Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Kolejne "zaginione" wagony PKP IC
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 14-01-2011, 14:32   Kolejne "zaginione" wagony PKP IC Odpowiedz z cytatem

Gdynia: Brakujące wagony PKP stoją na bocznicy

W PKP Intercity brakuje wagonów, pasażerowie tłoczą się na trasach krajowych w zbyt krótkich składach, tymczasem niewykorzystane należycie wagony stoją na bocznicy Zakładu Północnego tej spółki w Gdyni - takie wnioski wysnuć można po obejrzeniu kilkuminutowego filmu, zamieszczonego na portalu YouTube.

Autorowi nagrania udało się dostać na zamknięty teren kolejowy i wykonać dokumentację zdjęciową. Na kadrach filmu widać wagony, stojące od miesięcy na bocznicy, bez ważnych świadectw przeglądów rewizyjnych i przeglądów okresowych. Przeglądy te wykonywano ostatnio dla przykładu 13 lipca i 8 czerwca ub. r. Sfilmowane zostały też wagony restauracyjne z wyraźnymi śladami korozji i z otwartymi drzwiami.

Już na samym początku nagrania widać wjeżdżający na teren Zakładu Północnego pociąg dalekobieżny z Zielonej Góry.



"Kto policzył już, ile wagonów ma zielonogórski pociąg? Na pewno mniej niż pięć, ale chyba więcej niż dwa, czyli obecny standard w Intercity" - stwierdza autor filmu.

Jego zdaniem, wagony są nieprawidłowo wykorzystywane nie tylko w Gdyni, lecz także w Krakowie. "To miejsca imprez i darmowe sypialnie dla bezdomnych" - stwierdza internauta.

Mężczyzna, który nadesłał swój komentarz do filmu za pośrednictwem formularza kontaktowego, zamieszczonego na stronie internetowej dziennikbaltycki.pl, wieszczy poważne problemy dla pasażerów już podczas najbliższych świąt wielkanocnych i w wakacje. "Można się zatem spodziewać, że podczas świąt wielkanocnych sprawnych lokomotyw i wagonów będzie jeszcze mniej. Już teraz jest ich za mało nawet pomimo podjętych doraźnie działań, przeglądów prowadzonych na trzy zmiany oraz wypożyczania wszystkiego, co jest w stanie jeździć po torach od Przewozów Regionalnych. Choćby nie wiadomo co obiecywał prezes Intercity, wagonów na Wielkanoc nie wystarczy. A co będzie się działo w wakacje?" - pyta autor filmu.

Zdaniem internauty, część z 240 mln zł dotacji z budżetu państwa dla PKP Intercity przeznaczona została w ubiegłym roku nie na wożenie ludzi, lecz ratowanie wyniku finansowego spółki. Co więcej, według autora nagrania zaniechanie napraw i przeglądów wagonów to ze strony PKP Intercity zachowanie absurdalne.

- Średnia cena naprawy wagonu w ostatnim przetargu wynosiła 145 tysięcy zł. Przy biletach za 51 zł (TLK, 2 klasa, 280-320 km) koszt ten zwraca się po przewiezieniu 2843 pasażerów, czyli 36 przejazdach ze wszystkimi zajętymi miejscami siedzącymi. To jest w dwa i pół tygodnia kursowania na pełno w układzie tam i z powrotem - uważa mężczyzna.

Przedstawiciele PKP Intercity treść filmu komentują niechętnie.
- Nie jest on zrealizowany przez przewoźnika, nie wiemy zatem, kiedy został wykonany. Jeśli autor filmu chciałby przedyskutować tezy zawarte w nagraniu, z chęcią się z nim spotkamy i odpowiemy na wszelkie wątpliwości, nawet w szerszej debacie - informuje Beata Czemerajda z biura komunikacji i promocji PKP Intercity SA w Warszawie.

Reprezentanci spółki zaprzeczają też, iż sytuacja z liczebnością wagonów w ostatnim czasie się pogorszyła.

- Obecnie spółka PKP Intercity posiada 2738 wagonów, z czego ok. 1400 ma ważne świadectwa napraw rewizyjnych, czyli mniej więcej tyle samo co w analogicznym okresie ubiegłego roku - informuje Beata Czemerajda.

Beata Czemerajda deklaruje, iż środki, które spółka otrzymuje z budżetu na prowadzenie przewozów pasażerskich, przeznaczane są tylko na ten cel. Jednocześnie PKP Intercity nie zaniechały remontów wagonów, a w naprawie jest obecnie ponad 200 z nich. Sytuacja spółki jest jednak trudna, bowiem tabor jest stary. Dodatkowo PKP Intercity we znaki dała się sroga zima. - W 2010 r. wydaliśmy ok. 70 mln złotych na naprawy rewizyjne 750 wagonów - informuje Beata Czemerajda. - Jednocześnie warto podkreślić, iż nadzwyczajnie wysoka liczba awarii taboru podczas tegorocznej zimy spowodowała konieczność wykorzystania prawie całych zasobów rezerwy wagonowej. Średni wiek posiadanych przez nas wagonów wynosi 26 lat, a tylko 5 procent z nich ma mniej niż 15 lat.

Według spółki wyliczenia dotyczące zwrotu kosztów naprawy wagonów są nie do końca precyzyjne. - Przyjął on maksymalne założenia co do liczby podróżujących pasażerów, ale nie wziął pod uwagę innych kosztów, jakie ponosi przewoźnik w trakcie eksploatacji wagonów - uważa Czemerajda. - Przy podziale przychodów z biletów nie brane były pod uwagę chociażby ulgi ustawowe, koszty opłat za dostęp do infrastruktury - torów, koszty energii, koszty obsługi taboru, koszty personelu, koszty sprzątania wagonów, koszty administracyjne itd.

Szymon Szadurski

źródło: Dziennik Bałtycki

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Skowron Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2011
Skąd: Białystok

PostWysłany: 14-01-2011, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Od dłuższego czasu jestem czytelnikiem Waszego forum (oj od czasu kiedy IC postanowiło wpuszczać pasażerów oknami do wagonów).
Najpierw postój w Wawie, teraz stadko w Gdyni.

Dziwi mnie wciąż jedno. Gdyby taka sytuacja miała miejsce w innym kraju, to na starcie wyleciałaby cała rada nadzorcza danej spółki z prezesem na czele. Jednak w Polsce nadal wychodzi się z założenia "jakoś to będzie". Do jasnej anielki! Jak to ma "jakoś być", skoro do marca ten majdan nie przetrwa. Powinniśmy się zakładać jakie pociągi wylecą z rozkładu albo ile wagonów przyjedzie na Wielkanoc do Krakowa, Wawy, Poznania i tak dalej. Ba! Teraz możemy się zakładać ile wagonów przyjedzie w danym składzie. Najpopularniejszą odpowiedzią będzie .... jeden albo żaden.

Tak na oko, ile tam stoi wagonów? A ile stało w Wawie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-01-2011, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Kolejny kapitalny film ukazujący nieudolność betonu PKP IC. Mam nadzieję, że autorzy podesłali ten film mediom (TVN, Polsat itd).

Cytat:
Reprezentanci spółki zaprzeczają też, iż sytuacja z liczebnością wagonów w ostatnim czasie się pogorszyła.
- Obecnie spółka PKP Intercity posiada 2738 wagonów, z czego ok. 1400 ma ważne świadectwa napraw rewizyjnych, czyli mniej więcej tyle samo co w analogicznym okresie ubiegłego roku - informuje Beata Czemerajda.

Bzdury! Od osoby pracującej na Grójeckiej wiem, że sytuacja taborowa w PKP IC jest dramatyczna, dotyczy to wagonów i lokomotyw. Obecnie więcej wagonów wypada z obiegu z powodu braku ważnej rewizji niż przychodzi z remontów, więc problem będzie się pogłębiał.

Gdyby z wagonami było tak dobrze jak mówi Czemerajda, to pracownicy marketingu PKP IC nie biegaliby niemal dzień w dzień do MI, aby uzgadniać z Masselem marcową korektę rozkładu jazdy, która będzie polegać na likwidacji co najmniej kilkunastu pociągów TLK i EIC.

Likwidacja pociągów i wydłużenie tych, które ocaleją wcale nie oznacza, że miejsca w pociągach przybędzie i że ludzie przestaną wchodzić przez okna i jeździć w WC. Chyba że beton liczy na to, że podróżni ze zlikwidowanych pociągów w ogóle już nie będą korzystać z usług PKP IC.

Tak więc w marcu czeka nas kolejna rzeź połączeń dalekobieżnych, w Wielkanoc będzie kolejna kompromitacja PKP IC, zaś w czasie wakacji to już będzie istny sajgon na kolei, bo nawet nie będzie z czego zestawić pociągów sezonowych!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Skowron Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2011
Skąd: Białystok

PostWysłany: 14-01-2011, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Hmm skoro w marcu ma być kompromitacja IC, to co było podczas powrotów z sylwestra/świąt? Incydent? Uchybienie? Nieszczęśliwy rozwój zdarzeń? Tak to chyba widzą rzecznicy i prezesi. Dla spółki powinien być ważny pasażer, jednak w IC dawno o tym zapomniano skoro dostają dofinansowania które ładowane są w administracje/kadry/cokolwiek innego ale nie to co trzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysztoff Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Mar 2008
Skąd: Chojnów/Legnica

PostWysłany: 14-01-2011, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Co do pociągu który wtoczył się z EP09 na tory postojowe i tym, że "ic nas zaskakuje na każdym kroku" - dziś miałem się okazję o tym naocznie przekonać.
Pociąg EuroCity Wawel Kraków-Hamburg wtoczył się oczywiście opóźniony 30minut do Legnicy z dwoma wagonami klasy drugiej i z pseudo-barem a na czele dumnie prezentująca się EP09 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-01-2011, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
zaś w czasie wakacji to już będzie istny sajgon na kolei, bo nawet nie będzie z czego zestawić pociągów sezonowych!

Pociągi sezonowe zlikwiduje się 1 czerwca i po problemie.

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 14-01-2011, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Ja już dawno o tym pisałem, że w Gdyni jest masa taboru. A tak przy okazji jakby powiedzmy PKP IC wzięło jakąś wielką pożyczkę albo wypuściło obligację. A następnie tą całą kasę przeznaczyć na to by wagony były sprawne technicznie, ale bez jakichkolwiek modernizacji, wymian tapicerki itd. Tak by po prostu mogło jeździć.
Gdyby osiągnęli taki stan wówczas się zastanawiać nad jakimiś modernizacjami. Wprawdzie było by narzekanie, że słaby ten tabor itd.Ale nie tracili by klientów.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-01-2011, 16:13    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem degradacja spółki PKP IC to celowe i zakrojone na szeroką skalę działanie. Celem jest obniżenie wartości spółki i sprzedanie jej za grosze. Nabywca (najprawdopodobniej DB) dostanie jeszcze w prezencie Pendolino oraz 10-letni kontrakt z MI. Wyprzedaż majątku narodowego za bezcen trwa nieprzerwanie od 20 lat, a my Polacy jesteśmy nieustannie "ruchani" przez grupkę cwaniaków, która trzyma władzę w naszym kraju. Najlepszy przykład to Telekomunikacja Polska, która przeszła w ręce państwowego France Telekom. Tak samo PKP IC przejdzie w ręce państwowego Deutsche Bahn. Nasz majątek przejmują nie prywatne koncerny tylko obce rządy!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 14-01-2011, 16:19    Odpowiedz z cytatem

yusek napisał/a:
A tak przy okazji jakby powiedzmy PKP IC wzięło jakąś wielką pożyczkę albo wypuściło obligację.


Nikt nie da pożyczki ani nie kupi obligacji bez perspektyw na zwrot. Mechanizmem gwarantującym że dawca pieniędzy nie zostanie z ręką w nocniku jest leasing zwrotny, ale jak widać również do tego jakimś cudem nie ustawia sie kolejka chetnych.

Nie wierzę w teorie spiskowe. Wierzę w przeinwestowanie dróg kosztem kolei. Plus oczywiście wszelkie patologie korporacyjne jakie można sobie wyobrazić: kolesiostwo, nieudolność, brak profesjonalizmu, zamkniętość, łapówkarstwo drobne i wielkie, nepotyzm bezpośredni i 'przetargowy', brak konsekwencji, brak umiejętności wyciągania konsewencji, tumiwisizm, itd, itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 14-01-2011, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Leasing zwrotny? Niby kto by chciał nasze wagony Słowacy, Węgrzy, Rumuni?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 14-01-2011, 16:31    Odpowiedz z cytatem

pierwszy wynik z Google'a:

http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/ksiegi-rachunkowe/70338,Na-czym-polega-leasing-zwrotny-i-jak-go-wykazac-w-ksiegach.html

Leasing zwrotny nie polega na tym, że ktoś bierze nasz sprzęt i go używa u siebie, lecz na tym (w dużym skrócie) że przejmuje prawo własnościowe do sprzętu (potocznie: kupuje od nas), a w zamian daje nam uzgodnioną kasę. Następnie wynajmuje nam tenże sprzęt w ramach leasingu (np. dodatkowo inwestując w jego remont).

Wypasione wagony stojące na bocznicach z powodu braku rewizji posiadają cały czas znaczną wartość, tylko z powodu braku środów na rewizję, ta wartość nie może być wykorzystana użytkowo. W przypadku leasingu zwrotnego, udaje sie "przeskoczyć" to ograniczenie i wagony mogą znowu na siebie zarabiać.

Podmiot udzielający leasingu oczywiście nie jest organizacją charytatywną i musi na tym zarobić, więc należy oczekiwać że późniejsze koszty leasingu przewyższą pozyskane w ten sposób fundusze, no ale każdy kredyt kosztuje. Chcemy mieć krzyści (gotówkę, naprawy, etc.) natychmiast? To musimy za tę możliwość zapłacić, choćby w dalszej perspektywie.

Dodatkowy atut jest taki, że rozsądny leasingodawca będzie trzymał rękę na pulsie, i nie dopuści do sytuacji takiej jaka jest obecnie w IC - że znaczny majątek stał się bezużyteczny z powodu zaniedbań. Ciekawe jak wygląda obecnie temat leasingu zwrotnego w PR - tylko nieznaczna część przetargów na naprawę EZT dojdzie do skutku, więc może PR wie w jaką grę wchodzi ustawiając takie a nie inne progi kwotowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-01-2011, 17:01   

Prywatyzacja tylko prywatyzacja i nie 49% a minimum 51%.
Powrót do góry

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 14-01-2011, 17:49    Odpowiedz z cytatem

Tak sie składa, że za ulgi ustawowe dostają zwrot kosztów od państwa
A tak wogóle PKP IC plącze sie w zeznaniach, bo kiedy mówi, że trzeba odliczyć koszty eksploatacji wagonów od biletów, to mówi to jakby nie dostawało żadnego doinwestowania od MI
Spójżmy- dofinansowanie to prawie milion złotych na pociąg! Za takie pieniądze, to wszystkie TLKi powinny jeździć na wagonach na poziomie ICE i bilety na nie winny być dużo tańsze niż są Evil or Very Mad

Beatrycze niestety masz rację, kiedyś żeby doić z Polski pieniądze zaborcy musieli dokonać rozbiorów. Dziś dzieje sie to w świetle prawa i za zgodą rządu. Crying or Very sad Taką mamy demokrację
Ja tam osobiście uważam, że Polska po wejściu do UE jest pod piątym zaborem

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 14-01-2011, 17:53    Odpowiedz z cytatem

lubelak195, a może wiesz ile odstawionych jest wagonów w Lublinie tj. bez rewizji?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-01-2011, 18:10    Odpowiedz z cytatem

Ja również zgadzam się z Beatrycze. Tajemnicą Poliszynela jest, że DB ostrzy sobie pazury na PKP IC. Być może w ręce DB trafią też Koleje Mazowieckie, których władze Mazowsza chcą się pozbyć.

Inną spółką Grupy PKP, obok PKP IC, którą się degraduje, aby później zbyć za grosze jest TK Telekom (Telekomunikacja Kolejowa). Spółka przynosi gigantyczne straty, co jest ewenementem w tej branży! Celowe zadłużanie? Myślę, że tak. TK Telekom posiada największą sieć światłowodową w kraju, która jeszcze jest w polskich rękach (światłowody Telekomunikacji Polskiej są w rękach Francuzów). I właśnie na te kolejowe światłowody grupa cwaniaków ostrzy sobie pazury!

Ryży reprezentuje w Polsce interesy niemieckie, a gajowy interesy rosyjskie. Polska kolej praktycznie została już podzielona; przewozy pasażerskie dla Niemców, przewozy towarowe dla Ruskich. Nie jest to jakaś spiskowa teoria dziejów. Najlepszy dowód to nagonka betonu PKP S.A. na nasze forum, gdy Krycha zdemaskowała agentów specsłużb ulokowanych w PKP Cargo, o czym napisał tygodnik "NIE":
http://www.nie.com.pl/art21215.htm

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl