Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 79, 80, 81  Następny
Polski sen o Pendolino
Autor Wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 03-06-2014, 10:56    Odpowiedz z cytatem

Poziom 1 – zabezpieczenie pociągu jest ograniczone do kontroli szybkości. W ETCS 1 maszynista musi obserwować sygnały ustawione przy torach.

Poziom 2 – obwody torowe przekazują do lokomotywy sygnał o zajętości torów i dopuszczalnej maksymalnej szybkości, zaś same semafory mogą być nieinstalowane, jeśli tylko wszystkie pociągi jeżdżące po danej trasie będą wyposażone w ETCS. Z technicznego punktu widzenia ETCS 2 poziomu to sterowanie ruchem w oparciu o ciągłą dwukierunkową transmisję danych. Poziom 2 nie wymaga od maszynisty znajomości sygnalizacji obowiązującej na danej kolei.

I nie ma tu nic o prędkościach na danym poziomie ETCS!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 03-06-2014, 11:03    Odpowiedz z cytatem

zgadzam się że przy ETCS - 1 można homologować składy do 250 km/h, nie wiem czy Alstom upiera się że musi być ETCS - 2. Być może tak jest zapisane w kontrakcie, jeżeli tak, to jest zapis zupełnie niedorzeczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gggabrysss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2014

PostWysłany: 03-06-2014, 11:03    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że dla laika wystarczy wytłumaczenie z wikipedii Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 03-06-2014, 11:04    Odpowiedz z cytatem

No to sorry, ale ETCS2 w Polsce to jak dla mnie wizja 50-70 lat (wersja optymistyczna).

W takim układzie pytania dla mnie to:
1. Po co taki warunek w zamówieniu z naszej (PKP) strony??
2. Czy firma Alstom przyleciała z kosmosu i nie miała pojęcia w momencie akceptacji zamówienia, że Polska to kraj który nie miał, nie ma i latami jeszcze nie będzie miał takiego systemu, w związku z tym homologacja będzie niemożliwa?

Obie strony zatem winne, przy czym łatwiejsze do wytłumaczenia wydaje się stanowisko Alstomu. Mogą mówiąc kolokwialnie powiedzieć "no wiedzieliśmy, że w Polsce nie było wtedy takiej infrastruktury, ale wierzyliśmy, że taki tygrys europy, to w trzy lata i KDP sobie zbuduje - teraz my jesteśmy gotowi o przekazania, a to strona Polska nie ma na czym tego przebadać"...

Tak jako laik, którego nie do końca polityczne spory interesują to widzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 03-06-2014, 11:35    Odpowiedz z cytatem

I tak w planach PLK nie było ETCS poziomu 2 na linii z V>200kmh. Węgliniec-Horka na 160kmh i Warszawa-Gdańsk 200kmh. Więc płacze Alstomu są nieuzasadnione. Mogą homologować pendziaki na 250kmh tylko z jakiegoś powodu nie chcą!

Nie wierzę, że chodzi tu o kombinacje homologacji ETCS2 + 250kmh na ETCS2 bo to z założenia nawet te kilka lat wstecz, kiedy podpisywali kontrakt było nie do spełnienia w Polsce, bo nie było takich planów by linia z V250kmh i ETCS2 w ogóle do tego czasu powstała!

W Polsce nie ma obecnie infrastruktury, która pozwalałaby homologować ED250 tylko i wyłącznie na ETCS2. W każdym innym przypadku Alstom kłamie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 03-06-2014, 12:56    Odpowiedz z cytatem

jubikej ETCS - 2 był planowany na linii E-65 pomiędzy Warszawą a Gdynią ale nie wiem czy z niego nie zrezygnowali. Docelowo na CMK będzie ETCS - 2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 03-06-2014, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Intercity nie może odebrać pociągów niezgodnych z zamówieniem. A to czesem nie Intercity chce ETCS w wersji 2?
2. O owym systemie wypowiada się wiki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_System_Sterowania_Poci%C4%85giem

Milion złotych za kilometr.

Przy dużej prędkości sygnalizacja przy torach jest nieskuteczna. Dlatego ta wersja jeden się nie nadaje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 04-06-2014, 16:01    Odpowiedz z cytatem

maciej30 napisał/a:
jubikej ETCS - 2 był planowany na linii E-65 pomiędzy Warszawą a Gdynią ale nie wiem czy z niego nie zrezygnowali. Docelowo na CMK będzie ETCS - 2.


I jest montowany, ale tam prędkość max. odcinkami będzie tylko do 200kmh
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 05-06-2014, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Mondrzy odsyłają mnie tu do wiki w kwestii tego co to ETCS. Ale tam z kolei stoi, że poziom drugi miał być na odcinku Legnica - Węgliniec - do granicy. A o tym z kolei nikt tu nie mówi... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 05-06-2014, 11:57    Odpowiedz z cytatem

bo go jeszcze nie ma Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-06-2014, 19:27    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity zgodziło się na etapową homologację. Rok temu

Przed rokiem, podczas spotkania z Alstomem zarząd PKP Intercity zgodził się, żeby Pendolino przez najbliższe lata jeździło nie szybciej, niż 200 km/h – wynika z dokumentów, do których dotarł „Rynek Kolejowy”.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 06-06-2014, 02:52    Odpowiedz z cytatem

I co? Zgodzili się i zapomnieli?
Toż to cyrk coraz większy. Kolej zginie nieodwołalnie. Zaorajcie tory i puśćcie autostrady. Albo tory wodne. Alstomu powinny nie obchodzić jakieś terminy, bo samo przeprowadzenie testów to nie jego brosza i UTK łaski nie robi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 06-06-2014, 11:14    Odpowiedz z cytatem

pendolino wyjedzie zgodnie z planem w grudniu i będzie jeździć na CMK 200 km/h i w ogóle nie ma o czym pisać. Tylko będzie troche zamętu potem przed homologacją na ETCS - 2. Po wprowadzeniu ETCS - 2 składy będzie można homologować na 250 km/h, ale w przypadku np. linii E-65 pomiędzy Warszawą a Gdynią od przełomu 2015/2016 po wprowadzeniu ETCS - 2 na tej linii składy te i tak nie będą jeździć więcej niż 200 na niektorych tylko odcinkach, gdyż mimo posiadania w przyszłości przez tą linię ETCS - 2 nie przewiduje się na tej linii wyższych prędkości niż 200 km/h. Co ciekawe prędkość 220-230 mogłaby obowiązywać na CMK przy działającym ETCS - 1 już w roku 2016.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-06-2014, 12:42    Odpowiedz z cytatem

Bieńkowska: Pendolino pojedzie w grudniu

Minister Infrastruktury i Rozwoju Elżbieta Bieńkowska i prezes PKP Intercity Marcin Celejewski bagatelizują znaczenie notatki, sporządzonej przed rokiem przez PKP Intercity i Alstom. Przewoźnik przyznał w niej, że homologacja systemu ERTMS p.2 nie będzie możliwa do 2015 roku.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 06-06-2014, 12:57    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że pojadą w grudniu, dlatego w lipcu wyjdzie odpowiednie rozporządzenie żeby można było przeprowadzić homologację. homologacja sierpień - wrzesień. Szkolenia październik - grudzień i w grudniu wyjazd na tory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 47 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl