Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Wszystko o szynobusach
Autor Wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 18-01-2011, 17:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Exsimus, dopisz jeszcze "holendry"


DH to któraś z serii SN, ale nie wiem, która
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 18-01-2011, 18:24    Odpowiedz z cytatem

SN82 i SN83, ale który jest który nie pamiętam.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 19-01-2011, 00:12    Odpowiedz z cytatem

Numeracja w pierwszym poście autora jest poprawna. Trzy dwuczłony SN83 i jeden pojedynczy SN82. Tylko wszystkie z tych pojazdów nie stacjonują w Gdyni, lecz w Chojnicach. To samo tyczy się:
SA101, SA102, SA103, SA104, SN81.
SA131 i SA132 po usprawnieniu wszystkich 6 szynowych pojazdów z Newagu także powinny trafić do Chojnic (niektóre z nich już jeżdżą na Regio z Chojnic).

stacja_kozłów napisał/a:
Fizycznie nie został skasowany. Stoi jako pomnik ( cholera nie pamiętam gdzie) ponieważ wypadek naruszył konstrukcje w takim stopniu ze nieopłacalne (niemożliwe ? ) było jego remontowanie.

Póki co cały czas pojazd stoi w szopie w Chojnicach (lecz już nie będzie użytkowany), silnik faktycznie ma wyjęty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 04-04-2011, 23:28   Hamulce SA134 Odpowiedz z cytatem

Tam gdzie jeździ SA134, to na stacjach nie trzeba go widzieć, żeby wiedzieć, że właśnie dojechał. Pisku hamulców przypominającego stare Ikarusy nie da się nie usłyszeć. Ale to nic. Stojąc na stacji w Piechowicach i czekając na pociąg do Jeleniej Góry, zanim jeszcze mogłem dostrzec skład na "zetce" przed stacją, już wiedziałem, że to SA134. Rzecz jasna usłyszałem jego hamulce... A odległość była spora. Czym ten hałas jest spowodowany? Czy tak mają tylko dolnośląskie SA134? Hamulce np. w SA132 nie hałasują.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 04-05-2011, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Troche dawno pisałeś, ale mimo wszystko napisze odpowiedź. Smile
W naszych- Lubelskich Sa134 hamulce wyją tylko jakieś 5 metrów przed tym jak szynobus stanie- w ostatniej fazie hamowania, przy zwolnieniach przed przejazdami tego nie słychać.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 05-05-2011, 09:52    Odpowiedz z cytatem

A dolnośląskie niestety wyć zaczynają dużo wcześniej... Jak wspomniałem, hamulce tego wozu słyszałem daleko przed stacją (pociąg miał do pokonania dwa długie zakręty, co dawało jemu około 3 km do stacji, ale w linii prostej to było około 1600 m), a tylko utrzymywał prędkość 40 km/h...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

drverde Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lis 2007

PostWysłany: 08-05-2011, 08:29    Odpowiedz z cytatem

Może wyeksploatowane mocno jeżdżą ... i niema komu tego zrobic jak to w polsce póki jeździ jest dobrze aby do przodu.

_________________
Lepiej jechać pospiesznym niż IC - mniej kosztuje a warunki takie same.
drverde
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 08-05-2011, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Zdaje się że podobnie wyją hamulce SA103.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 08-05-2011, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Nie jestem specjalistą od hamulców kolejowych,ale piszczenie hamulców może być spowodowane nierownością powiechrzni tarcz hamulcowych(jeśli SA mają hamulce tarczowe),albo materiałem z jakiego wykonano klocki.Podobne zjawisko występuje w samochodach,gdy hamulce piszczą ze względu na klocki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Martin890724 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009

PostWysłany: 08-05-2011, 21:52    Odpowiedz z cytatem

O ile mi wiadomo hamulce piszczą bo występuje zjawisko tak zwane slick stip ( czy jakoś tak ). Podczas tego procesu powstaje hałas jak i wydziela się ciepło które jest efektem przydatnym w zimie. Kiedyś podobno zamontowano hamulce z jakiegoś kompozytu i okazało się że w zimie one zamarzły. Takie coś obiło mi się o uszy

_________________
K.K. PRIVILEGIRTE KAIS. FERD. NORDBAHN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 08-05-2011, 23:08    Odpowiedz z cytatem

SA134 z tego co mi wiadomo ma hamulce tarczowe. Nie wiem, czy takie wydzielanie ciepła mogłoby powodować hałas jak w hamulcach starego i zajeżdżonego Ikarusa... Który dodatkowo słychać z 1600 metrów...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Martin890724 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009

PostWysłany: 09-05-2011, 08:14    Odpowiedz z cytatem

Ciepło nie powoduje hałasu tylko specyficzny rodzaj tarcia pomiędzy okładziną ( pewnie nie wykonaną z kompozytów tylko z żeliwa ) a tarczą Smile

_________________
K.K. PRIVILEGIRTE KAIS. FERD. NORDBAHN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-05-2011, 09:09    Odpowiedz z cytatem

Ścierne klocki hamulcowe podczas hamowania przylegają do gładkiej powierzchni tarczy zestawu kołowego. Stąd charakterystyczny odgłos podczas hamowania.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-05-2011, 18:58    Odpowiedz z cytatem

Proszę o odpowiedź na pytanie bo jestem w tej materii zupełnie ciemny. Czy dopuszczenie do ruchu przez UTK (uzyskanie odpowiednich świadectw i homologacji) to jest jakiś postkomunistyczny zbetoniały archaizm (utrudniający np lokalną komunikacje przygraniczną, która ostatnio jest na wykończeniu), czy bezwzględnie konieczna rzecz i super poważna sprawa? Dziekuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 12-05-2011, 19:28    Odpowiedz z cytatem

A czy dopuszczenie pojazdu do ruchu to jakiś postkomunistyczny archaizm czy coś potrzebnego.

Każdy kraj ustala swoją normę, którą musi spełnić pojazd. Tymi normami są np. skrajnia, oświetlenie, palność materiałów, wydajność ogrzewania itd.Gdyby nie było żadnych norm jeździlibyśmy w nierozwojowych wagonach na jakiś łatwopalnych gąbkach itd.

Z drugiej strony czy nie warto wzorem samochodów opracować norm Euro obowiązujących w całym cywilizowanym świecie (czytaj. Europie i kilku innych krajach?).

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl