Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Następny
1 marca - kolejna rzeź pociągów PKP IC
Autor Wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 05-01-2011, 21:51    Odpowiedz z cytatem

W temacie o planowanych na marzec 2010 cięciach w województwie mazowieckim do których na szczęście nie doszło znalazłem ciekawą propozycję jednego z użytkowników:
adamd napisał/a:
W ogóle mam propozycję dla Infokolei: może zrobić CZARNĄ MAPĘ polskich kolei. Zaznaczyć na niej wszystkie pozamykane odcinki i przy każdym nazwisko człowieka, który podjął decyzję o definitywnym zamknięciu/rozbiórce, choć doświadczenia innych systemów kolejowych pokazywały, że w podobnych warunkach jednak można prowadzić działalność, albo przynajmniej próbować naprawy. Taka Czarna Mapa z nazwiskami grabarzy PKP pozostałaby dla potomnych, żeby przypadkiem nie zaginęła pamięć o sprawcach tego niesłychanego, mającego wręcz antycywilizacyjny wymiar, zniszczenia. Może zresztą otworzą się kiedyś jakieś archiwa, wyjdą na jaw jakieś lewe interesy - i wszystkie te kostki domina, tworzące Czarną Mapę ułożoną się w jedną, złowrogą całość, wyjaśniającą działania "betonu".
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-01-2011, 21:55   

To będzie próba - jeśli naprawdę zależy wam na pasażerach obniżcie kategorie wszystkim EIC do TLK na czas do opanowania tego co się dzieje.
Powrót do góry

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 05-01-2011, 22:00    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, oni tego nie zrobią. W życiu Romana - jak to się mówi. Taki gest mają tylko poważne firmy kolejowe za naszą zachodnią granicą. Jak w Berlinie była zadyma z S-Bahn (niedopatrzenie nadzoru technicznego i wypadek a co za tym idzie odstawienie ponad 50% taboru w ciągu jednego dnia - poleciały głowy) to mieszkańcom tego miasta a którzy mieli bilety miesięczne dano miesiąc gratis bodajże. Roczniakom chyba więcej... tam się da - u nas? Co najwyżej uśmiech pani rzecznik 'że nic się nie stało i że tylko 8 pociągów odwołali' Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-01-2011, 22:15   

Ciekawy jest jeden z komentarzy na RK. Zwracam szczególną uwagę na pogrubiony fragment:

Nie wiem czy to jest akurat 100% winy Mędzy. Sprawa śmierdzi kilkuletnią paniką pod tytułem: Jak dobrze opchnąć IC i mieć z nią spokój. Paniką ze względu na marne wyniki finansowe.

Cała afera zaczyna się od czasów w których panna IC była młoda szczupła i nie dochędożona i zabiegała o kawalera.
Uznano, że przejęcie dalekobieżnych relacji, które w PR-ach miały status "dochodowych" pozwoli na utworzenie kolosa, który będzie miał większą wartość rynkową. PR-y wrzucone na niższy szczebelek między kilkunastu udziałowców miały roztopić się na prowincji i "zniknąć" . Na zasadzie jakiej w niektórych zwierzęcych grupach chory osobnik opuszcza grupę by zdechnąć na boku nie psując powietrza jak i dobrego samopoczucia żyjącym. A nic tak w Polsce nie zdycha dobrze jak na bocznicy w Ścinawce, Lubsku, Korszach, Pyrzycach itd.

Niestety okazało się, że przewozy nie dzielą się na dalekobieżne i regionalne, ale dochodowe i niedochodowe. I te drugie powinny być poddawane restrukturyzacji marketingowo-taborowo-prędkościowej i ewentualnie po bilansowaniu na zero czy nawet na niewielki minus być dotowaną z tą jednak wiedzą, że dotuje się produkt dobry i uleczony właściwymi zabiegami.

W ten sposób mógł by istnieć podział na dwie spółki w której jedna była by lepszą i zdrowszą a druga podtrzymywana ze względu na socjal przewozów i robotę kolejarzy. Ale płynnością i świadomym podziałem na "dobry bank" i "zły bank". Po to by oddzielić ziarno od plew, dżumę i cholerę od zdrowego organizmu.

Płynność taka zapewniła by mniejsze perturbacje związane z układaniem i projektowaniem sieci połączeń na nowych fundamentach i w stopniowym łączeniu "dalekobiegów" do IC.

Niestety dokonano rewolucujnego przeskoku. Nagła wrzutka części PRów do IC i nasza młoda panna udławiła się tym darem "dalekobieżnych", i stała się roztyłą babą.
Zarządzono efekt kuracji i diety po to by przywrócić kształt "małej sympatycznej spółeczki". Mamy powrót do przeszłości czyli powrót do czasów sprzed usamorządownieniem. Przebąkuję się już o powrocie wybranych relacji do PRów. Historia zatoczyła koło jak bumerang i walnęła tym bumerangiem w główkę Wacha i Ebelenchardtta, Julka znaczy się.

Zdaję się , że już za Warsewicza po zadławieniu się darowizną przyjęto strategię na zamiatanie pod dywan w celu wykazania dobrych wyników finansowych. Chciano by trupy w szafach odkrywał inwestor już po zakupie tej panny z posagiem starych szaf.

Argumenty o przejęciu części składów od PRów tuż przed wymaganymi rewizjami są mało przekonywujące w sytuacji gdy duża część to były wagony po modernizacjach i jako wartościowy wkład były i tak zastrzykiem "w naturze", którego wymóg rewizji był niewielki w stosunku do korzyści. Również 14 ED74 piechotą nie chodzi. I jakoś dawało radę na Uć-WaWa. Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby.

Całe ostatnie 3 lata to parcie na sprywatyzowanie tego struclałego przedsiębiorstwa za wszelką cenę. Najpierw cenę przejęcia pośpiechów w nadziej na zwiększenie przewozów i zysku.

Za cenę odstawiania i złomowania taboru i "restrukturyzacji", czyli powrotu do tego co już było.

I jeszcze za cenę dotacji do TLK w wersji trójwagonowej tylko po to by mieć zabezpieczenie pod kredyt na Pendo.

Jak dla mnie to cena za duża. Może warto usłyszeć jakie są plany wobec IC? Nadal blaszki w oczach? Nadal plany prywatyzacji?

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/20917/Medza_Skala_awarii_wagonow_pochlonela_nasze_rezerwy.htm
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-01-2011, 22:20   

andrzej_sz,

Mają szansę na rozpoczęcie zmian ale czy ją wykorzystają. To powinien być tylko początek.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-01-2011, 11:47    Odpowiedz z cytatem

A propos nieuniknionej likwidacji części pociągów TLK, warto przypomnieć dotychczasowe "osiągnięcia" PKP IC w tej dziedzinie. Powtórzę to co napisałam w innym wątku.

Przejęcie pociągów pospiesznych przez PKP IC nastąpiło 1 grudnia 2008. Do tego dnia PR uruchamiały 381 pociągów międzywojewódzkich, zaś PKP IC - 165.

Wraz z połączeniami PKP IC przejęło od PR 1907 wagonów, 11 sztuk ED74 oraz 69 elektrycznych lokomotyw.

Od grudnia 2008 r. PKP IC uruchamiało łącznie 446 pociągów międzywojewódzkich, mając do dyspozycji ok. 3,1 tys. wagonów plus 11 sztuk ED74.

Dziś PKP IC uruchamia ok. 300 pociągów. Po dwóch latach od przejęcia pociągów pospiesznych przez PKP IC liczba pociągów międzywojewódzkich spadła o 146, zaś z 3,1 tys. wagonów do jazdy nadaje się zaledwie 1200 sztuk.

Reasumując, w latach 2009-2010 co trzeci pociąg PKP IC został zlikwidowany, a długość tych, które jeszcze jeżdżą spadła o 30-50%. Przeciętny pociąg TLK ma dziś 3-4 wagony.

Przez dwa ostatnie lata PKP IC dokonało totalnej destrukcji na polskich torach! A to dopiero początek postępującej zapaści! Bomba wybuchnie na początku wakacji. Obecny chaos na kolei to pikuś w porównaniu z tym co czeka nas tego lata. Wcześniej będzie jeszcze Wielkanoc i długi majowy weekend.

"Do kasacji pójdzie 1 tys. z 3,1 tys. wagonów należących do spółki. Oddanie ich na złom może przynieść nawet 20-25 mln zł." To są słowa prezesa PKP IC Grzegorza Mędzy z sierpnia 2010 r. opublikowane w Gazecie Wyborczej.

Mędza musi odejść! Odejść musi cały zarząd PKP IC i dyrektorzy biur odpowiedzialni za ten burdel.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 06-01-2011, 12:18    Odpowiedz z cytatem

szansa dla IC, oddac TLK PRom i zostac tak jak kiedys tylko przy przewozach kwalifikowanych, PRy zastapia siec polaczen TLK swoimi IR w wiekszej ilosci i lepszej wersji

IC beda miec swoje EIC i beda jezdzic tylko tam gdzie im sie oplaca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leo1407 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2007
Skąd: z PKP

PostWysłany: 06-01-2011, 12:24    Odpowiedz z cytatem

ET40 napisał/a:
by chociaż decydenci wymusili na Cargo jakąś promocję

Wolne żarty ? Wymuszenie promocji ? Mr. Green Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-01-2011, 12:31   

@jubikej, pod warunkiem, że PR-y nie przejmą takiej ilości taboru i pracowników z dnia na dzień, jak w przypadku PKP IC. Tego typu działania powinny być przeprowadzane stopniowo, aby zarówno jedna, jak i druga strona mogła się do tego w odpowiedni sposób przygotować.
Powrót do góry

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 06-01-2011, 12:32    Odpowiedz z cytatem

jubikej, pod warunkiem że PRy są już na tyle okrzepłe i rozsądne, że same nie udławią się tymi przekazanymi TLK. Że wezmą je świadomie, tj. pod warunkiem że do deficytowych będą zagwarantowane dopłaty.

Mam nadzieję, że teraz PR dobrze wiedzą, co robią, i nie dadzą sobie opchnąć gorącego kartofla bez nalelżytego wynagrodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 06-01-2011, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Ach, taki skrót myślowy, w tym kraju na kolei wszystko jest możliwe, nawet wymuszanie promocji Cool .

Odnośnie niszczycielskiej działalności IC: wiele sezonowców po prostu nie wyjedzie lub wyjedzie na początek, po kolejnym bałaganie zostaną zaś uwalone. Myślicie, że po co sezonowce do Kołobrzegu i Słupska przez Bydgoszcz i podstawiane w Bydgoszczy zostaną skierowane przez Tczew, Gdańsk a nie przez Piłę, Białogard? To się nazywa wygaszanie popytu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 06-01-2011, 13:19    Odpowiedz z cytatem

moze sezonowce wyjada pod inna bandera niz TLK Smile trzesienie ziemi na kolei juz sie zaczelo, zobaczymy jak sie skonczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 06-01-2011, 14:01    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli zrobią to tak, że np. od 1 marca czy od 1 czerwca część pociągów przekażą do PR i będą kursować jako IR, to dramat dla tych którzy jeżdżą na miesięczniakach.
Z mojej perspektywy mogłoby to tylko odbyć się na takiej zasadzie, że tymi IR które były wcześniej TLK można jeździć na miesięcznych ważnych w TLK.
Jeżeli u mnie w małym mieście sprzedaje się kilkaset miesięczniaków, to zbierzmy to z wszystkich miast dojazdowych do większych aglomeracji i okaże się że jest to kilkadziesiąt tysięcy osób, które nagle z dnia na dzień miałyby jeździć tylko REGIO. A dlaczego? Dlatego, że mało kto wtedy kupiłby miesięczny na TLK+R a już w ogóle na IR+R, bo to nie ma sensu na przykład 4 czy 5 IRów w ciągu doby i 4 czy 5 TLK. Kończysz o 15:00 możesz jechać TLK kończysz o 16:00 już nie bo TLK przekazali do PRów i jedzie ich IR, a więc na miesięczniaku nie pojedziesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 06-01-2011, 14:58    Odpowiedz z cytatem

Ale na miesięczniku na R możesz jechać iR, tyle że z dopłatą, natomiast na miesięczniku iR możesz jechać wszystkimi R Smile A TLK i tak nie pojedziesz bo do tego czasu okroją do 2 wagonów że się nie zmieścisz.
Ja problemu bynajmniej nie widzę w tej kwestii. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 06-01-2011, 15:29    Odpowiedz z cytatem

Wiem jak jest z tymi miesięcznymi. Ale to nie o to chodzi jak jest teraz a jak może być.

Ja widze problem, bo mam więcej TLK niż Ty w Brzegu Dolnym.
Teraz mam 4 IR z czego powiedzmy 2 nadają się na powrót czy dojazd (Barbakan i Mewa).
TLK mam 8, z czego korzystam na miesięczniaku z Wikinga, Światowida, Mewy, Galicji, Gałczyńskiego i Barbakana. Daje razem 6 sztuk.

Teraz pomyśl: przykładowo przekazują Światowida i Galicję do PR jako IR.
Wtedy mam 4 IR i 4 TLK. I co mam zrobić? Muszę wybierać między jednym miesięcznym a drugim, albo czekać na kibla. I tak kilkaset osób, a w skali kraju kilkadziesiąt tysięcy! Ile jest takich miast jak moje, wyliczyć?

Poza tym, ja jakoś problemu ani z wsiadaniem ani nawet z miejscem siedzącym (!) nie mam i na razie w tym rozkładzie nie stałem ani razu, w żadnym pociągu nawet jak Mewa miała tylko dwie dwójki, a od nowego rozkładu ponad 20 razy jechałem do i z Poznania, co daje ponad 40 przejazdów.

Powtarzam, jestem za przekazaniem części TLK do PR jako IR, ale TYLKO pod warunkiem, że będą dalej respektowane na miesięcznym kategorii "D".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl