REXus, przecież to rząd naciskał na domknięcie projektu! Przetarg dopychano kolanem! Tusk przed jesiennymi wyborami potrzebuje jakiegoś "sukcesu" obok samych spektakularnych porażek. Cytat z "Gazety Prawnej":
– Zakup pendolino jest elementem wakacyjnej ofensywy poprawiania wizerunku rządu – mówi nam osoba z kręgów władzy.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ależ ja to wszystko widzę stąd z taką ironią odniosłem się właśnie do ministra infrastruktury. Na co @Areczek zwrócił mi uwagę, że zamówienia minister nie składał. Osobiście nie...
W ramach tej wakacyjnej ofensywy bardzo zależy mi na tym, żeby nagłośnić fakt zakupu pociągów z wychylnym pudłem w wersji bez wychylnego pudła - czyli innymi słowy Pendolino IC. Może wtedy następny minister będzie miał kolej we krwi, a nie w... no, wiadomo gdzie.
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
W poniedziałek PKP InterCity podpisało umowę na zakup 20 szybkich pociągów Pendolino. Wartość kontraktu to 665 mln euro. Pociągi będą jeździły na trasie Kraków - Katowice - Warszawa - Gdańsk.
- To skok do przodu dla polskiej kolei - powiedział o nowym zakupie prezes PKP InterCity Janusz Malinowski. Wart 665 mln euro kontrakt obejmuje dostawę 20 pociągów mogących rozwijać prędkość do 250 km/godz., budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat. - Cena jest bardzo atrakcyjna, na rynku europejskim nie znajdziemy tak atrakcyjnej ceny - podkreślił Malinowski. Połowa pieniędzy na zakup pociągów ma pochodzić z unijnego programu "Infrastruktura i środowisko", a reszta z kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Kredyt ten musi jeszcze otrzymać rządowe gwarancje. Obecny na konferencji minister infrastruktury Cezary Grabarczyk zapewnił, że nie zna powodów, które miałyby uniemożliwić sfinansowanie kontraktu.
Jak podkreślił prezes PKP InterCity, umowa nie dotyczy dostawy pociągów z tzw. wychylnym pudłem, technologią, która pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. Zdaniem PKP różnica w czasie to od 5-12 minut, ale koszt zakupu pociągu i ich utrzymania byłby o 8-10 proc. wyższy.
Nowymi pociągami pasażerowie będą mogli pokonać trasę Warszawa - Gdańsk w 2 godz. 30 min (obecnie 5 godz. 10 min) trasę Warszawa - Kraków w 2 godz. 15 min (obecnie 2 godz. 53 min), Warszawa - Katowice w 2 godz. 10 min (obecnie 2 godz. 41 min), natomiast z Krakowa do Gdańska przejadą w 4 godz. 55 min (obecnie 8 godz. 20 min). Jest jednak jeden warunek - PKP musi skończyć remont linii, po której mają jeździć szybkie pociągi. Przedstawiciele kolei zapewniają, że do 2014, kiedy zacznie jeździć Pendolino, większość remontów będzie skończona.
Źródło: Wyborcza
[ Dodano: 30-05-2011, 21:33 ]
W końcu będziemy podróżować komfortowo?
Już za trzy lata podróż z Gdańska do Warszawy potrwa zaledwie 2,5 godziny – obiecuje PKP Intercity. Spółka podpisała dziś umowę na zakup 20 pociągów Pendolino - informuje IAR.
Pendolino trafią będą wozić również wasażerów z Warszawy do Krakowa i Katowic. W tym celu trasy te zostaną zmodernizowane.
To nowa jakość dla pasażerów. Komfort, wygoda, prędkość na trasie z Warszawy do Gdyni będzie dochodziła do 200 kilometrów na godzinę – chwali prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.
Aby szybkie pociągi trafiły do Polski w 2014 roku, przewoźnik w ciągu trzech miesięcy musi wpłacić zaliczkę producentowi - firmie Alstom. Na razie pieniędzy nie ma, ale Malinowski zapewnia, że się znajdą.
Podróż Pendolino w II klasie ma kosztować od 60 złotych.
Źródło: Hot Money
Nie no masakra, podpisał, a pieniędzy na obecną chwile nie ma, ale będą? Kto te pieniądze da? Skoro PKP IC ma STRATY!! Gdzie ja w ogóle żyję?
Nie no spoko piszę zaraz maila do fabryki Ferrari w Maranello, żeby mi przysłali nowy model. Pięniędzy co prawda nie mam, ale obiecuję, że jakoś skołuję, może dobry wujek pożyczy...
A tak na sierio to podróż w Pendolino w II Klasie ma kosztować 60 zł. Ale z kąd do kąd ?? Bo ja bym chciał Kraków - Gdańsk jednak teraz to w TLK kosztuje więcej niż 60 zł !!! A patrząc na ceny obecnych EIC to za 60 zł może by się udało z Krakowa do Włoszczowej dojechać.
_________________ ...
Ostatnio zmieniony przez snajper dnia 30-05-2011, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
O ile dobrze wywnioskowałem to na trasie Wawa-Gdańsk, z tym że bilet musi być kupiony odpowiednio wcześniej, czyli pewnie zostanie wprowadzony system znany z linii lotniczych/zachodnich KDP.
Nie bądźcie naiwni i nie wierzcie pekapistowskiej propagandzie. Pseudolino będą jeździły jako EIC, czyli jako pociągi kwalifikowane najwyższej kategorii. W związku z tym cena biletów będzie wg taryfy EIC. Bilety za 60 zł owszem będą dostępne, ale co najwyżej na trasie Warszawa Zach. - Warszawa Wsch. Za jazdę z Krakowa do Gdyni będziecie bulić 150-200 zł. Albo i więcej, bo przecież z czegoś trzeba będzie spłacać kredyt zaciągnięty na zakup tego taboru.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Takie pytanie do was bo nie łapię linii.
Nie kupują nowego taboru to źle, bo tabor mamy stary
Kupują najtańszą wersję Pendolino czyli bez wychylnego pudła też źle, bo to słaba technologia
Kupują droższą z wychylnym pudłem to również źle bo na trasie z Warszawy do Gdyni zyskuje się tylko 5 minut a jest to znacznie droższa wersja
Może mi ktoś wytłumaczy w obecnej sytuacji ekonomicznej oraz profilu trasy Gdynia Główna - Warszawa - Kraków Główny zakup jakiego pojazdu trakcyjnego byłby najlepszy bo się pogubiłem.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
1. Pierwszym błędem jest moderna E65 do Trójmiasta pod tilta (którego nie będzie, ~3mld zł poszły się gwizdać, ograniczona jest też funkcjonalność linii).
2. Tu nie tylko chodzi o wychył pudła, błędem jest kupowanie tak drogich składów, nie tylko w zakupie, ale i utrzymaniu (ok. 16 mln € rocznie) przy takiej jakości infrastruktury (Pendolino przez ładnych kilkanaście lat nie przekroczy 200km/h) oraz złej kondycji finansowej przewoźnika.
3. Znacznie lepszym zakupem (dający lepszy efekt w skali kraju) byłby zakup lokomotyw i wagonów na 200km/h lub upierając się przy zespolonych - EZTów na taką prędkość (np. 19/20WE). Oferując w praktyce (do 200km/h) równie dobre parametry i komfort jazdy, mogłoby być ich 50-80% więcej za tą samą cenę, do tego byłyby znacznie tańsze w utrzymaniu. Dopiero gdy nasz system KDP zaczął się klarować możnaby zacząć myśleć o zespolakach, które miałyby gdzie wykorzystać swoje parametry.
Ostatnio zmieniony przez sphinx dnia 30-05-2011, 23:59, w całości zmieniany 1 raz
Dołączam się do pytania yuseka bo mnie też to stasznie ciekawi, widać narzekanie jest naszym sportem narodowym. A co do komentarza o przeznaczeniu pięniędzy z zakupu pendolino na chorych na raka to jest on już dla mnie co najmniej śmieszny - od tego są inne instytucje a zakup pendolino uważam za słuszny tak samo jak za słuszny uważam ogłoszenie przetargu na nowe EZT przez przewozy regionalne i osobiście trzymam kciuki za jego pozytywne rozstrzygnięcie.
sphinx Dzięki za wyjaśnienie czyli jednak powinniśmy kupić jeszcze słabszą maszynę niż to badziewne Pendolino, najlepiej produkcji polskiej? Vide Rumunia.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Nie mówię jakiej produkcji tylko jakiego standardu i nie słabszą a do 200km/h porównywalną. Teraz mamy zastaw się a postaw się na koszt podatnika i upadającej kolei.
Kupują najtańszą wersję Pendolino czyli bez wychylnego pudła też źle
Ustalmy podstawową rzecz. Istotą Pendolino jest wychylne pudło. Pendolino po włosku oznacza "wahadełko". PKP IC nie kupuje Pendolino tylko normalne elektryczne zespoły trakcyjne dużej prędkości. Z wyglądu to coś będzie przypominało Pendolino, jakie jeżdżą w innych krajach, ale tylko z wyglądu, bo Pendolino bez wychylnego pudła to jak masło bez tłuszczu, albo jak elektrownia atomowa bez reaktora.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 31-05-2011, 00:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum