- Nie chcę mówić o szczegółach - zastrzega szef CBA Paweł Wojtunik, przyznając, że CBA interesuje się kontraktem na pociągi Pendolino. Gość programu "Jeden na jeden" dodał, że sam kontrakt był pod nadzorem antykorupcyjnym. Pociągi, które miały jeździć po polskich torach z prędkością do 250 km/h, wciąż nie mają na to homologacji.
Niemal każdy duży projekt na kolei przypomina słomianego misia z filmu Barei. Pendolino to miś średniej wielkości. Początkowo chodziło chyba tylko o łatwe sprawne wydatkowanie darmowych unijnych dotacji, teraz doszedł motyw wkręcenia dostawcy w wysokie kary umowne. Bo "Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach"? - pisze Bogdan Szafrański, wykładowca i były członek zarządu ds. finansowych w PKP Cargo i PLK.
PKP Intercity przyznaje – w grudniu może nie być Pendolino
Rozmowy Alstom i PKP Intercity dalej tkwią w martwym punkcie. Prezes PKP Intercity przyznaje, że w takiej sytuacji pociągów w grudniu na torach nie będzie.
PKP wstrzymały odbiór techniczny kolejnych pociągów Pendolino z fabryki we Włoszech. Były one uszkodzone i miały zamontowane używane części. Kolejarze po raz pierwszy oficjalnie przyznają, że regularne kursowanie składów od grudnia jest coraz mniej realne.
W przekazywanych pociągach wykryto m.in. skorodowane części podwozia, uszkodzone śruby, a także używane wcześniej koła, których stan pozostawiał wiele do życzenia. Zdaniem władz PKP to dowód na to, że producent ma problemy w swojej fabryce i nie jest w stanie dotrzymać kolejnych terminów. Dlatego opóźnia homologację pociągów w Polsce, by wymusić rezygnację z kar. Nie ma o tym mowy - mówi prezes PKP Intercity Marcin Celejewski i aby wytrącić argument, że Pendolino musi wyjechać w grudniu, przyznaje "grudzień dzisiaj może być zagrożony".
Były one uszkodzone i miały zamontowane używane części.(...) wykryto m.in. skorodowane części podwozia, uszkodzone śruby, a także używane wcześniej koła, których stan pozostawiał wiele do życzenia.
Co za problem w takim razie odpowiednio nagłośnić sprawę ? Wystarczy kilka zdjęć, komentarz fachowców od taboru kolejowego i super materiał dla pismaków jak znalazł ! Małą próbkę materiału mieliśmy zresztą okazję obejrzeć we wczorajszych wiadomościach w TVP 1. Kiedy przypominają mi się stanowcze i wyjątkowo pewnie brzmiące słowa Pani minister Bieńkowskiej ogarnia mnie spazmatyczny śmiech, podobny do wywołanego najlepszymi kabaretowymi numerami.
Kiedyś w podobny sposób "modernizowane" były ezt. Nadwozie nowiutkie a podwozie stare.....
Przód vel nos vel dziób Pendolino niekoniecznie mieści się w zakrętach. Zwyczajnie na łukach za bardzo wystaje na boki. I się przyciera. A taki był ładny. Zagraniczny.
Nieprawdziwe informacje "Dziennika Gazety Prawnej"
W nawiązaniu do dzisiejszych doniesień "Dziennika Gazety Prawnej" oświadczamy, że informacje podane przez red. Konrada Majszyka dot. "przytarcia nosa Pendolino" są nieprawdziwe.
Pociąg nigdy nie przejeżdżał przez Dworzec Warszawa Centralna ani przez linię średnicową, która w ostatnim czasie była remontowana.
Jednocześnie, informacje o tym, że takie zdarzenie nie miało miejsca przekazaliśmy dziennikarzowi w dniu wczorajszym. Rzetelność dziennikarska wymaga, aby nie wprowadzać czytelników w błąd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum