Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Wszystko o szynobusach
Autor Wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 08-02-2012, 17:59    Odpowiedz z cytatem

Ponoć w latach 2000-2002 gdy SN81 jeździł na trasie Chełm-Włodawa jego kurs kosztował 3 razy mniej niż puszczanie w trasę SP32 z wagonami
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 08-02-2012, 18:57    Odpowiedz z cytatem

te SA135 KMów gdzie można spotkać?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adamq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sty 2007

PostWysłany: 09-02-2012, 17:31    Odpowiedz z cytatem

siwiutki91 napisał/a:
te SA135 KMów gdzie można spotkać?


Na liniach:D29-9 (Warszawa Gdańska - Nasielsk); D29-10(Tłuszcz - Legionowo); D29-27(Nasielsk - Sierpc); D29-33(Sierpc - Kutno)
Na linii D29-10 w okolicy Tłuszcza(oraz stacji Tłuszcz) w godz.12:30 - 13:00 oraz 16:30-17:00) w dni parzyste roku - taki mają plan obiegów...
SA135-015

SA135-016

_________________
hmmmm...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 09-03-2012, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Zmiana taktyki, dopuszczone zostały nówki.
http://przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,6,7453.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 09-03-2012, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Czyli SN82 i SN83 raczej to nie będą a pesy, względnie newagi ;/

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 10-03-2012, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Pesy nie bo w Bydgoszczy został tylko Link, SA134/5 podobno został przeniesione do Mińska. Tak czy owak wszystko rozbije się o cenę. Ogołocone (np. brak klimatyzacji dla pasażerów) nówki mogą być dość tanie, ale i tak ze względu na wyższą wartość koszt leasingu również będzie większy. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-03-2012, 12:22   Szynobusowa rewolucja, której nie było Odpowiedz z cytatem

SZYNOBUSOWA REWOLUCJA, KTÓREJ NIE BYŁO

Z autobusami szynowymi wiązano naprawdę duże nadzieje. Doświadczenia innych krajów pokazywały, że dzięki wprowadzaniu do eksploatacji szynobusów można zaoszczędzić pieniądze, które dotychczas były spalane wraz z olejem napędowym w ciężkich paliwożernych lokomotywach.

W Niemczech następstwem uzyskiwanych oszczędności było sfinansowanie większej liczby połączeń, co finalnie doprowadziło do zwiększenia atrakcyjności oferty kolei i przyciągnięcia nowych pasażerów. W Polsce oszczędności z wprowadzenia szynobusów ani nie zmniejszyły dotacji, ani nie zostały spożytkowane na widoczny rozwój oferty przewozowej – gdzieś więc musiały się rozpłynąć.

Czytaj dalej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://zbs.net.pl/zbs58.pdf

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 18-03-2012, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Bardzo ciekawy artykuł. bardzo ciekawe pytania.

Ja by zadał jeszcze jedno teoretyczne. Jeżeli szynobus na 50 miejsc jeździ 3 razy na dobę i jest w 100 % pełny to przynosi stratę czy zysk? Bo jeżeli pełne szynobusy też będą przynosić stratę to ja nie widzę dla kolei innej przyszłości jak po prostu wprowadzić wszędzie KKA i tak konkurować z polskim busem (to apropo innego artykułu w tym numerze).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 04-04-2012, 00:45    Odpowiedz z cytatem

SN81 ma średnie spalanie na poziomie 35 litrów na godzinę.
SM30 ma średnie spalanie 20 litrów na godzinę.
SM04 ma średnie spalanie 6 litrów na godzinę.
SM02 ma średnie spalanie 3 litry na godzinę.
SM11 ma średnie spalanie 13 litrów na godzinę.
SP32 miały średnie spalanie 50 litrów na godzinę.
SM42 spalają średnio 60 litrów na godzinę.
Mam nadzieje że się komuś te dane przydadzą Smile

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 06-04-2012, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Proponuję porównać spalanie: SM42 + 2 bdhpumn i SA134 na tej samej trasie. Wyniki będą ciekawe.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 07-04-2012, 16:30    Odpowiedz z cytatem

Artur napisał/a:

SM42 spalają średnio 60 litrów na godzinę.


chce mocno watpic, chyba ze przy bardzo lekkiej pracy jak jazda luzem . nie mam danych na temat jej silnika, lecz znalazlem to dla su 45:

Zużycie oleju silnikowego wynosi katalogowo 36 litrów/godzinę, natomiast zużycie paliwa 223 g/kWh (164g/KMh), co przy mocy znamionowej w warunkach normalnych (1750 KM) daje 279 kg/h[4].



wychodzac z zalozeia ze silnik sm42 ma podobne spalanie specyficzne to przy 220g/kwh by wychodzilo ze sm42 pracujac godzine przy pelnej mocy spali 0.220kg * 588kw = ~130kg ropy. litr ropy wazy gdzies 0.8 kg wiec ~160 litrow/godzine.

w realnych warunkach, gdzie rzadko silnik chodzi cala godzine na pelnej mocy niech to bedzie ~100-120litrow/ godzine. to by tez bylo podobne dla manewrowych lokomotyw u nas .

ile kilometrow w ta godzine lokomotywa przejedzie silnikowi jest wszystko jedno i zalezy jak muwiono od przystankow, ciezaru skladu, oraz zakresu pracy ( pociag szlakowy czy praca manewrowa?)

dla porownania : BR232, jednak z 2000tonami na haku, pali gdzies 650-700 litrow na godzine, potrzebuje jednak wiecej niz godzine zeby z tym ciezarem przejechac 100km- co daje w przeliczeniu gdzies 900-1000 litrow na 100km .

pozdrowienia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 07-04-2012, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Kolega Artur, podał swoje dane które są wydumane i nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością.

Jeden podstawowy szczegół, zużycie ON podawane i rozliczane jest w kg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 07-04-2012, 16:48    Odpowiedz z cytatem

Mnie interesuje ile spala na płaskim terenie:
- SA106
- SU42 + 2 Bhp
- SU42 + Bh
- SU45 + 4Bhp
- SU46 + 3Bdu
- SA137
- SA101
- SA103
- SA131

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 07-04-2012, 21:56    Odpowiedz z cytatem

pawel, na to pytanie jest jezeli juz tylko bardzo laikowa odpowiedz gdyz to zalezy bardzo mocno czy sklad staje co 3 minuty czy jedzie godzine stala predkoscia- i jezeli tak to z jaka, a to znowu zalezy od trasy.

sprobujmy jednak sie dokopac do tego troche blizej: jeszcze raz text z wikipedi na temat spalania specificznego su 45 :

Zużycie oleju silnikowego wynosi katalogowo 36 litrów/godzinę, natomiast zużycie paliwa 223 g/kWh (164g/KMh), co przy mocy znamionowej w warunkach normalnych (1750 KM) daje 279 kg/h[4].


innymi sloawmi : jezeli su45 przy uzyciu caly czas pelnej mocy bedzie zdolna rozpedzic sklad do dokladnie 100kmh i bedzie tak caly czas jechala to spali 279kg na godzine i przy 100kmh tez 279kg lub 348 litrow na 100km. na tyle teoria .

w praktyce jednak nasz regionalny sklad z 4 bhp bedzie sie najpierw przy pelnej mocy rozpedzal, potem przy czesciowej mocy bedzie jechal z predkoscia szlakowa, potem na biegu jalowym silnika bedzie hamowal i stal minute na stacji- predkosc srednia przy takim skladzie bedzie gdzies 40kmh ( razem z postojami, wychodzac z zalozenia ze linia nie jest w stanie katastrofalnym i ma vmax 20kmh )

wie na 100 km potzebuje 2.5 godzin- zgadzamy sie ?

silnik naszego su45 jak muwilem nie pracuje tutaj jednak caly czas z pelna moca ( np na stacji i przy hamowaniu tylko na wolnych obrotach) wiec wszystko razem : 100% power przy przyspieszaniu/ 70% jazda z predkoscia szlakowa i 4ma bhp na haku/ 0% przy hamowaniu i postoju ( ale tez bieg jalowy kosztuje paliwo!)

... wiec gdzies 50% wysilenia ogolnego przez 60 minut pracy...

silnik naszego su45 ma 1250 KW ...

wiec : 1250kw x 50% = 625 x0.223 ( spalanie specyficzne silnika) = 139kg paliwa na godzine lub 170litrow na godzine.

pociag potzrebuje jednak przy tym rozkladzie jazdy 2.5 godzin rzeby przejechac 100km wiec : 170x2.5= ~420 litrow na 100 km drogi z 4ma wagonami i stacjami co pare minut.

SA132 ma taki silnik MTU :

http://www.mtu-online.com/mtu/produkte/motorenprogramm/dieselmotoren-fuer-bahnantriebe/dieselmotoren-fuer-triebwagen/detail/product/3875/cHash/0006baf03cc52e651370503d94ce8fed/index.de.html

i mtu super juz podaje calkowite spalanie na godzine przy pelnej mocy ( 87.6 litrow na godzine) a nie tylko spalanie specyficzne wiec teraz wez kalkulator i wylicz nam ile taki SA spali na 100km przy podobnej jezdzie i przystankach.

szynobus bedzie mial lepsze przyspieszenie i szybciej osiagnie predkosc szlakowa wiec daj wysilenie silnika ogolnego 40% a nie 50%.

ale muwie ci ze a ani 3 ani 10 litrow na 100km...

hehe... nudno jest siedziec na standby Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 25-04-2012, 18:41    Odpowiedz z cytatem

A mnie interesuje spalanie paliwa dla sa135 przy predkoci 30 km/h i przy predkosci 60-70 km/h i 120 km/h???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl