Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 79, 80, 81  Następny
Polski sen o Pendolino
Autor Wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 12-09-2014, 18:29    Odpowiedz z cytatem

a w ile pan Warsewicz chciałby się zawieźć do Gdanska? Chyba nie w dwie, bo to jest niemożliwe, trzeba byłoby wybudować od podstaw nową linię kolejową. Zważywszy, że od grudnia 2015 czas przejazdu wyniesie 2h38 bo wprowadzeniu systemu ETCS-2 na E-65. To dość atrakcyjny czas przejazdu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 12-09-2014, 21:16    Odpowiedz z cytatem

W Krakowie rzeczywiście ruszyły intensywne prace !!! Kolejarz

Pracownicy Pionu Infrastruktury tną na kawałki ogrodzenie i wyciągają słupki Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 13:14    Odpowiedz z cytatem

PENDOLINO nie jest atrakcyjną ofertą ponieważ spowoduje MONOPOL DROŻYZNY na trasie Kraków-CMK-Warszawa-Gdynia. Będzie świeciło pustkami, bo nikt normalny nie zapłaci kosmicznych pieniędzy za poruszanie się bezprzedziałowym NIEWYGODNYM klaustrofobicznym pociągiem jadącym w czasie który mógłby pokonać zwykłym wagonowym składem IC-EIC prowadzonym Taurusem z biletem kupionym np w weekendowej biletomanii za 49 zł.Nie wierzę w objęcie tej trasy korzystną ofertą cenową jak np biletomania czy bilet relacyjny w normalnej cenie powiedzmy do 60 zł.Ceny będą wysokie i spowodują ucieczkę resztek pasażerów z trasy Kraków-Warszawa-Gdynia do autobusów,niestety Sad

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 15:10    Odpowiedz z cytatem

Desiro2 Bzdury i jeszcze raz bzdury. Będzie atrakcyjny czas przejazdu będą i pasażerowie. Biznes z pewnością z chęcią będzie z tych pociągów korzystał również. Kiedyś też na CMK były same expresy w ciągu dnia pomiędzy Krakowem/Katowicami a Warszawą i chętnych nie brakowało. Poza tym gdzie Ty widziałeś przedziałowe pociągi high speed. TGV,ICE, Shinkansen itd. To są wszystko bezprzedziałówki a pendolino mimo że nieco trochę wolniejsze tylko jest zaliczane do high speed. We Włoszech na niektórych trasach rozpędza się do 275 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-09-2014, 15:59    Odpowiedz z cytatem

maciej30 napisał/a:
Biznes z pewnością z chęcią będzie z tych pociągów korzystał również.

Biznes nie zapełni całego pociągu. Liczenie na pasażera biznesowego to prosta droga do plajty. Grupą docelową PKP Intercity powinien być pasażer klasy ekonomicznej a nie biznesowej. Pasażer biznesowy to tylko dodatek, stanowiący niewielki procent ogółu frekwencji i wpływów z biletów.

maciej30 napisał/a:
Kiedyś też na CMK były same expresy w ciągu dnia pomiędzy Krakowem/Katowicami a Warszawą i chętnych nie brakowało.

Chętnych nie brakowało, bo nie było innej alternatywy. Przez wiele lat PKP Intercity miało monopol na CMK, a także na liniach Warszawa-Gdynia oraz Warszawa-Poznań. Tańszych pociągów pośpiesznych na tych trasach nie było, były tylko ekspresy! Teraz są i interREGIO (choć w coraz bardziej okrojonej formie) i TLK, i PolskiBus, nawet tanie lotnicze na trasach krajowych, ponadto przybywa autostrad i dróg ekspresowych, praktycznie każda rodzina ma samochód. Tak więc nikt nie będzie ładował pieniędzy w drogie Pendolino, mając tańsze i szybsze alternatywy.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Victoria masz częściowo racje ale nie do końca. Przecież PKP intercity dedykuje tańszy produkt dla przeciętnego kowalskiego, to właśnie TLK. Co do lat ubiegłych i monopolu PKP IC na CMK też się z Tobą nie zgodze gdyż, spółka PKP IC została wydzielona z PKP w roku 2000. Tak więc mieli monopol na CMK ale tylko przez 8 lat, dopóki nie przejeli pociągów pospiesznych obecnie TLK. W latach 2000 - 2008 PKP PR były w grupie PKP S.A. razem z PKP Intercity, z tego co wiem w tamtych czasach PRom wcale nie przeszkadzało to, że nie kursowały po CMK, ponieważ zajmowały się prowadzeniem tańszych dotowanych pociągów pospiesznych po całej Polsce, mieli bardzo dobrą rozbudowaną ofertę i nie składy te nie musiały kursować po CMK. Oferty PKP IC i PKP PR raczej się uzupełniały a nie konkurowały ze sobą. Po odebraniu PRom pociągów pospiesznych i przekazaniu ich do PKP IC, PRy miały się zająć głównie przewozami w regionach ale okazało się, że nie da się z tego wyżyć. Dlatego uruchomiły swoją własną ekonomiczną markę po nazwą IR i odtąd zaczęły konkurować z PICem, ale moim zdaniem nic dobrego z tej reformy nie wyszło. Poza tym nie możesz pisać o monopolu PKP IC ponieważ jak wcześniej zaznaczyłem ta spółka powstała dopiero w roku 2000 podobnie zresztą jak PKP PR. Przed rokiem 2000 było jedno PKP które zarządzało zarówno pociągami kwalifikowanymi czyli Ex/IC/EC jak i pociągami pospiesznymi czy osobowymi. I również w tamtych czasach jednego PKP na CMK także nie było w ciągu dnia żadnych innych pociągów poza EX/IC. Ogólnie można rzecz ująć, że w latach 1984 - 2009 CMKa była tylko dla składów kwalifikowanych. Natomiast po wyłonieniu się spółek PKP IC i PKP PR w 2000 roku zwyczajnie żadna sobie w drogę nie wchodziła. Obie spółki były w jednej grupie, dlatego te spółki nie konkurowały ze sobą tylko każda zajmowała się obsługą swojego segmentu przewozów pasażerskich. Ich oferty się uzupełniały i moim zdaniem wtedy był porządek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-09-2014, 16:37    Odpowiedz z cytatem

maciej30, PKP PR nie wchodziły na linie zmonopolizowane przez PKP Intercity nie dlatego, że nie chciały, ale dlatego, że nie mogły, gdyż karty rozdawała spółka-matka, czyli PKP SA. Wszystko zmieniło się po usamorządowieniu PKP PR - wtedy powstały interREGIO, tak zaciekle zwalczane przez Grupę PKP. Także wtedy na CMK pojawiły się również tańsze TLK, jako "konkurencja" dla jeszcze tańszych interREGIO. Krótko mówiąc, gdyby nie usamorządowienie PKP PR i gdyby nie interREGIO, to do dziś Grupa PKP, a konkretnie PKP Intercity doiłoby nas maksymalnie na najbardziej intratnych liniach kolejowych. Na nasze szczęście nawet kolejowe monopole nie trwają wiecznie...

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to


Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 13-09-2014, 16:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 16:40    Odpowiedz z cytatem

Victoria no dobrze a jak się w takim razie odniesiesz do czasów jednego przedsiębiorstwa PKP gdzie praktycznie od początku lat 90 do czasu powstania spółek PKP IC i PKP PR, gdzie PKP było jednolitem na takich trasach jak Warszawa - Gdynia, Warszawa - Poznan, Warszawa - CMK - Kraków/Katowice nie kursowały w dzień żadne pociągi pospieszne tylko same kwalifikowane Ex/IC? A przypominam, że wtedy PKP zarządzało wszystkimi składami w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-09-2014, 16:48    Odpowiedz z cytatem

maciej30, przecież już się odniosłam w poprzednim poście. Czytaj ze zrozumieniem, zamiast zgrywać niekumatego mikola. Powtórzę, zarówno za czasów jednego PKP jak i za czasów PKP PR / PKP IC chodziło tylko o maksymalne dojenie pasażerów przez PKP na najbardziej intratnych liniach kolejowych. A że naród nie miał innej alternatywy to przez wiele lat dał się doić. Ale wystarczyło, że pojawiły się tańsze pociągi IR oraz konkurencja drogowa i lotnicza, ludzie masowo zaczęli odwracać się od PKP Intercity...

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Victoria Pociągi pospieszne miały zupełnie inne zadanie w tamtych czasach. Obsługiwać jak największą liczbę miejscowości, dlatego ich zadaniem nie było kursowanie po CMK, pomiędzy warszawą a krakowem bez postojów ponieważ do tego służyły Ex. Pospieszne kursowały przez Radom-Kielce z czasem przejazdu dużo lepszym niż teraz bo około 4h30 minut, dzięki temu obsługując też inne miasta, podobnie było ze spółką PKP PR. Co do innych linii typu Warszawa - Poznan czy Warszawa - Gdynia, które zarówno tworzą ciągi łączące duże aglomeracje jak i miejscowosci lokalne to być może ta polityka była częściowym błędem, bo tam rzeczywiście część pociągów pospiesznych w ciągu dnia mogła kursować, obsługując ruch bardziej lokalny. I tak było m.in. pociągi pospieszne łączace Warszawę - Olsztyn kursowały częściowo po E-65 między Warszawą a Działdowem, niektóre były puszczane przez Iławę, podobnie na linii poznańskiej np. pospieszne Warszawa - Bydgoszcz czy włókniarz Łódź Kaliska - Szczecin przez Kutno - Koło - Konin. Natomiast co do CMKi absolutnie się nie zgadzam, ta linia była z założenia linią dla pociągów Expresowych nie wolnych pociągów z EU07 na czele bo tutaj są linie alternatywne w postaci ósemki i wiedenki i to właśnie te linie są podstawowymi ciągami komunikacyjnymi dla pociągów kiedyś pospiesznych obecnie TLK/IR. Wiesz, że IR np. w ogóle nie obsługują wiedenki pomiędzy Warszawą - Częstochową a Katowicami a przecież w przyszłym roku zakończy się moderna tej linii i czas przejazdu będzie bardzo atrakcyjny. Po co na siłę chcą kursować przez CMKę skoro jadąc linią alternatywną mogą zabrać pasażerów po drodze z Koluszek-Piotrkowa-Radomska i Częstochowy a przecież chyba IR głównie są do tego stworzone, żeby obsługiwać jak najwięcej miejscowości a nie pędzić CMKą z postojem we Włoszczowie.


Ostatnio zmieniony przez maciej30 dnia 13-09-2014, 17:07, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-09-2014, 17:07    Odpowiedz z cytatem

maciej30, ustalmy jedną podstawową rzecz. O tym gdzie i jakie pociągi mają jeździć powinien decydować pasażer, a nie jakieś mityczne urzędnicze "założenia" sprzed kilku dekad. Gospodarka centralnie planowana oraz sztuczne monopole nie sprawdziły się w żadnym kraju i w żadnym sektorze gospodarki!

Prowadzę własną firmę i gdybym kierowała się swoimi założeniami z etapu tworzenia biznesplanu a nie potrzebami i oczekiwaniami moich klientów to już dawno bym zwinęła interes i poszła wegetować pod most nad Wisłą. Nie rozumiem więc dlaczego kolej dalekobieżna w Polsce nie miałaby podlegać regułom wolnego rynku, gdzie decydujący głos ma pasażer, a nie urzędnik zza ministerialnego i kolejowego biurka. Nie da się zbudować normalnego kapitalistycznego państwa z socjalistyczną państwową koleją stanowiącą sztucznie podtrzymywany monopol finansowany z pieniędzy podatników!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to


Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 13-09-2014, 17:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 13-09-2014, 17:09    Odpowiedz z cytatem

Musze się zgodzić.
Co jakiś czas jadę z Poznania do Warszawy.
Albo wybiorę IR, który często komfortem (taka "Warta" na tzw. "malborasach" np.) dorównuje pociągam klasy IC, jedzie de facto tylko niecałą godzinę dłużej, ale w dwie strony zapłacę mniej niż za przejazd w jedną stronę IC.
Albo pójdę na Polskiego Busa (jeszcze taniej).
Albo jak już 2-3 osoby to w ogóle nie ma co myśleć tylko auto i autostrada.

Pociąg IC to dla mnie ostateczność (przeważnie wyłącznie na refundowane podróże służbowe). A zafundowanie wycieczki takim IC do Warszawy i z powrotem dla mnie, żony i dwójki dzieci - hmmm - to już w ogóle jakaś magia. 830 zł Shocked

Samochód w wypożyczalni wyjdzie mnie taniej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 17:13    Odpowiedz z cytatem

Victoria Jasne, masz rację. To prawda przede wszystkim pasażer. A napisałem o CMK jako linii która z założenia była dla szybkich pociągów ponieważ rzeczywiście takie było jej założenia, gdyż na tej linii nie przewidziano żadnych peronów. Perony zaczeły tam powstawać dopiero niedawno jeden we Włoszczowie teraz drugi dojdzie w Opocznie. No ale skoro PRy chcą tam jeździć to powinny też postawić na modernę, zacząć przede wszystkim od zakupu nowych szybszych lokomotyw niekoniecznie fabrycznie nowych być może i używanych ale takich które są w stanie osiągnąć co najmniej 140 km/h. Przecież mogą zacząć inwestować w tabor. Są chociażby dotacje unijne. Wiadomo, że PRy są głównie we władaniu samorządów, więc to też i samorządom powinno zależeć na szybszych tańszych pociągach kierowanych do tzw klasy średniej.

blakop Ale oczywiście wiesz, że malboro idą na obsługę Kamienczyka z Poznania do Szklarskiej oraz pociągów Poznan - Leszno a na wartę podstawią ci kibla. Oto cała polityka samorządów wszystko wywrócone do góry nogami. Czyli na wagonach będą kursować pociągi Regio które powinny kursować na kiblach a IR będą jeździć na kiblach zamiast na wagonach. Ja rozumiem, że niektórzy mogą jechać nawet furmanką ale są jakieś granice.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-09-2014, 17:29    Odpowiedz z cytatem

maciej30, nie kieruj się urzędniczymi założeniami tylko zdrowym rozsądkiem. A ten podpowiada, że każda linia kolejowa jest od tego, aby jeździły po niej pociągi - jak najwięcej pociągów, przewożących jak najwięcej pasażerów! Jeśli ludzie domagają się tanich i w miarę szybkich pociągów z Krakowa do Warszawy to po CMK powinny jeździć co godzinę tanie i w miarę szybkie pociągi.

Kiedyś jechałam porannym pociągiem IR z Warszawy do Krakowa. Ścisk w EZT był tak wielki, że na Centralnym wchodziłam przez okno - jak za komuny. Nie żartuję! O czym to świadczy? O tym, że ludzie mają w d... drogie pociągi EIC na CMK i tanie, powolne pociągi TLK na linii radomskiej.

Gdyby PR tylko chciały to w miesiąc wykosiłyby PKP IC z CMK swoimi starymi "kiblami" w taryfie IR. Rzecz jasna Rząd i Grupa PKP zrobią wszystko, żeby do tego nie doszło, a zarząd upolitycznionych PR nie będzie ryzykował utraty intratnych posad.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 13-09-2014, 17:36    Odpowiedz z cytatem

Victoria No niestety te założenia nie zostaną wprowadzone, żebyś co godzine lub co dwie czy trzy godziny miała z Warszawy do Krakowa IR na kiblu zamiast pendolino. I dobrze wiesz, że żaden rząd/zarząd/prezes takiej czy innej spółki, tego Ci nie wprowadzi. Ja wiem, że ludzie chcieliby jak najtańszych pociągów. To zupełnie jakbyś się domagała aby pomiędzy warszawą a londynem startował co godzinę Ryanair za 10 złotych. No ja to wszystko rozumiem, wolny rynek, konkurencja itd ale jakieś ramy i standardy musimy zachować. Nie możemy się cofnąć do króla ćwieczka i nagle zacząć wozić ludzi EN57 po Polsce dlatego bo tak jest tanio. Tania alternatywa pomiędzy Warszawą a Krakowem będzie zachowana masz jak w banku tylko nie w ilości o której piszesz. Niestety będą to głównie pociągi TLK zamiast IR. Natomiast propnowane przez Ciebie rozwiązanie też ma pewne wady. Zgadnij jakie? Jeżeli chciałabyś co godzinę podstawić pociąg IR z Warszawy do Krakowa to doszlibyśmy do takiego absurdu, że pociągi te w pewnych godzinach pomimo swojej ceny również kursowałyby puste.

[ Dodano: 13-09-2014, 18:44 ]
Poza tym nie po to CMKa jest modernizowana do prędkości 250 km/h, żeby wprowadzić na niej docelowy produkt w postaci EN57 z max predkoscia 110 km/h. Żeby IR były jakąkolwiek konkurencją dla EIC to minimalna predkość dla tych składów musiałaby wynosić 160 km/h. Wtedy to rzeczywiście mogłaby być jakaś alternatywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 53 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl