Poziom 1 – zabezpieczenie pociągu jest ograniczone do kontroli szybkości. W ETCS 1 maszynista musi obserwować sygnały ustawione przy torach.
Poziom 2 – obwody torowe przekazują do lokomotywy sygnał o zajętości torów i dopuszczalnej maksymalnej szybkości, zaś same semafory mogą być nieinstalowane, jeśli tylko wszystkie pociągi jeżdżące po danej trasie będą wyposażone w ETCS. Z technicznego punktu widzenia ETCS 2 poziomu to sterowanie ruchem w oparciu o ciągłą dwukierunkową transmisję danych. Poziom 2 nie wymaga od maszynisty znajomości sygnalizacji obowiązującej na danej kolei.
I nie ma tu nic o prędkościach na danym poziomie ETCS!
zgadzam się że przy ETCS - 1 można homologować składy do 250 km/h, nie wiem czy Alstom upiera się że musi być ETCS - 2. Być może tak jest zapisane w kontrakcie, jeżeli tak, to jest zapis zupełnie niedorzeczny.
No to sorry, ale ETCS2 w Polsce to jak dla mnie wizja 50-70 lat (wersja optymistyczna).
W takim układzie pytania dla mnie to:
1. Po co taki warunek w zamówieniu z naszej (PKP) strony??
2. Czy firma Alstom przyleciała z kosmosu i nie miała pojęcia w momencie akceptacji zamówienia, że Polska to kraj który nie miał, nie ma i latami jeszcze nie będzie miał takiego systemu, w związku z tym homologacja będzie niemożliwa?
Obie strony zatem winne, przy czym łatwiejsze do wytłumaczenia wydaje się stanowisko Alstomu. Mogą mówiąc kolokwialnie powiedzieć "no wiedzieliśmy, że w Polsce nie było wtedy takiej infrastruktury, ale wierzyliśmy, że taki tygrys europy, to w trzy lata i KDP sobie zbuduje - teraz my jesteśmy gotowi o przekazania, a to strona Polska nie ma na czym tego przebadać"...
Tak jako laik, którego nie do końca polityczne spory interesują to widzi...
I tak w planach PLK nie było ETCS poziomu 2 na linii z V>200kmh. Węgliniec-Horka na 160kmh i Warszawa-Gdańsk 200kmh. Więc płacze Alstomu są nieuzasadnione. Mogą homologować pendziaki na 250kmh tylko z jakiegoś powodu nie chcą!
Nie wierzę, że chodzi tu o kombinacje homologacji ETCS2 + 250kmh na ETCS2 bo to z założenia nawet te kilka lat wstecz, kiedy podpisywali kontrakt było nie do spełnienia w Polsce, bo nie było takich planów by linia z V250kmh i ETCS2 w ogóle do tego czasu powstała!
W Polsce nie ma obecnie infrastruktury, która pozwalałaby homologować ED250 tylko i wyłącznie na ETCS2. W każdym innym przypadku Alstom kłamie!
Mondrzy odsyłają mnie tu do wiki w kwestii tego co to ETCS. Ale tam z kolei stoi, że poziom drugi miał być na odcinku Legnica - Węgliniec - do granicy. A o tym z kolei nikt tu nie mówi...
PKP Intercity zgodziło się na etapową homologację. Rok temu
Przed rokiem, podczas spotkania z Alstomem zarząd PKP Intercity zgodził się, żeby Pendolino przez najbliższe lata jeździło nie szybciej, niż 200 km/h – wynika z dokumentów, do których dotarł „Rynek Kolejowy”.
I co? Zgodzili się i zapomnieli?
Toż to cyrk coraz większy. Kolej zginie nieodwołalnie. Zaorajcie tory i puśćcie autostrady. Albo tory wodne. Alstomu powinny nie obchodzić jakieś terminy, bo samo przeprowadzenie testów to nie jego brosza i UTK łaski nie robi.
pendolino wyjedzie zgodnie z planem w grudniu i będzie jeździć na CMK 200 km/h i w ogóle nie ma o czym pisać. Tylko będzie troche zamętu potem przed homologacją na ETCS - 2. Po wprowadzeniu ETCS - 2 składy będzie można homologować na 250 km/h, ale w przypadku np. linii E-65 pomiędzy Warszawą a Gdynią od przełomu 2015/2016 po wprowadzeniu ETCS - 2 na tej linii składy te i tak nie będą jeździć więcej niż 200 na niektorych tylko odcinkach, gdyż mimo posiadania w przyszłości przez tą linię ETCS - 2 nie przewiduje się na tej linii wyższych prędkości niż 200 km/h. Co ciekawe prędkość 220-230 mogłaby obowiązywać na CMK przy działającym ETCS - 1 już w roku 2016.
Minister Infrastruktury i Rozwoju Elżbieta Bieńkowska i prezes PKP Intercity Marcin Celejewski bagatelizują znaczenie notatki, sporządzonej przed rokiem przez PKP Intercity i Alstom. Przewoźnik przyznał w niej, że homologacja systemu ERTMS p.2 nie będzie możliwa do 2015 roku.
Oczywiście, że pojadą w grudniu, dlatego w lipcu wyjdzie odpowiednie rozporządzenie żeby można było przeprowadzić homologację. homologacja sierpień - wrzesień. Szkolenia październik - grudzień i w grudniu wyjazd na tory.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum