Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Kolejne "zaginione" wagony PKP IC
Autor Wiadomość

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 14-01-2011, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tajemnicą Poliszynela jest, że DB ostrzy sobie pazury na PKP IC. Być może w ręce DB trafią też Koleje Mazowieckie, których władze Mazowsza chcą się pozbyć.


Tylko po co w ogóle Niemcom dwa obciążające wrzody w postaci PKP IC i KM? Kokosów na przewozach przecież nie zbiją...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-01-2011, 19:35    Odpowiedz z cytatem

krzysztoff napisał/a:
Co do pociągu który wtoczył się z EP09 na tory postojowe i tym, że "ic nas zaskakuje na każdym kroku" - dziś miałem się okazję o tym naocznie przekonać.
Pociąg EuroCity Wawel Kraków-Hamburg wtoczył się oczywiście opóźniony 30minut do Legnicy z dwoma wagonami klasy drugiej i z pseudo-barem a na czele dumnie prezentująca się EP09 Smile


To tylko świadczy o tym że problem jest całkiem poważny bo jeśli najszybsze i najlepsze lokomotywy takie jak EP08 czy EP09 dają na trasy jak ta do Gdyni czy ta przedstawiona powyżej to oznacza że w PKP IC brakuje już nie tylko wagonów ale i loków jest coraz mniej przez co te lepsze dają na trasy gdzie ich nie powinno być bo nie wykorzystuje się ich potencjału . Te EP09 na pewno nie jechało po E30 160km/h tym bardziej że było spóznione a rozkładowo przewidziana jest tam 07 . Jeśli tak dalej pójdzie to i Trausy będą jezdzić po torach ze szlakową 40km/h na TLK z 3 wagonami bo nie będzie czym jezdzić..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Skowron Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2011
Skąd: Białystok

PostWysłany: 14-01-2011, 19:41    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Ja również zgadzam się z Beatrycze. Tajemnicą Poliszynela jest, że DB ostrzy sobie pazury na PKP IC. Być może w ręce DB trafią też Koleje Mazowieckie, których władze Mazowsza chcą się pozbyć.

Inną spółką Grupy PKP, obok PKP IC, którą się degraduje, aby później zbyć za grosze jest TK Telekom (Telekomunikacja Kolejowa). Spółka przynosi gigantyczne straty, co jest ewenementem w tej branży! Celowe zadłużanie? Myślę, że tak. TK Telekom posiada największą sieć światłowodową w kraju, która jeszcze jest w polskich rękach (światłowody Telekomunikacji Polskiej są w rękach Francuzów). I właśnie na te kolejowe światłowody grupa cwaniaków ostrzy sobie pazury!

TPSA ma teraz problem z Duńczykami, bo jeszcze za czasów spółki Poczta Polska Telefon i Telegram położono światłowód o którym teraz sobie przypomnieli Duńczycy i chcą za to kasy. No ale nie o tym temat. Fakt faktem , że tpsa powinna się nazywać France Telecom. Hmm musze poszperać i sprawdzić jak bardzo zapuszczono telekomunikację przed sprzedażą Francji.

Można, a raczej trzeba podejrzewać zarząd IC, albo osoby z nim związane o jakąś szerzej zakrojoną akcję. Dlaczego? Przecież na kolei leżą pieniądze. No może nie dosłownie, ale dlaczego w kraju kwitnącej wiśni rozwija się na potęgę kolej? Dlaczego pakuje się grube miliony(miliardy?) w koleje dużych prędkości, w tabor wagony etc? Bo się opłaca. Wątpię, by ludzie wykształceni (no przynajmniej mający papier o wyższym) nie potrafili jako tako zarządzać spółką IC. Przecież na podstawie obserwacji można wiele się nauczyć. Trzeba być skończonym debilem, żeby nie dopilnować badań rewizyjnych. Można to zrobić, gdy kończą się fundusze(gdy spółka realnie stoi nad skrajem bankructwa), ale jak one mogą się skończyć, skoro państwo hojnie sypie kasę na funkcjonowanie? No jak pytam się? Sprawa zaczyna śmierdzieć i nie zdziwiłbym się gdyby jutro forum przestało dziwnym trafem działać. (uu powiało grozą amerykańskiego kina akcji)

Dobra a teraz odejdźmy od spiskowej teorii dziejów.
Cofnijmy się do lat międzywojennych. Trochę inne realia. Tak czy siak kolej raczkowała, a mapa infrastruktury kolejowej w porównaniu z dzisiejszą, wydaj się całkiem podobna. W każdym razie, kolej była wtedy jedynym środkiem transportu. Jak się okazuje nierentownym. Z tej okazji jeden z ministrów (nie jestem pewien czy Kwiatkowski) podjął jedną słuszną decyzję. Powiedział kolej ma na siebie zarabiać. I ciach. Odcięto rządową dotację. I co? I zaczęła działać tak, że hej.
Dlatego dziś rząd powinien zakręcić kranik z pieniędzmi (a raczej postawić tamę na rzece forsy). PKP by to przebolało, ale ludzie którzy zobaczyliby iż nie ma innego sposobu jak zacząć zarabiać, zaczęliby to robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 14-01-2011, 19:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Z tej okazji jeden z ministrów (nie jestem pewien czy Kwiatkowski) podjął jedną słuszną decyzję.

Sprostuję tylko: był to Władysław Grabski, ówczesny premier.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Juzef Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2010

PostWysłany: 14-01-2011, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Papero napisał/a:

Tylko po co w ogóle Niemcom dwa obciążające wrzody w postaci PKP IC i KM? Kokosów na przewozach przecież nie zbiją...


Regermanizacja! A potem przyjdą i poniemieckie stodoły zabiorą! Buahaha!

Od spisków jestem daleki. Ale nie mogę nic wykluczyć - nie wiem, nie znam się.
Wbrew wszelkim życzeniom ludności, tam u góry wcale nie siedzą też debile. Problem w tym, że to wszystko państwowe = niczyje. Tzn. nic nie musimy robić, kasa i tak będzie. Wagony jeżdżą - mamy forsę. Wagony stoją w krzakach - mamy forsę. Wniosek? Po co mają jeździć, jak mogą stać w krzakach?

Skoro jest taki gnój, to nic dziwnego, że interes się będzie staczał, a potem jak już rozkład totalny nastąpi, ktoś się może z zewnątrz na tę rupieciarnię pokusi, bo jak by nie było infrastruktura, tabor- zawsze można za pół ceny sprzedać i jeszcze wyjść na swoje.
Mówicie, że zagraniczne rządowe koncerny przejmują - wot, ciekawostka. Jakoś za granicą potrafią stworzyć państwowe koncerny, a u nas jak coś państwowe i nie siedzi na żyle złota (vide KGHM) to prędzej czy później zapada się pod własnym ciężarem.

Ale dostrzegam pewną niekonsekwencję. Jeszcze niedawno lansowany tu był pomysł, jakoby rząd dążył do podpicowania i zwiększenia wartości IC przed prywatyzacją. A teraz co, nagle odwrotnie zaczęli robić? Nie wiem jak jest, tak tylko wytykam.

Cytat:
Dlatego dziś rząd powinien zakręcić kranik z pieniędzmi [...] ludzie którzy zobaczyliby iż nie ma innego sposobu jak zacząć zarabiać, zaczęliby to robić.

Gorzej, jak by wpierw się zawaliło i z dnia na dzień nie mamy kolei. I na pewno kolej by się ot tak pogodziła z brakiem kasy państwowej ... no na pewno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 14-01-2011, 20:34    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin napisał/a:
Prywatyzacja tylko prywatyzacja i nie 49% a minimum 51%.


Widzę, że w końcu ktoś mnie zaczyna popierać na tym forum. I dobrze.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-01-2011, 20:35    Odpowiedz z cytatem

Juzef napisał/a:
Ale dostrzegam pewną niekonsekwencję. Jeszcze niedawno lansowany tu był pomysł, jakoby rząd dążył do podpicowania i zwiększenia wartości IC przed prywatyzacją. A teraz co, nagle odwrotnie zaczęli robić?

Tu nie ma żadnej niekonsekwencji. Zauważ, że z jednej strony PKP IC celowo i świadomie się zadłuża, obniża się wartość tzw. marki, niszczy wizerunek spółki itp., a jednocześnie wydaje się grube miliardy publicznych pieniędzy na zakup 20 sztuk Pendolino i podpisuje się 10-letnią umowę (z opcją na kolejne 5 lat) na finansowanie przewozów międzywojewódzkich z budżetu MI, w tym pociągów EIC na trasie Gdynia - Warszawa - CMK - Kraków/Katowice.

Prywatyzacja PKP IC jeśli kiedyś nastąpi to na pewno nie przez giełdę, ale przez tzw. inwestora strategicznego (taki inwestor da sprzedającym łapówkę, a giełda nie da). Taki model prywatyzacji przyjęto niedawno dla PKP Cargo (z bonusem w postaci LHS), a przecież początkowo ta spółka także miała trafić na giełdę.

Nabywca PKP IC dostanie za grosze zdegradowaną spółkę, ale za to z atrakcyjnymi bonusami w postaci Pendolino, 15-letniej dotacji z MI i z monopolem na trasach dalekobieżnych (stąd tak zaciekła walka z interREGIO i dążenie do rozczłonkowania PR na kilka mniejszych spółek, żeby definitywnie wyeliminować ryzyko powstania konkurencji dla PKP IC).

Jak się temu tak wszystkiemu dokładnie przyjrzeć to mamy logiczny ciąg zdarzeń. Obecna sytuacja taborowa w PKP IC jest tylko jednym z elementów pewnej układanki. Przecież łatwiej opchnąć "niesprawne" wagony, co nie? Po cenie złomu...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

qba96
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-01-2011, 20:55   

Tak jak pisałem w temacie o Olszynce. Gdybyśmy mogli zwiedzać wagonownie na pewno nagrali byśmy godziny takich filmów.
Powrót do góry

Haffuferbahn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Gru 2010
Skąd: Elbląg

PostWysłany: 14-01-2011, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak samo PKP IC przejdzie w ręce państwowego Deutsche Bahn. Nasz majątek przejmują nie prywatne koncerny tylko obce rządy!

W sumie jesli sami nie potrafimy o to zadbac to lepiej jak ktos innyto przejmie i bedzie w koncu porzadek... Tak wogole to cala siatka polaczen na warmi , mazurach, dolnym slasku wielkolskim, lubuskim zawdzieczamy wlasnie niemcą wiec oni by na pewno nie doprowadzili do takiego stanu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 14-01-2011, 22:53    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze tak niedawno Wach powiedział "PKP InterCity, jest gotów konkurować się z DB", wyjechało raptem "kilka" sztuk składów interREGIO i zdemaskowały PKP IC jedną ręką Smile Gdzie ta gotowość Panie Wach były prezesie spółki rozbiórkowej?

Do dziś pamiętam strategie Pana Jacka Prześlugi, dla przypomnienia napiszę:

Chcę przejąć wszystkie połączenia dalekobieżne od PKP PR wraz z taborem, utworzyć niezależną spółkę TLK nienależąca do grupy PKP. Ale jak Wach to usłyszał i reszta kolesi, to kopnęli go na zbity pysk. To był pierwszy krok Jacka do przygotowania konkurencji na kolei. A PKP IC miało obsługiwać składy IC/EC/EX.

Z kolei PKP PR miał zasilić składy TLK i rozkład ułożony tak, że na każdej stacji węzłowej byłaby przesiadka na pociąg osobowy lub na odwrót. Oczywiście za wspólnym biletem.

Takie rzeczy można przeczytać na innym forum. ic.rail.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

R90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Wrz 2010
Skąd: Sochaczew

PostWysłany: 14-01-2011, 23:55    Odpowiedz z cytatem

Ja przestaje głosowac na PO w tegorocznych wyborach. Po prostu zawiodlem sie na nich masakrycznie. Mielismy miec kraine mlekiem i miodem plynaca, raje podatkowe a jest tak ,ze mamy gigantyczny deficyt, najwyzszy podatek w Europie 23%, uklady, nepotyzm, rozkradanie majatku Polski. Za nasze podatki kupuja tabor na kolei a pozniej za marne grosze tak jak pisze Noema i z ktora sie zgadzam w 100% zostanie sprzedane to Deutsche Bahn, oczywiscie z pominieciem gieldy i jakimis łapówkami w tle. To jest wlasnie obraz naszego pieknego kraju i pieknej kolei. Tak zapytam. Czy z rządu moze ktos wywalic Medze, czy to jest inna procedura jakas?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-01-2011, 10:16   

A co w tym złego, że ktoś kupi to dziadostwo i zrobi porządek i będzie dbał o pasażera? Z jednej strony zachwycacie się niemieckimi kolejami jakie to czyste, punktualne i nowoczesne, a nie podoba Wam się żeby było tak u nas? Obcy kapitał to żadna nowość na kolei i nie wymyśliło tego PO czy inna partia. Przed wojna węglówkę wybudowało też nie państwo tylko Francusko- polskie Towarzystwo Kolejowe i to ono czerpało zyski z tej linii. Pasażera nie interesuje czy wozi go obcy czy swój tylko jak go wozi i za ile. Fabryki samochodów w Polsce też mogły lepiej upaść niż przejść w obce ręce Fiata czy GM ? Jak sami nie potrafimy zarządzać spółkami, a wagony zamiast jeździć stoją w krzakach to niech lepiej wożeniem ludzi i zarabianiem na tym zajmie się ktoś obcy, przynajmniej nie będziemy dopłacać do dziadostwa i stołków prezesów z naszych podatków.
Powrót do góry

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 15-01-2011, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Darek, pomyśl: France Telecom (TP SA). Jakby nie silne UKE, to obcy właściciel (to prawda, francuski nie niemiecki) nic by nie pomógł w poprawie jakości i ddostępności telekomunikacji w Polsce. Idąc dalej, obawiam się że jakość DB którą się zachwycamy (a która jednak nie zawsze jest taka idealna) może nie wynikać z tych literek "DB", tylko z silnej ręki która w Niemczech trzyma się sprawy transportu publicznego. Arriva jest, zdaje się, DB-owa, i co? Chyba nie rzuca na kolana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 15-01-2011, 14:30    Odpowiedz z cytatem

Może zmienicie Panowie nazwę tematu na "Spółki telekomunikacyjne z obcym kapitałem"? Evil or Very Mad

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grygus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2010
Skąd: Otwock

PostWysłany: 15-01-2011, 14:59    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Tajemnicą Poliszynela jest, że DB ostrzy sobie pazury na PKP IC. Być może w ręce DB trafią też Koleje Mazowieckie, których władze Mazowsza chcą się pozbyć.


To nie tajemnica poliszynela tylko zwykły wymysł i teoria spiskowa. Jeżeli przejmuje się spółkę to po to, żeby przynosiła zyski i żeby na tym zarabiać. Akurat na przejęciu InterCity Niemcy by tylko stracili. Po co im taki zabetoniały i sypiący się moloch? Jak w imię szerzenia idei sprawnej kolei to by miało sens, ale nie podejrzewam ichnich menedżerów o taki skrajny idealizm Very Happy . Dostęp do torów jest wolny, mogą bez problemów wprowadzić komercyjne połączenia pod własną marką, dotowane pośpiechy z IC raczej ich nie zainteresują.

A pomysł z Kolejami Mazowieckimi jest jeszcze bardziej bajkowy. Wbrew temu co starają się wmówić mazowieccy włodarze z PSL (tfu, obrzydliwość) to jednak ta spółka nie jest "łakomym kąskiem". Podejrzewam że nie będzie chętnych na kupno udziałów.

Dobra, kończę bo odbiegamy od tematu jakim są zagubione wagony z IC. Jeszcze można zarobić ostrzeżenie za "post nie na temat" Wink .

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl