Dostawca składów Pendolino dementuje informacje o możliwej pełnej homologacji pojazdów w czeskim Velimiu. Alstom podkreśla, że nie obejdzie się bez testów dla prędkości 250 km/h na polskiej linii.
PKP Intercity otrzymało dotąd osiem pojazdów serii ED250, chociaż formalnie jeszcze nie doszło do ich przekazania przez producenta. Ale przewoźnik już zapłacił lwią część ceny zamówionego taboru – 1,27 mld zł. W sumie za zamówiony tabor PKP Intercity zapłaciło już 307 mln euro (1,27 mld zł), co stanowi 77 proc. wartości zakontraktowanych 20 składów Alstomu.
pkp szuka dziury w calym. nie ma na polskich torach W POLSCE homologowanej lokomotywy albo skladu zespolonego z vmax wiecej niz 160 gdyz niema na to infrastruktury. husarz tez ma homologacje w polsce na 160 kmh majac techniczna vmax 230 kmh ( 200 na prad staly 3KV )
wiec homologowac na te 160 i kiedy bedzie infrastruktura to dostanie homologacje na wiecej .
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju opracowało w ostatnim czasie dwa projekty rozporządzeń, które określają warunki eksploatacji pociągów ED250 Pendolino. W obecnym stanie prawnym pociągi nie mogłyby pojechać szybciej, niż 160 km/h.
Pendolino zamknięte na klucz: Intercity zapłaciło, ale nie ma prawa wejść do pociągów
Mimo że dziewięć z 20 superpociągów jest już w Polsce, przewoźnik nie ma do nich dostępu. Formalnie pociągi są wciąż własnością Alstomu. Dzieje się tak, bo Intercity nie zgadza się na odbiór końcowy maszyn bez homologacji do 250 km/h, mimo że w Polsce nie ma jeszcze takiej infrastruktury.
"Będziemy mieli falę likwidacji połączeń tłumaczoną tym, że skoro jeszcze nie mamy Pendolino, to niestety tabor, który miał jeździć na innych liniach, trzeba rozdysponować tak, żeby obsługiwał również te połączenia, które miałyby być obsługiwane składami Pendolino" - czy pod koniec roku czeka nas realizacja takiego oto scenariusza? Komentarz redaktora naczelnego "Z Biegiem Szyn" dla TV Republika.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Pendolino wjeżdża do Sejmu. Będzie awantura o superszybkie pociągi?
Grupa posłów reprezentowana przez członków klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości, chce nadzwyczajnego posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury ws. Pendolino. W komunikacie, który dotarł do tvn24bis.pl, grupa posłów popierających wniosek o zwołanie posiedzenia komisji domaga się informacji ministra infrastruktury i rozwoju na temat umowy na zakup superszybkiego pociągu.
Posłowie opozycji chcą zbadać sprawę przetargu na pociąg, dla którego nie ma torów. Zwołane ma być nadzwyczajne posiedzenie komisji infrastruktury. O przetargu rozmawiamy z Czesławem Warsewiczem, byłym prezesem PKP Intercity.
Nie wiadomo jeszcze czy składy zespołowe ED250 pojawią się na torach w grudniu tego roku (przez problemy z homologacją), niemniej PKP Intercity podało już do ogólnej wiadomości szacowane czasy przejazdu na trasach, po których będzie kursować EIC Premium. I tak, z Warszawy do Gdańska podróż Pendolino zajmie ok. 2h 58 min, zaś ze stolicy do Wrocławia ok. 3h 42 min.
PKP Intercity ogłosiło kolejne przetargi na kredyty obrotowe, mimo że w tym roku pobrało ich już 150 mln złotych. W tym świetle korzystne mogło być nieodebranie pociągów Pendolino – mimo że do grudnia miały nie jeździć, PKP Intercity płaciłoby za ich utrzymanie.
Wiadomo, że to rozporządzenie które wejdzie w lipcu ma umożliwić homologowanie pendolino do 200 km/h i wyjazd tych składów zgodnie z planem więc moim zdaniem tematu już nie ma. Fakt, że zarówno PLK jak Ministerstwo Transportu zawaliły sprawę ale na kolanie to próbują naprawić i to jest dobre moim zdaniem, lepsze takie rozwiązanie niż wycofanie się z kontraktu czy np. jakieś kary.
Coż, wiadomo, że czasu do kolejnych wyborów coraz mniej, a takiej afery ludzie szybko nie zapomną. Każdy na miejscu polskiego rządu stawałby teraz na głowie, żeby Pendolino wyjechało w grudniu na tory. Wygląda na to, że choć raz z samolubnego pędu do władzy coś dobrego wyniknie.
Wiadomo, że to rozporządzenie które wejdzie w lipcu ma umożliwić homologowanie pendolino do 200 km/h i wyjazd tych składów zgodnie z planem więc moim zdaniem tematu już nie ma. Fakt, że zarówno PLK jak Ministerstwo Transportu zawaliły sprawę ale na kolanie to próbują naprawić i to jest dobre moim zdaniem, lepsze takie rozwiązanie niż wycofanie się z kontraktu czy np. jakieś kary.
Jak nie ma jak PKP Intercity nie może odebrać pociągów bez homologacji na 250 km/h?
[ Dodano: 03-06-2014, 02:44 ]
[quote="Arek"]Rządzący obawiają się prawdy o zakupie Pendolino - pisze na swoim blogu Zbigniew Kuźmiuk, europoseł Prawa i Sprawiedliwości:
OS_24. Jeżeli będzie możliwość w I etapie odebrania na 200 km/h to odbiorą, bo póki co szybciej niż 200 i tak nie pojadą, jak tylko pojawią się warunki to homologują na 250. Chodzi o to aby nie odbierać składów homologowanych na 160km/h bo to byłaby porażka i o to się właściwie wszystko rozbija. Składy homologowane na 160 nie mają żadnej wartości, gdyż PIC nie będzie mógł wtedy ich wytrasować wg czasów przejazdów które są założone od grudnia tego roku.
OS_24. Jeżeli będzie możliwość w I etapie odebrania na 200 km/h to odbiorą, bo póki co szybciej niż 200 i tak nie pojadą, jak tylko pojawią się warunki to homologują na 250.
Jak nie ma warunków na 250? Na CMK można je homologować na 250kmh i spokojnie wystarczy do tego ETCS poziomu 1
Problem polega tylko na tym, żeby homologować je z ETCS2, bo na v=250kmh i na ETCS1 warunki są. I taka jest prawda. Alstom próbuje odwrócić kota ogonem, a na forach i w mediach powielana jest bzdura, że z ETCS1 max prędkość może być 200kmh.
Osobiście stoję po stronie IC, gdyby Alstom zaproponował homologację na ETCS1 i V250kmh to problemu by nie było myślę, a homologację na ETCS2 zrobili by później. Tylko z jakiegoś powodu Alstom nie chce tych 250kmh, chociaż wie, że by mógł, a zwala to na polską infrę (po której jechali 293kmh).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum