Alstom - producent Pendolino - zapewnił, że niezwłocznie złoży wniosek o homologację tych pociągów w Polsce, zgodził się także na arbitraż ws. kar za opóźnienia w dostawie składów - poinformował prezes PKP SA Jakub Karnowski w środę sejmową komisję.
Prezes PKP: Jest porozumienie z Alstomem w sprawie Pendolino
Alstom - producent Pendolino - zapewnił, że niezwłocznie złoży wniosek o homologację tych pociągów w Polsce, zgodził się także na arbitraż ws. kar za opóźnienia w dostawie składów - poinformował prezes PKP SA Jakub Karnowski w środę sejmową komisję.
Prezes PKP SA Jakub Karnowski poinformował, że Alstom zgodził się na etapową homologację Pendolino i oddanie kwestii spornych do arbitrażu. Jednak sprawa nie jest do końca uzgodniona.
25.06.2014 - posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury: "Informacja Ministra Infrastruktury i Rozwoju na temat zawartej umowy na zakup taboru kolejowego - Pendolino".
Uciekają jak szczury z tonącego okrętu – mówi „Codziennej” osoba dobrze zorientowana w sprawach rynku kolejowego. Chodzi o władze spółek PKP, które w popłochu szukają nowych stanowisk. – To ewakuacja przed skandalem, jaki wybuchnie w związku z pendolino, który w grudniu ma wjechać, ale nie wjedzie na polskie tory – tłumaczy nasz informator.
Gazeta Polska mogłaby w końcu przestać judzić bo wydarzenia z ostatnich 2 dni wskazują, że jednak Pendolino wyjedzie na tory w grudniu. W sierpniu ma być gotowy DSS biletów właśnie na składy EIC Premium i EIC.
pawelu, jesteś taki pewny? Przypominam, że Pendolino miało wyjechać na tory już w czerwcu br. Na dzień dzisiejszy PKP IC nie jest formalnym właścicielem ani jednego z 20 zamówionych składów. Mało tego, PKP IC nie ma jeszcze domkniętego finansowania zakupu Pendolino. Oczywiście wszyscy teraz stają na głowie, żeby Pendolino ruszyło od grudnia, bo w drugiej połowie listopada będą wybory samorządowe. Blamaż związany z Pendolino odbije się na rządzącej PO.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
11 par pociągów Pendolino do Krakowa, 10 do Trójmiasta
PKP Intercity przedstawiło liczbę pociągów, które – po uruchomieniu Pendolino – połączą Warszawę z największymi polskimi miastami. Na trasach do Krakowa, a zwłaszcza do Trójmiasta liczba pociągów ma się znacząco zwiększyć względem obecnie funkcjonującej oferty.
Po pierwsze wątpię czy wyrobią się z remontem E-65 do grudnia, zwłaszcza odcinek Iława-Malbork aby linia była tak przepustowa.
Po drugie, tyle par EIC Premium w życiu na siebie nie zarobi. Moim zdaniem 6-7 par to jest maksymalnie.
Po trzecie, 2 pary TLK to jest jakaś kpina. Biorąc pod uwagę, ze jeden to zapewne nocne "Ustronie" czyli mieszkańcy Nasielska, Ciechanowa, Mławy, Działdowa itp., zostaną praktycznie pozbawieni dojazdu do Trójmiasta.
Odnośnie Krakowa, to oznaczać może że jak jedna TLK będzie przez CMK to wszystko. Zdecydowanie za mało.
Nie mam nic przeciwko Pendolino, ale na litość, nie zapominajmy o klasie ekonomicznej.
Do Pawelu , nie licz na więcej TLK, pamiętaj że na dziobaka wzięty jest kredyt , będą doić ludzi ile się da , a wyjścia nie będzie. IR uwali resort aby nie psuć biznesu , TLK dwie na krzyż , a ludkowie zapłacą za dziobaka.
Tylko, żeby się nie przeliczyli. Nikt nie zapłaci 200 zł a nawet więcej za 2h58 minut które nie ma siły żeby dało radę od grudnia, jeżeli na chwilę obecną REALNY!!!, czas przejazdu EIC na trasie Warszawa-Gdańsk przez Iławę wynosi około 4h30 minut. Niech IC nie zapomina.że czasy ich monopolu na podróżowanie między innymi z Warszawy do Gdańska, Krakowa czy Wrocławia minęły bezpowrotnie w czerwcu 2011 roku.
Nie bój nic
Dzisiaj bilet kosztuje ok 130 - 160 zł na tych trasach a ludzie jednak jeżdżą. Jak kogoś stać na 130zł to i 200zł też zapłaci, tym bardziej że 80-90% tych podróży to są służbowe.
Nie byłbym taki pewien tej ilości biznesmenów, czy innych osób podróżujących służbowo . Wydaje mi się, że Pawelu ma rację .
Poza tym jeśli to ma byc klasa Premium, to zastanawia mię szerokość foteli 2 klasy . Jeśli tylko 45 cm to wygląda na to, że nie różni się od szerokości foteli autobusowych . Czeskie Pendolino ma tylko po 3 fotele w rzędzie w drugiej klasie. Nie znam dokładnie szerokosci foteli w innych High Speed, ale np w Eurostar jest to 47 cm http://www.eurostar.com/uk-en/travel-information/on-board/eurostar-seating-plan#.U7G5K7HIwdg
Pendolino ma wąskie wnętrze . Wygląda na to ( a wnioskuje to na podstawie rzutów przekroju pierwszej klasy http://eicpremium.intercity.pl/pl/sklady_zespolowe_rzuty ), że szerokość wnętrza na poziomie górnej linii foteli jest tylko 2471.5 mm. VanHoole Polskiego busa mają zewnętrzna szerokość bez lusterek 2550 mm . Odejmując grubość ścian bocznych autobusu wychodzi na to, że autobus nie jest wiele węższy .
Oczywiście wnętrze Pendolino na wysokości podłokietników (dolna linia okna) jest o 140 mm szersze czyli wynosi 2611,5 mm . Dlatego przy podobnej szerokości siedzeń przejście pomiędzy fotelami jest szersze niz w autobusie . Z rzutów wynika ze szerokość zewnętrzna pudła zmniejsza się z 2830 mm do 2590 mm na wysokości nieco poniżej górnej linii okien
Stąd wynikają moje wątpliwości czy 2 klasa jest rzeczywiście Premium. No oczywiście jest w Pendolino więcej miejsca na nogi niż w większości autobusów, jednak wydaje mi sie że ludzie z pieniędzmi wybiorą 1 klasę . A miejsc w pierwszej klasie jest mało tylko 45 plus 12 klasa biznes czyli w sumie 57 miejsc o lepszym standarcie na cały skład . W innych Pendolino ( w tym czeskim) proporcje pomiędzy ilością miejsc w pierwszej i w drugiej klasie są inne . Widać to dobrze w tabelce http://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino#Konstrukcja
Obawiam się więc , że w polskim Pendolino pierwsza klasa może być pełna , a dwójki będzie ciężko zapełnić jeśli cena nie będzie atrakcyjna.
Mimo informacji o rychłym rozwiązaniu sprawy Pendolino po spotkaniu "na szczycie" w Paryżu, Alstom i PKP Intercity wciąż mają rozbieżne stanowiska. Kością niezgody jest wypłata pieniędzy, które przewoźnik odliczył jako kary umowne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum