Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Szynobusem z Gorzowa do Poznania
Autor Wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 17-01-2011, 10:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Z moich obserwacji od kilku dni wynika, iż na linii Kostrzyn-Krzyż nie jeździ ŻADEN SA 133!!! Na zmianę jeżdżą SA 105 i SU42 z dwoma bipami.


Na 2 parach Kostrzyn - Poznań Gł. jeździ cały czas SA133-008, po za tym na pozostałych obiegach SA105-105, SU42-540 + dwie bonanzy i SU45-064 + dwie bonanzy. Taką informację dostałem wczoraj od kumpla z Kostrzyna.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 17-01-2011, 10:47    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico napisał/a:
Cytat:
(...)"za 15 minut mamy swój pociąg" - co jest GÓWNO prawdą.

Wyrwane z kontekstu, ale PRAWDZIWE!
Dzisiaj "Słońce Karpat" zgasło o szóstej w Drawskim Młynie.
Twoje to krakanie Wink , czy duch Causescu się tam przypałętał - nieważne - lubuski szynobus, jadący godzinę później z Gorzowa, z napisem "DZIEŃ DOBRY" na wyświetlaczu Śmiech , zatrzymywał się na każdej stacji.

Podziękowania dla dyspozytora - z decyzją o zmianie planu 87420 wyrobił się w pół godziny!!!
Normalnie nie dowierzałem, dopóki nie poczułem smrodu klocków hamującej PESY.


Co do "za 15 minut swój pociąg" - to jest gówno prawdą, bo wieczorem ew. Szamotulanie i Wronczanie mają po 45 minutach TLK d. Światowid, ale ci z wiosek - za 1,5 godziny dopiero kibla!

Co do dzisiejszej sytuacji - byłem równie zszokowany, jak rano biegałem akurat przy stacji i słyszę "w dniu dzisiejszym jest odwołany (...) pociąg regio przyspieszony, planowy przyjazd 7:23 pojedzie jako regio zatrzymujący się na każdej stacji"
Przerąbane mieli tylko ci z Drawskiego, Miałów i Mokrza - dopiero ten szynobus po godzinie (ale racja - szacun dla dyspozytora!). Ci z Wronek i dalszych miejscowości w kierunku Poznania mieli o 6:45 TLK (dlatego jechał z frekwą ponad 100%) i o 6:53 aglomeracyjny regio. Krzyżacy, których pewnie niewiele - mieli też w/w TLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 17-01-2011, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na 2 parach Kostrzyn - Poznań Gł. jeździ cały czas SA133-008


No to będzie znów niezły pasztet, jak Pesozłom się zepsuje Very Happy

Marduq, A wiesz może co z pozostałymi SA133 Question

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 17-01-2011, 16:30    Odpowiedz z cytatem

Poprzeglądaj pozostałe wątki. Pisałem tu i ówdzie o aktualnej sytuacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 31-01-2011, 12:00    Odpowiedz z cytatem

Aktualnie nadal jeździ cały czas na obu parach SA133-008, i już nie stoi tak dużo osób na korytarzu jak w SA108, wszak jest 50 miejsc więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 06-04-2011, 12:50    Odpowiedz z cytatem

Nowy szynobus bo lubuskich torach mknie.

Na lubuskie tory wyjechał już drugi z kupionych przez marszałka szynobusów. W planie są kolejne. Niewykluczone, że w 2012 r. marszałek kupi nowy, lepszy pojazd, który zawiezie nas do Berlina
Za dwa nowe pojazdy Urząd Marszałkowski zapłacił 16,5 mln zł. Wyprodukowały je ZNTK z Mińska Mazowieckiego we współpracy z bydgoską Pesą, która w ostatnich latach dla naszego regionu zbudowała aż cztery szynobusy. Nowe pojazdy praktycznie nie różnią się od tych, które już po lubuskich torach jeżdżą. Są dwuczłonowe i mogą zabrać na pokład ok. 300 osób. W środku klimatyzacja, wandaloodporne fotele, miejsce dla rowerów oraz przestronna toaleta, także dla niepełnosprawnych. Zarówno w środku, jak i na zewnątrz kilka kamer monitoringu.

Co się zmieniło na lepsze? Urzędnicy chwalą przede wszystkim 10-letnią gwarancję, choć pasażerowie woleliby, żeby pojazdy nie psuły się w ogóle. Jedną z ważniejszych zmian, która ma wpłynąć na zmniejszenie awaryjności wozów, jest montaż metalowych "zgarniaczy" (szynobusowe zderzaki). W starszych pojazdach te elementy były plastikowe, wystarczyło zderzenie z gałęzią na torach i szynobusy musiały zjeżdżać do warsztatu. Są też różnice estetyczne. Pojazdy są pomalowane w barwach lubuskiej marki.
W sobotę premierowy przejazd zaliczył drugi szynobus. Pierwszy pojazd wjechał na tory równo dwa tygodnie wcześniej. - W pierwszym przypadku mieliśmy opóźnienie w dostawie. Producent nie zdążył na czas załatwić "dowodu rejestracyjnego" szynobusu. Drogo go to kosztowało, bo w umowie zapisaliśmy srogie kary za późniejszy wyjazd. Z drugim pojazdem nie było już takich przygód. Pojawił się na torach według planów - opowiada Grzegorz Jankowski, p.o. dyrektora departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.

Obecnie w kolejowej stajni marszałek ma 11 szynobusów. W poniedziałek na tory wyjechało osiem z nich, trzy stoją w naprawie. Dwa nowe - odpukać - jeszcze się nie popsuły.

- Te zakupy to przede wszystkim oddech dla podróżnych, którzy będą mogli jeździć większymi pojazdami, w bardziej komfortowych warunkach - przyznaje Czesława Bieruta, dyrektor Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, który uruchamia w regionie połączenia na krótkich trasach. - Nie ma za to mowy o oddechu dla naszego taboru. Jeździmy bez rezerwy. Jak się nowe szynobusy popsują, to na tory znów wyjadą małe.

Nowe pojazdy kursują na trasie Kostrzyn - Gorzów - Poznań, dwa razy dziennie - rano i po południu. - Zgodnie z naszą sugestią będą jeździły tylko na północy regionu, bo tam jest największe obłożenie - zaznacza Bieruta. Z danych spółki PR wynika, że potoki podróżnych - nie licząc świątecznych eskapad - sięgają tam nawet 200 osób na pociąg.

- Widziałem nasz szynobus w Poznaniu, pięknie się prezentował na tamtejszym dworcu - uśmiecha się dyrektor Jankowski. I zaznacza, że są przymiarki do kolejnych zakupów. W tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na nowy szynobus, tym razem dla południa regionu. Pieniądze mają pochodzić z Funduszu Kolejowego. - Dopóki nie pojawią się na naszym koncie, przetargu rozpisać nie możemy - mówi Jankowski.

Duże nadzieje marszałkowscy specjaliści od kolei wiążą też z dodatkowymi pieniędzmi, które zostały przekazane przy podziale nagrody z Krajowej Rezerwy Wykonania. Wsparcie w kwocie 20 mln zł może zostać przeznaczone na zakup nowoczesnego autobusu szynowego z dwoma systemami bezpieczeństwa - polskim i niemieckim. Taki wóz jest niezbędny, aby lubuski marszałek we własnym zakresie mógł realizować połączenia transgraniczne. Nieoficjalnie wiadomo, że chodzi o dwa połączenia: z Gorzowa do stolicy Niemiec oraz Zielona Góra - Cottbus - Berlin. Ponoć jest duża szansa, aby zaczęły one funkcjonować od grudnia br., gdy w życie wejdzie nowy rozkład PKP.


Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 07-04-2011, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Chyba już zdefektowały (oba?!) bo dziś na 78221 widziany SA108-006! Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-04-2011, 16:59    Odpowiedz z cytatem

sasho33, nie no bez jaj .... Evil or Very Mad
Ludzie co ten UMWL na Boga kupuje za szajs !!!!!

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 07-04-2011, 23:17    Odpowiedz z cytatem

Powaga!! Jutro może rano będę się z nim mijał lub go dorwę jeszcze na Poz GŁ to dam znać wieczorem czy nadal jeździ 108, jak tak to żenada i jeszcze raz żenada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 07-04-2011, 23:31    Odpowiedz z cytatem

Czyli marzenia o przywróceniu ruchu pociągów na Międzyrzecz-Rzepin oraz reaktywacji GW-Zbąszynek czy (zaszalejmy) Miedzychód-GW lub ZG-Gubin/Cottbus można włożyć między bajki. I UMWL chce tworzyć własną spółkę kolejową? Panie marszałku! Z czym do ludzi!?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 08-04-2011, 07:59    Odpowiedz z cytatem

Coscie tacy spanikowani. Nic sie nie popsuło. Przeciez SA 134 na trasie Kostrzyn- Poznan jezda zamiennie z SA 108 i SA 133. To ze marszalek powiedzial ze jezdza na tej trasie nie znaczy ze sa tam codziennie. Jezdza tez do Krzyza i z Gorzowa do Kostrzyna. Dajcie spokoj. Jezeli juz to zdefektowal jakis SA133, a SA 134 poszedl na zastepstwo ale watpie.

_________________
http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 08-04-2011, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Jeździły codziennie przez 2 tygodnie, i nagle w jednym dniu nie jechały - jak to wytłumaczysz? Śmiech bo na pewno nie obiegami! A już absurdem jest to, że na połączeniach wprowadzonych po to by mieszkańcy Ostbahnu mieli bezpośrednie z Poznaniem, od miesiąca jest FAKTYCZNA przesiadka w Krzyżu i bieganie po peronach tak czy siak! Bo wymyślili sobie przesiadkę z szynobusa na.. szynobus! Nawet przez tydzień wyglądało to tak: przesiadka z SA134-020 na SA134-021. To już na Krzyż-Poznań mogli EZT puścić bardziej pojemny niż SZT jak tak robią, pajace..

Dzisiaj jechał SA133.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 09-04-2011, 10:54    Odpowiedz z cytatem

Panowie spójrzcie na mapę i do starych rozkładów: z Gorzowa do Poznania jedzie się przez Rokietnicę-Międzychód, ale po co jak lepiej było zniszczyć bo się nie opłaca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 09-04-2011, 12:46    Odpowiedz z cytatem

to by było bardzo fajne połączenie przez Pniewy, tory istnieja??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawlaklubuski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lip 2010

PostWysłany: 09-04-2011, 16:02    Odpowiedz z cytatem

Generalnie sprawa wygląda tak, że:
- na odcinku Skwierzyna - Międzychód linia jest w stanie dobrym, używana regularnie przez pociągi towarowe
- na odcinku Międzychód - Rokietnica linia jest nieprzejezdna, ale tory istnieją (dowodem na to jest fakt nieniszczenia przejazdów kolejowych na drodze samochodowej Gorzów - Poznań).
Linia jest fenomenalna, 20 lat temu jeździły tędy pociągi, obsługiwane trakcją parową. Gdyby dwa samorządy chciały się wziąć za tą linię, to by było super. Z Kwilcza i Pniew dużo ludzi rano chce się dostać do Poznania PKS-em i stoją sobie na Dąbrowskiego pół godziny w korkach. A tutaj byłaby alternatywna trasa z Gorzowa do Poznania, czyli ani przez Krzyż, ani przez Zbąszynek, tylko przez Międzychód. Mały szynobus lubuski wyjeżdżający np. ok. 5 rano z Gorzowa i obsługujący takie połączenie całodziennie byłby pomysłem na pewno trafionym. Linię trzeba by oczywiście dostosować do jej maksymalnych parametrów, których niestety nie znam. Ewentualnie można by np. skrócić przejazd w relacji do Rokietnicy ze skomunikowaniem (ale akurat nie wiem, czy to dobry pomysł). Póki tory są, to trzeba by zacząć działać.
Warto wspomnieć, że istnieje jeszcze druga linia, z Szamotuł do Międzychodu, niestety na odcinku Szamotuły - Sieraków ma status zamkniętej (ale nie wiem, czy jest rozebrana), natomiast na odcinku Sieraków - Międzychód niby kursują pociągi towarowe - pewności nie mam.
Niemcy dużo nam linii pobudowali, a my tego nie szanujemy (czytaj: WŁADZE).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl