rzędu 300-350 km/h prawdziwej kolei KDP w Polsce nigdy nie będzie. Dlatego uważam, że projekt budowy nowych linii KDP w perspektywie 30-50 lat musi się odbyć. I ja już nawet nie mówię o czasie 4h40. Ale żebyśmy chociaż zeszli do tych magicznych 5h50 pomiędzy Katowicami a Gdańskiem które obowiązywało przez większość okresu PRLu, w takim czasie pociągi pospieszne z Katowic do Gdyni przez Tarnowskie Góry - Herby Nowe - Zd. Wole Karsznice - Inowrocław - Bydgoszcz - Tczew przejeżdzały tą trasę. Jest róznica, pomiędzy 9h a 5h50? Myślę że tak. Ale 9h to przegięcie. Można się przejechać oczywiście turystycznie i krajoznawczo w takim czasie ale nie wtedy kiedy się jedzie służbowo czy do pracy. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 20-05-2014, 13:12    Odpowiedz z cytatem

maciej30 samolot byłby szybciej, ciekawe jaki miałbyś czas jakbyś się trzymał przepisowych prędkości na każdej z w/w tras?

Ja dam Ci taki swój przykład. Jadę z Gdańska do Zakopanego samochodem ok 8h, a pociągiem do niedawna ok 16h. I zawsze wybieram pociąg! W Gdańsku zalegam w kuszetę, budzę się koło Zakopanego, wyspany i wypoczęty. Do tego taka wycieczka ja + żona wychodzi taniej.

Tak więc nie patrz na wszystkich przez swój pryzmat. Jak Cię stać na paliwo/mandaty to jeździj sobie do Gdańska nawet w 3 godziny, ale takie porównanie jest bez sensu, bo myśląc w ten sposób to najlepiej byłoby całą kolej zaorać i tylko samochodami jeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-05-2014, 13:21    Odpowiedz z cytatem

jubikolej Słyszałeś o CB Radiu? Jest dla ludzi. Nie sądzisz chyba, że przejechalem w takim czasie bez zabezpieczenia się przed poborcami podatkowymi. I to głównie chodziło mi o odcinek Katowice - łódź, bo póki co na autostradach fotoradarów nie ma i nie będzie a przed nieoznakowanymi radiowozami chroni właśnie CB Radio. Smile Ale mój argument skąd inąd jest słuszny. Zatrzymanie się na prędkości 160 km/h jest bez sensu. Od połowy lat 80 przez 30 lat mamy ciągle 160 km/h, czas chociaż troszkę tę prędkość podnieść, chociażby na początek na CMKa. Dlatego uważam, że zakup pendolino był słuszną decyzją ponieważ jak pisałem wcześniej, żaden z polskich producentów nie jest w stanie wyprodukować składu na 200 km/h. Jeżeli Pesa czy Newag podejmą się tego zadania, to jestem jak najbardziej za, mogą pendolino wyrzucić, sprzedać, wystawić sobie przed gabinetem prezesa PKP IC. Pesa robi bardzo fajne i nowoczesne pociągi ale póki co to jeszcze nie jest to o co myślę nam wszystkim chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 20-05-2014, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Katowice - Łódź - od rogatek do rogatek to bite 2h z czysto matematycznego punktu widzenia.
Przy założeniu jazdy przepisowej i do tego kompletnie niczym niezakłóconej, stale z maks.dozwoloną prędością!!! Mr. Green

W praktyce zwolnienia, światła itd. i mamy 2,5h (uwzględniam odcinki dróg ekspresowych, autostrad i dwujezdniowej krajówki).

A to ciągle teoria, b niech będzie korek, wypadek etc...

Bo uważam, że jak mamy porównywać, to porównujmy "legalne" czasy przejazdu.
Jak maszynista zacznie "olewać" ograniczenia to też lepszy czas wykręci Śmiech

Takie małe OT...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-05-2014, 13:40    Odpowiedz z cytatem

blakop Tylko, że maszyniście przepisów nie wolno olać, mnie tak. Dopuszczalna prędkość na drodze między katowicami a łodzią to 100 km, bo jest to dwupasmowa droga międzywojewódzka. Ja poniżej ( za wyjątkiem Częstochowy ) 160 nie schodziłem, więc da się wykręcić czas poniżej 2h, a od strykowa do gdańska to miałem już cały czas 200 km/h, przypominam że najszybszy pociąg między katowicami a łodzią to obecnie 3h52, to jakiś ponury żart, dwie godziny dłużej od mojego czasu przejazdu. W czasach PRLu najszybsze połączenie kolejowe katowice - łódź fabryczna 1h55. Mimo że urodziłem się w roku 1980 to pamiętam jeszcze końcówkę czasów z bardzo dobrymi czasami przejazdów pociągów. Zwyczajnie infrastruktura kolejowa w Polsce poległa i to jest główna przyczyna. Polska zamiast wyasygnować jakieś własne środki na chociażby częściowe remonty infrastruktury kolejowej to czekała na przyjęcie do UE i dopiero potem zaczęliśmy wyciągać łape do UE to nam teraz dajcie. Opóźnienie wynosi minimum 20-25 lat. To chyba nie tędy droga jednak. Stąd teraz wychodzą takie kokosy jak pendolino.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Hans Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2011

PostWysłany: 20-05-2014, 14:02    Odpowiedz z cytatem

@maciej30
Cytat:
Jeżeli kolej ma być konkurencyjna dla samochodów i autostrad to trzeba iść tylko w kierunku KDP.

Nie uważam byś miał rację. Pewnie, że pociągi przegrają na niektórych trasach z samochodami, tak było, jest i będzie, w Polsce, Niemczech, Francji. Wynika to z kilku faktów:
1) tory biegną tak by zahaczać o największą liczbę miejscowości by móc zabrać jak najwięcej osób, autostrady są wytyczone jedynie z uwzględnieniem wielkich ośrodków miejskich i im głównie służą (oczywiście mają też zjazdy przy mniejszych miastach, ale nieliczne).
2) pociąg ma więcej postojów niż samochód prywatny, dokładnie jak autobus.
3) podróż samochodem prywatnym ma jeden cel: dotrzeć do miejsca przeznaczenia jak najszybciej z jak najmniejszą liczbą postojów. Natomiast w transporcie zbiorowym, poza czynnikiem czasu, chodzi także o ilość pasażerów.

Już na tym forum wielokrotnie czytałem opinie, że same KDP to pomyłka w Polsce. Poparto to bardzo przekonującym dowodem: kolej stanowi sieć połączeń. O ile mieszkamy w dużych ośrodkach miejskich, to faktycznie KDP zawiezie nas do innego dużego miasta bardzo szybko, genialne rozwiązanie. Natomiast jeśli mieszkamy na prowincji, to sam dojazd do takiego dużego miasta zajmie nam znacznie więcej czasu niż samochodem, a nawet autobusem, co sprawi kolej niekonkurencyjną jeszcze bardziej. Wiadomo nie od dziś, że nie stać nas by równocześnie inwestować i w KDP, i w podwyższenie znacznie prędkości na liniach pozostałych. Czy szybciej przejedziemy odcinek 240 km, jadąc z prędkością 120 km/h, czy jadąc 100 km z prędkością 250 km/h, a pozostałe 140 z prędkością 60 km/h?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-05-2014, 14:18    Odpowiedz z cytatem

Marcel Hans Masz częściową rację. Natomiast uważam, że budowa linii KDP w Polsce powinna powstawać podobnie jak w przypadku autostrad, tzn łączyć największe aglomeracje najkrótszym śladem. Czyli moim zdaniem. Powinna powstać nowa linia kolejowa dużych prędkości łącząca Warszawę z Wrocławiem najkrótszym śladem przez Łódź - Ostrów Wlkp, ale już niekoniecznie z odgałęzieniem w kaliszu do poznania jak było planowane. Linia Warszawa - Poznań powinna biegnąć równolegle do E-20 przez Kutno - Konin. Wspomniałeś o lokalnym ruchu kolejowym i mniejszych miastach położonych w dalszej lub bliższej odległości od KDP. Dobry pomysł ale nie za wszelką cenę, tzn. nie możemy robić wygibasów np do miejscowości oddalonej o 40 km od linii KDP tylko dlatego, że tam będą podróżni którzy chcą też skorzystać z kolei. Tu raczej postawiłbym na dobry transport dowozowy do najbliższej większej stacji. Ponadto strefowanie szybkich pociągów uważam za dobry pomysł, tzn. powinny być pociągi które jadą non-stop np. Warszawa - Poznań, czy Warszawa - Wrocław oraz takie które stają np w łodzi - kaliszu czy ostrowie wlkp, oczywiście jadąc z tą samą prędkością co pociągi niezatrzymujące się nigdzie. Rolę linii dowozowych i regionalnych pełniłaby stara linia kolejowa Warszawa - Łódź i Łódź - Wrocław oczywiście odpowiednia zmodernizowana, oraz biegnąca starym śladem linia E-20 w kontekście linii KDP Warszawa - Poznań. Duże węzły typu Kutno czy Konin powinny mieć częściowo wspólną infrastrukturę kolejową ( możliwość przesiadek ). Co do połączenia Warszawa - Kraków/Katowice, jeżeli CMKę da się w przyszłości podrasować do 300 km/h a wiadomo, że to jest na 99% możliwe to tu nic bym nie ruszał. Jedynie wtedy należałoby zdjąć z CMKi wszystkie pociągi jadące mniejszą predkoscią niż 160 km/h. Co do linii północnej E-65 Warszawa - Gdańsk tu się nie da nic zrobić. Parametrów tej linii nie da się podnieść do 300 km/h, tu w perspektywie 30-40 lat moim zdaniem należy wybudować nową linię kolejową dużych prędkości Warszawa - Gdańsk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-05-2014, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Wild ostro o Pendolino: To DreamTrainer.

– Za ten zakup ktoś powinien na zawsze pożegnać się z pracą w polskim kolejnictwie. Z polityką też – mówi o Pendolino dolnośląski radny Patryk Wild.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52376/wild_ostro_o_pendolino_to_dreamtrainer.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-05-2014, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Ten pan w powyższym cytowanym artykule powinien wypowiadać się tylko na tematy o których ma jakiekolwiek pojęcie. Wciskanie do jednej szuflady pendolino i dreamlinera (boeinga 787) jest totalnym nieporozumieniem. Boeing 787 Dreamliner to wspaniały samolot, cudo techniki i został zakupiony nie tylko przez PLL LOT ale przez większość linii lotniczych na świecie chociażby takich znanych marek jak British Airways, Qatar Airways czy Singapore Airlines. To co się działo z dreamlinerem rok temu to nic innego jak choroby wieku dziecięcego, tego samolotu, gdyż jest naszpikowany elektroniką i całkowicie skomputeryzowany. Choroby wieku dziecięcego dreamlinera mijają i za chwilę nikt nie będzie pamiętał o wpadce boeinga sprzed roku. W świecie samolotów pasażerskich liczą się tylko dwa koncerny właściwie, amerykański Boeing i francuski Airbus. LOT wybrał boeinga i był to bardzo dobry wybór moim zdaniem, człowieka który na lotnictwie troche się zna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 20-05-2014, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Posłuchajcie co powiedział Warsewicz: źle, że drogi robią koło torów. Czyli on tak chce zwiększyć konkurencyjność kolei nie w ten sposób, że pojedzie lepiej niż samochody, tylko samochodom chce rzucać kłody pod koła. Czyli komunikacja się pogorszy a nie polepszy.

Program KDP jest kosztowny i nie mamy kasy, żeby ponosić koszta ukryte. A ponieważ wkład własny poszedł na Euro i autostrady więc dotacje unijne wątpliwe. No i składkę płacimy.

Na razie załatwili tyle, że wygonili węgiel z CMK i nie będzie węgla i rentowność linii spadnie dramatycznie po rozpędzeniu ruchu towarowego.

KDP powoduje wyssanie środków z innych kolei i nie ma mowy o poprawie infrastruktury.

A czy porównał ktoś średnią, szczytową i typową przepustowość CMK w dziedzinie przewozu ludzi i towarów w porównaniu z autostradą? Chętnie bym poczytał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-05-2014, 23:45    Odpowiedz z cytatem

Pendolino w mniejszym mieście

Od grudnia 2014 r. na polskie tory wyruszyć mają pociągi nowej kategorii Express InterCity Premium – będą to połączenia obsługiwane 20 składami zespolonymi ED250, nazywanymi Pendolino. Pociągi EIC Premium jeździć będą z Trójmiasta do Warszawy, by następnie skierować się ku Centralnej Magistrali Kolejowej, na której – w okolicach Włoszczowy – relacje rozdzielać się będą w trzech kierunkach: do Krakowa, do Wrocławia oraz do Katowic.

Najdłuższy dystans na sieci połączeń EIC Premium pokonywany bez żadnych postojów liczyć ma 205 km – mowa o odcinku między Warszawą Wschodnią a Iławą Główną. Nowe składy mają bez postoju przejeżdżać między innymi przez Legionowo (54 tys. mieszkańców), Nowy Dwór Mazowiecki (28 tys.), Ciechanów (45 tys.) i Mławę (31 tys.). Na Północnym Mazowszu rozkręca się więc walka o postoje pociągów Pendolino.

Czytaj dalej...


Tekst pochodzi z dwumiesięcznika „Z Biegiem Szyn”, nr 3/71 (maj-czerwiec 2014) www.zbs.net.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 21-05-2014, 01:11    Odpowiedz z cytatem

@maciej30, naprawdę nie ma się czym chwalić. Maszynistom nie wolno olać przepisów, Tobie również. I jak czytam takie posty, to mam dodatkowy powód by jeździć koleją, a nie drogami, na których mogę spotkać Ciebie.

I jak już porównujesz czasy jazdy swojej i kolei to porównaj sobie statystyki zabitych i rannych na drogach - i na tej kolei, co jest jak za króla Ćwieczka. Szerokiej drogi.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 44 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl